Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Minimeg1234 skrev (1 time siden):

Barnevernet ? 

Ja. Det mener jeg! Om en kvinne med prematur styrtfødsel, vurderer å møte på jobb, noen timer senere, er det noe som er veldig galt. En kvinne med et normalt følelsesregister ville vært redd, i sjokk, og i tillegg hatt et ekstremt beskyttelsesbehov overfor babyen sin. NRK gjorde helt rett, da de hentet inn vikaren. Noe annet ville vært sjukt! 

• Liker 27
  • Nyttig 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette  synat eg passar i dag.

"10. oktober markeres verdensdagen for psykisk helse. Temaet i år handler om å styrke vår psykiske beredskap. Å bygge robuste mennesker og fellesskap som tåler motgang."

https://www.nrk.no/ytring/ungdommens-blikk-1.17576233

Endret av oss-to
  • Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet
Miomino skrev (1 time siden):

Her er du vel en smule på villspor. Hvor mange sesonger gikk talkshowet Lindmo med programlederen som ga navn til showet i stolen? Tre år? Her kan det plusses på. Hun valgte forøvrig selv å gi seg.

Hva med Jon Almaas i Nytt på Nytt? Tre år det også? I likhet med Lindmo valgte han selv å slutte. Hva med nåværende programleder; Bård Tufte Johansen og kollega Johan Golden? Snakker vi tre år her også? Silje Nordnes i Maskorama? Team Bachstad? Jeg kunne fortsatt men tenker jeg har fått frem poenget.

De aller fleste som jobber i NRK er ikke programledere, og NRK er kjent for å ha en horribel bruk av midlertidige ansettelser der folk hives ut før det går tre år og de har krav på fast ansettelse- dette er de vanlige lønnsmottakerene som gjør alle de tingene bak kamera. (Vedrører selvfølgelig ikke de innleide selvstendige næringsdrivende, de er ikke ansatte overhode)

• Liker 3
Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (10 minutter siden):

Ja. Det mener jeg! Om en kvinne med prematur styrtfødsel, vurderer å møte på jobb, noen timer senere, er det noe som er veldig galt. En kvinne med et normalt følelsesregister ville vært redd, i sjokk, og i tillegg hatt et ekstremt beskyttelsesbehov overfor babyen sin. NRK gjorde helt rett, da de hentet inn vikaren. Noe annet ville vært sjukt! 

Barnet var født 8 uker for tidlig, og lå i kuvøse med pustehjelp! 
At mor da tenker at det er innafor å være borte på jobb i 10-12 timer hver dag…

• Liker 23
  • Nyttig 16
Skrevet
refill skrev (2 timer siden):

Seriøst, ikke kall å miste "drømmejobben" som hun ikke en gang er avhengig av økonomisk for et traume. Ha litt mer respekt for traumelidelser enn det. Det er kjipt og trist. Punktum. 

Vil bare understreke at for min del siktet jeg til fødselen. Prematur styrtfødsel uten far.

• Liker 3
Skrevet (endret)
FruRosa skrev (4 timer siden):

Jeg kan, når jeg virkelig legger godviljen til, til en viss grad forstå at hun rett etter fødselen sa at hun ville tilbake i teltet. Forstå som i «det var sjokket som snakket».

At hun nå, etter FEM MÅNEDER, fremdeles mener hun kunne stilt på jobb morgenen etter fødsel finner jeg totalt uforståelig! Hvor er morsinstinktet når man syns det er helt ok å forlate sin premature baby i 10 timer hver dag pga en TV-innspilling?

Samme morsinstinkt som utleverer en stakkars baby i så stor skala som hun gjør. Ble faktisk sjokkert over den ekstreme utleveringen, jeg trodde bedre om henne, så sluttet å følge for å ikke støtte det.

Endret av Blåttvann
  • Liker 22
  • Nyttig 10
Skrevet

Bra innlegg av Morten Hegseth på Tv2 . 

• Liker 21
  • Nyttig 9
Skrevet
Sh999 skrev (7 minutter siden):

Bra innlegg av Morten Hegseth på Tv2 . 

Jeg sier bare 👏🏻👏🏻👏🏻 til Morten Hegseth!

• Liker 24
  • Nyttig 6
Gjest Anonym_2024
Skrevet
Ryvita skrev (52 minutter siden):

De aller fleste som jobber i NRK er ikke programledere, og NRK er kjent for å ha en horribel bruk av midlertidige ansettelser der folk hives ut før det går tre år og de har krav på fast ansettelse- dette er de vanlige lønnsmottakerene som gjør alle de tingene bak kamera. (Vedrører selvfølgelig ikke de innleide selvstendige næringsdrivende, de er ikke ansatte overhode)

Trodde det var kjent blant folk flest, men det du skriver her er 100 % tilfelle.

Gjest Anonym_2024
Skrevet
FruRosa skrev (48 minutter siden):

Barnet var født 8 uker for tidlig, og lå i kuvøse med pustehjelp! 
At mor da tenker at det er innafor å være borte på jobb i 10-12 timer hver dag…

Tragisk, samme gjelder utleveringen av barnet i etterkant av fødselen. At hun ikke ser selv hvordan denne eksponeringen fremstår. Samme gjelder uttalelsen om at hun var klar for å komme tilbake på jobb rett etter fødselen. 

Skrevet
Anonym_2024 skrev (10 minutter siden):

Helle Nordby uttaler at hun er i samme beinharde bransje som Ulrikke. Mener hun «selge avkommet på Snapchat» bransjen? Hun er vel ikke en TV-profil? 

Beviser jo bare at disse aldri har hatt en "vanlig" jobb. Finnes det noe begrep for priviligerte folk som klager oover hvor fælt de har det?

Minner meg om når hu influenseren klaga over rotete yacht. Husker ikke i farta hva hun heter, fant henne på henrik troy sin side. 

Er visstnok blitt vanlig å sutre foran hele norge for disse stakkars nyrike influenserne. 

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
Kjempeliten skrev (10 minutter siden):

Beviser jo bare at disse aldri har hatt en "vanlig" jobb. Finnes det noe begrep for priviligerte folk som klager oover hvor fælt de har det?

Minner meg om når hu influenseren klaga over rotete yacht. Husker ikke i farta hva hun heter, fant henne på henrik troy sin side. 

Er visstnok blitt vanlig å sutre foran hele norge for disse stakkars nyrike influenserne. 

Selvsentrert sutring og mangel på perspektiver, kanskje?🤔

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har faktisk aldri likt Ulrikke. Jeg måtte spole over henne på «Skal vi danse?» Det har vært et eller annet som føltes sånn ekstremt «entitled» og navlebeskuende, ikke ordentlig ekte. Veldig «meg»-fokus. Og at hun ikke unner andre å vinne/få ting, selv om hun sier det. Jeg er veldig var på om folk er ekte eller ikke. Og jeg har alltid hatt en «noe skurrer» på UB. 

• Liker 30
Skrevet

Jeg går i tog og heier alltid på damer, girl power og likestilling, men at Ulrikke oppriktig vurderte å dra fra et prematurt barn i kuvøse for å spille inn bakemesterskapet er minst like sykt, om ikke sykere, enn Helle Nordby som sendte masse snapper fra sykehuset i tiden mellom fødsel og det første møtet med barnet sitt. (Mulig det var Karianne Wilde som gjorde det, husker ikke lenger.)

Det handler ikke om likestilling lenger, eller om at far ikke er en like god omsorgsperson og kan være sammen med barnet. Den tidlige kontakten mellom mor og barn er ekstremt viktig for tilknytningsutviklinga for barnet, både nå og senere i livet. 

Jeg støtter NRK fullt ut. Det hadde vært uforsvarlig, først og fremst ovenfor barnet, å latt Ulrikke fått spille inn den sesongen. 

• Liker 32
  • Nyttig 6
Skrevet
Minimeg1234 skrev (3 timer siden):

Barnevernet ? 

Du evner vel å se konteksten hvorfor barnevernet blir dratt frem her…?

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (2 timer siden):

Ja tenker jeg også

En ting som sikkert er riktig er at NrK bruker mye midlertidige kontrakter.. som selvsagt er dumt.. da de fleste ønsker noe fast. -spesielt når man får barn. Men samtidig så er det noe hun med viten går inn i. Og man må faktisk respektere og akseptere dere valg om å bruke en annen. Det er ikke en gang sikker at det handler om barnefødsel. 

Hun er tydelig frustrert over rammene til nrk, og det får meg også til å lure på hvorfor hun på død og liv vil jobbe der?!!

har hun kjøpt et for dyrt hus? Så hun er i desperat behov av pengene ? Dumt å kjøpe over evne når man er på midlertidig kontrakt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...