AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #1 Del Skrevet 19. juni 2024 Hvordan henger det sammen når jeg ikke har ringt dem? Men at dem tar kontakt med meg fordi at nummeret mitt har ringt dem? Anonymkode: 90bd0...86a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #2 Del Skrevet 19. juni 2024 Svindel? Anonymkode: f670f...d07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #3 Del Skrevet 19. juni 2024 Nummeret ditt er blitt brukt av svindlere, som trenger norske nummer slik at folk tar telefonen. Det har blitt ganske vanlig, men utrolig irriterende. Anonymkode: 5b44e...21f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen19 Skrevet 19. juni 2024 #4 Del Skrevet 19. juni 2024 Nummeret ditt har blitt spoofet, jeg har opplevd det samme. Det er ikke så mye du eller leverandøren din kan gjøre, men jeg ville uansett ringt og informert om at du har blitt spoofet. Som regel går det over av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Granskudd Skrevet 19. juni 2024 #5 Del Skrevet 19. juni 2024 Jeg ville meldt det til telefonleverandøren din, jeg blir stadig oppringt i fra privatpersoner jeg ikke kjenner fordi noen har ringt via det telefonnummeret. Det er en form for svindel uten at jeg har satt meg inn i hva det går i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #6 Del Skrevet 19. juni 2024 Da har nummeret ditt blitt brukt til svindelforsøk. Det har ikke noe å si for deg annet enn at du får mange som ringer tilbake. Eneste måten å stoppe det/unngå det er å gi det tid eller bytte nummer. Anonymkode: d31c0...403 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #7 Del Skrevet 19. juni 2024 Ingenting. Svindlere har brukt nummeret ditt til å ringe folk, men dette er blitt ganske vanlig, og så er det ikke nødvendigvis sånn at da vil det skje igjen. Jeg har opplevd det selv en gang, men har fortsatt samme nummer. Telenor sa at det ikke var noe de kunne gjøre. Anonymkode: a7861...e4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 19. juni 2024 #8 Del Skrevet 19. juni 2024 Du kan lese mer om dette her. https://www.online.no/sikkerhet/sikre-deg-mot-falske-telefonnumre/ Det er dessverre lite å gjøre med det for deg. Du å bare håpet på at det slutter igjen. Blir det helt håpløst kan du bytte telefonnummer, men du har ingen garanti for at de kriminelle også tar i bruk det nye nummeret ditt til svindel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #9 Del Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan henger det sammen når jeg ikke har ringt dem? Men at dem tar kontakt med meg fordi at nummeret mitt har ringt dem? Anonymkode: 90bd0...86a Klassisk spoofing. Dvs. at svindlere som sitter hvor som helst i verden får det til å se ut som de ringer fra et vanlig 8 siffret norsk telefonnummer for å øke sjansen for at folk tar telefonen. Er ikke så mye annet du får gjort enn å vente det ut til svindlerne går videre til å bruke andre nummer. Jeg velger å tro at de fleste i Norge i dag kjenner til problemstillingen, og ikke bryr seg så mye om det. Jeg tenker i hvert fall sånn hvis jeg ser jeg har en oppringning fra en for meg ukjent person eller organisasjon. Jeg tenker at enten er det noen som har ringt feil, eller så er det "Microsoft brukerstøtte avdeling India", og skulle det mot formodning være Norsk Tipping som ringer fra Hamar, så kommer nok pengene fram selv om jeg ikke svarte på første henvendelse😆 Anonymkode: c599b...1dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå