AnonymBruker Skrevet 19. juni #41 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Han mener at han har jo jobbet hele dagen... jeg har enten fri, eller nettopp stått opp fra nattevakt. Anonymkode: 76a18...1d9 Er det du som tar morgenstellet og følger til barnehage / skole? Når du kommer hjem, før du legger deg? Anonymkode: 10014...4da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #42 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja. På 5 år og 2 år Anonymkode: 76a18...1d9 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har to barn på 5 år og 2 år Anonymkode: 76a18...1d9 AnonymBruker skrev (1 time siden): Joda. Vi har to barn på 5 år og 2 år. Anonymkode: 76a18...1d9 Er de 5 og 2 år? Anonymkode: 35d5e...ca3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #43 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du høres uvitende ut ! Dove må han gjøre på natta? Du vet det finnes mange med søvnproblemer ? Anonymkode: 304b5...794 Derav oppsøke lege. Man tar et aktivt grep for å gjøre noe med disse søvnproblemene, om det er det som er utfordringen er. Les alt da 🙄 Anonymkode: 95523...96a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #44 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Han mener at han har jo jobbet hele dagen... jeg har enten fri, eller nettopp stått opp fra nattevakt. Anonymkode: 76a18...1d9 De aller fleste har jobbet hele dagen, det fritar en ikke fra sitt ansvar som far og partner. Om han ikke ønsker å være noen av delene, står han fritt til å forlate dere. Han sjekker jo allerede ut hele ettermiddagen, det er ikke slik at din hverdag blir verre av at han ikke er i huset. Det blir faktisk langt lettere. Anonymkode: 95523...96a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #45 Del Skrevet 19. juni Han bør jo sjekke nattesøvnen sin. Jeg hadde det slik i en periode, og det viste seg at nattesøvnen hadde ekstremt dårlig kvalitet. Anonymkode: e910f...34e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #46 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han bør jo sjekke nattesøvnen sin. Jeg hadde det slik i en periode, og det viste seg at nattesøvnen hadde ekstremt dårlig kvalitet. Anonymkode: e910f...34e Den blir ikke bedre av å sove på dagtid Anonymkode: 4bbb5...b90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #47 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er det du som tar morgenstellet og følger til barnehage / skole? Når du kommer hjem, før du legger deg? Anonymkode: 10014...4da Nei det er han de dagene jeg jobber. Jobber 10 netter i mnd. Resten ordner jeg. Anonymkode: 76a18...1d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 19. juni #48 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Han får legge seg i normal tid, så evner han også å holde seg våken om ettermiddagen. Isolert om sovingen. Noen klarer ikke å legge om et innarbeidet søvnmønster, sånn er det bare. Legge seg/sove på kommando til annen tid fordi andre vil det slik? Glem det. Selv klarer jeg ikke å sove mer enn 4-5 timer på natt. Jeg må ta det igjen på dagtid, ca 1-2 timer. Til sammen blir det altfor lite søvn egentlig. Jeg har hatt dette mønsteret i mange år. Har jeg fri så våkner jeg ca kl.06 uansett. Søvnforskere er uenige. Noen mener du skal ta frem kalkulatoren for å finne ut hva som nøyaktig passer for deg. Kanskje 8,3 timer. Hva faen.. Hjelper meg lite å vite det, går ikke likevel. Andre forskere har filosofien,"sov når du er trøtt." Kall det gjerne sydeuropeisk søvnmønster. Mange som har det slik nedover, retning syd. . Tar med seg ungene ut og spiser ved 22-23 tiden. Har man mulighet for slikt, fint. Det gjør det for meg, Jeg hjelper til der jeg ikke sover, hvor vanskelig er det? Hvis en dame absolutt ville tvinge meg ut av dette mønsteret så måtte hun bare finne seg en annen type. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #49 Del Skrevet 19. juni 1 hour ago, Ebbeliten said: Latsabb. Og du sitter og jobber ser jeg. Anonymkode: 4dc46...a82 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 19. juni #50 Del Skrevet 19. juni PITTY skrev (1 time siden): Isolert om sovingen. Noen klarer ikke å legge om et innarbeidet søvnmønster, sånn er det bare. Legge seg/sove på kommando til annen tid fordi andre vil det slik? Glem det. Selv klarer jeg ikke å sove mer enn 4-5 timer på natt. Jeg må ta det igjen på dagtid, ca 1-2 timer. Til sammen blir det altfor lite søvn egentlig. Jeg har hatt dette mønsteret i mange år. Har jeg fri så våkner jeg ca kl.06 uansett. Søvnforskere er uenige. Noen mener du skal ta frem kalkulatoren for å finne ut hva som nøyaktig passer for deg. Kanskje 8,3 timer. Hva faen.. Hjelper meg lite å vite det, går ikke likevel. Andre forskere har filosofien,"sov når du er trøtt." Kall det gjerne sydeuropeisk søvnmønster. Mange som har det slik nedover, retning syd. . Tar med seg ungene ut og spiser ved 22-23 tiden. Har man mulighet for slikt, fint. Det gjør det for meg, Jeg hjelper til der jeg ikke sover, hvor vanskelig er det? Hvis en dame absolutt ville tvinge meg ut av dette mønsteret så måtte hun bare finne seg en annen type. Kanskje han da får gjøre noe nyttig i de timene han ikke sover da? Da jeg hadde et søvnproblemer jobbet jeg når jeg ikke klarte å sove, for å kunne sove i den tida jeg vanligvis skulle jobbet. Droppet liksom ikke bare alt av plikter, og gikk i tillegg til legen for å fikse ting og jobbet med endring av vaner. Nesten alle kan endre vaner. Får han det ikke til så passer han ikke til å ha familie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 19. juni #51 Del Skrevet 19. juni katties skrev (14 minutter siden): Kanskje han da får gjøre noe nyttig i de timene han ikke sover da? Da jeg hadde et søvnproblemer jobbet jeg når jeg ikke klarte å sove, for å kunne sove i den tida jeg vanligvis skulle jobbet. Droppet liksom ikke bare alt av plikter, og gikk i tillegg til legen for å fikse ting og jobbet med endring av vaner. Nesten alle kan endre vaner. Får han det ikke til så passer han ikke til å ha familie. Jeg synes også det. Gjøre nytte for seg når han ikke sover. Jeg gjør det. Og familie har jeg også, og der har jeg alltid fått aksept for mitt innbakte søvnmønster. Type jobber har gitt meg muligheten også. Er vel unikt heldig jeg da.. Vet faktisk ikke hva jeg skulle ha gjort hvis noen mente det var lett å endre på dette, og dermed kreve det. Hadde kanskje blitt gamer eller noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #52 Del Skrevet 19. juni Det er vanskelig å si noe når du ikke gir bildet av hele døgnrytmen. Når legger han seg og når står han opp? Om han er oppe halve natta, så kan det snus, om han ikke gjør det men har totalt søvnbehov på mer enn 8 timer, så er det ikke normalt. Utifra de knappe svarene dine så blir det jo bare synsing. Anonymkode: d0a6a...4f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #53 Del Skrevet 19. juni PITTY skrev (50 minutter siden): Jeg synes også det. Gjøre nytte for seg når han ikke sover. Jeg gjør det. Og familie har jeg også, og der har jeg alltid fått aksept for mitt innbakte søvnmønster. Type jobber har gitt meg muligheten også. Er vel unikt heldig jeg da.. Vet faktisk ikke hva jeg skulle ha gjort hvis noen mente det var lett å endre på dette, og dermed kreve det. Hadde kanskje blitt gamer eller noe.. Er du så sikker på det?😜 Anonymkode: b5b4c...cd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #54 Del Skrevet 19. juni En innarbeidet uvane og veldig egoistisk. Tenk å si at hvis det ikke passer fruen så kan hun bare finne seg en annen. Det er en ansvarsfraskrivelse og en primitiv holdning som ikke hører hjemme noe sted. Det er jammen meg på tide at noen stiller krav. Ta det til deg hvis du føler deg truffet. Anonymkode: b5b4c...cd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #55 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei det er han de dagene jeg jobber. Jobber 10 netter i mnd. Resten ordner jeg. Anonymkode: 76a18...1d9 Han tenker at han kan være oppe halve natta og game/runke og deretter sove bort ettermiddagene etter jobb fordi du stort sett har fri uansett. Men det er jo veldig synd at han ikke har interesse av å være sammen med barna sine. Han velger dem jo aktivt vekk ved å stenge seg inne og sove 3 timer hver ettermiddag straks de kommer hjem fra barnehagen 😳 Anonymkode: 276f9...050 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #56 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er vanskelig å si noe når du ikke gir bildet av hele døgnrytmen. Når legger han seg og når står han opp? Om han er oppe halve natta, så kan det snus, om han ikke gjør det men har totalt søvnbehov på mer enn 8 timer, så er det ikke normalt. Utifra de knappe svarene dine så blir det jo bare synsing. Anonymkode: d0a6a...4f8 Han legger seg i alt fra 21-22 tiden, opp kl 6. Muligens udisgnosert adhd så sier han har mye tankekjør, og vanskelig for å sovne. Men han legger seg alltid i senga kl 21-22. Anonymkode: 76a18...1d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solanum Skrevet 19. juni #57 Del Skrevet 19. juni Han gidder bare ikke å være våken og ta i et tak. Jeg vet ikke hva dere tenkte en lege skulle gjøre med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #58 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da får han ta tak i det problemet, gå til legen og få hjelp med å sove om natta. Anonymkode: 96674...b4b 😂😂enkle sjeler her inne s altid Anonymkode: 304b5...794 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #59 Del Skrevet 19. juni PITTY skrev (1 time siden): Jeg synes også det. Gjøre nytte for seg når han ikke sover. Jeg gjør det. Og familie har jeg også, og der har jeg alltid fått aksept for mitt innbakte søvnmønster. Type jobber har gitt meg muligheten også. Er vel unikt heldig jeg da.. Vet faktisk ikke hva jeg skulle ha gjort hvis noen mente det var lett å endre på dette, og dermed kreve det. Hadde kanskje blitt gamer eller noe.. Hvis jeg fikk vite at en pappa lå hjemme og purket og sov i TRE timer hver ettermiddag etter jobb så hadde jeg tenkt at han hadde en svært alvorlig sykdom, f eks at han gjennomgikk tøff cellegiftbehandling, eller at han hadde svært alvorlig søvnapnésyndrom pg slet med tilpasning av c-pap. Dette er derimot en fyr som bare har lagt seg til et merkelig søvnmønster basert på egoisme og latskap. Han lesser absolutt alt over på kona mens han selv sitter og gamer halve natta. Han velger aktivt vekk familien sin. Anonymkode: 276f9...050 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #60 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han legger seg i alt fra 21-22 tiden, opp kl 6. Muligens udisgnosert adhd så sier han har mye tankekjør, og vanskelig for å sovne. Men han legger seg alltid i senga kl 21-22. Anonymkode: 76a18...1d9 Snorker han? Har han pustestopp? Det er ikke normalt å sove 10-11 timer per døgn. Han får heller legge seg samtidig med barna kl 19. Anonymkode: 276f9...050 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå