mommyaka Skrevet 19. juni #161 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nei vettu hva. Min som nettopp har blitt 4 år forstår sånne ting helt fint! Ja de har mye følelser og blir lei seg, men han FORSTÅR det som blir forklart. "Dette var bare en bursdag bare for de som blir 5 år, ikke 4 år." Enkelt, sant. Så får man bare trøste. Anonymkode: 0343c...60e Du får forklart han det også da når han ikke blir bedt i 2 klasse...sorry gutten min...alle andre fikk bli med på bowling.. ikke du...sånn er livet...eller gjelder dette BARE i barnehagen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #162 Del Skrevet 19. juni Vera Vinge skrev (6 minutter siden): Men det med at man begynner med kjønnsdeling i bursdager allerede i bhg, skjønner jeg ikke. Vet ikke hvor store avdelinger folk er vant til, men mitt inntrykk er at det mange steder ikke blir så store kull per avdeling. Noen velger å invitere ett kjønn fra flere avdelinger, eller ett kjønn fra to kull. For meg ville det være mye mer logisk å samle begge kjønn fra ett kull. De deler seg tidsnok mer i ulike kjønn fra skolestart, tenker jeg. 12 unger på barnebursdag når de er under 6 år, det gidder jeg ikke. Da unngår vi heller å be inn på bursdag. Jeg ber jentene. Da er det 5 stykker i bursdag. Mye mer håndterlig med 5 fireåringer. Helt greit med kjønnsdelte bursdager allerede så tidlig. Anonymkode: 24b35...045 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #163 Del Skrevet 19. juni mommyaka skrev (2 minutter siden): Du får forklart han det også da når han ikke blir bedt i 2 klasse...sorry gutten min...alle andre fikk bli med på bowling.. ikke du...sånn er livet...eller gjelder dette BARE i barnehagen Hæ? På skolen er de da alle samme årskull, ingen som skal bli utelatt Anonymkode: 0343c...60e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #164 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her. Vil bare nok en gang si: Det er totalt med min sønn, UNDER 10 gutter på avdelingen! Anonymkode: b5134...136 Har lest det. Det er leit at det ble som det ble, men har du lest kommentarene som skriver at det er vanlig å invitere de som er født samme år og at foreldrene da kanskje ikke tenkte over at de skulle invitere ham og? Når han ikke er invitert til andre bursdager tidligere i år er det tydeligvis etablert en rutine på at alderstrinnene inviteres, ikke de over eller under. I dette tilfellet blir det urettferdig, men du kan ta det opp med foreldregruppa, FAU eller snakke de foreldrene til gutten som hadde bursdag i går. jeg ser du mener at de andre foreldrene burde vite at han snart er 4 og da bare er 7 måneder yngre enn noen av de som ble invitert. Så detaljert info er det ikke vanlig å ha oversikt over for alle barn i barnehagen. snakk med foreldregruppa så løser det seg forhåpentligvis til neste bursdag. Kanskje du kan invitere alle til bursdagen hans nå før alle tar ferie? Anonymkode: 3f061...ca5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #165 Del Skrevet 19. juni Tipper rett og slett at foreldrene ikke var klar over/husket av gutten din er det eneste i det kullet, hadde det vært mitt barn hadde jeg helt klart invitert gutten som er året yngre hvis han var den eneste, men ellers er det jo vanlig praksis at en inviterer kun de som er jevngamle. Veldig synd at du ikke ble klar over det på forhånd og fikk sjangsen til å høre med foreldrene om ikke gutten din fikk bli med også❤️ det hadde helt sikkert vært greit! Anonymkode: ff99b...1d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 19. juni #166 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hæ? På skolen er de da alle samme årskull, ingen som skal bli utelatt Anonymkode: 0343c...60e Jo...for min del fleste som begynner eks på min datters klaser er over 6 år r når de begynner. Min er 5 pga seun bursdag...skal hun ikke blir bedt da? For alle andre er 6 år og hun 5.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #167 Del Skrevet 19. juni Jeg ville absolutt snakka med barnehagen. Hvis det skal praksiseres slik de andre sier, at bare ens eget årskull skal inviteres, så betyr det at han aldri blir invitert i noen bursdager på avdelingen da. Alle de andre får gå i de andres mens han aldri får være med? Ikke greit. Syns også det er rart at så mange her ikke veit ca hvem på avdeling som er født i hvilket år? Helt naturlig å vite her hvertfall. Vi har Mykid og, så vi får jo informasjon om når alle barna på avdelingen er født. Syns deres avdelig burde invitere alle guttene. Hvor mange barn er det på avdelingen hvis foreldrene ikke har kontroll på hvir gamle de er og hvor mange som ikke blir invitert?? Anonymkode: 8119d...916 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #168 Del Skrevet 19. juni mommyaka skrev (1 minutt siden): Jo...for min del fleste som begynner eks på min datters klaser er over 6 år r når de begynner. Min er 5 pga seun bursdag...skal hun ikke blir bedt da? For alle andre er 6 år og hun 5.. Årskull betyr de som FYLLER det året. Om du er 5 år blir du selvsagt bedt i bursdag til hun som blir 6, for hun på 5 blir også 6 år det samme året. Anonymkode: 0343c...60e 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #169 Del Skrevet 19. juni mommyaka skrev (3 minutter siden): Jo...for min del fleste som begynner eks på min datters klaser er over 6 år r når de begynner. Min er 5 pga seun bursdag...skal hun ikke blir bedt da? For alle andre er 6 år og hun 5.. På skolen er det samme årskull, det blir ikke det samme som i barnehagen. Anonymkode: 3f061...ca5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #170 Del Skrevet 19. juni Aldri hørt om å bare invitere årskull i BARNEHAGEN, herregud så teit. På skolen, ja. Men i barnehagen er det vanlig å invitere guttene eller jentene på avdelingen. Dere her inne som sier det er "vanlig å invitere årskullet", sier jo selv at dere ikke aner hvem alle ungene på deres barns avdeling er, som sier seg selv at å holde styr på årskullene til andres barn er helt vanvittig tullete! Anonymkode: 82941...d53 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 19. juni #171 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (59 minutter siden): På skolen er det samme årskull, det blir ikke det samme som i barnehagen. Anonymkode: 3f061...ca5 Men om da denne gutten inviterer 8 av 10 gutter på skolen...da er det greit? For det er greit i barnehagen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 19. juni #172 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Aldri hørt om å bare invitere årskull i BARNEHAGEN, herregud så teit. På skolen, ja. Men i barnehagen er det vanlig å invitere guttene eller jentene på avdelingen. Dere her inne som sier det er "vanlig å invitere årskullet", sier jo selv at dere ikke aner hvem alle ungene på deres barns avdeling er, som sier seg selv at å holde styr på årskullene til andres barn er helt vanvittig tullete! Anonymkode: 82941...d53 Det må i så fall variere veldig hva som er vanlig. I de to bhg jeg har hatt barn i, har det helt klart mest vanlige vært å invitere kullet på den avdelingen, begge kjønn. Jeg skjønner ikke hvorfor noen er så gira på kjønnsinndeling så tidlig. Jeg tror barna får mye igjen for å være vant til å leke med begge kjønn, og at det også skaper bedre miljø både i bhg og på skolen. Så for min del begynner dette på skolen fordi det da blir større grupper og det blir veldig mange om man skal invitere hele klassen på 20+ elever. I bhg har det vært varierende større på kullene, men nå er de åtte stk på min barnehagegutt sitt kull. Virkelig ikke noe problem å ha den gjengen i bursdag. (Og så er det kanskje ukorrekt å si, men jeg ser en tendens til at blandede bursdager virker roligere enn rene guttebursdager. Så jeg forstår ikke for foreldrenes del hvorfor de ønsker en gjeng med bare gutter, når man kan få en annen dynamikk med begge kjønn - feks de som inviterer gutter fra to avdelinger framfor å invitere begge kjønn fra en avdeling, som blir like mange barn…). 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #173 Del Skrevet 19. juni Vera Vinge skrev (1 minutt siden): Det må i så fall variere veldig hva som er vanlig. I de to bhg jeg har hatt barn i, har det helt klart mest vanlige vært å invitere kullet på den avdelingen, begge kjønn. Jeg skjønner ikke hvorfor noen er så gira på kjønnsinndeling så tidlig. Jeg tror barna får mye igjen for å være vant til å leke med begge kjønn, og at det også skaper bedre miljø både i bhg og på skolen. Så for min del begynner dette på skolen fordi det da blir større grupper og det blir veldig mange om man skal invitere hele klassen på 20+ elever. I bhg har det vært varierende større på kullene, men nå er de åtte stk på min barnehagegutt sitt kull. Virkelig ikke noe problem å ha den gjengen i bursdag. (Og så er det kanskje ukorrekt å si, men jeg ser en tendens til at blandede bursdager virker roligere enn rene guttebursdager. Så jeg forstår ikke for foreldrenes del hvorfor de ønsker en gjeng med bare gutter, når man kan få en annen dynamikk med begge kjønn - feks de som inviterer gutter fra to avdelinger framfor å invitere begge kjønn fra en avdeling, som blir like mange barn…). Mens der min går er de 24 stk på en avdeling, det blir altfor mange. Anonymkode: 0343c...60e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #174 Del Skrevet 19. juni mommyaka skrev (4 timer siden): Da er det hekt greit at denne gutten ber 8 av 10 gutter når han begynner på skole....for barn må bare lære at de blir utenfor Helt greit det. Han inviterer de han er venner med. Anonymkode: 9131b...4e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 19. juni #175 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Helt greit det. Han inviterer de han er venner med. Anonymkode: 9131b...4e6 Så helt greit om han ikke blir invitert i andre bursdager da? Når barna snakker om hvor kult der var på bowling etc.. så er der greit for sønnen din? Eller er det greit for deg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #176 Del Skrevet 19. juni mommyaka skrev (4 minutter siden): Så helt greit om han ikke blir invitert i andre bursdager da? Når barna snakker om hvor kult der var på bowling etc.. så er der greit for sønnen din? Eller er det greit for deg? Du har litt vanskelig for det eller? Det er på ingen måte normalt å invitere feks 8/10 eller 9/10 barn på skolen. De aller fleste ber hele klassen eller alle av samme kjønn på barneskolen. På skolen er de alle født samme år. I barnehagen med store avdelinger og flere årskull må man nødvendigvis sette en grense et sted for hvem man skal be. Jeg er helt enig i at det slo feil ut denne gangen med tanke på at det kun var èn gutt som ikke ble invitert, men prinsippet står seg, og generelt er det en regel som funker bra. Anonymkode: 0343c...60e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 19. juni #177 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har litt vanskelig for det eller? Det er på ingen måte normalt å invitere feks 8/10 eller 9/10 barn på skolen. De aller fleste ber hele klassen eller alle av samme kjønn på barneskolen. På skolen er de alle født samme år. I barnehagen med store avdelinger og flere årskull må man nødvendigvis sette en grense et sted for hvem man skal be. Jeg er helt enig i at det slo feil ut denne gangen med tanke på at det kun var èn gutt som ikke ble invitert, men prinsippet står seg, og generelt er det en regel som funker bra. Anonymkode: 0343c...60e Nei da...mem det er så mange her inne som mener at denne 1 gutten må tåle det...at ikke alltid man ber alle. Men de fleste ber jenter eller gutter i bursdag....selv om mange sier det blir for mange...så kan det fort bli 15 gutter når de begynner på skolen. Og da er ofte reglene at man ber alle.. gutter eller jenter. Så hvorfor skal man da utelate noen i barnehagen..men ikke på skolen. Ja jeg håper det har skjedd feil her..men mange mener at det ikkje gjør noe å holde noen barn utenfor i bursdag... Mens i flere innlegg på kg skriker jo foreldre at barn på skolen holder andre barn utenfor...at her skal alle bes... Dermed synes jeg det er rart at mange mener at det er greit å utestenge barn fra bursdag i barnehagen..men ikke skolen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #178 Del Skrevet 19. juni Jeg ser folk deler seg i to grupper, de som sier de inviterer bare årskul og de som sier at de inviterer alle. Vel, vi har klart å oppleve begge deler så jeg kan bekrefte at det kan være forskjellig praksis i forskjellige barnehager. Vi byttet barnehage og sønnen min har bursdag i august, så vi inviterte like greit hele gruppa, som det var vanlig i vår forrige barnehage - men de var totalt 14. I denne nye barnehagen viset hele gruppa seg å være 24 barn 😅 Men vi skulle feire ute så det gikk veldig fint allikevel. Men ja vi fikk høre mange kommentarer, i positiv mening, om at det car hyggelig og veldig sporty gjort å invitere alle. 😅 Anonymkode: cefcc...86a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #179 Del Skrevet 19. juni mommyaka skrev (25 minutter siden): Nei da...mem det er så mange her inne som mener at denne 1 gutten må tåle det...at ikke alltid man ber alle. Men de fleste ber jenter eller gutter i bursdag....selv om mange sier det blir for mange...så kan det fort bli 15 gutter når de begynner på skolen. Og da er ofte reglene at man ber alle.. gutter eller jenter. Så hvorfor skal man da utelate noen i barnehagen..men ikke på skolen. Ja jeg håper det har skjedd feil her..men mange mener at det ikkje gjør noe å holde noen barn utenfor i bursdag... Mens i flere innlegg på kg skriker jo foreldre at barn på skolen holder andre barn utenfor...at her skal alle bes... Dermed synes jeg det er rart at mange mener at det er greit å utestenge barn fra bursdag i barnehagen..men ikke skolen Ja jeg er helt enig, det er ikke greit å utestenge ett barn i denne situasjonen. Hadde de feks vært 3-4 gutter i samme kull som ts sitt barn så måtte de bare ha tålt det. Men da er de flere i samme båt. Anonymkode: 0343c...60e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #180 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skikkelig uting å starte med barnebursdagsfeiring i barnehagen!!! Vent nå for søren til 1. klasse. Anonymkode: 0343c...60e Nei Anonymkode: b1956...836 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå