AnonymBruker Skrevet 18. juni #101 Del Skrevet 18. juni Du vet. De fleste sier jeg tvinger ikke barnet mitt til å leke med noen de ikke liker. =Foreldre støtter utestenging. Anonymkode: 2f2c8...79e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #102 Del Skrevet 18. juni I vår barnehage har vi praktisert at vi inviterer alle barna på avdelingen, uavhengig av årskull. Visste ikke at det var en greie en gang 😅 Forstår utrolig godt at gutten din ble skuffet og lei seg som eneste gutt som ikke ble invitert. Tenker man helt fint kan ta opp dette med barnehagen. Anonymkode: e905d...90f 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 18. juni #103 Del Skrevet 18. juni Handful skrev (5 timer siden): Hadde såklart invitert sønnen din også når han er den eneste som faller utenfor. Men antagelig er det noe den andre familien ikke har klart å tenke seg til. Så en trist situasjon for alle. Håper du klarer å trøste han og validere følesene hans. Ville lagt en koselig plan med sønnen din som plaster på såret. Feks cafe, bibliotek, badeland... Barn kommer seg gjennom vanskelige opplevelser uten å bli avledet med å dra på badeland også 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma_Mor Skrevet 18. juni #104 Del Skrevet 18. juni Det er veldig trist, men tror nok ikke foreldrene tenkte over at han var eneste gutten i barnehagen i sitt årskull, og at han også burde blitt invitert. Vi har strenge regler på invitasjoner av bursdager i barnehagen, enten alle av samme kjønn, alle i samme årskull, alle av et kjønn i ett årskull, og lignende. Slik at det skal bli rettferdig. Men om han er eneste som er gutt i sitt årskull, så bør du snakke med barnehagen, for da risikerer du at han faller utenfor de fleste bursdager pga at han er i "feil" årskull. Det bør barnehagen være obs på, og kanskje gi beskjed til foreldrene til barn i årskullet han leker mest med at de bør gjøre ett unntak. Alle foreldre skjønner at det må utvises litt skjønn slik at ikke noen blir utelatt fra bursdager. Er sikker på at han hadde blitt invitert om foreldrene var klar over det. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #105 Del Skrevet 18. juni Altså! Det er vanlig å starte med barnebursdag på 4 år. Det er grunn god nok for å ikke invitere 3-åringen. Foreldrene til desse 4-åringen tenker fremtidige relasjoner i skole. 3-åringen er ikke så lei seg som ts skal ha det til. Han er bare 3 år! Enkelt å forklare dette til han at han må være 4 år.. helt normalt at ett lite barn må høre det! Anonymkode: ab97e...3e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #106 Del Skrevet 18. juni Hos oss er det de som er født samme årstall som blir bedt i bursdag Anonymkode: ecaa4...160 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #107 Del Skrevet 18. juni Dette årskull opplegget har jeg aldri hørt om. Avdelingene i en barnehage er da ikke så store at mann ikke kan invitere alle guttene eller alle jentene. Kan være en idé å ta opp problemstillingen blandt foreldre på neste foreldremøte. Jeg hadde nok også tatt en prat med barnehagen om at dette ble en svært uheldig situasjon for din sønn. Er jo derfor regelen alle guttene eller alle jentene er normal praksis blandt små barn. Spesielt når invitasjon deles ut i barnehagen og feiringen blir satt på en hverdag. I barnehagen pleide de fleste å invitere alle barna også begynte enkelte med alle guttene eller alle jentene på barneskolen da det plutselig ble mange flere barn. Kan se for meg at denne årskull regelen ofte kan få denne type konsekvens. Anonymkode: 0eb3d...ecc 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 18. juni #108 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): I vår barnehage har vi praktisert at vi inviterer alle barna på avdelingen, uavhengig av årskull. Visste ikke at det var en greie en gang 😅 Forstår utrolig godt at gutten din ble skuffet og lei seg som eneste gutt som ikke ble invitert. Tenker man helt fint kan ta opp dette med barnehagen. Anonymkode: e905d...90f Samme her. Helt nytt for meg. Har hatt 4 barnehagebarn opp gjennom tidene og tror ikke jeg visste engang hvem som var født i 2003 eller 2004. Alle på gruppa er jo omtrent jevngamle og det er en naturlig gruppe. Inviterte hele gruppa. Aldri hørt om engang at det skal gå etter årskull. Må være en hent ny greie. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 18. juni #109 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dette årskull opplegget har jeg aldri hørt om. Avdelingene i en barnehage er da ikke så store at mann ikke kan invitere alle guttene eller alle jentene. Kan være en idé å ta opp problemstillingen blandt foreldre på neste foreldremøte. Jeg hadde nok også tatt en prat med barnehagen om at dette ble en svært uheldig situasjon for din sønn. Er jo derfor regelen alle guttene eller alle jentene er normal praksis blandt små barn. Spesielt når invitasjon deles ut i barnehagen og feiringen blir satt på en hverdag. I barnehagen pleide de fleste å invitere alle barna også begynte enkelte med alle guttene eller alle jentene på barneskolen da det plutselig ble mange flere barn. Kan se for meg at denne årskull regelen ofte kan få denne type konsekvens. Anonymkode: 0eb3d...ecc Helt enig. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #110 Del Skrevet 19. juni Vanlig i barnehagen vår også, at de bare inviterer de på samme alder, samme kjønn eller alle. Man kan ikke være med på alt. Skal han være russ neste år også da eller begynne på skolen bare fordi de andre guttene som er ett år eldre skal det? 😅 Snakk med han og forklar hvorfor. Er ikke verre enn det. Anonymkode: 9f040...dc2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #111 Del Skrevet 19. juni Bacteria skrev (9 timer siden): Samme her. Helt nytt for meg. Har hatt 4 barnehagebarn opp gjennom tidene og tror ikke jeg visste engang hvem som var født i 2003 eller 2004. Alle på gruppa er jo omtrent jevngamle og det er en naturlig gruppe. Inviterte hele gruppa. Aldri hørt om engang at det skal gå etter årskull. Må være en hent ny greie. Det er da ganske mange år siden. Å ha 20+ barn hjemme kan være mye for noen altså. Anonymkode: 9f040...dc2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #112 Del Skrevet 19. juni Dette er nok ikke foreldrene som inviterte klar over. Sjelden et barn alene i et årskull. Jeg hadde selvfølgelig invitert med den siste gutten om jeg visste det. Hos oss inviterer de som regel alle på samme alder uavhengig av kjønn, men kommer an på antall barn i barnehagen. 15 går fint, men 25 blir litt mange Anonymkode: 165a2...c61 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #113 Del Skrevet 19. juni Jeg tenker at det har en grei forklaring som er veldig mulig å forklare gutten. Det er ikke så rart å ikke med en treåring i bursdagsbesøk, og det er gjerne vel så naturlig at feirer med de som er like gamle som han- selv om de er jenter! Vi har gjort litt av begge deler. Da vår eldste jente var 4+ og feiret bursdag så inkluderte vi den ene jenten på avdelingen som var ett år yngre. Men vi gjorde det nok ikke første året fordi hun da var «for liten». For barn nr to og tre var bursdagsgruppen de som var i samme årstall, men både gutter og jenter. Så jeg tenker du kan snakke med barnehagen om det, men det er jo ikke gitt at han blir med i guttegjengen som er ett år eldre. Da vil han jo aldri blir invitert i bursdager siste året hans i barnehagen. Anonymkode: 49b54...2db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #114 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): I vår barnehage har vi praktisert at vi inviterer alle barna på avdelingen, uavhengig av årskull. Visste ikke at det var en greie en gang 😅 Forstår utrolig godt at gutten din ble skuffet og lei seg som eneste gutt som ikke ble invitert. Tenker man helt fint kan ta opp dette med barnehagen. Anonymkode: e905d...90f Samme gjør vi også, går helt supert Anonymkode: 64604...320 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.Anon Skrevet 19. juni #115 Del Skrevet 19. juni Det er leit at sånne ting skjer TS, det har også skjedd min datter. Ett lite plaster på såret var å gi henne noe hun ønsket seg i lekebutikken eller en dag i trampoline park for eks. Da forsvant fort den sorgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #116 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): det er din mening Anonymkode: 36bb2...2a0 Om du mener noe annet blir jeg skremt Anonymkode: b1956...836 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 19. juni #117 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (18 timer siden): For å gjøre en veldig lang historie kort, en gutt på min sønns avdeling i bhg fylte år i dag. Guttens foreldre har invitert til bursdagsfeiring hjemme hos denne gutten, men alle guttene i avdelingen snakket om det i dag. Spesielt bursdagsbarnet selv. De inviterte bestod kun av guttene på avdelingen som fyller fem år i år. Min sønn er den eneste gutten som fyller fire år i år på avdelingen. Han er også aller minst blant både guttene og jentene. Han ble derfor ikke invitert i bursdagen. Han var rett og slett helt sønderknust. Gråt og gråt og gråt og sa at han også ville gå i bursdagen til «Johannes». Jeg har aldri sett han slik. Dette var langt fra krokodilletårer, men helt ekte tårer og «sorg». Alle de andre hadde forlatt og blitt hentet før jeg kom kl 15:30, og skulle hjem til «Johannes» i bursdag. Så mitt spørsmål: Er dette greit? Altså må man kunne forvente at foreldrene av bursdagsbarnet valgte å gjøre det på denne måten og at dette faktisk er innafor? Eller er dette faktisk noe man kan ta opp med barnehagen som noe som var veldig vanskelig og vondt for vårt barn? Jeg synes det hele er vanskelig som forelder. Han gråt ikke bare da jeg hentet han, men har også grått over ettermiddagen og er fryktelig lei seg Han er god venn med de andre guttene, og også bursdagsbarnet selv. Anonymkode: b5134...136 Vet du. Nå er din rolle å trøste barnet ditt. Ikke fikse i en situasjon. Du må anerkjenne, trøste og si det er skikkelig kjip følelse. Og så har dere en "bursdags"fest sammen i helgen. Dette skal og bør ikke skje, og det er kjipt gjort. Og det bør være greit å si ifra. Men du kan ikke redde barnet fra situasjonen, din jobb er å vise barnet at dette kommer man gjennom. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #118 Del Skrevet 19. juni Dette går fint, TS, jeg kan love deg ihvertfall en ting, at sønnen din ikke får noen varige menn. Jeg hadde en liknende opplevelse da sønnen min gikk i barnehagen, da han ikke ble invitert pga alder (trodde vi) og han ble lei seg. Det viset seg at han har fått invitasjon men den falt bak i skapet hans slik at jeg ikke så den, før senere 😬 Poenga er at sønnen min er nå 10 år gammel, og han husker ikke den hendelsen en gang. Hvis det er bare en enkeltstående hendelse, så går dette nok helt greit. De som sliter mye på grunn av mobbing, er jo fordi det samme skjer gang på gang. Anonymkode: cefcc...86a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #119 Del Skrevet 19. juni Bacteria skrev (11 timer siden): Samme her. Helt nytt for meg. Har hatt 4 barnehagebarn opp gjennom tidene og tror ikke jeg visste engang hvem som var født i 2003 eller 2004. Alle på gruppa er jo omtrent jevngamle og det er en naturlig gruppe. Inviterte hele gruppa. Aldri hørt om engang at det skal gå etter årskull. Må være en hent ny greie. I barnehagen til gutten min er de delt opp i årskull, innenfor avdelingen. Førskolegruppa, mellomgruppa og den minste gruppa (de har egne navn). Jeg kjenner til gruppa til sønnen min, men ikke de andre. Tror ingen av foreldrene har plass til hele avdelingen, det blir fort 20 unger pluss foreldre. Anonymkode: a5d6c...40c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 19. juni #120 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (51 minutter siden): I barnehagen til gutten min er de delt opp i årskull, innenfor avdelingen. Førskolegruppa, mellomgruppa og den minste gruppa (de har egne navn). Jeg kjenner til gruppa til sønnen min, men ikke de andre. Tror ingen av foreldrene har plass til hele avdelingen, det blir fort 20 unger pluss foreldre. Anonymkode: a5d6c...40c Men om du hadde tatt bursdag med årskull. Og du viste 1 gutt ville blitt utfor..hadde du gjort det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå