Gå til innhold

Hentet en sønderknust 3, snart 4 år gammel gutt i barnehagen i dag. Ikke invitert i bursdag.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Word! 👏🏻👏🏻👏🏻 Barn i dag er så bevisste på alt også - jet kan ikke huske at jeg tenkte på bursdager eller hvem som hadde selskap et eneste sekund i barnehagen. Ante ikke noe om det. Men når barn er så bevisste som i dag så er det desto enda viktigere at de lærer seg at dette er en helt vanlig skuffelse å gå i gjennom her i livet. 

Anonymkode: f7c53...b20

Ja, men i dette tilfellet vil den gutten bli skuffet hvert år fordi han er den eneste gutten på sitt årskull. Hvis det er slik at man bare inviterer gutter i guttebursdager og jenter i jentebursdager. Dette er en sak det er mulig å rydde opp i med at mor/far snakker om det i barnehagen og/eller med foreldrene. Hos oss ble vi enige på felles foreldremøte om at vi inviterer pr årskull, og vi som var førstemann ut med å feiring pga født tidlig på året inviterte både guttene og jentene på samme årskull. Ja, det blir fullt hus, men det er bare kjempehyggelig. Ingen blir holdt utenfor og det burde være en selvfølge.

Anonymkode: 2747b...331

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette viste sikkert ikke eller tenkte nok ikke den andre familien over. Ville trøstet ungen og allerede startet å lære han den harde leksa om at ikke ALT i denne verden er rettferdig. Sånn er det bare. 

Anonymkode: be867...545

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare invitere alle guttene på avdelingen istedet for årskull ? Så mange unger er det da ikke på en avdeling . 

Anonymkode: 9ccca...618

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor ikke bare invitere alle guttene på avdelingen istedet for årskull ? Så mange unger er det da ikke på en avdeling . 

Anonymkode: 9ccca...618

De er under 10 gutter på avdelingen. Han er den eneste 2020 gutten ja. Er derimot en god del 2020 jenter.

Anonymkode: b5134...136

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen har vi pleid å invitere hele avdelingen. Funker strålende. 18 barn og fullstendig episk kaos i 1,5 time. Serverer pizza med ost og langpannekake. Fiskedam med godtepose rett før festen er ferdig. 

Anonymkode: 49989...320

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De er under 10 gutter på avdelingen. Han er den eneste 2020 gutten ja. Er derimot en god del 2020 jenter.

Da ville jeg tatt opp dette med styrer...1 gutt blir holdt utenfor bare pga årstallet er ikke greit. 

Vet ikke det trøster noe kansje..men når han begynner på skolen vil han iallfall bli med med alle guttene 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg vært mammaen til Johannes så jeg kanskje ikke ant at gutten din var eneste 2020-gutt og jeg hadde fiksa invitasjon til neste barnehagedag og passet på å huske ham neste år igjen. 

Jeg bor på et mindre sted der sånne forskjeller dukker opp. Noen klasser på barneskolen har kanskje 3 elever av ett kjønn og 12 av det andre. Sjelden, men det skjer. Disse klassene det gjelder får fort litt egne rutiner (som å invitere de i årskullet over eller under i tillegg).

De fleste foreldre ønsker å inkludere, men sånne glipper kan rett og slett være at man ikke vet. 

Anonymkode: 296b2...b94

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sjokkerende faktisk... 😂 

Vi leverer først. Da er det ingen andre barn der. Og vi henter først. Da er alle barna ute og leker sammen med alle barna fra de to andre avdelingene.

Anonymkode: a4fd5...fa0

Men snakker du aldri med de andre barna?🫢 Snakker dere ikke om barnehagen hjemme, hvem som er i barnehagen, hvem barnet ditt har lekt med osv? 

Jeg kjenner alle på avdeling med navn, prater jo med de ved levering og henting. Barna vet hvem jeg er, og barnet mitt vet hvem de andre foreldrene er. 

Snakker dere ikke sammen med de andre foreldrene på foreldrekaffe, sommeravslutning osv?😅

Anonymkode: c612c...f80

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en veldig liten bygd? Med tanke på at din er den eneste i sitt kull? 
Jeg hadde tatt det opp med foreldrene og hørt hva de hadde sagt.

Anonymkode: 84384...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene til denne «Johannes» må jo være korka i topplokket, hadde aldri ekskludert noen på den måten🤬

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet ditt er tre år gammelt og de andre er fire eller fem år. Det er litt forskjell og jeg hadde nok lett tenkt som forelder at en tre-åring ble litt vel liten å be med. Jeg forstår at han snart er fire år, men foreldrene vet kun at han er tre antakelig. Jeg kan egentlig skjønne valget, selvom det ikke betyr at det er det riktige valget. 

Anonymkode: aa354...a65

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggsopp skrev (3 timer siden):

Dette er jo ikke gjort for å utelate nettopp din gutt, men fordi de har måttet begrense antall barn på bursdagen. Da er det jo logisk at man avgrenser med kjønn og årskull. Litt ubetenksomt av foreldrene kanskje, men skjønner også at de tenker at en treåring er litt for liten.

Man har alltid plass til én til… dårlig unnskyldning hvis det var slik det var tenkt

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her burde barnehagen ha vært frempå. For denne gutten kan fort bli eneste på kullet som ikke blir invitert fordi det bare er jentene som blir invitert. Her hadde vi 3 stykk på et kull og nevnte det på foreldremøte at de andre gjerne kunne være litt obs på dette. Lett å være etterpåklok, men TS kanskje det er noe dere kan ta opp også? Om du ikke tør selv, må du gjerne ta det med SU/FAU (litt ulikt hvordan det gjøres i ulike bhg)

Anonymkode: f1837...70e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her har du litt å lære gutten din.

Det er vanlig at man ber de sm de begynner på skolen sammen.

Fremover uansett om disse guttene er venner til voksen alder,  vil det altid være ting din sønn ikke kan være med på pa ett år yngre. Så det bør du lære han å takle.

Her ville jeg ha sagt noe sånt som at jeg forstår vekdig godt du er lei deg.  Men nå var det bare guttene ett år eldre som ble bedt. Det betyr ikke at dere ikke fortsatt er venner. Så i morgen er alt som før igjen. Og forkkart at desverre er det sånn at man ikke får vært med alt de større guttene gjør. Men at han kan være med på det meste. 

Anonymkode: af6e7...60c

Eh kutt ut da, en gutt står utenfor på avd , EN!

Anonymkode: b1956...836

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du bor ikke i et område med mye flytting til og fra skjønner jeg.

Anonymkode: a4fd5...fa0

Klarer å følge med jeg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hn er altfor liten til å bli så krenket som du påstår. Oppdra han!

Anonymkode: ab97e...3e3

Noen må oppdra deg også!

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For å gjøre en veldig lang historie kort, en gutt på min sønns avdeling i bhg fylte år i dag.

Guttens foreldre har invitert til bursdagsfeiring hjemme hos denne gutten, men alle guttene i avdelingen snakket om det i dag. Spesielt bursdagsbarnet selv.

De inviterte bestod kun av guttene på avdelingen som fyller fem år i år.

Min sønn er den eneste gutten som fyller fire år i år på avdelingen. Han er også aller minst blant både guttene og jentene.

Han ble derfor ikke invitert i bursdagen. 

Han var rett og slett helt sønderknust. Gråt og gråt og gråt og sa at han også ville gå i bursdagen til «Johannes». Jeg har aldri sett han slik.

Dette var langt fra krokodilletårer, men helt ekte tårer og «sorg». 

Alle de andre hadde forlatt og blitt hentet før jeg kom kl 15:30, og skulle hjem til «Johannes» i bursdag. 

Så mitt spørsmål: Er dette greit?
Altså må man kunne forvente at foreldrene av bursdagsbarnet valgte å gjøre det på denne måten og at dette faktisk er innafor?

Eller er dette faktisk noe man kan ta opp med barnehagen som noe som var veldig vanskelig og vondt for vårt barn?

Jeg synes det hele er vanskelig som forelder. Han gråt ikke bare da jeg hentet han, men har også grått over ettermiddagen og er fryktelig lei seg :( 

Han er god venn med de andre guttene, og også bursdagsbarnet selv.

helt greit helt vanlig og inviterere de i samme år, så her kan du ikke klage, skjønner det er kjedelig for gutten din, men de gjorde ikke noe feil her

Anonymkode: 36bb2...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

helt greit helt vanlig og inviterere de i samme år, så her kan du ikke klage, skjønner det er kjedelig for gutten din, men de gjorde ikke noe feil her

Jo det gjorde det, en gutt igjen på hele avd så jo de gjorde en feil 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For å gjøre en veldig lang historie kort, en gutt på min sønns avdeling i bhg fylte år i dag.

Guttens foreldre har invitert til bursdagsfeiring hjemme hos denne gutten, men alle guttene i avdelingen snakket om det i dag. Spesielt bursdagsbarnet selv.

De inviterte bestod kun av guttene på avdelingen som fyller fem år i år.

Min sønn er den eneste gutten som fyller fire år i år på avdelingen. Han er også aller minst blant både guttene og jentene.

Han ble derfor ikke invitert i bursdagen. 

Han var rett og slett helt sønderknust. Gråt og gråt og gråt og sa at han også ville gå i bursdagen til «Johannes». Jeg har aldri sett han slik.

Dette var langt fra krokodilletårer, men helt ekte tårer og «sorg». 

Alle de andre hadde forlatt og blitt hentet før jeg kom kl 15:30, og skulle hjem til «Johannes» i bursdag. 

Så mitt spørsmål: Er dette greit?
Altså må man kunne forvente at foreldrene av bursdagsbarnet valgte å gjøre det på denne måten og at dette faktisk er innafor?

Eller er dette faktisk noe man kan ta opp med barnehagen som noe som var veldig vanskelig og vondt for vårt barn?

Jeg synes det hele er vanskelig som forelder. Han gråt ikke bare da jeg hentet han, men har også grått over ettermiddagen og er fryktelig lei seg :( 

Han er god venn med de andre guttene, og også bursdagsbarnet selv.

Dette har ikke barnehagen noe med å gjøre, dette må du selvfølgelig ta opp med de drittforeldrene som er så møkk oppi huet at de ekskluderer sønnen din.

Anonymkode: 6cf7e...39b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jo det gjorde det, en gutt igjen på hele avd så jo de gjorde en feil 

det er din mening

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...