AnonymBruker Skrevet 19. juni #1 Del Skrevet 19. juni Har en hund som bjeffer _høyt_ og mye på hunder, folk, sykler, barn, motorsykler, under bilkjøring, hvis jeg går ned i kjelleren m.m. Prøvd sladretrening, motbetinging, m.m. i nesten ett år uten resultat. Kjøpte i desperasjon et bjeffehalsbånd med vibrasjon og pip men en hundetrener sa at det kan forverre problemet. Prøvde det ut på tre korte turer før jeg fikk denne beskjeden, og det er det eneste som har funket. Er det virkelig så ille? Anonymkode: 3e14d...a66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 19. juni #2 Del Skrevet 19. juni Ja, jeg synes det er ille. Fordi det er bare en quick fix som ikke løser problemet, men bare maskerer det. I stedet for å ta tak i årsaken til at hunden bjeffer så straffer man heller bort symptomet (bjeffingen). Hvis du har prøvd motbetingnig så lenge uten resultateter så vil jeg anbefale at du får en dyktig atferdsterapeut til å hjelpe deg og se hvordan dere trener. Ofte er det bare noen små justeringer som skal til for at det skal kunne fungere. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #3 Del Skrevet 21. juni Hvis du vil ha en hund som får utløp for stress på andre (og kanskje mer uheldige) måter så kjør på. Bjeffing er språk. Se for deg at noen hadde skremt deg hver gang du gjorde noe naturlig? Anonymkode: 040dc...945 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 21. juni #4 Del Skrevet 21. juni Usj. Minner meg om en tissematte med vibrasjoner (eller var det lyd?😏) ei jeg kjente fikk mot sengevæting. Stresset livet av den uheldige brukeren som heldigvis slapp unna kjapt. ..puh… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #5 Del Skrevet 21. juni Jeg hadde ikke villet straffet en av mine små for en reaksjon de ikke kan noe for. Hva enn det er hunden prøver å kommunisere vil den aldri få til med et språk. Finn den underliggende årsaken. Anonymkode: fe2d2...4f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #6 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 8.41): Har en hund som bjeffer _høyt_ og mye på hunder, folk, sykler, barn, motorsykler, under bilkjøring, hvis jeg går ned i kjelleren m.m. Prøvd sladretrening, motbetinging, m.m. i nesten ett år uten resultat. Kjøpte i desperasjon et bjeffehalsbånd med vibrasjon og pip men en hundetrener sa at det kan forverre problemet. Prøvde det ut på tre korte turer før jeg fikk denne beskjeden, og det er det eneste som har funket. Er det virkelig så ille? Anonymkode: 3e14d...a66 Der vil ikke vare. Når man prøver helt nye ting, så vil hunden kanskje reagere "positivt" på det av ren sjokk/fordi det er annerledes, men de kommer over det. Aversive metoder gjør ofte ting verre også, spesielt om det er usikkerhet som ligger til grunn for atferdsproblemene. Finn en atferdspesialist som kan hjelpe deg med å jobbe med selvtillit, stressredusering og trygghet. Anonymkode: 4bbee...ada 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #7 Del Skrevet 22. juni Er veldig nabovennlig ihvertfall😁 Anonymkode: 88325...878 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 23. juni #8 Del Skrevet 23. juni (endret) 16 hours ago, AnonymBruker said: Er veldig nabovennlig ihvertfall😁 Anonymkode: 88325...878 Jeg synes hundens velferd er viktigere enn naboene i slike tilfeller. Endret 23. juni av Tabris 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
May Angelica Skrevet 28. juni #9 Del Skrevet 28. juni Bjeffehalsbånd er ulovlig i Norge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 28. juni #10 Del Skrevet 28. juni Ja, det er dyremishandling i mine øyne 👎 😭 😡 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni #11 Del Skrevet 28. juni Ja... Naboen hadde et sånn halsbånd, fordi hunden bjeffa så mye ved passering av andre hunder. Eneste som skjedde var at den bjeffa mindre, men utagerte på verre måter. Hunden ble jo skremt hver gang de passerte noen, så da assosierte den det med noe negativt. Anonymkode: 9614d...608 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå