Gå til innhold

Hjelp med hårfarge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er mye mindre sjanse for at det blir bra om du gjør det selv. Har du gått frisørskole? Frisører lærer faktisk en del greier, det er en egen utdanning. 

Anonymkode: 818e9...148

Enig i dette. Farget ofte håret selv før i tiden før vi pusset opp badet. Farget det mørkt og resultatet ble alltid bra. Men bleking, det er faktisk ikke bare-bare. Det er en grunn til at frisører går 2 år på skole og 2 år i lære. Skal man bleke håret bør man vite hva man driver med. Alle kan smøre farge i håret og få et noenlunde greit resultat. Det samme gjelder ikke bleking. Har man ikke råd til drisør bør man enten farge håret eller droppe å bleke. Håret kan både bli grønt og falle av i verste fall.

Anonymkode: f28c2...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei det tror jeg absolutt ikke. Det finnes flinke frisører, men har ikke vært så heldig med det de siste gangene. Har gått fast til noen før men de har flyttet. Koster å prøve seg fram og. Selv om man er frisør er man ikke dritflink alltid for det. En kokk kan lage mat som smaker lite og ikke godt eller de kan lage god mat som virkelig smaker godt. Så det gjelder jo selvsagt flere yrker.. 

No spurte jeg om hårfarge og ikke frisør,derfor jeg nevnte det i innlegget allerførst, visste at folk skrev det. Kanskje dere er frisøren selv?

Det jeg lurer på er hvilken hårfarge de (bildene jeg la ut)kan ligne som man får kjøpt på butikken. Så finner jeg ut av det selv.

Takk for svar på det jeg lurer på.

Anonymkode: 78c58...290

Det eneste korrekte svaret er at ingen kan svare deg på dette, siden ingen vet utgangspunktet ditt.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det finnes lysfarger som både lysner og tilsetter farge. Men det er jo litt som bleking da. De funker fint de, men så klart, har du mørkebrunt hår nå bør det blekes separat for best resultat. Hvis det bare skal lysnes noen få nyanser går det helt fint å gjøre hjemme. 

Men husk at fargene ofte blir mørkere enn på pakken. Bildene du har lagt ut er lysere enn 8.1. Ville prøvd med 9 på skalaen, .1 er ask hvis du vil ha det. 

Anonymkode: da964...6c7

Takk for svar. Ja det vet jeg, så ville gjerne prøve litt lysere denne gangen. Har ca askeblond no (8.1) men litt mer rødtoner i. 

Lurte på å ta en 9 men redd det blir for lyst og at det må korrigeres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det eneste korrekte svaret er at ingen kan svare deg på dette, siden ingen vet utgangspunktet ditt.

Screenshot_20240618_220556_SamsungInternet.thumb.jpg.8d3ab84cba42a1535ae9cbd62699a808.jpg

ca sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar. Ja det vet jeg, så ville gjerne prøve litt lysere denne gangen. Har ca askeblond no (8.1) men litt mer rødtoner i. 

Lurte på å ta en 9 men redd det blir for lyst og at det må korrigeres?

Prøv med en 9 :) Hvis håret er for mørkt nå kan du prøve med en lysfarge, hår som alt er farget har vanskeligere for å ta lysere farge enn ufarget hår (som gjerne lysnes 2-3 nyanser med kun hårfarge). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått for denne, siden du allerede har farget hår med oransjeskjær i:

image.thumb.png.fd09d840a665f75513934ca322433368.png

Anonymkode: ca827...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv med en 9 :) Hvis håret er for mørkt nå kan du prøve med en lysfarge, hår som alt er farget har vanskeligere for å ta lysere farge enn ufarget hår (som gjerne lysnes 2-3 nyanser med kun hårfarge). 

Takk, vil denne være bra tror du?Screenshot_20240618_220852_SamsungInternet.thumb.jpg.184200a624bf19f0f4b24140daa4cd1e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde gått for denne, siden du allerede har farget hår med oransjeskjær i:

image.thumb.png.fd09d840a665f75513934ca322433368.png

Anonymkode: ca827...716

Tusen takk for  svar, skal se på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk, vil denne være bra tror du?Screenshot_20240618_220852_SamsungInternet.thumb.jpg.184200a624bf19f0f4b24140daa4cd1e.jpg

Ja, har hatt gode resultater med den selv :) Men mulig 9 blir for mørk faktisk, alt etter hvor lett håret ditt tar til seg farge. Det varierer veldig fra person til person. Den fra Korres som den andre ABen la ut er også god :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Frisøren burde brukt glossing/toner, for å få bort det oransje. Jeg forstår at det er tre måneder siden nå, men til en eventuelt neste gang, og til andre brukere her inne. 

2) Skal du bleke hele håret ditt nå, eller kun ta de tre månedene med ettervekst? 

Anonymkode: 491ae...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

1) Frisøren burde brukt glossing/toner, for å få bort det oransje. Jeg forstår at det er tre måneder siden nå, men til en eventuelt neste gang, og til andre brukere her inne. 

2) Skal du bleke hele håret ditt nå, eller kun ta de tre månedene med ettervekst? 

Anonymkode: 491ae...97f

Takk for svar. Ja har hatt god nytte av glossing før etter farging hos frisør men vet ikke hva de har gjort. Har brukt det men muligens en annen type enn det som.var brukt andre ganger. Forskjellige kjeder. 

Skal ta ettervekst og resten av håret. (alt sammen, men er ca en 8 selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Takk for svar. Ja har hatt god nytte av glossing før etter farging hos frisør men vet ikke hva de har gjort. Har brukt det men muligens en annen type enn det som.var brukt andre ganger. Forskjellige kjeder. 

Skal ta ettervekst og resten av håret. (alt sammen, men er ca en 8 selv).

Så ettervekst er ubehandlet? 

Da vil du ikke få lik farge på håret. Ettervekst vil bli lysere

Anonymkode: 8c4b8...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så ettervekst er ubehandlet? 

Da vil du ikke få lik farge på håret. Ettervekst vil bli lysere

Anonymkode: 8c4b8...0cc

Ettervekst er naturlig ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Send bilder til By Bente og kjøp deg frisørfarge til å bruke hjemme. De setter opp blandingsforhold etter ditt hår.

Anonymkode: c16ed...a0e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Send bilder til By Bente og kjøp deg frisørfarge til å bruke hjemme. De setter opp blandingsforhold etter ditt hår.

Anonymkode: c16ed...a0e

Tusen takk for tips!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utdannet frisør, hvor mørk er du naturlig? Grå hår prosenten din?

Anonymkode: 7d75f...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...