Gå til innhold

Når butikk-ansatte maser om «er du medlem»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er medlem der jeg kan være medlem, - tjener jo endel på det.

Enten at man får diverse til medlemspris eller at alle kjøpene blir registrert slik at man får verdikuponger etter et visst totalbeløp. 

Anonymkode: 532c6...4cc

Er redd det er eierne som tjener på det, ikke kundene.

Og kostnadene knyttet til drift av kundeklubbene tas (selvsagt) igjen på prisen på varene. 

Anonymkode: 7cec5...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 hours ago, Jajakvinne12 said:

Her går jo DU glipp av tilbud og «bonuser» som kunden får etter brukt xxx kroner. Haha. Vi er forøvrig pålagt å spørre, for hvis vi ikke spør og kunden kommer på det i ettertid blir det baluba. 
 

Du er en frekk kunde, bare så du vet det. Du er en sånn Karen. Er du 50+, upper middelclass og hvit?  

Du er en frekk kundebehandler, bare så du vet det. Du er en sånn som trekker konklusjoner før du vet hva du snakker om. Er du i tenårene, lower working class og hvit?

(Leses ironisk fyi)

Anonymkode: 7cec5...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Blåser i bonus og "fordeler".

Anonymkode: ef9c8...9bb

Det står det respekt av. Det er en uting å måtte registrere seg i alle butikker man skal handle i, bare for å få beste pris. Er store prispåslag for ikke-medlemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er redd det er eierne som tjener på det, ikke kundene.

Og kostnadene knyttet til drift av kundeklubbene tas (selvsagt) igjen på prisen på varene. 

Anonymkode: 7cec5...3d3

Jeg synes også det blir feil og si at kundene tjener på det, men man sparer på det. Tja, eierne tjener jo på og få deg til og handle hos seg istedenfor hos konkurrenten, så det er om og gjøre og ha best mulig fordeler/ tilbud. 
nei, drift av kundeklubb koster ikke mye. Husker du før da du fikk urelevant reklame levert med bud i postkassen ? Det var utgifter.

Anonymkode: c8f56...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Flere enn meg som er lei? Ja, jeg er medlem flere plasser, fordi man av og til kan få kundeklubb-tilbud. Men ofte får man ingenting, og likevel spør de? I det siste har jeg konsekvent spurt: Vil jeg få noen rabatt på å oppgi mobilnummeret?» Svaret er alltid «Eeeh nei», Hvorpå jeg svarer «Da ønsker jeg ikke at dere skal logge kjøpet mitt heller». Alltid med et smil og et hyggelig tonefall.  Og de blir såå sure! Ikke et «nei, det er helt ok», ikke «javel/neivel/ok/what ever suits» heller… Bare en sur grimase… 
 

Flere som gjør som meg? Ja, jeg skjønner de er pålagt å spørre, men de kan ta svare på en hyggelig måte?? Eller er det for mye å forlange av folk i kassa på senteret? 

Anonymkode: b2c97...9dd

Fordi du ikke skjønner at du skyter budbringeren.

De som står der er pålagt å spørre alle. Tenk hvor lei de er over å spørre to hundre stk om dagen og få åtti "hyggelige/dårlig fordekt" spydige svar fra misfornøyde kunder som må høre den setningen to ganger i uka 😂

Kanskje Oda er mer for deg? De stiller ingen spørsmål..

Anonymkode: 60f9b...b2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått velkomst tilbud i en og samme butikk flere ganger. Handler der 4-5 ggr i året og stort sett blir det dyrt.

Husker ikke helt hvor mange % det er, men vet jeg har fått 50% en gang. De spurte om jeg var medlem, noe jeg ikke var. Da fikk jeg 50% og kunne registrere meg via en link senere. Dette gjorde jeg ikke.

Neste gang jeg var der fikk jeg samme spørsmål og fikk god rabatt mot at jeg registrerte meg senere.

Til dags dato ikke registrert meg, så blir spennende neste handel.

Anonymkode: c38e1...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber selv i butikk der vi er spør om kundeklubb.
Syns ikke TS virker som noen frekk eller uhøflig kunde.
Såklart er det noen ansatte som kan være blir sur om de ekstremt opptatt av sin egen statistikk.
Har selv ikke opplevd at noen blir sure når jeg ikke er medlem ett sted eller ikke gidder å registrere kjøpet mitt, men det betyr ikke at andre ikke opplever sure ansatte.
Ansatte, som kunder, er forskjellige og har dårlige dager de også.

Og ja, vi som jobber steder der det er kundeklubber er pålagt å spørre alle.
Hos meg går det så mye på automatikken at jeg tenker ikke over det lenger.
Sier de nei, så prøver jeg ikke verve de med mindre det er ett medlemstilbud på varen de står og skal betale.
Om de da ønsker å betale full pris og ikke bli medlem, så fint, mer i kassen til meg.

Men nå har jeg jobbet i butikk siden de startet med kundeklubber.
DA var det styr da! Da var det daglige diskusjoner om at man ble overvåket osv.
Nå er jo folk ukritisk medlem overalt, ikke minst så har de gitt Facebook ol store mengder informasjon som de ikke lenger har kontroll over.

Anonymkode: 81f89...677

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier bare å skjefte de huden full så våger de ikke å stille meg slike spørsmål neste gang. 

Anonymkode: 5e211...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Flere enn meg som er lei? Ja, jeg er medlem flere plasser, fordi man av og til kan få kundeklubb-tilbud. Men ofte får man ingenting, og likevel spør de? I det siste har jeg konsekvent spurt: Vil jeg få noen rabatt på å oppgi mobilnummeret?» Svaret er alltid «Eeeh nei», Hvorpå jeg svarer «Da ønsker jeg ikke at dere skal logge kjøpet mitt heller». Alltid med et smil og et hyggelig tonefall.  Og de blir såå sure! Ikke et «nei, det er helt ok», ikke «javel/neivel/ok/what ever suits» heller… Bare en sur grimase… 
 

Flere som gjør som meg? Ja, jeg skjønner de er pålagt å spørre, men de kan ta svare på en hyggelig måte?? Eller er det for mye å forlange av folk i kassa på senteret? 

Anonymkode: b2c97...9dd

Masing hadde vært om vedkommende kassa hadde spurt for hver var vedkommende scannet inn, men å stille dette spørsmålet en gang faller ikke under definisjonen mase.

Anonymkode: e245e...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er redd det er eierne som tjener på det, ikke kundene.

Og kostnadene knyttet til drift av kundeklubbene tas (selvsagt) igjen på prisen på varene. 

Anonymkode: 7cec5...3d3

Jepp, eierne som tjener penger på at man kommer tilbake igjen for å handle mer. For det er det går på, komme tilbake igjen. I stedet for å sette ned varene i pris, så brukes dette grepet. Det er akkurat det samme på rema1000 og trumf og alle de der.

De registrer kjøpene til hver enkelt (anonymisert, men alikevel kan de gjøre seg opp meninger om hvem du er på grunn lag av kjøpene dine), og gjør nok en del analyse av handelsvanene til folk og finner ut hvordan de kan bruke dette til sin fordel.

 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Masing hadde vært om vedkommende kassa hadde spurt for hver var vedkommende scannet inn, men å stille dette spørsmålet en gang faller ikke under definisjonen mase.

Anonymkode: e245e...6fb

Nei, det er ikke mas når man blir spurt én gang. Men man blir jo spurt hver gang man er i butikken og alle andre man måtte være innom den dagen, hver eneste en (nesten). Da oppleves det som et mas.

Anonymkode: 88198...cb1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajakvinne12 skrev (9 timer siden):

Her går jo DU glipp av tilbud og «bonuser» som kunden får etter brukt xxx kroner. Haha. Vi er forøvrig pålagt å spørre, for hvis vi ikke spør og kunden kommer på det i ettertid blir det baluba. 
 

Du er en frekk kunde, bare så du vet det. Du er en sånn Karen. Er du 50+, upper middelclass og hvit?  

Hvordan klarer du å tolke ts til å være frekk her?

Anonymkode: e4452...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jepp, eierne som tjener penger på at man kommer tilbake igjen for å handle mer. For det er det går på, komme tilbake igjen. I stedet for å sette ned varene i pris, så brukes dette grepet. Det er akkurat det samme på rema1000 og trumf og alle de der.

De registrer kjøpene til hver enkelt (anonymisert, men alikevel kan de gjøre seg opp meninger om hvem du er på grunn lag av kjøpene dine), og gjør nok en del analyse av handelsvanene til folk og finner ut hvordan de kan bruke dette til sin fordel.

 

Nei, det er ikke mas når man blir spurt én gang. Men man blir jo spurt hver gang man er i butikken og alle andre man måtte være innom den dagen, hver eneste en (nesten). Da oppleves det som et mas.

Anonymkode: 88198...cb1

Og poenget ditt er? Jeg sa jo at det ikke var masing når de spurte en gang

Anonymkode: e245e...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ja, og det er helt greit. Det jeg reagerer på er hvor sure de blir når man ikke vil logge kjøpet. Hva med et hyggelig smil og «helt i orden, da blir det x kr « ? Istedet for et surt tryne som ikke sier et ord?

Anonymkode: b2c97...9dd

De ansatte reagerer fordi du er passivaggressiv. Du smiler og blunker, men samtidig sier du på en måte fuck off ved å nevne at du ikke vil loggføre kjøpet. Du kritiserer ordningen vedkomne bak kassa ikke har noe skyld i. De ansatte må stille dette sprsmålet til alle kundene hver dag, det er jobben deres. Det koster deg mindre å bare si nei takk på en hyggelig måte enn det gjør for den ansatte å bli tvunget til å mase på deg hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg pleier bare å skjefte de huden full så våger de ikke å stille meg slike spørsmål neste gang. 

Anonymkode: 5e211...e4b

Skjefte???

Anonymkode: 28444...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg synes også det blir feil og si at kundene tjener på det, men man sparer på det. Tja, eierne tjener jo på og få deg til og handle hos seg istedenfor hos konkurrenten, så det er om og gjøre og ha best mulig fordeler/ tilbud. 
nei, drift av kundeklubb koster ikke mye. Husker du før da du fikk urelevant reklame levert med bud i postkassen ? Det var utgifter.

Anonymkode: c8f56...1aa

Kanskje fordi vi har et klistremerke som sier "Uadressert reklame? Nei takk" på postkassen, så det har jeg ikke forutsetning for å huske.
Dermed sparte firmaene noen kroner på oss, og kunne sette ned prisene bittelitt.

Tror drift av kundeklubber koster mer enn du tror.
"De fleste butikksjefer vi snakker med har blandede følelser hva gjelder kundeklubb. Mange ser nok på kundeklubben som en betydelig kostnad både i etablering og drift."
https://blog.frontkom.com/no/hvordan-lykkes-med-kundeklubb

Kanskje butikksjefene forstår bedre hva det innebærer enn du?

 

Anonymkode: 7cec5...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har faktisk ikke hørt om en kundeklubb som ikke gir fordeler? Jeg er medlem i masse kundeklubber og får bonuskuponger og personlige tilbud. Ser bare fordeler med det. At de har registrert elektronisk  hva jeg har kjøpt gir jo bare enkel tilgang til kvittering om det skulle være behov. 
jobber i butikk selv. Vi har kundeklubb med gode fordeler. Ja, jeg spør om folk er medlem, aldri opplevd at de blir sure faktisk. De fleste vil gjerne ha fordelene. Ellers sier de jo bare nei. Helt greit, jeg får jo større salg om du ikke vil ha rabatt 😅

Anonymkode: c8f56...1aa

Da forstår du overhodet ikke hva ts snakker om. 

Det er mange kundeklubber som ikke gir fordeler uansett når og hva man handler. Det hjelper jo ikke meg at jeg får tilbud på servietter på Nille eller en gratis pocketbok på Ark når jeg skal kjøpe et brettspill eller et pledd. Det er ingen god grunn til å registrere hva jeg handler hver eneste gang de gangene det gir 0 fordeler. 

Et medlemstilbud er jo verdt null og niks når den bare pusher noe billig på en kunde som egentlig ikke skulle ha den tingen. Det er jo det som er det som er så dumt for forbrukeren, og bra for butikken. Forbrukeren tror de har gjort et kupp, men kommer ut av butikken med noe de ikke skulle ha (hurra, spesielt tilbud!) mens butikken har gjort et mersalg (solgt noe kunden egentlig ikke ville ha) og har registrert enda mer data på denne kunden. 

Like greit å si nei til registrering de gangene medlemskapet gir null fordeler for akkurat den handelen. 

Anonymkode: c1bd6...bc6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Kanskje fordi vi har et klistremerke som sier "Uadressert reklame? Nei takk" på postkassen, så det har jeg ikke forutsetning for å huske.
Dermed sparte firmaene noen kroner på oss, og kunne sette ned prisene bittelitt.

Tror drift av kundeklubber koster mer enn du tror.
"De fleste butikksjefer vi snakker med har blandede følelser hva gjelder kundeklubb. Mange ser nok på kundeklubben som en betydelig kostnad både i etablering og drift."
https://blog.frontkom.com/no/hvordan-lykkes-med-kundeklubb

Kanskje butikksjefene forstår bedre hva det innebærer enn du?

 

Anonymkode: 7cec5...3d3

Så bra det funket da. Og ikke ble levert på dørmatten isteden? De sparte ikke noen kroner uansett, de ble trykket opp og ungdommene fikk betalt per reklame de leverte, så havnet vel i søpla da. 
jeg er jo butikksjef , og har jobbet som det i ulike kjeder siden 90- tallet. Vi driver billigere og mer effektivt  nå enn før og har derfor lavere fortjeneste per vare som gjør det billigere for kunden. Jeg tror helt sikkert det er blandede følelser ja, men hva en blogger mener på vegne av « butikksjefer « gidder jeg ikke og lese. Har du en moderne kasse ligger vel programmet for kundeklubb selv om du ikke bruker den. Driften koster litt, men mindre enn enn tidligere « post « reklame og alt annet ikke elektronisk. 

Anonymkode: c8f56...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da forstår du overhodet ikke hva ts snakker om. 

Det er mange kundeklubber som ikke gir fordeler uansett når og hva man handler. Det hjelper jo ikke meg at jeg får tilbud på servietter på Nille eller en gratis pocketbok på Ark når jeg skal kjøpe et brettspill eller et pledd. Det er ingen god grunn til å registrere hva jeg handler hver eneste gang de gangene det gir 0 fordeler. 

Et medlemstilbud er jo verdt null og niks når den bare pusher noe billig på en kunde som egentlig ikke skulle ha den tingen. Det er jo det som er det som er så dumt for forbrukeren, og bra for butikken. Forbrukeren tror de har gjort et kupp, men kommer ut av butikken med noe de ikke skulle ha (hurra, spesielt tilbud!) mens butikken har gjort et mersalg (solgt noe kunden egentlig ikke ville ha) og har registrert enda mer data på denne kunden. 

Like greit å si nei til registrering de gangene medlemskapet gir null fordeler for akkurat den handelen. 

Anonymkode: c1bd6...bc6

Nei, jeg forstår overhode ikke hva ts snakker om. Nå har jeg hørt om 2 kundeklubber som ikke gir fordeler , Nille og ark. Jeg tviler på at jeg skal handle der, men det er selvsagt ikke noe vits i og melde seg inn hvis man ikke får fordeler. 
I forrige  glemte hun jeg handlet av og spørre og jeg glemte og si ifra, så da gikk jeg glipp av bonussjekk på 50 kr. Ble forvirra av at hun stresset og den delen av rutinen ble glemt. Litt irriterende. Hvis du kjøper ting du ikke skal ha fordi det er på tilbud er du jo dum. Aldri blitt pushet på vare grunnet kundeklubb. 

Anonymkode: c8f56...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 20.19):

Flere enn meg som er lei?

Off ja, er utrolig lei! 
Men forstår at dette er kommet for å bli, da de fleste, meg inkludert, er altfor glad i å ikke betale mer enn man må. Og tilbakemeldinger om at kundeklubber er dritt til den stakkars butikkansatte hjelper ingen verdens ting.

Anonymkode: 9a5f1...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Så bra det funket da. Og ikke ble levert på dørmatten isteden? De sparte ikke noen kroner uansett, de ble trykket opp og ungdommene fikk betalt per reklame de leverte, så havnet vel i søpla da. 
jeg er jo butikksjef , og har jobbet som det i ulike kjeder siden 90- tallet. Vi driver billigere og mer effektivt  nå enn før og har derfor lavere fortjeneste per vare som gjør det billigere for kunden. Jeg tror helt sikkert det er blandede følelser ja, men hva en blogger mener på vegne av « butikksjefer « gidder jeg ikke og lese. Har du en moderne kasse ligger vel programmet for kundeklubb selv om du ikke bruker den. Driften koster litt, men mindre enn enn tidligere « post « reklame og alt annet ikke elektronisk. 

Anonymkode: c8f56...1aa

Siterte ikke hva "en blogger" mener, det står et internasjonalt firma bak logoen. (Men det "giddet" du kanskje ikke lese?)

Det trykkes opp reklame i samsvar med hvor mange man skal distribuere. Dersom det blir mange eksemplarer til overs (for eksempel fordi mange har fått seg klistremerke på postkassen), så trykker man færre neste gang. For å spare penger. Penger spart er penger tjent. Og å tjene penger er jo det firmaene gjør, kort oppsummert. Eller?

Anonymkode: 7cec5...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...