Gå til innhold

Hvor høy bør en uføretrygd være for at den skal regnes som "god"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 6/19/2024 at 11:17 AM, AnonymBruker said:

Velferdsstaten har fint råd til dette. Som du ser vokser oljefondet hele tiden.

Anonymkode: 5886e...b17

Tror du virkelig det? Vi blir eldre, flere blir syke, de syke lever lenger. Færre og færre skal bære velferdsstaten. Alle økonomer sier det samme, velferdsstaten er ikke bærekraftig slik den er idag. Ting må kuttes, skatter må økes og produktiviteten må økes for at vi skal klare å beholde godene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jane78 skrev (14 minutter siden):

Tror du virkelig det? Vi blir eldre, flere blir syke, de syke lever lenger. Færre og færre skal bære velferdsstaten. Alle økonomer sier det samme, velferdsstaten er ikke bærekraftig slik den er idag. Ting må kuttes, skatter må økes og produktiviteten må økes for at vi skal klare å beholde godene 

Ja, men pr i dag og langt fremover går det helt fint.

Anonymkode: 5886e...b17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jane78 skrev (8 timer siden):

Tror du virkelig det? Vi blir eldre, flere blir syke, de syke lever lenger. Færre og færre skal bære velferdsstaten. Alle økonomer sier det samme, velferdsstaten er ikke bærekraftig slik den er idag. Ting må kuttes, skatter må økes og produktiviteten må økes for at vi skal klare å beholde godene 

Du syns det er greit å lene seg på økonomer? "Alle økonomer sier det samme". Nei, alle økonomer sier ikke det samme. Det er bare å se på uenigheten foran hver gang Norges bank har sitt rentemøte.

Jeg er forresten økonom, og jeg syns verken dine holdninger til syke mennesker, eller at du skal bestemme over meg som økonom hva jeg skal mene er greit.

Anonymkode: 76605...73f

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det vil også være håning om en ikke jobber, men bruker gode dager på seg selv og f.eks trening.

Anonymkode: 5886e...b17

Man får aldri gjort noe riktig i disse uføretrådene dessverre. 

Anonymkode: 06267...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man får aldri gjort noe riktig i disse uføretrådene dessverre. 

Anonymkode: 06267...5b7

Nei. Derfor er det veldig greit å ikke hensynta noen av disse som mener så mye. Det er bare å ignorere og leve videre så godt en kan. Med god samvittighet, uansett hva en bruker kreftene og tiden sin på.

Anonymkode: 5886e...b17

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jane78 skrev (På 21.6.2024 den 23.15):

Tror du virkelig det? Vi blir eldre, flere blir syke, de syke lever lenger. Færre og færre skal bære velferdsstaten. Alle økonomer sier det samme, velferdsstaten er ikke bærekraftig slik den er idag. Ting må kuttes, skatter må økes og produktiviteten må økes for at vi skal klare å beholde godene 

Det stemmer absolutt ikke med alle sykdommer. Gjennomsnittsalderen min er 58 år. 

Når det gjelder den økte fattigdommen idag og hvordan det går utover folks tannhelse og kosthold så vil absolutt ikke de syke leve lenger. Vi vil få lavere levelengde som følge av det og som vi allerede ser på selvmordsstatistikken fra ifjor så har vi det høyeste tallet på lenge. Slik vil det dessverre fortsette slik samfunnet har blitt idag. 

Anonymkode: e3d44...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...