Gå til innhold

Svigermor vil ikke bruke gjestetoalettet...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et merkelig dilemma.

Svigermor er av slik type som har ekstra mye meninger. De er ofte på besøk, og hun har kronisk dårlig mage, som betyr at så lenge det er servering av mat - så må hun bruke toalettet vårt, gjerne flere ganger, med flytende innhold...

Som jeg personlig synes er temmelig ekkelt, selv om det ikke er hennes feil, så må jeg alltid klore ned hele badet etter hun har vært på besøk. Jeg er ganske privat av meg, og foretrekker å ikke dele toalett med andre enn min egen samboer. 

Vi har derfor fått pusset opp et gjestetoalett, nettopp for å slippe å dele badet vårt med gjester. 

Forrige gang de var på besøk så viste vi dem toalettet vi har ordnet, og jeg tenkte at hun burde skjønne selv at det er dette hun skal benytte - siden det er et gjestetoalett. Jeg sa til og med "så nå må dere love å teste ut det nye toalettet vårt og innvie det!", med humor og et smil om munnen. 

Likevel går hun rett på vårt private toalett og spruter ned hele doen med diaré... Hun skryter mye av vårt bad, og synes flisene er veldig fine. Det er også større enn gjestetoalett, men likevel... 

Jeg fikk meg ikke til å si noe etterpå. Men hvordan kan jeg legge dette enda tydeligere frem slik at hun forstår at vi ønsker at gjester (som de er) bruker gjestetoalett og ikke vårt?? 

Anonymkode: 87f3d...f6e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vasker hun ikke dassen etter seg dersom det ligger sprut igjen etter henne? 
Jeg tror ikke det har noen hensikt å pakke det pent inn. Vær direkte, og si at hun fra nå av må bruke gjestetoalettet. Hun er kanskje et vanedyr som trenger flere påminnelser og litt tid.

Anonymkode: 761e3...abb

• Liker 37
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med siste.. 

Er deres do mer privat plassert? Vår ekstrado er rett ved stua. Ikke kjempegøy å bruke den med besøk 

Anonymkode: 562d9...793

• Liker 28
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få partneren din til å si til sin mor at hun må sørge for rent toalett. Så slutter du med den unødvendige kloringen, det har ikke noe for seg 

Anonymkode: f63dd...515

• Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hintet igjen, vi har selv eget gjestebad fordi jeg vil ha vårt toalett med medisinskap osv i fred.

Anonymkode: bdc91...073

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke følt meg velkommen hos dere, for å si det sånn. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Få partneren din til å si til sin mor at hun må sørge for rent toalett. Så slutter du med den unødvendige kloringen, det har ikke noe for seg 

Anonymkode: f63dd...515

Enig. Er det fortsatt spor, sett mannen til å vaske. Det er ikke din jobb å vaske etter hans mor sin diare. 

Anonymkode: 27dbd...5cc

• Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg fikk meg ikke til å si noe etterpå. Men hvordan kan jeg legge dette enda tydeligere frem slik at hun forstår at vi ønsker at gjester (som de er) bruker gjestetoalett og ikke vårt?? 

Lås deres private bad, og ha et stort skilt på gjestetotalettet med TOALETT. Og klistre på noe om at dassen skal vaskes om den grises. Mange gode alternativer:

https://www.temu.com/no/legg-til-et-snev-av-humor-på-badet-ditt-med-dette-kreative-toalettdekselet-asetisk-rominnredning-hjemmeinnredning-g-601099515996964.html?_oak_mp_inf=EKTWgJmm1ogBGiBkMWRlYzVlMTFmYWQ0MmZmYjEyZTA3NWEyOWYxYmQzMyCGzPr8gjI%3D&top_gallery_url=https%3A%2F%2Fimg.kwcdn.com%2Fproduct%2FFancyalgo%2FVirtualModelMatting%2F992cbbcae2e26b71d7e21b59875fef53.jpg&spec_gallery_id=27397153&refer_page_sn=10009&refer_source=0&freesia_scene=2&_oak_freesia_scene=2&_oak_rec_ext_1=MjkwMA&_oak_gallery_order=20117827%2C1223771263%2C675714041%2C433644161%2C1913993574&search_key=toalett sticker&refer_page_el_sn=200049&_x_vst_scene=adg&_x_ads_sub_channel=shopping&_x_ns_prz_type=-1&_x_ns_sku_id=17592356765683&_x_ads_channel=google&_x_gmc_account=5079410552&_x_login_type=Google&_x_ads_account=7334135560&_x_ads_set=20984927262&_x_ads_id=159488167338&_x_ads_creative_id=689726858296&_x_ns_source=g&_x_ns_gclid=EAIaIQobChMIhujAkKDnhgMVslORBR1QrgzKEAQYAiABEgIEsPD_BwE&_x_ns_placement=&_x_ns_match_type=&_x_ns_ad_position=&_x_ns_product_id=17592356765683&_x_ns_target=&_x_ns_devicemodel=&_x_ns_wbraid=Cj4KCAjw4MSzBhAIEi4A1wSUD5Lhh4bmrGPxFI5RDFmFfm6c3o6DAc6kBv17A0VZAa4nfOa7MfqRYipYGgIQfg&_x_ns_gbraid=0AAAAAo4mICFTXynIcv4EifuFREI_uqFZp&_x_ns_targetid=pla-2164121203429&_x_sessn_id=y8yh5nuyh4&refer_page_name=search_result&refer_page_id=10009_1718785846383_kosgsbsodi

Anonymkode: 65c93...959

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er jeg sær? Det er mye bakterier på et bad som følge av toalettbesøk, og jeg synes det er lite hyggelig å komme inn til et bad som stinker av bæsj... Vi har også mye private ting i skap og skuffer, som jeg synes er ubehagelig å tenke at folk snoker i - jeg vet ikke om man gjør det, men det er det jo ingen som kan kontrollere... 

Neida, hun bruker dokosten, men det stinker som sagt, og det kan være små spor på undersiden av toalettsetet feks, som jeg synes er temmelig ufyselig. 

Jeg føler meg aldri mindre velkommen av å bli henvist til et gjestetoalett om jeg må på do når jeg er på besøk hos noen?! 

Ingen av toalettene ligger slik til at det skal være sjenerende å bruke dem. 

Ts

• Liker 26
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be mannen si at hun må bruke gjestetolettet.

Lås døra på badet deres. Men enklere å forklare sannheten og.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde låst det av neste gang hun kom på besøk. Spør hun hvorfor det er låst og om du kan låse det opp slik at hun kan gå på do hadde jeg svart: "Nei det er så rotete at jeg låste det slik at ingen skal gå inn, du må nok gå på det nye gjestetoalettet".

Og så hadde jeg fortsatt å holde det låst når hun kommer på besøk slik at hun fikk et ny vane med å bruke den andre doen. "Bare bruk den andre doen du". er etterhvert et fint svar hvis hun tar det opp flere ganger.

Anonymkode: 96189...ae1

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel vanlig å bruke toalettet som er nærmest, det hadde jeg gjort. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor er jeg sær? Det er mye bakterier på et bad som følge av toalettbesøk, og jeg synes det er lite hyggelig å komme inn til et bad som stinker av bæsj... Vi har også mye private ting i skap og skuffer, som jeg synes er ubehagelig å tenke at folk snoker i - jeg vet ikke om man gjør det, men det er det jo ingen som kan kontrollere... 

Neida, hun bruker dokosten, men det stinker som sagt, og det kan være små spor på undersiden av toalettsetet feks, som jeg synes er temmelig ufyselig. 

Jeg føler meg aldri mindre velkommen av å bli henvist til et gjestetoalett om jeg må på do når jeg er på besøk hos noen?! 

Ts

Det blir like mye bakterier selv om hun bruker gjestedoen og den må jo også vaskes.

Anonymkode: 53810...dc8

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde låst det av neste gang hun kom på besøk. Spør hun hvorfor det er låst og om du kan låse det opp slik at hun kan gå på do hadde jeg svart: "Nei det er så rotete at jeg låste det slik at ingen skal gå inn, du må nok gå på det nye gjestetoalettet".

Og så hadde jeg fortsatt å holde det låst når hun kommer på besøk slik at hun fikk et ny vane med å bruke den andre doen. "Bare bruk den andre doen du". er etterhvert et fint svar hvis hun tar det opp flere ganger.

Anonymkode: 96189...ae1

Dette var en fin løsning!

Anonymkode: 9dcca...b37

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ts

Det er moren til din mann. Du er sær.. 

Anonymkode: 6c9a1...9ff

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det blir like mye bakterier selv om hun bruker gjestedoen og den må jo også vaskes.

Ja, selvsagt, men da trenger jeg hvert fall ikke gå på do der selv - og det oppleves mindre invaderende at gjester bruker eget toalett. 

Ts 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, tenkte på det jeg og. Gjestedoen må vel vaskes? Og så tenker jeg:gammel vane, nærmere osv. Ikke vær så sær mener jeg, det er garantert ikke noe vondt ment. 

Anonymkode: 71757...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ja, selvsagt, men da trenger jeg hvert fall ikke gå på do der selv - og det oppleves mindre invaderende at gjester bruker eget toalett. 

Ts 

Bare lås av deres toalett når det kommer besøk. Hvis hun spør så bare si at det er toalettet til deg og din samboer og at hun kan bruke gjestetoalettet.

Anonymkode: f76e5...482

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...