Gå til innhold

Når butikk-ansatte maser om «er du medlem»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er mange butikker hvor de har sluttet å spørre om du vil bli medlem. Du spør om du er medlem og da er de bare å si nei. Jeg ser ikke på det som mas.

Anonymkode: 078de...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei, men da trenger de ikke logge kjøpet mitt heller. Da kan de si at denne varen er på medlemstilbud, er du medlem? Men det jeg reagerer på er måten de takler mitt svar på. 

Anonymkode: b2c97...9dd

De lagrer også kvitteringen din om du oppgir nr. 

Anonymkode: 502e2...d5a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så..

Du ønsker å ydmyke de som jobber i kassa og som er pålagt å spørre.

Og lurer på hvorfor de reagerer?

Hadde det vært noe som helst tak i deg, så hadde du tatt kontakt med ledelsen i kjeden og bedt de om å endre praksisen.

For du skjønner vel at de i kassa ikke kan endre det?

 

Endret av Holar
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er mas når de spør hver eneste gang. De gir oss jo bare grunner til å handle på nett, men de vil kanskje heller det? Det er vel billigere enn å ha fysiske butikker

 

Anonymkode: 88198...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jo det er mas når de spør hver eneste gang. De gir oss jo bare grunner til å handle på nett, men de vil kanskje heller det? Det er vel billigere enn å ha fysiske butikker

 

Anonymkode: 88198...cb1

De gjør jo oss som er medlemmer en tjeneste. Det er jo bare å svare nei, - burde ikke være så ille det.

Noen har jo slikt lagret i kortet, så om de ansatte ser at man skal bruke det, så blir det automatisk registrert. 

Anonymkode: 532c6...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg aldri inn i kundeklubber av prinsipp. Selv om det var et jævlig bra tilbud for medlemmer på coop forleden nekter jeg. 

De bruker tilhørighet og sunken kostnad-feilslutningen til å manipulere deg til merkevarelojalitet, (den verste formen for lojalitet). De bruker samme stratergi som sekter og kulter. De gjør dagligvarebutikken din til en del av identiteten din, Og det virker. Selv rema 1000 som for noen år tilbake bebreidet bedrifter for kundeklubbfaenskapet har blitt tvunget til å synke til deres nivå. Fy faen. 

Anonymkode: a5f48...27c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke problemet med at de ansatte gjør jobben sin jeg. Er veldig enkelt - man svarer ja eller nei.. og eventuelt neitakk til å bli medlem.. 

Anonymkode: 0fd7d...cea

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Melder meg aldri inn i kundeklubber av prinsipp. Selv om det var et jævlig bra tilbud for medlemmer på coop forleden nekter jeg. 

De bruker tilhørighet og sunken kostnad-feilslutningen til å manipulere deg til merkevarelojalitet, (den verste formen for lojalitet). De bruker samme stratergi som sekter og kulter. De gjør dagligvarebutikken din til en del av identiteten din, Og det virker. Selv rema 1000 som for noen år tilbake bebreidet bedrifter for kundeklubbfaenskapet har blitt tvunget til å synke til deres nivå. Fy faen. 

Anonymkode: a5f48...27c

Det var da voldsomt.

Jeg er med i noen slike kundeklubber og anser da virkelig ikke noen dagligvarebutikker som en del av min identitet. Jeg benytter meg av de tilbud som passer for meg og handler der jeg har lyst. Føler ingen identietskrise eller brudd på lojalitet av den grunn.

Anonymkode: f0a42...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier bare å svare at jeg er norsk statsborger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Flere enn meg som er lei? Ja, jeg er medlem flere plasser, fordi man av og til kan få kundeklubb-tilbud. Men ofte får man ingenting, og likevel spør de? I det siste har jeg konsekvent spurt: Vil jeg få noen rabatt på å oppgi mobilnummeret?» Svaret er alltid «Eeeh nei», Hvorpå jeg svarer «Da ønsker jeg ikke at dere skal logge kjøpet mitt heller». Alltid med et smil og et hyggelig tonefall.  Og de blir såå sure! Ikke et «nei, det er helt ok», ikke «javel/neivel/ok/what ever suits» heller… Bare en sur grimase… 
 

Flere som gjør som meg? Ja, jeg skjønner de er pålagt å spørre, men de kan ta svare på en hyggelig måte?? Eller er det for mye å forlange av folk i kassa på senteret? 

Anonymkode: b2c97...9dd

Her går jo DU glipp av tilbud og «bonuser» som kunden får etter brukt xxx kroner. Haha. Vi er forøvrig pålagt å spørre, for hvis vi ikke spør og kunden kommer på det i ettertid blir det baluba. 
 

Du er en frekk kunde, bare så du vet det. Du er en sånn Karen. Er du 50+, upper middelclass og hvit?  

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det har jeg aldri opplevd, de svarer som regel bare "Greit/Ok, da blir det ***".

Anonymkode: fc4f4...49a

Samme her, har aldri opplevd mas etter jeg har sagt nei. 

Anonymkode: a814a...173

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåser i bonus og "fordeler". Blir som regel kun en masse mas om tilbud på sms etterpå om en er så dum at en melder seg inn.

Anonymkode: ef9c8...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Jajakvinne12 said:

Her går jo DU glipp av tilbud og «bonuser» som kunden får etter brukt xxx kroner. Haha. Vi er forøvrig pålagt å spørre, for hvis vi ikke spør og kunden kommer på det i ettertid blir det baluba. 
 

Du er en frekk kunde, bare så du vet det. Du er en sånn Karen. Er du 50+, upper middelclass og hvit?  

Det er massevis av kundeklubber som IKKE gir rabatt etter xxx kroner, slik som Kitchn, Ark, Apotek 1 og haugevis av andre. Er vel bare dagligvare og noen klesbutikker som gir mer rabatt/bonus ved oftere bruk. Da gjør ts helt rett i å takke nei når registrering av kjøp ikke gir noen fordeler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jajakvinne12 skrev (6 timer siden):

Her går jo DU glipp av tilbud og «bonuser» som kunden får etter brukt xxx kroner. Haha. Vi er forøvrig pålagt å spørre, for hvis vi ikke spør og kunden kommer på det i ettertid blir det baluba. 
 

Du er en frekk kunde, bare så du vet det. Du er en sånn Karen. Er du 50+, upper middelclass og hvit?  

Av de plassene jeg er medlem er det kun Cubus som gir 50kr i versikupong pr 1000-lapp man har handlet for. I tillegg til coop og trumf. Så nei jeg går sjelden glipp av noe annet enn at de skal spisse markedsføringen sin mot meg. Er jeg frekk som ikke vil logge kjøpet mitt «gratis»?

Anonymkode: b2c97...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at de spør er vel fordi de som jobber der ikke nødvendigvis har kontroll på hvilke varer som er på medlemstilbud. 

Man kan jo tenke seg den hylingen og skrikingen som hadde blitt om folk ikke fikk rabatten.

Anonymkode: 8a68e...2d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å bli så irritert over det?

Jeg setter pris på at de spør. Ofte vil man jo ha kvittering lagret, ha historikk, eller får ikke med seg at det er rabatter.

Så sier bare "Er det noen fordeler"? 

Er det "nei", så sier jeg "nei, da trenger jeg ikke det" . 

Ferdig med den. 

Anonymkode: 959c3...722

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Flere enn meg som er lei? Ja, jeg er medlem flere plasser, fordi man av og til kan få kundeklubb-tilbud. Men ofte får man ingenting, og likevel spør de? I det siste har jeg konsekvent spurt: Vil jeg få noen rabatt på å oppgi mobilnummeret?» Svaret er alltid «Eeeh nei», Hvorpå jeg svarer «Da ønsker jeg ikke at dere skal logge kjøpet mitt heller». Alltid med et smil og et hyggelig tonefall.  Og de blir såå sure! Ikke et «nei, det er helt ok», ikke «javel/neivel/ok/what ever suits» heller… Bare en sur grimase… 
 

Flere som gjør som meg? Ja, jeg skjønner de er pålagt å spørre, men de kan ta svare på en hyggelig måte?? Eller er det for mye å forlange av folk i kassa på senteret? 

Anonymkode: b2c97...9dd

Jeg registrerer at Coop er flinke til å spørre, i motsetning til andre butikker. Synes det er helt topp når de spør. Er fort å glemme 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De gjør jo oss som er medlemmer en tjeneste. Det er jo bare å svare nei, - burde ikke være så ille det.

Noen har jo slikt lagret i kortet, så om de ansatte ser at man skal bruke det, så blir det automatisk registrert. 

Anonymkode: 532c6...4cc

De (eller rettere sagt ledelsen) spør oss ikke om kundeklkubb for å gjøre oss en tjeneste. Det er jo for sin egen del at disse 'klubene' er opprettet. En sak er å spørre en gang, men det er absolutt hver eneste gang, derav mas!

Og de som har det lagret, der ville det jo ikke vært et behov for dette maset, da går det jo automatisk.

For all del, jeg har sympati for de som står i kassa og jobber der på gulvet som må levere på presset fra ledelsen. De på gulvet ville nok helt sikkert ha snakka med kundene om helt andre ting.

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Grunnen til at de spør er vel fordi de som jobber der ikke nødvendigvis har kontroll på hvilke varer som er på medlemstilbud. 

Man kan jo tenke seg den hylingen og skrikingen som hadde blitt om folk ikke fikk rabatten.

Anonymkode: 8a68e...2d3

Nei, de spør fordi de er instruert til det. Det skal hankes inn så mange medlemmer som mulig for å øke salget.

Anonymkode: 88198...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke hørt om en kundeklubb som ikke gir fordeler? Jeg er medlem i masse kundeklubber og får bonuskuponger og personlige tilbud. Ser bare fordeler med det. At de har registrert elektronisk  hva jeg har kjøpt gir jo bare enkel tilgang til kvittering om det skulle være behov. 
jobber i butikk selv. Vi har kundeklubb med gode fordeler. Ja, jeg spør om folk er medlem, aldri opplevd at de blir sure faktisk. De fleste vil gjerne ha fordelene. Ellers sier de jo bare nei. Helt greit, jeg får jo større salg om du ikke vil ha rabatt 😅

Anonymkode: c8f56...1aa

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Av de plassene jeg er medlem er det kun Cubus som gir 50kr i versikupong pr 1000-lapp man har handlet for. I tillegg til coop og trumf. Så nei jeg går sjelden glipp av noe annet enn at de skal spisse markedsføringen sin mot meg. Er jeg frekk som ikke vil logge kjøpet mitt «gratis»?

Anonymkode: b2c97...9dd

Hmm.. jeg handler ikke på Cubus, men er medlem 4 steder jeg handler som gir 50 kr pr 1000 lapp jeg handler for. Jeg sier ja takk , og helt greit at de logger kjøpet mitt. Praktisk i forhold til kvittering, og det skader da heller ikke med spisset markedsføring, jeg vil gjerne vite når produktene jeg bruker er på tilbud ☺️

Anonymkode: c8f56...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...