Gå til innhold

Fikk sjokk, venninne som klager på dårlig råd har jo mye mer enn meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du tenkt på at de kan ha høye lån?

Anonymkode: 2f355...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 hours ago, AnonymBruker said:

Har vi veldig dårlig råd vi eller? Føler det er mer hun som er på bærtur eller?

Anonymkode: 83062...18a

Både dere og venneparet bader i penger, så hvis dere har dårlig råd er det fordi dere har valgt å ha det. 

Anonymkode: a8402...c3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som vedkommende bruker over evne og har lite økonomisk selvinnsikt.

Anonymkode: 54ee2...457

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger, latterliggjøring og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Beklager TS, men min nysgjerrighet tok overhånd.

Jeg er litt i stuss over ditt innlegg TS. Hva er hensikten til innlegget?

 

Med vennlig hilsen

TBergh

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.6.2024 den 8.44):

Som f.eks? 

Anonymkode: 8d1c9...588

Kjøpt for dyr bolig, lagt deg til for dyre vaner...

Anonymkode: 63855...242

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/19/2024 at 2:21 PM, AnonymBruker said:

Klart det, da har dere jo helt ulike forventninger og "krav" til hvordan man skal leve.

"Dårlig råd" er et subjektivt begrep.

Anonymkode: 22efc...253

Det er et subjektivt begrep, men samtidig er det dårlig folkeskikk å klage på dårlig råd til folk som objektivt sett har mindre enn deg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yodas skrev (10 minutter siden):

Det er et subjektivt begrep, men samtidig er det dårlig folkeskikk å klage på dårlig råd til folk som objektivt sett har mindre enn deg selv.

Enig. Samme som å klage på overvekt til venninna di med fedme. Når folk som eier hus, hytte og bil begynner å klage på lite økonomisk frihet til ei som har under 100kr dagen pga økt husleie og AAP

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 23.39):

 Foreldrene mine hadde god råd. Nei, jeg kan ikke ta med alle mine 2 unger til disneyworld og Hawaii hver vinter og kjøpe stor seilbåt og hytte og sånn som foreldrene mine. Barna mine har jo en god oppvekst, men jeg skulle ønske jeg kunne gitt de mer av de samme opplevelsene jeg fikk. 

Anonymkode: 88297...9fb

Med en klode som koker av klimaendringer skal man selvsagt ikke reise på lange flyturer støtt og stadig slik familien din gjorde for tredve år siden. Tidene forandrer seg.

At du mener overflatiske og materielle ting som seilbåt og hytte er avgjørende for en virkelig god og opplevelsesrik barndom, vel det får stå for din regning.

Anonymkode: c37ac...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 10.40):

Det er vel ikke verre enn at folk er forskjellige, og har ulike forventninger og "krav" til livet.

Anonymkode: 22efc...253

Jo, det er greit, vi har alle ulike forventninger og forutsetninger, men hvis man er normalt oppegående og vet hva som skjer rundt om i samfunnet og verden ellers, driver man ikke å syter og bærer seg hvis man har så god økonomi som det TS beskriver at venninnen har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye vil ha mer

Anonymkode: 4c859...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Mye vil ha mer

Anonymkode: 4c859...f88

De aller, aller fleste vil ha mer.

Anonymkode: 8d1c9...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Med en klode som koker av klimaendringer skal man selvsagt ikke reise på lange flyturer støtt og stadig slik familien din gjorde for tredve år siden. Tidene forandrer seg.

At du mener overflatiske og materielle ting som seilbåt og hytte er avgjørende for en virkelig god og opplevelsesrik barndom, vel det får stå for din regning.

Anonymkode: c37ac...01b

Ja , jeg vokste uten bil hytte båt reiser unntatt tre turer til nærmeste by. Men det verste var at jeg sultet og frøs (unntatt 1-2sommermndr) hver dag og natt.

Anonymkode: c69e5...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn generelt er det ikke de med dårligst råd som klager over dårlig råd. Det ser man jo på alle saker i avisene om folk som liksom skal ha dårlig råd. 

Anonymkode: a8402...c3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...