Amistad Skrevet 21. juni #101 Del Skrevet 21. juni Hvis du ikke vil si noe, gjør det enkelt. Lås døren til badet deres. Da rasker hun på til gjestedoen med buksa på vei ned. Skulle det bli noe spørsmål etterpå så si det enten som det er, gjester bruker gjestedoen, eller ... den er ødelagt så vi låste den så ingen brukte den. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #102 Del Skrevet 21. juni HSV50 skrev (På 19.6.2024 den 12.25): Tenker også på det. Har man mageproblemer og diaré blir det ofte en del luft og lyd. Jeg foretrekker å bruke toaletter som ligger mer privat til når jeg er dårlig i magen. Jeg vasker alltid godt etter meg da, slik at det ikke er spor etter meg. Når du er gjest et sted bruker du gjestetoalettet, uavhengig av hvor det ligger. Helt merkelig at folk ikke har oppdragelse nok til å vite hvilket toalett man bruker hos andre. Anonymkode: 1cdea...af3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 21. juni #103 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Når du er gjest et sted bruker du gjestetoalettet, uavhengig av hvor det ligger. Helt merkelig at folk ikke har oppdragelse nok til å vite hvilket toalett man bruker hos andre. Anonymkode: 1cdea...af3 Jeg på min side synes det er helt vanvittig at folk ikke er oppdratt til å forstå at noen ganger har mennesker spesielle behov man tar hensyn til fordi medmenneskelighet er en fin egenskap og rigide regler ikke fungerer i alle sammenheng. Men det er meg da 😉 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #104 Del Skrevet 21. juni TS, jeg er SÅ enig med deg! Du er IKKE sær som noen skriver. Neste gang hun kommer så ber du din mann si til moren sin at hun må bruke gjestetoalettet. Også låser du døra til ditt eget bad. Makan, hun får bruke gjestetoalettet! Anonymkode: 79a57...a14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miamiamia Skrevet 21. juni #105 Del Skrevet 21. juni Likte "gjestene må bruke gjestetoalettet, mitt toalett er forbeholdt meg". Ferdigsnakka, også går du bare. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #106 Del Skrevet 21. juni I-landsproblem. Noen er kanskje skapt for å være alene.... Anonymkode: 30b8f...312 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #107 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 18.31): Nå er ikke jeg ts da, men jeg driter aldri hos andre, og heller ikke på jobb. Anonymkode: 76612...b0c Fordi du ikke har mageproblemer 🤣 Jeg gjør heller ikke det, men håper og tror at de rundt meg ikke hadde foretrukket at jeg ble sittende isolert hjemme dersom jeg ikke hadde noe valg. Jeg har nemlig kun ett toalett, så hos meg måtte vi ha delt🥴 Anonymkode: 97681...bf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #108 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): TS, jeg er SÅ enig med deg! Du er IKKE sær som noen skriver. Neste gang hun kommer så ber du din mann si til moren sin at hun må bruke gjestetoalettet. Også låser du døra til ditt eget bad. Makan, hun får bruke gjestetoalettet! Anonymkode: 79a57...a14 Om mannen ikke har et problem med dette, hvorfor skal han gi beskjed? Hvem eier problemet egentlig? Jeg går ut i fra at ts er et voksent menneske som selv klarer å uttrykke egne meninger og behov. Anonymkode: 30b8f...312 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #109 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 15.51): Selvfølgelig synes jeg synd på henne!! Og det er da ikke slik at jeg nekter henne å gå på do!! Men hun kan bruke toalettet det er ønskelig at hun skal bruke, det er da ikke egoistisk av meg å ønske å slippe å lukte på alt hun har ut av seg... Og å måtte rydde opp etter det? Hva om noen hadde en sykdom der de måtte kaste opp hele tiden? Hadde det vært greit for deg å måtte sitte og lukte på dette? Bare fordi det var synd på vedkommende? Eller hadde du ønsket de kanskje tilpasset seg litt resten av verden når man gjør andre svært fysisk uvel av sykdommen man selv antakelig er blitt ganske vant til? Og ta hensyn til andres hus og hjem når man er på besøk, selv om man dessverre har en sykdom? Ts Anonymkode: 87f3d...f6e Det hun har ut av seg, er maten DU har laget. Hvis hun ikke bruker dobørsten etter seg, så får dere be henne gjøre det (du og mannen får finne ut hvem av dere som tar den praten). Og dette dreier seg om en person i aller nærmeste familie, som har en sykdom. Jeg er forbløffet over hvor lite empati du fremviser (forutsatt at det ikke ligger bæsjestriper igjen) - i stedet for å ha sympati med svigermor, er fokuset på at DU syns det er ekkelt, lukter vondt etc. Anonymkode: 06912...e7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #110 Del Skrevet 21. juni Lås døra og si at det badet ikke er tilgjengelig nå og at hun må bruke det andre. Verre er det ikke. Anonymkode: 1405b...4aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #111 Del Skrevet 21. juni Jeg syns det er helt ok med gjestetoalett. Vi har hovedbad nede. Her dusjer vi, har private eiendeler i skapene, skittentøyskurver osv. Har også stellebord pga småbarn og litt "rot" (2åringen drar ut alt innimellom). Det hender det er travelt og vi må prioritere hvor vi rydder og vasker først før besøk. Da prioriterer vi rommene gjestene skal være i. Kjøkken, stue, gang, gjestebad oppe. Vi har søppelbøtte, nøkkel og badet oppe er i gangen slik at det er litt mer privat å gå på do. Så om man har samme fasiliteter på gjestebad som hovedbad, så forstår jeg ikke hvorfor ikke gjestebad benyttes. Men hvis det er bad inn fra stuen/der gjestene oppholder seg, så kan jeg forstå at noen ikke vil bruke det om de sitter på pynt med lyder fra fising og sprutbæsj. Hell klor i do og lås døren utenfra/sett noe foran som gjør det sært å absolutt skulle komme seg frem til hovedbad. Gi beskjed når gjestene kommer at badet oppe benyttes. Til svigermor må dere gjerne si at klor skal virke eller badet nede er utilgjengelig fordi dere omorganiserer eller et eller annet. Men hvis hun blir så dårlig i besøk så bør hun gjerne ta med egen mat tilpasset henne? Anonymkode: 2a905...f7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #112 Del Skrevet 21. juni Hvis hun nekter å bruke gjestetoalettet, så kan jo det være deres private bad. Men støtter heller låst dør, dere kan jo si dere har bygget om det gamle badet til kott. 😛 Anonymkode: 69e73...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #113 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 10.11): Jeg har et merkelig dilemma. Svigermor er av slik type som har ekstra mye meninger. De er ofte på besøk, og hun har kronisk dårlig mage, som betyr at så lenge det er servering av mat - så må hun bruke toalettet vårt, gjerne flere ganger, med flytende innhold... Som jeg personlig synes er temmelig ekkelt, selv om det ikke er hennes feil, så må jeg alltid klore ned hele badet etter hun har vært på besøk. Jeg er ganske privat av meg, og foretrekker å ikke dele toalett med andre enn min egen samboer. Vi har derfor fått pusset opp et gjestetoalett, nettopp for å slippe å dele badet vårt med gjester. Forrige gang de var på besøk så viste vi dem toalettet vi har ordnet, og jeg tenkte at hun burde skjønne selv at det er dette hun skal benytte - siden det er et gjestetoalett. Jeg sa til og med "så nå må dere love å teste ut det nye toalettet vårt og innvie det!", med humor og et smil om munnen. Likevel går hun rett på vårt private toalett og spruter ned hele doen med diaré... Hun skryter mye av vårt bad, og synes flisene er veldig fine. Det er også større enn gjestetoalett, men likevel... Jeg fikk meg ikke til å si noe etterpå. Men hvordan kan jeg legge dette enda tydeligere frem slik at hun forstår at vi ønsker at gjester (som de er) bruker gjestetoalett og ikke vårt?? Anonymkode: 87f3d...f6e Dere BEGGE er sære 1. Svigermor vasker ikke do etter seg. Det er unormal oppførsel. 2. Du er sær som har en do kun til deg og samboer fordi du er "privat" av deg😂😂😂🙈🙈🙈🙈 Anonymkode: b783a...0fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #114 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 10.18): Du er veldig sær. Anonymkode: 92b83...d3f Jeg er helt enig med TS, bruk gjestebadet😡😡😡 Hos oss hender det at slekta bruker privatbilder vårt i andre etasje istedenfor det nyvaskede gjestebadet i hovedetasjen. Jeg har heldigvis ikke problemer med at gjestene sprøytelakkerer doen med diaré, men er ikke alltid badet vårt er ryddig og rent for gjester heller. Anonymkode: c9424...90b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #115 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 10.39): Hvorfor er jeg sær? Det er mye bakterier på et bad som følge av toalettbesøk, og jeg synes det er lite hyggelig å komme inn til et bad som stinker av bæsj... Vi har også mye private ting i skap og skuffer, som jeg synes er ubehagelig å tenke at folk snoker i - jeg vet ikke om man gjør det, men det er det jo ingen som kan kontrollere... Neida, hun bruker dokosten, men det stinker som sagt, og det kan være små spor på undersiden av toalettsetet feks, som jeg synes er temmelig ufyselig. Jeg føler meg aldri mindre velkommen av å bli henvist til et gjestetoalett om jeg må på do når jeg er på besøk hos noen?! Ingen av toalettene ligger slik til at det skal være sjenerende å bruke dem. Ts Anonymkode: 87f3d...f6e Jeg forstår at dette ikke er så hyggelig. Men synes du overdriver litt. Kansje du ha litt ocd ideer om renslighet? Er jo synd på den gamle dama som ikke tåler mat.. Hva med å lage noe hun tåler da? Anonymkode: 6cdfa...69b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #116 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dere BEGGE er sære 1. Svigermor vasker ikke do etter seg. Det er unormal oppførsel. 2. Du er sær som har en do kun til deg og samboer fordi du er "privat" av deg😂😂😂🙈🙈🙈🙈 Anonymkode: b783a...0fa Virker som hun gjør det, men ikke får vekk alt. Tenk så vondt hun må ha det da. Diaré hver dag?? Anonymkode: 6cdfa...69b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 21. juni #117 Del Skrevet 21. juni Etter å ha lest tråde, gir det meg mer innsikt i hvorfor det til stadighet er tråder som handler om forskjellsbehandling av barn/svigerbarn her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #118 Del Skrevet 21. juni Dere er begge rare, men enten så sier du det ellers så låser du døren utenfra til deres bad når dere har besøk Anonymkode: 68d36...46c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #119 Del Skrevet 21. juni Jeg støtter TS helt og fullt. Har man to wc`er og en av dem er ment for gjester, da bruker gjester den. Anonymkode: 6d7ba...355 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #120 Del Skrevet 21. juni Hadde bare låst av deres bad. Og ha et tydelig toalett skilt på døren på den nye. Anonymkode: a4797...54c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå