Gå til innhold

KG i ferd med å bli et ekkokammer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takhøyden her inne blir lavere og lavere. Alle som skriver noe, som noen et eller annet sted, kan finne ubehagelig blir utestengt. Det er en tydelig ensretting av meninger her inne. Stemmer som gav perspektiver, blir nå stemplet som uønskede og forsvinner for godt.

Spør man de som har vært her lenge vil de benekte dette. Survival bias. Man burde spørre de som er utestengt.

Savner KG slik det var for bare 5 år siden.

Anonymkode: 0192b...747

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du oversikt over hvem som blir utestengt og hvorfor?

Anonymkode: 286aa...658

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konspirasjonsteorier 

Anonymkode: 72db1...00e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takhøyden her inne blir lavere og lavere. Alle som skriver noe, som noen et eller annet sted, kan finne ubehagelig blir utestengt. Det er en tydelig ensretting av meninger her inne. Stemmer som gav perspektiver, blir nå stemplet som uønskede og forsvinner for godt.

Spør man de som har vært her lenge vil de benekte dette. Survival bias. Man burde spørre de som er utestengt.

Savner KG slik det var for bare 5 år siden.

Anonymkode: 0192b...747

Jeg var her for 5 år siden og var likt… noen ganger så klager mennesker kun for å ha innhold.. sikker på at du ikke bare kjeder deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig, det er et ekkokammer. Jeg var feks kritisk til fremelskingen av Israel, og ble utestengt. Kun Proisrael-ytringer er gyldig her inne. Og sier man noe mot all kritikken c-kjendisene får.. Det er som å banne i kirken. Gud forby fri tanke, kritisk holdning og sunn skepsis.

Anonymkode: c28db...45f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Helt riktig, det er et ekkokammer. Jeg var feks kritisk til fremelskingen av Israel, og ble utestengt. Kun Proisrael-ytringer er gyldig her inne. Og sier man noe mot all kritikken c-kjendisene får.. Det er som å banne i kirken. Gud forby fri tanke, kritisk holdning og sunn skepsis.

Anonymkode: c28db...45f

Det er kun her på KG Israel fremsnakkes og "heies på"... alle andre steder på nett (og i Norge generelt) er mer preget av avsky mot Israels handlinger. Holder meg langt unna trådene om Gaza-krigen pga dette. 

Anonymkode: d907d...890

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på KG i nesten 20 år med ulike brukere, og synes forumet i liten grad er noe ekkokammer. Unntak er kanskje Rampelyset hvor det er lite populært hvis man drister seg til å forsvare influencere og bloggere. 

På forumet ellers, virker det mer som det er ulike trender på hvem man skal ta og kritisere enn noe ekkokammer. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg synes virkelig ikke kg er noe ekkokammer. Tvert derimot mener jeg kg er svært polarisert. Det er stort sett alltid to grupper mot hverandre. Vi og de. Og en vil alltid befinne seg i begge gruppene over tid. Vi barnfrie mot de med barn, vi som liker sommer best mot de som liker vinteren best... Vi mot de...  Men selv i tråder hvor en ønsker å ha en intern debatt for de det faktisk gjelder kommer utenforstående inn i tråder. For slik er diskusjonsforum på nett. Kg er ikke noe ekkokammer, tvert derimot. At kg har noen felles regler på hva en kan diskutere derimot er en helt annen ting og er selvfølgelig greit og legitimt. En sier ja til å følge disse reglene når en blir medlem på kg. Evner en ikke å følge disse reglene kan en ikke være med på leiken, da må en finne seg en annen lekeplass med andre regler. Sånn er det for oss alle.

Vi som har vært her en stund vet også hvordan kg var for 5 år siden, 10 år siden and so on. Og selv om kg har blitt større har det verken blitt noe verre eller bedre i de årene. Anerledes tja, men det skulle da bare mangle at det ikke var helt likt som da kg startet opp.  Kg var mer intimt før, mer anonymt nå. Men med akkurat den samme takhøyden, akkurat de samme temaene stort sett, akkurat den samme polariseringen mellom grupper, akkurat den samme rivaliseringen i tråder. 

 

Endret av skreppamedleppa
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kniv & gaffel skrev (1 time siden):

Jeg har vært på KG i nesten 20 år med ulike brukere, og synes forumet i liten grad er noe ekkokammer. Unntak er kanskje Rampelyset hvor det er lite populært hvis man drister seg til å forsvare influencere og bloggere. 

På forumet ellers, virker det mer som det er ulike trender på hvem man skal ta og kritisere enn noe ekkokammer. 

 

Rampelyset har ramponert dette forumet...Der er det fritt frem og et helt usmakelig miljø.

Anonymkode: ffc46...df2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan i grunn se hva du mener.

Før var det mer intimt og personlig, og en større balanse i innleggene. Nå er det mer anonymt, og til tider fremstår det som en plass man kommer for å gjøre opp for den dårlige dagen man har hatt (ala få kjeft av sjefen og hjem og banke kona). I tillegg til enormt mye spekulering og en ukultur i hvordan man svarer folk - og ikke minst hvor mye ts får gjennomgå. Og det er ikke måte på hvor mye vi skal sparke på en som allerede stod i knestående i HI og som havna med ansiktet nedi grusen allerede i innlegg 3, la oss fortsette å kaste stein til vi er på side 6 selv om vi ikke tilfører debatten noe som helst nytt(ig).
 

Aktuelle saker og politikk har alltid vært litt halvbrunt her på KG, men tidligere var det mer balansert for ikke å snakke om at man faktisk kunne bli noe opplyst der inne uavhengig av hvilke side. Sjeldent jeg beveger meg inn der nå, altfor brunt med et par tapre sjeler som er innom og prøver å balansere et nokså smakløst menneskesyn. 

Rampelys har jeg helt gitt opp å klikke meg inn på. Se&hør uten vær-varsom-plakaten.

utestengelse har jeg ikke peiling på, aldri vært og legger heller ikke merke til andre som er blitt det, men enig i at det var kjekkere å vanke her for en 5-10år siden.

Anonymkode: bd3ba...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...