Gå til innhold

Når butikk-ansatte maser om «er du medlem»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg blir spurt om medlemsskap og pose. Plager meg ikke å svare nei på begge. 

Anonymkode: c1133...793

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, og det er helt greit. Det jeg reagerer på er hvor sure de blir når man ikke vil logge kjøpet. Hva med et hyggelig smil og «helt i orden, da blir det x kr « ? Istedet for et surt tryne som ikke sier et ord?

Anonymkode: b2c97...9dd

Vi blir sur fordi det er vi som får kjeften fra sjefen at vi har for lav medlemdandel så at du er medlem men ikke vil registrere kjøpet ditt er utrulig irriterende. Det er  like teit av deg å ikke bare si telefonnummeret ditt når du allerede er medlem som det er av oss å bli snurt.

Men vi får tilsnakkelse itillegg. 

Anonymkode: f635e...49e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om det fantes en måte å få de høye herrer i butikkjedene til å forstå at masing om medlemskap og mersalg kan føre til at folk handler andre steder? Samme med at kundene knapt kommer seg innenfor døra før det kommer betjening løpende. Mange med meg vil helst handle i fred, og går igjen hvis det mases.

Anonymkode: 34c18...a2f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd at nokon blir sur når eg seier nei takk til medlemskap, men så seier eg det med eit høfleg smil dåhh🎶

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenk om det fantes en måte å få de høye herrer i butikkjedene til å forstå at masing om medlemskap og mersalg kan føre til at folk handler andre steder? Samme med at kundene knapt kommer seg innenfor døra før det kommer betjening løpende. Mange med meg vil helst handle i fred, og går igjen hvis det mases.

Anonymkode: 34c18...a2f

Fast det gjør de ikke, folk vil ha rabatter og tilbud og det får medlemmene. 

Har arbeidet i to store kjeder de siste 15årene og begge kjedene har store, godt innarbeidede kundeklubber. Medlemmene handler mye mer hyppig,  har høyere snittsalg og handler flere varer per handel. Så ingen høy herre noen plass som kommer avskaffe kundeklubber.

Anonymkode: f635e...49e

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Fast det gjør de ikke, folk vil ha rabatter og tilbud og det får medlemmene. 

Har arbeidet i to store kjeder de siste 15årene og begge kjedene har store, godt innarbeidede kundeklubber. Medlemmene handler mye mer hyppig,  har høyere snittsalg og handler flere varer per handel. Så ingen høy herre noen plass som kommer avskaffe kundeklubber.

Anonymkode: f635e...49e

Ja, naturlig nok, for resten av oss unngår jo disse butikkene. Hvor mye vi ellers ville handlet for får de aldri vite.

Anonymkode: 34c18...a2f

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Flere enn meg som er lei? Ja, jeg er medlem flere plasser, fordi man av og til kan få kundeklubb-tilbud. Men ofte får man ingenting, og likevel spør de? I det siste har jeg konsekvent spurt: Vil jeg få noen rabatt på å oppgi mobilnummeret?» Svaret er alltid «Eeeh nei», Hvorpå jeg svarer «Da ønsker jeg ikke at dere skal logge kjøpet mitt heller». Alltid med et smil og et hyggelig tonefall.  Og de blir såå sure! Ikke et «nei, det er helt ok», ikke «javel/neivel/ok/what ever suits» heller… Bare en sur grimase… 
 

Flere som gjør som meg? Ja, jeg skjønner de er pålagt å spørre, men de kan ta svare på en hyggelig måte?? Eller er det for mye å forlange av folk i kassa på senteret? 

Anonymkode: b2c97...9dd

Du kan jo bare si "nei", uten å skal lage et helt show

Anonymkode: af8e6...f5a

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem der jeg kan være medlem, - tjener jo endel på det.

Enten at man får diverse til medlemspris eller at alle kjøpene blir registrert slik at man får verdikuponger etter et visst totalbeløp. 

Anonymkode: 532c6...4cc

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Flere enn meg som er lei

Jeg ER SÅ LEI!!!

Dette er litt ulempen av GDPR: før i tiden så kunne man si: du er kunde, du er her flere ganger, jeg kjenner deg igjen på digitale spor: jeg kan bruke dette til å nå ut til deg. 

Dette er slutt: skal jeg vite noe om deg, hva du kjøper, hvem du er,og hvilke behov du har, må jeg be om lov til å prosessere dette, og det er det kundeklubber er.

Du kan nesten KREVE rabatt løsninger, for hjemelet «samtykke» skal gi en verdi for deg utover informering om at det finnes rabatter i din kategori, men det er gråsonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, men da trenger de ikke logge kjøpet mitt heller. Da kan de si at denne varen er på medlemstilbud, er du medlem? Men det jeg reagerer på er måten de takler mitt svar på. 

Anonymkode: b2c97...9dd

DU reagerer på dem? Du er jo temmelig krass selv!

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja, naturlig nok, for resten av oss unngår jo disse butikkene. Hvor mye vi ellers ville handlet for får de aldri vite.

Anonymkode: 34c18...a2f

Resten av dere er ca 15% på de to kjedene.  😉

 

Anonymkode: f635e...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er du medlem?"

"Nei"

"Vil du bli medlem?" 

"Eh, nei"

Ferdig snakka 🤷‍♀️

Jeg gidder ikke å være medlem i butikker hvor jeg handler en gang i skuddåret, med mindre jeg faktisk ser en verdi (feks. medlemstilbud). Men de i kassa er jo selvsagt pålagt å spørre, kunne de valgt selv hadde de nok ikke giddet. Det går kjappest å bare avkrefte, og ikke bry seg med de "sure blikkene/tonefallet" man eventuelt får tilbake. 

Jeg synes det er mer masete når butikkmedarbeider nr. 4 spør om jeg finner frem/trenger hjelp når jeg bare målrettet haster forbi på vei til riktig avdeling, eller når apoteket skal gi meg totalt uønsket "råd og veiledning" når jeg kjøper blåresept-allergitabletter for 15. året på rad. 

Anonymkode: ce565...d33

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppfatter ikke det som mas. De spør (naturlig nok) og får svar.. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slutt å handle drit du ikke trenger

Anonymkode: 7e4cf...a67

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi i butikkene er minst like lei, men vi har ikke noe valg. Alt registreres og det kommer i tillegg Mystery Shopper som har dette som punkt på lista si. 

Faste kunder som er medlem, men ikke kjøper noe medlemstilbud, eller jeg vet ikke er medlem og ikke vil bli heller spør jeg derimot ikke. 

Anonymkode: 80748...402

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg finner på et nytt telefonnummer og melder meg inn hver gang.  😆

Anonymkode: e5a2d...a4b

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, sønnen bor i USA (hvor kanskje hele elendigheten kommer fra). Han med mange flere svarer bare 867-5309 (Tommy Tutones hit fra 1981) Betjeningen i kassa gir blaffen. 😅

Anonymkode: 3db18...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å registrere kjøpet så er det mindre stress om du mister den fysiske kvitteringen din. Skulle det være noe galt med produktet så har du det du trenger bare ved å oppgi medlemsnummeret. Så det er ikke bare rabatter og tilbud som er fordelen med medlemskap. Men igjen: det er helt frivillig, og det er krig i verden så at man blir spurt om man er medlem bør virkelig ikke være noe man hisser seg opp av. Er du veldig lei så kan du jo heller komme dem i forkjøpet og si «hei, jeg er ikke medlem, ønsker bare å kjøpe denne jeg»

Anonymkode: e120e...0fc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke diskuter, det er ikke stakkaren i kassa sin skyld, hen er pålagt å mase.

Jeg er ikke medlem i noen kundeklubber. Jeg er en fri sjel og velger hva jeg skal kjøpe ut av egne behov. 
 

Spør de sier jeg bare nei.

Anonymkode: f2727...4f0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...