Gå til innhold

Svigermor vil ikke bruke gjestetoalettet...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg forstår ts godt. Jeg liker ikke å dele bad med gjester! Svigers - sammen med alle andre gjester - bør benytte gjestetoalettet. Men det er mannen som bør si ifra slik at svigers ikke blir sur. 

Anonymkode: 47016...3c1

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns også det er litt rart å nekte familie/venner å bruke toalett som er lett tilgjengelig for alle. Vi har løst det med å bygge et bad innenfor soverommet vårt, slik at det er mer naturlig at gjester bruker badet som ligger i gangen. Min svigermor klagde selvfølgelig på at hun ikke fikk bruke det nye badet, men da sa jeg at siden man må gå gjennom soverommet så er det for privat. Dermed mente hun at hun ikke kan komme på besøk til oss, siden hun ikke fikk gå på do. Vi har et bad i gangen og et i 2 etg + det som bare er vårt, så jeg måtte bare svare at om hun ikke kan bruke de to andre toalettene så får hun heller bare la være å komme. Hos henne kan vi være 10 stykker, som deler på et bad. HVA ER DET MED SVIGERMØDRE?? 😝

Anonymkode: 9df07...681

• Liker 13
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ha langt fremskreden bakterieangst. Lukt er ikke farlig. Vær litt raus da, og ikke lag problemer av småtteri. Lag evt en rutine på at mannen din sjekker om doen må tørkes over etter henne.

Det er mange som sliter med magetrøbbel. De kan ikke slutte å være sosiale eller treffe sin egen familie pga sånne som deg. Du gjør at folk kvier seg for å besøke andre mennesker når du har slike holdninger.

Anonymkode: ac6a4...1f7

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Bare lås av deres toalett når det kommer besøk. Hvis hun spør så bare si at det er toalettet til deg og din samboer og at hun kan bruke gjestetoalettet.

Anonymkode: f76e5...482

Men er ikke dette veldig passiv aggressivt?? 

Ts 

Anonymkode: 87f3d...f6e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må jo ha langt fremskreden bakterieangst. Lukt er ikke farlig. Vær litt raus da, og ikke lag problemer av småtteri. Lag evt en rutine på at mannen din sjekker om doen må tørkes over etter henne.

Det er mange som sliter med magetrøbbel. De kan ikke slutte å være sosiale eller treffe sin egen familie pga sånne som deg. Du gjør at folk kvier seg for å besøke andre mennesker når du har slike holdninger.

Anonymkode: ac6a4...1f7

Vet du, det gir jeg egentlig litt blaffen i, for det er mitt hjem, og jeg vil heller at hun bruker gjestetoalettet som jeg synes er helt i orden at hun bruker - enn at jeg kvier meg for å ha henne på besøk i det hele tatt når hun spyler ned vårt private toalett... Jeg klarer ikke å gå på do der selv uten å vaske når hun har vært på besøk, og det er tungvint, når det er mye enklere at hun bare bruker vårt andre toalett 😅

Har ikke bakterieangst annet enn at jeg synes andre menneskers avføring er ufyselig og lite ønskelig å forholde seg til annet enn hva man absolutt må. 

Ts 

• Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg syns også det er litt rart å nekte familie/venner å bruke toalett som er lett tilgjengelig for alle. Vi har løst det med å bygge et bad innenfor soverommet vårt, slik at det er mer naturlig at gjester bruker badet som ligger i gangen. Min svigermor klagde selvfølgelig på at hun ikke fikk bruke det nye badet, men da sa jeg at siden man må gå gjennom soverommet så er det for privat. Dermed mente hun at hun ikke kan komme på besøk til oss, siden hun ikke fikk gå på do. Vi har et bad i gangen og et i 2 etg + det som bare er vårt, så jeg måtte bare svare at om hun ikke kan bruke de to andre toalettene så får hun heller bare la være å komme. Hos henne kan vi være 10 stykker, som deler på et bad. HVA ER DET MED SVIGERMØDRE?? 😝

Anonymkode: 9df07...681

Ja føler det er samme viben her... Hun bare skal bruke vårt toalett, for det er finest og mer behagelig med varmekabler... 

Hun blir også snurt om hun inviterer seg selv på besøk og vi sier det ikke passer i dag...

Ts 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lås den vanlige doen og gjem nøkkelen mens svigermor er på besøk. That'll do it! 😉

Anonymkode: ec65f...cd6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts 

Nei, hvordan det? Du er jo da ærlig og står for ditt valg om et gjestetoalett.

Anonymkode: f76e5...482

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke dette er så rart egentlig. Søstra mi og mannen har eget bad, som er ved siden av soverommet deres. Jeg bruker nesten alltid gjestetoalettet når jeg er der, lell om jeg er såpass nære at hun ikke bryr seg om jeg går på deres bad. Men andre gjester bruker gjestetoalettet uten problemer. Jeg ville bare sagt det rett frem for å få det tydelig frem: "dette badet er kun for meg og samboeren, gjester må bruke det andre. Beklager om du synes jeg er sær, men ønsker å ha det sånn". Ikke finne på andre unnskyldninger, men bare si det. Så får hun bare bli sur.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en svigermor som bruker vårt "private" bad, da må hun gjennom soverommet, så gjennom walk in garderoben og så inn på do. For oss er det helt ok, hun er dårlig til beins og gjestebadet er i 1 etasje.

Men at din svigermor driter ned hele doen, er jo noe hun burde rengjøre selv. Vet ikke helsetilstanden hennes ellers, men er hun frisk og rask, hadde jeg bare tatt henne med inn på doen igjen og spurt om hun virkelig mener at jeg skal vaske dritten etter henne? 

Er hun redusert, hadde jeg vasket etter henne uten å si noe. 

Anonymkode: 7527a...dc6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er veldig sær.

Anonymkode: 92b83...d3f

Freyja Valkyrie skrev (58 minutter siden):

Jeg hadde ikke følt meg velkommen hos dere, for å si det sånn. 

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er moren til din mann. Du er sær.. 

Anonymkode: 6c9a1...9ff

Herregud, DERE er sære! Det er ikke snakk om å bare tisse her, men å faktisk ha masse diaré utover hele doen. Det er ekkelt, og det er garantert bakterier igjen etter henne, selv om de ikke synes. 

Jeg hadde blitt veldig kvalm og utilpass om jeg skulle sitte på den doen etterpå, selv om den var blitt vasket. Det er EM grunn til at de fleste ikke setter seg direkte på offentlige toaletter og gjør nr.2 hjemme. 

Anonymkode: 94d86...c22

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hintet igjen, vi har selv eget gjestebad fordi jeg vil ha vårt toalett med medisinskap osv i fred.

Anonymkode: bdc91...073

Medisinskap på badet? Er det særlig lurt mtp fuktighet og varme over tid? Jeg har medisinskapet i boden. 

Anonymkode: 9c384...5fe

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ts 

Hahahaha, det er jo akkurat det du er. 

Anonymkode: 98706...b28

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Herregud, DERE er sære! Det er ikke snakk om å bare tisse her, men å faktisk ha masse diaré utover hele doen. Det er ekkelt, og det er garantert bakterier igjen etter henne, selv om de ikke synes. 

Jeg hadde blitt veldig kvalm og utilpass om jeg skulle sitte på den doen etterpå, selv om den var blitt vasket. Det er EM grunn til at de fleste ikke setter seg direkte på offentlige toaletter og gjør nr.2 hjemme. 

Anonymkode: 94d86...c22

"de fleste ikke setter seg direkte på offentlige toaletter og gjør nr.2 hjemme."

Har du kilde på dette eller er det bare noe du drar ut av eget hode?  

Anonymkode: 98706...b28

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de som sier at du bare skal låse. Du har allerede prøvd å si ifra, uten at det hjelper. 

Hvilket toalett hun skal bruke er ikke noe hun skal ta stilling til. Det er allerede bestemt, hun skal på gjestetoalettet. 

Men få mannen på lag, og få ham til å ta kampen. Selv om det kanskje ikke betyr noe for ham, så betyr det noe for deg og han burde støtte deg. 

Anonymkode: 27dbd...5cc

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ts 

Her er alternativene dine kategorisert:

1) gi tydelig beskjed om at hun ikke får bruke deres bad (aggressivt)

2) låse det private badet (passiv aggressivt)

3) la henne bruke det private badet og finne løsning for deg selv (inkluderende)

Du velger stil selv. 

Jeg synes at du bør være raus med svigermor. Og om du skal nekte henne å bruke badet, så synes jeg faktisk du skal være oppriktig med henne om det. Ikke innbiller deg at hun ikke forstår hvorfor du låser henne ute av badet. Hun kan ikke for sykdommen sin, og du kan heller ikke hjelpe henne med den. Men du kan hjelpe henne ved å vise forståelse for hennes behov og vise omsorg ved å la henne gå på badet hun er mest komfortabel med.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tvist skrev (59 minutter siden):

Er vel vanlig å bruke toalettet som er nærmest, det hadde jeg gjort. 

Ikke hvis man har dårlig mage og lager masse lyd, da går man på toalettet som er lengst unna oppholdsrommet der alle sitter.

Har selv en med crohns i familien som går på do i en annen etasje ved besøk.

Jeg synes TS er sær, og at mannen hennes får vaske etter sin mor.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har gjestebad å tilby så innser man fort hvor deilig det er å ha badet sitt i fred. Vi har vårt bad oppe, mens gjestebadet er i første etasje. Det er stuer i begge etasjer, men vi bruker stua nede når vi har gjester, og da blir det også naturlig at folk benytter toalettet nede. Til og med når vi har overnattingsgjester (soverommene er oppe), så har vi merket at gjestene likevel går på badet nede når de skal stelle seg, dusje etc. uten at vi har bedt om det. 

Men dersom begge badene hadde ligget i samme etasje feks, føler jeg ikke at vi kunne sagt noe på hvilket av badene som ble benyttet. Har vi mange gjester, sier vi også fra om at folk bare må benytte begge badene, så slipper man å vente dersom det nede er opptatt. Og vi har faktisk også en i familien som sliter  med magen, og han går noen fanger opp, selv med badet nede ledig - det skjønner jeg godt, der får han mer fred og ro. Begge badene er ryddige og rengjort før besøk uansett. Kanskje svigermor føler deres bad tilbyr litt mer privatliv ift plassering? 

Anonymkode: 9a756...4b5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freyja Valkyrie skrev (1 time siden):

Jeg hadde ikke følt meg velkommen hos dere, for å si det sånn. 

Du hadde gått for å drite ned hovedbadet?

Anonymkode: d5a60...674

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er jeg sær? Det er mye bakterier på et bad som følge av toalettbesøk, og jeg synes det er lite hyggelig å komme inn til et bad som stinker av bæsj... Vi har også mye private ting i skap og skuffer, som jeg synes er ubehagelig å tenke at folk snoker i - jeg vet ikke om man gjør det, men det er det jo ingen som kan kontrollere... 

Neida, hun bruker dokosten, men det stinker som sagt, og det kan være små spor på undersiden av toalettsetet feks, som jeg synes er temmelig ufyselig. 

Jeg føler meg aldri mindre velkommen av å bli henvist til et gjestetoalett om jeg må på do når jeg er på besøk hos noen?! 

Ingen av toalettene ligger slik til at det skal være sjenerende å bruke dem. 

Ts

Altså har man besøk, så skjer slike ting! Enten man har gjestetoalett eller ei.... Vi er en stor familie, og har 2 bad. Vi får ofte besøk av familie langveisfra. Vi har da barn og voksne som bruker toalett om en annen, og kan ikke unngå slike ting som at toalett blir skitne ved bruk.... Jeg synes aldri det er hyggelig å komme inn på toalett når det lukter avføring, enten det er min egen, mannens, barnas eller andre, men bæsj er bæsj. Og det må vaskes. Føler jeg at toalettet er skittent før jeg setter meg ned, sprayer jeg med litt kloring og tørker av med toalettpapir. Ikke verre enn det. Litt må man bite i seg når man leker familie! 

Anonymkode: 9c384...5fe

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...