Gå til innhold

Svigermor vil ikke bruke gjestetoalettet...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Veldig sært at gjester ikke får bruke samme toalett som dere. Men svigermor må lære seg å forlate doen slik hun finner den. 

Anonymkode: 20f32...23e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Haha, dette var et «dilemma» jeg ikke har hørt før. Nå har ikke jeg samboer og svigermor, men moren min hadde selvsagt fått bruke det doet hun ønsker når hun er på besøk. 
Anbefaler å bruke en dospray om det lukter grusomt. Det å klore ned badet etter hvert besøk har ingenting for seg. Tenker du å gjøre det samme med gjestetoalettet også, eller er det ikke så farlig med bakterier der?

Anonymkode: 8f578...a5a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, selvsagt, men da trenger jeg hvert fall ikke gå på do der selv - og det oppleves mindre invaderende at gjester bruker eget toalett. 

Ts 

Anonymkode: 87f3d...f6e

Herregud hva gjør du om du må flytte i mindre leilighet??

Tenk om du må leve uten gjestebad.. Vi andre har private ting på private rom som kott, soverom etc og overlever. Medisiner, sexleketøy og annet blir liggende ved hvert besøk. Tannbørste blir satt i skap så ikke partiklene tilsmusser den. 😂

Anonymkode: 97681...bf1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men moren din slipper å bruke gjestetoalettet? Eller hører du med henne om konsistensen på avføringen før du lar henne bruke hovedbadet? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går du selv ikke på do hos andre fordi du syntes det er ekkelt å gå på do der andre har gått? Har du jobb? 

Anonymkode: 308ff...be6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor er jeg sær? Det er mye bakterier på et bad som følge av toalettbesøk, og jeg synes det er lite hyggelig å komme inn til et bad som stinker av bæsj... Vi har også mye private ting i skap og skuffer, som jeg synes er ubehagelig å tenke at folk snoker i - jeg vet ikke om man gjør det, men det er det jo ingen som kan kontrollere... 

Neida, hun bruker dokosten, men det stinker som sagt, og det kan være små spor på undersiden av toalettsetet feks, som jeg synes er temmelig ufyselig. 

Jeg føler meg aldri mindre velkommen av å bli henvist til et gjestetoalett om jeg må på do når jeg er på besøk hos noen?! 

Ingen av toalettene ligger slik til at det skal være sjenerende å bruke dem. 

Ts

Her har dere virkelig lagt alt til rette for at svigermor skal føle seg velkommen. Dere har faktisk ordnet med et gjestetoalett, til hennes og deres komfort. Men er det sånn at deres bad er bedre utrustet enn gjestetoalett, med tilgjengelige våtservietter el kluter som hun kanskje trenger, om det er full flush i toern og vel så det? Hvor gammel er hun? 

Synes ikke du er sær. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lås toalettet deres, og si når hun spør "nei det er så rotete hehe, bare bruk det andre gjestetoalettet, er jo derfor vi har ordnet gjestetoalett :) "

Anonymkode: 76612...b0c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er gjestetoalett en greie? 🤔

Ja, og det er frekt å gå på det private toalettet med mindre man har spurt, det er å ta seg vel tilrette synes jeg. 

Anonymkode: bdc91...073

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Går du selv ikke på do hos andre fordi du syntes det er ekkelt å gå på do der andre har gått? Har du jobb? 

Nå er ikke jeg ts da, men jeg driter aldri hos andre, og heller ikke på jobb.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå er ikke jeg ts da, men jeg driter aldri hos andre, og heller ikke på jobb.

Men da har du heller ikke problemer med magen… Må uansett være litt kjipt å være så fanget til eget hjem, at du ikke kan dra på hyttetur hos noen andre for eksempel.

Anonymkode: 8f578...a5a

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå vet jeg ikke hva som feiler svigermoren din TS, men håper hun har fått eller kan få ordentlige undersøkelser hos lege. Mange fastleger er sløve, og det beste er å få legen til å henvise til sykehus. Hun må gjennom undersøkelser så hun kan få vite årsaken til hvorfor hun har en så dårlig mage. Hun kan jo ikke ha det sånn. Det må undersøkes videre helt til de finner årsaken. Det kan være lurt for henne å ta en samtale med en flink ernæringsfysiolog. Det er godt mulig hun spiser eller drikker noe hun ikke tåler. Hvis de finner ut av det kan  magen hennes bli mye bedre. Synes synd på henne. Har også forståelse for deg TS. Kanskje hun liker bedre plasseringen til badet deres. Hvis du absolutt ikke kan ha henne på badet deres må du nesten bare si at fra nå av må alle gjester gå på gjestedoen, og dere vil ha privatliv på deres eget bad. Men det er godt mulig hun blir sur eller lei seg. Du vet selv best om det er verdt det. Det er ikke stas å rengjøre etter gjester selv på gjestedoen. Men jeg setter såpass pris på selskapet deres så jeg har bare godtatt at sånn er det iblant. 

Anonymkode: a0c1c...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er gjestetoalett en greie? 🤔

Helt vanlig å ha gjestetoalett.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt vanlig å ha gjestetoalett.  

Ja vel, og hva gjør man i mindre leiligheter osv. det er jo ikke alle som har flere toaletter. Selv har vi 2 bad og et toalettrom, men ikke noe definert gjestetoalett. Det blir unaturlig å bruke badene da de er i andre etasjer, men har vi flere på besøk og flere må på do samtidig har jeg aldri reagert på at de har gått opp på badet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor er jeg sær? Det er mye bakterier på et bad som følge av toalettbesøk, og jeg synes det er lite hyggelig å komme inn til et bad som stinker av bæsj... Vi har også mye private ting i skap og skuffer, som jeg synes er ubehagelig å tenke at folk snoker i - jeg vet ikke om man gjør det, men det er det jo ingen som kan kontrollere... 

Neida, hun bruker dokosten, men det stinker som sagt, og det kan være små spor på undersiden av toalettsetet feks, som jeg synes er temmelig ufyselig. 

Jeg føler meg aldri mindre velkommen av å bli henvist til et gjestetoalett om jeg må på do når jeg er på besøk hos noen?! 

Ingen av toalettene ligger slik til at det skal være sjenerende å bruke dem. 

Ts

Jeg har tvangstanker på hygiene, dobakterier er absolutt på menyen over ting som skaper problemer for meg (ideen om farene ved det). Men jeg klorer ikke hele badet når noen har brukt det😱 

Vedrørende lukt kan du sette frem en sånn duftspray. 

Neste gang hun er på besøk så legger du frem et cupido og fester en sånn sugekopp-dildo i dusjen. Rot litt ekstra la klær ligge på gulvet og ikke vask vasken. Søl gjerne litt ekstra når du pusser tenner før de kommer. Gjør det UTRIVELIG å være gjest der. 

Anonymkode: 0b677...dca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke dette bare nok en trolletråd fra bæsj og promp-mannen?

Anonymkode: c1b57...a55

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Bare lås av deres toalett når det kommer besøk. Hvis hun spør så bare si at det er toalettet til deg og din samboer og at hun kan bruke gjestetoalettet.

Anonymkode: f76e5...482

Hva skjer med de som alltid skriver sånne bitchy svar på KG? Tror dere det er sånn man setter grenser eller? Jeg er oppriktig nysgjerrig 

Anonymkode: 6b1db...c54

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 15.56):

Men hva er det du egentlig spør etter. 

Du vil ikke snakke med henne og du vil ikke at sønnen skal gjøre det.

Du må finne ut hva som plager deg mest - å være så konfliktsky eller drittlukta.

Anonymkode: 80c1a...db9

Hahaha spot on!😆😆

Anonymkode: 57e09...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om jeg hadde hatt vondt i magen så hadde jeg valgt det mest private toalettet! Å får et sært menneske. Skjønner ikke at det går ann å ha slike meninger. Hvordan kommer du deg på do når du ikke er hjemme?

Anonymkode: 8a187...c5a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 10.11):

Jeg har et merkelig dilemma.

Svigermor er av slik type som har ekstra mye meninger. De er ofte på besøk, og hun har kronisk dårlig mage, som betyr at så lenge det er servering av mat - så må hun bruke toalettet vårt, gjerne flere ganger, med flytende innhold...

Som jeg personlig synes er temmelig ekkelt, selv om det ikke er hennes feil, så må jeg alltid klore ned hele badet etter hun har vært på besøk. Jeg er ganske privat av meg, og foretrekker å ikke dele toalett med andre enn min egen samboer. 

Vi har derfor fått pusset opp et gjestetoalett, nettopp for å slippe å dele badet vårt med gjester. 

Forrige gang de var på besøk så viste vi dem toalettet vi har ordnet, og jeg tenkte at hun burde skjønne selv at det er dette hun skal benytte - siden det er et gjestetoalett. Jeg sa til og med "så nå må dere love å teste ut det nye toalettet vårt og innvie det!", med humor og et smil om munnen. 

Likevel går hun rett på vårt private toalett og spruter ned hele doen med diaré... Hun skryter mye av vårt bad, og synes flisene er veldig fine. Det er også større enn gjestetoalett, men likevel... 

Jeg fikk meg ikke til å si noe etterpå. Men hvordan kan jeg legge dette enda tydeligere frem slik at hun forstår at vi ønsker at gjester (som de er) bruker gjestetoalett og ikke vårt?? 

Jeg regner med hun ordner opp etter seg - som alle gjør om det er privat eller på et jobbtoalett …

Anonymkode: 3f091...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...