Queen94 Skrevet 21. juni 2024 #21 Skrevet 21. juni 2024 Mine barn spiser så å si aldri hos venner. Men han reagerte kraftig da han fikk beskjed om å vente i Hagen fordi de skulle spise middag. Jeg tenker de kan servere en skive hvis ikke annet enn å plassere barn i rommet eller Hagen. Hos oss er det åpent hus, spiser vi kebab kjøper vi en-to ekstra, er det pizza deler vi, er det spagetti deler vi. Men ingen blir avvist.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #22 Skrevet 21. juni 2024 Alle som er her når vi skal spise middag får middag. Til tider har vi hatt et par ekstra gjester hver eneste dag. Vi deler det vi har planlagt å spise til middag, også supplerer vi bare med noe vi har liggende. Anonymkode: cbed3...eb5 1
mimifin72 Skrevet 21. juni 2024 #23 Skrevet 21. juni 2024 Vi spiser middag mellom kl.15 og kl.16. Lager alltid mer mat, og gjester får selvsagt det samme som oss. Tenåringen spiser hjerne både 2 og 3 porsjoner av det jeg har laget, så han tenker seg godt om gjester kommer til å spise hans del av maten😊 Er det ikke nok mat til alle, spiser jeg brødskiver eller stekte egg. I tillegg har jeg alltid noe i fryseren som kan varmes opp/ stekes. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #24 Skrevet 21. juni 2024 Hos oss får venner vente på rommet, vi kjøper mat nok til vår familie, hvis vi hadde matet alle venner og kjente så hadde det ikke blitt nok til alle. Anonymkode: ec493...4ca
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #25 Skrevet 21. juni 2024 Selvsagt får de mat, å sende venner pø rommet mens vi spiser er jo bare frekt og uhøflig Anonymkode: 702d6...030 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #26 Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Alle som er her når vi skal spise middag får middag. Til tider har vi hatt et par ekstra gjester hver eneste dag. Vi deler det vi har planlagt å spise til middag, også supplerer vi bare med noe vi har liggende. Anonymkode: cbed3...eb5 👏 Anonymkode: 702d6...030
Lychees Skrevet 21. juni 2024 #27 Skrevet 21. juni 2024 17 hours ago, AnonymBruker said: Er dere veldig rike eller er dere ikke så opptatt av kosthold og mat? Jeg har ikke råd å spandere 1-2 kyllingfileter på flere barn hver dag, eller biff, lammesadel, fiskefileter etc… Jeg hadde måttet spe på med masse billige karbohydrater som brød, pasta, potet, ris, evt ultraprosessert junkfood som den billige typen pølser og sånt for å ha råd til det, og det ønsker jeg hverken å spise selv eller gi barna mine til daglig. Salat og grønnsaker har jo også blitt kjempedyrt. Anonymkode: 56442...a6b Vanskelig budskap å forstå. Du serverer biff og lammesadel, mens du sier at du ikke har råd til å spandere middag på barnas venner? Og mener at om ikke disse ingrediensene er på bordet, så serverer man barna junk..? Vet ikke hva jeg skal trekke ut av dette, fordomsfullt og snobbete er det, i allefall. 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #28 Skrevet 21. juni 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Hos oss får venner vente på rommet, vi kjøper mat nok til vår familie, hvis vi hadde matet alle venner og kjente så hadde det ikke blitt nok til alle. Anonymkode: ec493...4ca I lange perioder har ikke barna hatt særlig mange venner å ta med hjem- jeg tenker, for en luksus, med ekstra gjester. Så hyggelig og sosialt, og barna lærer at det er hjerterom. Jeg tilpasser maten deretter, det trenger ikke koste masse å spe ut med potet/pasta/ris/grønnsaker. Anonymkode: 6dc92...dbf 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #29 Skrevet 21. juni 2024 Lychees skrev (5 minutter siden): Vanskelig budskap å forstå. Du serverer biff og lammesadel, mens du sier at du ikke har råd til å spandere middag på barnas venner? Og mener at om ikke disse ingrediensene er på bordet, så serverer man barna junk..? Vet ikke hva jeg skal trekke ut av dette, fordomsfullt og snobbete er det, i allefall. 👏 Anonymkode: 702d6...030
Arkana Skrevet 21. juni 2024 #30 Skrevet 21. juni 2024 (endret) Lychees skrev (1 time siden): Vanskelig budskap å forstå. Du serverer biff og lammesadel, mens du sier at du ikke har råd til å spandere middag på barnas venner? Og mener at om ikke disse ingrediensene er på bordet, så serverer man barna junk..? Vet ikke hva jeg skal trekke ut av dette, fordomsfullt og snobbete er det, i allefall. Ja, enig i at det var en svært merkelig tankegang. Så enten serverer man biff og lammesadel eller så serverer man junkfood og er ikke opptatt av kosthold, det finnes selvsagt ingenting i mellom. Jeg kjenner jeg er veldig glad for at alle familiene til mine barns venner er rause og usnobbete mennesker. De fleste av oss er opptatt av kosthold og god mat uten at vi er hysterisk redde for pasta, pannekaker, posesuppe eller pølser av den grunn. Hva som serveres hos andre legger jeg meg ikke opp i. Jeg har registrert at det har forekommet alt fra biff til Toro tomatsuppe og begge deler er faktisk helt fint. Ingen tar skade av hverken junkfood eller ultraprosessert mat en gang i blant så lenge totalen er bra. Å bli kjent med venners familie og deres vaner og tradisjoner, oppleve inkludering, samles rundt bordet til et måltid og snakke sammen har en verdi utover det ernæringsmessige. Endret 21. juni 2024 av Arkana 1
Lychees Skrevet 21. juni 2024 #31 Skrevet 21. juni 2024 2 hours ago, Arkana said: Ja, enig i at det var en svært merkelig tankegang. Så enten serverer man biff og lammesadel eller så serverer man junkfood og er ikke opptatt av kosthold, det finnes selvsagt ingenting i mellom. Jeg kjenner jeg er veldig glad for at alle familiene til mine barns venner er rause og usnobbete mennesker. De fleste av oss er opptatt av kosthold og god mat uten at vi er hysterisk redde for pasta, pannekaker, posesuppe eller pølser av den grunn. Hva som serveres hos andre legger jeg meg ikke opp i. Jeg har registrert at det har forekommet alt fra biff til Toro tomatsuppe og begge deler er faktisk helt fint. Ingen tar skade av hverken junkfood eller ultraprosessert mat en gang i blant så lenge totalen er bra. Å bli kjent med venners familie og deres vaner og tradisjoner, oppleve inkludering, samles rundt bordet til et måltid og snakke sammen har en verdi utover det ernæringsmessige. Nydelig oppsummert av deg. Ligger som oftest et sted mellom lammesadel og posesuppe, men forakter ingen av delene. Og- før det skrelles ned på antall gjester, gjør jeg det samme på kvantitet/ råvarekost på maten ☺️🙌
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #32 Skrevet 21. juni 2024 Ungene her fikser seg mat selv etter skolen. Da tar de brødskiver, frukt, yoghurt, speilegg etc. Venner får selvfølgelig også lov til å ta det samme. Men de får ikke lov til å lagge middags-mat som kjøtt til seg selv etter skolen. Det har i grunnen aldri vært et tema hos oss, men leser jo her inne at ungdommene spiser masse kyllingfileter etter skolen Vi spiser middag rundt 18-19. Anonymkode: e3467...daa 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå