Gå til innhold

Honnør-kort fra NAV med dårlig håndskrift


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Utrolig frekt formulert av NAV på den nettsida; de setter som premiss at du har mistet eller ødelagt honnørkortet hvis du er avhengig av å bestille et nytt. Nei, jeg har ikke mistet eller ødelagt kortet!!! Det er dere som ikke har brukt skikkelig trykk/blekk!

Vær så vennlig å behandle oss som voksne folk, jeg er ikke et barn som mister eller ødelegger tingene mine, selv om jeg går på uføretrygd!

Blir så provosert.

Anonymkode: b159b...2c7

Og ellrrs går det bra...?

Anonymkode: 5d087...2df

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Utrolig frekt formulert av NAV på den nettsida; de setter som premiss at du har mistet eller ødelagt honnørkortet hvis du er avhengig av å bestille et nytt. Nei, jeg har ikke mistet eller ødelagt kortet!!! Det er dere som ikke har brukt skikkelig trykk/blekk!

Vær så vennlig å behandle oss som voksne folk, jeg er ikke et barn som mister eller ødelegger tingene mine, selv om jeg går på uføretrygd!

Blir så provosert.

Anonymkode: b159b...2c7

Synes du tok det veldig hardt det sto ikke slik du tolket det. De har jo ikke kapasitet til å skrive disse kortene i hytt og pine, det er vel like vanskelig å få et nytt honnørkort som det er å få nye systemnøkler og sylindere, ting må dobbeltsjekkes og godkjennes for at det ikke skal bli misbrukt. :) 

Anonymkode: 8a8eb...77f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Men er det behov for noe mer? Jeg har aldri måttet vise mitt kort, hverken på buss eller tog.  En gang spurte jeg vekterne på bussen hvorfor de faktisk ikke etterspurte, jeg ser nemlig ikke ut som en pensjonist, da sa han bare at det var en glipp.

Anonymkode: f5a04...2c1

Vekterne syntes nok at du så ut som en pensjonist, men for høflige til å påpeke det.

Anonymkode: fce2d...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Du skal få en skikkelig kort i posten, Hvis kortet er håndskrevet så kan ikke tro det er gyldig. 

Anonymkode: 90fbe...0da

Jeg har alltid hatt håndskrevet kort, og de færreste spør engang om å få se det.

Da jeg mistet lommeboken for et års tid siden og måtte bestille nytt honnørkort, var dette likt som det forrige. Håndskrevet, men det er ikke et tynt ark, det er laget av noe annet (virker som noe plast-aktig så det har bedre holdbarhet).

Anonymkode: 77f51...3d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg har alltid hatt håndskrevet kort, og de færreste spør engang om å få se det.

Da jeg mistet lommeboken for et års tid siden og måtte bestille nytt honnørkort, var dette likt som det forrige. Håndskrevet, men det er ikke et tynt ark, det er laget av noe annet (virker som noe plast-aktig så det har bedre holdbarhet).

Anonymkode: 77f51...3d5

Det var for øvrig en helt sømløs prosess å få nytt kort. Jeg sendte inn melding via NAV.no, fikk et høflig svar tilbake om at nytt kort var på vei i posten. Det hele var i boks i løpet av en uke, selv om den trege postgangen som er for tiden.

Anonymkode: 77f51...3d5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vil det være gyldig eller godt nok hvis man tar bilde av honnørkortet, eller må man vise det fysisk? Skulle vært digitalt, som med førerkort appen, lånekort på biblioteket osv

Anonymkode: bcf90...e05

Du må vise det fysisk, hjelper ikke med et bilde!

Anonymkode: 13968...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, kortet er så amatørmessig fordi ingen tar ansvar. NAV utsteder kortet på vegne av samferdselsdepartementet. Det vil si at alle endringer må komme derfra. Det har vært etterspurt app fra navansatte i årevis (som nevnt, man trenger omtrent en hel avdeling til utsendelse av honnørkort), men det skjer ingenting. 

Anonymkode: f76f6...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er jo ikke så altfor mange år siden de byttet format til bankkortstørrelse. Så deilig å slippe det store orange kortet. Det lille blå og hvite som de har nå veldig bra. 

Anonymkode: 913be...f99

Denne kommentarene skjønte jeg ikke. Hvilkene brukere er på rehab? De uføre med honnørkort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-venter- skrev (46 minutter siden):

Denne kommentarene skjønte jeg ikke. Hvilkene brukere er på rehab? De uføre med honnørkort? 

Står ingenting i det du siterer om noe rehab.

Anonymkode: 5d087...2df

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 11.23):

Koster det noe å bestille nytt honnørkort?

Anonymkode: f021a...e59

Nei. Det gjorde i hvert fall ikke det da jeg ba om nytt. Det første kortet jeg fikk var av tynn papp, som etter hvert ble ganske fillete og rufsete, og skriften slitt delvis vekk. Det kortet var oransje. Så ba om nytt pga det var så fillete. Da kom det et nytt LAMINERT kort i posten, det var blått. Har det ennå. 

De ser unektelig ganske amatørmessige ut, disse honnørkortene for off. transport. 

Ser noen skriver de aldri har vist sitt ved kontroller. Det har jeg gjort mange ganger. Bor i Oslo da, og her er kontrollørene åpenbart ivrigere på å knipe snikere og svindlere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Står ingenting i det du siterer om noe rehab.

Anonymkode: 5d087...2df

Jeg siterte feil. Skulle sitere den under. 

svartkatt skrev (20 timer siden):

Kan hende de ikke gidder investere i bedre ettersom en stor del av brukerne er på rehab.. bare en tanke jeg kom på nå. Men det forundrer meg ikke om flere av den gruppen ( og andre) trenger nytt kort i hytt og pine. 

Hvor stor del av de uføre med honnørkort er på rehab liksom? Og hvorfor skulle honnør bety at man ikke holder orden i tingene sine?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-venter- skrev (15 minutter siden):

Jeg siterte feil. Skulle sitere den under. 

Hvor stor del av de uføre med honnørkort er på rehab liksom? Og hvorfor skulle honnør bety at man ikke holder orden i tingene sine?

Jeg ser bare hvor "uryddige" mange i nabolaget er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 22.42):

Vekterne syntes nok at du så ut som en pensjonist, men for høflige til å påpeke det.

Anonymkode: fce2d...997

Jeg blir nesten heller aldri spurt og jeg har hatt honnør kort siden 20 årene og er nå rett over 40 så jeg ser langt ifra ut som en pensjonist

Anonymkode: ced07...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

svartkatt skrev (14 timer siden):

Jeg ser bare hvor "uryddige" mange i nabolaget er..

Tror du det bare er folk uten boevne som har honnørkort?  
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laminerte kortet på biblioteket, der trengte jeg bare å betale for lamineringslommen. Likevel er blekket falmet og blødd litt etter bare et par år.

Jeg må vise det frem hver gang det er kontroll på bussen, og noen ganger må jeg vise det frem på hurtigbåt. Derfor har jeg det alltid med i lommeboken på mobildekselet. 

Det overrasker meg at det ikke er verdt det for nav å skaffe en maskin som skriver ut honnørkort av litt bedre kvalitet.

Anonymkode: c1851...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden av hi, men bruker dere kortet på kino, fornøyelsespark, badeland o.l eller funker det bare på offentlig kommunikasjon?

Anonymkode: 68c8d...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

-venter- skrev (2 timer siden):

Tror du det bare er folk uten boevne som har honnørkort?  
 

Nei, har jeg sagt det? Nei, har ikke det. Sier ikke at naboene mine er uten boevne heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (11 minutter siden):

Nei, har jeg sagt det? Nei, har ikke det. Sier ikke at naboene mine er uten boevne heller. 

Nei, du skrev «uryddige». 
Dessuten, mine spørsmål i denne tråden begynte når jeg så kommentarer rundt rehab og at man ikke kunne forvente at NAV brukte med energi på å lage skikkelige kort til «slike folk». Snakk om dra alle under en kam. 

Endret av -venter-
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående å måtte vise kortet, så tror jeg at jeg har blitt spurt om det bare et par ganger siden jeg fikk det for 5 år siden. Ene gangen var en bussjåfør på en langdistansereise som ved påstigning bare spurte om jeg hadde det med meg i tilfelle det ble kontroll. Det virket som han var skeptisk til om jeg hadde kjøpt rett billett i appen, men ikke mer enn at han bare ga en påminnelse om at dersom det ble kontroll og jeg ikke hadde honnørkort å vise frem... dyrt for meg.

Jeg oppbevarer det uansett fremst i mobilmappa, så når jeg viser billetten er det jo litt synlig for den som vet hvordan kortet ser ut, men ingen har brydd  seg med å sjekke nærmere for å se om navnet stemmer.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Litt på siden av hi, men bruker dere kortet på kino, fornøyelsespark, badeland o.l eller funker det bare på offentlig kommunikasjon?

Anonymkode: 68c8d...d0c

Jeg bruker det fortinnsvis på buss, hurtigrute, fly (anbudsruter). Jeg vet jeg kan få litt rabatt på kinoen her jeg bor, men jeg har vanligvis gratisbilletter uansett .* Det vil vel komme frem der man sjekker billettpriser om de tilbyr en honnørrabatt, så det er bare å være obs når man skal noe. Selv deltar jeg ikke på så mye, så derfor vet jeg ikke så mye om andre arenaer.

 

 

 

*Off topic, men for den som måtte lure: Jeg svarer på mange spørreundersøkelse hos norstat og bruker poengene til gavekort på kino.

Anonymkode: d5e06...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Litt på siden av hi, men bruker dere kortet på kino, fornøyelsespark, badeland o.l eller funker det bare på offentlig kommunikasjon?

Anonymkode: 68c8d...d0c

Kortet er et bevis på at du har rett til honnørpris. Derfor heter det honnørbevis og kan brukes alle steder som tilbyr honnørbilletter. Også kino, badeland osv. som tilbyr dette.

Anonymkode: bb79d...7ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...