AnonymBruker Skrevet 19. juni #61 Del Skrevet 19. juni Mannen er enig i at gjester kan bruke gjestetoalettet, spesielt de som er venner/bekjente, men jeg tror ikke han har tenkt over mors toalettbesøk slik som jeg gjør og at hun også er gjest. Han har nok heller ikke opplevd å måtte bruke toalettet rett etter henne. Jeg har derfor ikke ytret til han hvor mye dette plager meg, for jeg vil ikke at han skal føle jeg misliker henne. Jeg vil ikke være ufin eller få henne til å føle seg mindre velkommen enn min egen mor heller... Men kjenner jo på det at jeg synes hun er mindre nær familie enn min egen mor, og hadde hun ikke vært kronisk dårlig i magen hadde jeg kanskje ikke vært så opptatt av dette. Har ikke vært en problemstilling tidligere når familiemedlemmer må bruke toalettet vårt. Det er jo også mindre vanlig at folk må bæsje her når de bare er noen timer på besøk. Men jeg synes det er ekstremt ubehagelig at hun blir dårlig nesten uansett hva hun spiser, og har diaré flere ganger ila besøket, og i tillegg informerer om at hun er dårlig og generelt må snakke om sine tarmproblemer spesielt til meg... Hun har lite filter sånn sett, og jeg takler egentlig ikke engang at samboer må annonsere at han må på do (han sier han annonserer for å spare meg for å gå inn dit med en gang 🤣). Jeg er veldig bare veldig lite interessert i å lukte på andre sin avføring og vil ha minst med det å gjøre, og det blir veldig mye av det når svigermor er på besøk - derav kunne hun hatt gjestetoalett i fred!! Ts Anonymkode: 87f3d...f6e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #62 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): .... Men jeg synes det er ekstremt ubehagelig at hun blir dårlig nesten uansett hva hun spiser, og har diaré flere ganger ila besøket, og i tillegg informerer om at hun er dårlig og generelt må snakke om sine tarmproblemer spesielt til meg... Hun har lite filter sånn sett, og jeg takler egentlig ikke engang at samboer må annonsere at han må på do (han sier han annonserer for å spare meg for å gå inn dit med en gang 🤣). Jeg er veldig bare veldig lite interessert i å lukte på andre sin avføring og vil ha minst med det å gjøre, og det blir veldig mye av det når svigermor er på besøk - derav kunne hun hatt gjestetoalett i fred!! Ts Anonymkode: 87f3d...f6e DU synes det er ekstremt ubehagelig at hun blir dårlig nesten uansett hva hun spiser? Snakk om navlebeskuende. Tenk hvor ubehagelig det er for hun som faktisk blir dårlig og ikke kan holde på maten. Å ha det slik hver dag, hvert måltid. Jeg føler først og fremst sympati med svigermoren din på grunn av sykdommen hennes. Dernest over at hun har en svigerdatter som synes hun er så ekkel at hun ikke kan dele bad med henne og føler behov for å få dette bekreftet på et forum. Anonymkode: e0adf...efb 9 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 19. juni #63 Del Skrevet 19. juni 4 minutter siden, AnonymBruker said: Mannen er enig i at gjester kan bruke gjestetoalettet, spesielt de som er venner/bekjente, men jeg tror ikke han har tenkt over mors toalettbesøk slik som jeg gjør og at hun også er gjest. Anonymkode: 87f3d...f6e Snakk med mannen din så kan han ta det opp med sin mor. "Fruen i huset er svært sensitv på lukt og derfor må du slutte å bruke vårt toalett". Han bør hoppe over at du synes det er ekstremt ubehagelig at hun bruker toalettet deres når du er så dårlig i magen. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #64 Del Skrevet 19. juni Og derfor drar ikke jeg og min IBS på besøk til folk. Vi vet vi er ekle. Kunne ha skjønt deg om du trengte et helt eget, men siden du deler med samboer så er du ikke privat. Hadde du vært privat hadde du tatt gjestedoen og sendt alle andre til den vanlige doen. Anonymkode: d526c...90b 1 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 19. juni #65 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du må jo ha langt fremskreden bakterieangst. Lukt er ikke farlig. Vær litt raus da, og ikke lag problemer av småtteri. Lag evt en rutine på at mannen din sjekker om doen må tørkes over etter henne. Det er mange som sliter med magetrøbbel. De kan ikke slutte å være sosiale eller treffe sin egen familie pga sånne som deg. Du gjør at folk kvier seg for å besøke andre mennesker når du har slike holdninger. Anonymkode: ac6a4...1f7 Folk med mage/tarmproblemer har en særegen lukt etter toalettbesøk. Det stinker skikkelig, og lenge etter besøk. Et gjestetoalett kan stå igjen til neste dag så stanken roer seg. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #66 Del Skrevet 19. juni Vi har to bad og et toalett, og de fleste bruker det som er nærmest. Er det nærmeste opptatt så går de til et annet bad. Har aldri tenkt over at de kun skal bruke gjestetoalettet, og synes det er bedre at de skal slippe å holde seg selv om gjestetoalettet er opptatt. Vi bruker jo også "gjestetoalettet" til dobesøk hvis vi er i oppholdsrommene. Synes ikke det er noe problem😅 Siden svigermor har et mageproblem så velger hun kanskje badet bevisst da hun kanskje blir sittende litt, og det blir lukt. Da slipper noen å vente på henne eller gå inn rett etterpå. Min umiddelbare tanke hadde hvert fall vært at svigermor her tar hensyn til dere og de øvrige gjestene. Anonymkode: 4e079...97e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 19. juni #67 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og derfor drar ikke jeg og min IBS på besøk til folk. Vi vet vi er ekle. Kunne ha skjønt deg om du trengte et helt eget, men siden du deler med samboer så er du ikke privat. Hadde du vært privat hadde du tatt gjestedoen og sendt alle andre til den vanlige doen. Anonymkode: d526c...90b Det er mange med IBS. Du hadde vel satt pris på å kunne brukt ett gjestetoalett? Gjør rent etter deg og si det som det er, at magen ikke er i orden. Jeg sier det som det er om jeg er dårlig, at de bør «pause» rommet litt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #68 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): DU synes det er ekstremt ubehagelig at hun blir dårlig nesten uansett hva hun spiser? Snakk om navlebeskuende. Tenk hvor ubehagelig det er for hun som faktisk blir dårlig og ikke kan holde på maten. Å ha det slik hver dag, hvert måltid. Jeg føler først og fremst sympati med svigermoren din på grunn av sykdommen hennes. Dernest over at hun har en svigerdatter som synes hun er så ekkel at hun ikke kan dele bad med henne og føler behov for å få dette bekreftet på et forum. Anonymkode: e0adf...efb Selvfølgelig synes jeg synd på henne!! Og det er da ikke slik at jeg nekter henne å gå på do!! Men hun kan bruke toalettet det er ønskelig at hun skal bruke, det er da ikke egoistisk av meg å ønske å slippe å lukte på alt hun har ut av seg... Og å måtte rydde opp etter det? Hva om noen hadde en sykdom der de måtte kaste opp hele tiden? Hadde det vært greit for deg å måtte sitte og lukte på dette? Bare fordi det var synd på vedkommende? Eller hadde du ønsket de kanskje tilpasset seg litt resten av verden når man gjør andre svært fysisk uvel av sykdommen man selv antakelig er blitt ganske vant til? Og ta hensyn til andres hus og hjem når man er på besøk, selv om man dessverre har en sykdom? Ts Anonymkode: 87f3d...f6e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #69 Del Skrevet 19. juni Hvor ofte er dette et problem egentlig? Flere ganger i uka? Anonymkode: 0a400...34d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #70 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor ofte er dette et problem egentlig? Flere ganger i uka? Anonymkode: 0a400...34d De er på besøk gjerne én gang i uka minst. Ts Anonymkode: 87f3d...f6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #71 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig synes jeg synd på henne!! Og det er da ikke slik at jeg nekter henne å gå på do!! Men hun kan bruke toalettet det er ønskelig at hun skal bruke, det er da ikke egoistisk av meg å ønske å slippe å lukte på alt hun har ut av seg... Og å måtte rydde opp etter det? Hva om noen hadde en sykdom der de måtte kaste opp hele tiden? Hadde det vært greit for deg å måtte sitte og lukte på dette? Bare fordi det var synd på vedkommende? Eller hadde du ønsket de kanskje tilpasset seg litt resten av verden når man gjør andre svært fysisk uvel av sykdommen man selv antakelig er blitt ganske vant til? Og ta hensyn til andres hus og hjem når man er på besøk, selv om man dessverre har en sykdom? Ts Anonymkode: 87f3d...f6e Men altså, hun har jo garantert ikke tatt hintet! Dere må jo si fra tydeligere enn å hinte. "Prøv det nye badet vårt!" hadde jeg aldri tolket som at det er det jeg heretter skal bruke. Anonymkode: 3da3a...b8d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #72 Del Skrevet 19. juni Men hva er det du egentlig spør etter. Du vil ikke snakke med henne og du vil ikke at sønnen skal gjøre det. Du må finne ut hva som plager deg mest - å være så konfliktsky eller drittlukta. Anonymkode: 80c1a...db9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 19. juni #73 Del Skrevet 19. juni Just now, AnonymBruker said: Men altså, hun har jo garantert ikke tatt hintet! Dere må jo si fra tydeligere enn å hinte. "Prøv det nye badet vårt!" hadde jeg aldri tolket som at det er det jeg heretter skal bruke. Anonymkode: 3da3a...b8d Mannen vet ikke engang at TS har et problem med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 19. juni #74 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor er jeg sær? Det er mye bakterier på et bad som følge av toalettbesøk, og jeg synes det er lite hyggelig å komme inn til et bad som stinker av bæsj... Vi har også mye private ting i skap og skuffer, som jeg synes er ubehagelig å tenke at folk snoker i - jeg vet ikke om man gjør det, men det er det jo ingen som kan kontrollere... Neida, hun bruker dokosten, men det stinker som sagt, og det kan være små spor på undersiden av toalettsetet feks, som jeg synes er temmelig ufyselig. Jeg føler meg aldri mindre velkommen av å bli henvist til et gjestetoalett om jeg må på do når jeg er på besøk hos noen?! Ingen av toalettene ligger slik til at det skal være sjenerende å bruke dem. Ts Anonymkode: 87f3d...f6e Synes ikke du er sær. Hva trenger egentlig gjeste e utenom do og vask når de går på do hos noen andre? Det er deres hjem og dere kan ha deres egne regler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #75 Del Skrevet 19. juni Jeg synes det er helt greit å ikke ønske at gjester bruker badet. Vi har stellebord og dermed litt rot der, vaskemaskin og tørketrommel sånn at klær kan ligge sortert til neste vask eller rene klær i baller. Ønsker faktisk å ha slikt privat. Soverom og bad må være lov å være private rom i eget hjem! Vår gjestedo er også et bad, bare mindre enn vårt. Det er også mer adskilt og privat enn vårt bad. Anonymkode: 6b3e3...4dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #76 Del Skrevet 19. juni Freyja Valkyrie skrev (5 timer siden): Jeg hadde ikke følt meg velkommen hos dere, for å si det sånn. Hvorfor? Fordi det er tilrettelagt et nytt gjestetoalett som du kunne bruke? Lar du gjester gå på de rom du mener er privat? Anonymkode: 6b3e3...4dc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #77 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): I andres hjem bruker man det toalett man får beskjed om å bruke. Anonymkode: 15ced...f43 Men har de vært tydelig nok med svigermor? TS skriver at hun har hintet og vurderer å hinte tydeligere. Svigermor har vært på besøk 1 gang etter at gjestebudet var ferdig. Hvorfor ikke bare være direkte og be henne bruke gjestetoalettet helt uten hinting. Kun tydelig tale. Tenk hvor mange av KG sine probleminnlegg som kunne vært løst om lan begynte å kommunisere. Anonymkode: 79676...2be 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajakvinne12 Skrevet 19. juni #78 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvorfor er jeg sær? Det er mye bakterier på et bad som følge av toalettbesøk, og jeg synes det er lite hyggelig å komme inn til et bad som stinker av bæsj... Vi har også mye private ting i skap og skuffer, som jeg synes er ubehagelig å tenke at folk snoker i - jeg vet ikke om man gjør det, men det er det jo ingen som kan kontrollere... Neida, hun bruker dokosten, men det stinker som sagt, og det kan være små spor på undersiden av toalettsetet feks, som jeg synes er temmelig ufyselig. Jeg føler meg aldri mindre velkommen av å bli henvist til et gjestetoalett om jeg må på do når jeg er på besøk hos noen?! Ingen av toalettene ligger slik til at det skal være sjenerende å bruke dem. Ts Anonymkode: 87f3d...f6e Jeg synes ikke du er sær. Lås hoved toalettet. Så må du eller samboer snakke med svigers. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 19. juni #79 Del Skrevet 19. juni Jøss, enda ett svigermor problem. Denne er nok helt ny. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 19. juni #80 Del Skrevet 19. juni (endret) Trådstarter hadde slitt i militæret Endret 19. juni av Meowmere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå