Gå til innhold

Hva er normalt å ha i lån totalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, newman01 said:

Så du har nesten 4 millioner i sikkerhet i huset og har et forbrukslån? Hva er greia med det? Håper i det minste det er et forbrukslån med sikkerhet i huset... Eller at det er så lite at du kan betale det ut på neste månedslønn. 

Har du vurdert rammelån og betale ned forbrukslånet? 

Jeg lukter at forbrukslånet holdes skjult for den andre lånetakeren.

Anonymkode: ffb1b...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når neste lån blir trukket i slutten av mnd vil jeg ha under 500 000 i lån. Alenemor, ufør, har bil (2011 modell). 

I dag er lånet delt i to: 409 952 (bunden 2.27%rente, nedbetalt om  8 år+4mnd) +97 638 (flytende rente 7.35%, nedbetalt 1 år+10mnd).

 

Anonymkode: 89c0f...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

250 000 og eier bolig.

Anonymkode: b6e57...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Boligen har en verdi på ca 5,5mill.. hvorda vil eller er det ifht lånet som jeg har p.d.d?

 

Banken anslår at boligen vil stige ytterligere om par-tre år pga beliggenheten og prisveksten og mener at jeg ikke bør være "bekymret" , dog så vet man jo at bankene ønsker mest mulig profitt. Selv så ønsker jeg å pusse opp enkelte steder på huset, men er redd for at dem kun sier det for at jeg skal låne mer fra dem.

 

Anonymkode: 0ca33...0a2

Du har knappe 31% lån på boligen din, så det er ikke mye. Du kunne hatt det avdragsfritt om du ville, dersom du trengte litt mer til forbruk i mnd.

Jeg ville lånt mer for å øke verdien (og komforten?) på boligen, såfremt den er i et område som øker i verdi.

Kanskje du evt kan investere i en utleiedel i boligen din?

Anonymkode: 0f81a...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva som er "normalt", eller vanlig som andre sier. 

Deilig å ha kun 140 000 i lån, nedbetalt hus og to biler og leve godt selv med en inntekt godt under 350 000. :)

Anonymkode: 21a10...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samlet inntekt på 1,2 mill, of huslån på 1,89 mill på enebolig (170kvm). Ikke billån. Mannen har litt igjen på studielånet, mitt er nylig nedbetalt. To barn i barneskolealder. 

Anonymkode: df136...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri hatt forbruksgjeld eller billån. Betaler jevnt ned på studielån og er nesten ferdig. Ellers har vi sammen boliglån som nå er ca 1* brutto inntekt. (3milloner i lån, 2,8 i brutto inntekt). Mener vi startet med 3* inntekten for en god del år siden, men har jo deretter også kjøpt oss opp. 

Det kommer jo an på hvor man er i livet. For oss er det viktig å være gjeldsfrie 10 års tid før pensjonsalder, men da skal det trekke gå rett til sparing i stedet. 

Anonymkode: e6831...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene og har 2,1 mill i lån. Leilighet, hytte, bil og studielån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 430 000 i lån. Hadde 2,7 mill. solgte og flyttet til et sted der husene var ekstremt billige.

Anonymkode: 015b2...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel avhengig av mange faktorer.. 

Inntekt, livsstil, familie, muligheter. 

Vi har 3 mill igjen på huslånet, 300.000 i billån. Ingen kredittkort eller kredittgjeld - familie på 4, snart 5 og 3 hunder. 

Klarer oss helt fint, kunne lett hatt mer i lån uten at det hadde vært kritisk for vår økonomi. 

Anonymkode: 6874e...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...