refill Skrevet 1. april #2901 Skrevet 1. april Sofie Maria skrev (53 minutter siden): Stemmer. Som jeg skrev med forhold at jeg ikke forstår alt siden jg ikke har utført fødsel.. Mener du hjernen blir skrudd om slik at man ikke ønsker far skal ta ansvar? Er det ikke en god ting at en far er «på» ballen og engasjert? Vet ikke om man ikke ønsker at far skal ta ansvar nødvendigvis, men det er et lite menneske som har vært en del av deg i 9 mnd, og det slutter (for de fleste) ikke i det barnet er forløst. Som nevnt over viser forskning at barnet opplever at det er en del av mor relativt lenge, og det er heller ikke unormalt at mor sliter med å være borte fra barnet. I starten vil nok de fleste bare tilbake til det om man er adskilt. Når det er sagt så er jo ikke dette så interessant i debatten (i mine øyne). Jeg tenker vel spørsmålet er mer om NRK har lov til å ta avgjørelser på vegne av sin egen produksjon som skal settes i gang noen timer senere bare. Jeg tenker ja. Hva tenker du? Jeg er ikke ute etter å "ta deg", bare nysgjerrig 😊 9 1
otilie Skrevet 1. april #2902 Skrevet 1. april Sofie Maria skrev (58 minutter siden): Stemmer. Som jeg skrev med forhold at jeg ikke forstår alt siden jg ikke har utført fødsel.. Mener du hjernen blir skrudd om slik at man ikke ønsker far skal ta ansvar? Er det ikke en god ting at en far er «på» ballen og engasjert? Far har rett på 2 uker permisjon for å være sammen med mor og barn rett etter fødsel. Det betyr ikke at mor bare kan dra. 11 2
Plexi Skrevet 2. april #2903 Skrevet 2. april Sofie Maria skrev (4 timer siden): omtrent alle her inne er team Nrk Nei, de fleste av oss er vel på team baby. 17 1 22
Nøytral-80 Skrevet 2. april #2904 Skrevet 2. april (endret) Plexi skrev (7 timer siden): Nei, de fleste av oss er vel på team baby. I dette tilfellet, helt og holdent team NRK. Er det virkelig fortsatt en greie å diskutere Ulrikke Brandstorp og om hun kunne dra tilbake på jobb rett etter fødsel eller ikke? Dama er furten over at hun ikke fikk sesong 4. Misunnelig for at en annen kvinne passet bedre til jobben enn henne. Og det spiser henne opp! Endret 2. april av Nøytral-80 10 15
Virrevirrevapp Skrevet 2. april #2905 Skrevet 2. april Dama må enten akseptere at hun er freelancer, eller søke faste jobber. 27 1 8
¤flicka¤ Skrevet 2. april #2906 Skrevet 2. april Hun hadde selv droppet sesong 4 som en glovarm potet dersom noe bedre hadde dukket opp for henne. Hun er bare sur fordi nrk benyttet seg av sin rett til å gjøre det samme og leie inn en annen frilanser (som også er kvinne og småbarnsmor). Det var aldri egentlig snakk om at hun skulle på jobb i sesong 3, det visste både hun og alle andre. Hun er bare sur pga sesong 4. 25 2
Jobbermedbarn Skrevet 2. april #2907 Skrevet 2. april Nøytral-80 skrev (1 time siden): I dette tilfellet, helt og holdent team NRK. Er det virkelig fortsatt en greie å diskutere Ulrikke Brandstorp og om hun kunne dra tilbake på jobb rett etter fødsel eller ikke? Dama er furten for at hun ikke fikk sesong 4. Misunnelig over at en annen kvinne passet bedre til jobben enn henne. Og det spiser henne opp! Jepp. Noe sier meg at hun har møtt lite motgang i livet og at dette ble for vanskelig å svelge. Så kjører hun det som en meget tynn sak om diskriminering. Hadde hun vært klok hadde hun latt denne saken ligge for det ser ikke bra ut å kjempe for å få dratt fra sitt premature barn etter under et døgn, men heller satt søkelyset på rettigheter i slike kortere engasjement og da med fokuset kvinner/graviditet. Og det fokuset hadde hun satt hvis det var det denne saken handler om, men det handler ikke om det, det handler om såret stolthet og at det dukket opp en som nrk likte bedre. 17 8
Era Vulgaris Skrevet 2. april #2908 Skrevet 2. april Sofie Maria skrev (9 timer siden): Hvis det er noe trøst vet jeg ikke hvorfor jeg gidder , omtrent alle her inne er team Nrk 🙈 Personlig er jeg «Team barn». 9 1 2
NedOpp Skrevet 2. april #2909 Skrevet 2. april ¤flicka¤ skrev (1 time siden): Hun hadde selv droppet sesong 4 som en glovarm potet dersom noe bedre hadde dukket opp for henne. Hun er bare sur fordi nrk benyttet seg av sin rett til å gjøre det samme og leie inn en annen frilanser (som også er kvinne og småbarnsmor). Det var aldri egentlig snakk om at hun skulle på jobb i sesong 3, det visste både hun og alle andre. Hun er bare sur pga sesong 4. den nye programlederen er ikke frilanser, hun er ansatt i nrk. 😊 Det er vel strengt tatt også billigere for nrk med frilansere, sånn på generell basis. Gleder meg til ny sesong nå, spennende å se Julie. Og det er påfallende at UB først starta korstoget mot NRK da hun ikke fikk sesong 4. Før det var det kun det hun hadde sagt til sykepleier den natt/dagen hun fødte om «er jeg en dårlig mor om jeg drar på jobb om x antall timer» som hadde vært ute innen temaet, som hun selv lo av etterpå. For øvrig en kommentar/spørsmål man kan forstå i konteksten av at hun i praksis var i sjokk og slet med å få med seg hodet i den akutte situasjonen. Men etter det var det bare «selvfølgelig skulle jeg være med ham», og masse snapper fra sykehuset som også viste at hun ikke hadde noe i et baketelt å gjøre 10 timer om dagen. Før hun da fikk beskjeden om sesong 4 15 6
Vinnanna15 Skrevet 2. april #2910 Skrevet 2. april Jeg skal ihvertfall begynne å se bakermesterskapet igjen 🥳 13 1 8
refill Skrevet 2. april #2911 Skrevet 2. april NedOpp skrev (32 minutter siden): den nye programlederen er ikke frilanser, hun er ansatt i nrk. 😊 Med mindre noe har endret seg siden i fjor så er i hvertfall ikke J.S. fast ansatt i NRK. Bare sånn for å ha det på det rene 😊 "VG har snakket med Strømsvåg som ikke ønsker å kommentere saken. Hun er ikke fast ansatt i NRK, men har vært tilknyttet kanalen siden 2022." https://www.vg.no/rampelys/i/3MWqqv/nrk-har-faatt-klager-etter-at-de-vraket-ulrikke-brandstorp-i-bakemesterskapet 2
Jobbermedbarn Skrevet 2. april #2912 Skrevet 2. april Vinnanna15 skrev (21 minutter siden): Jeg skal ihvertfall begynne å se bakermesterskapet igjen 🥳 Jeg også🙏 5
NedOpp Skrevet 2. april #2913 Skrevet 2. april refill skrev (15 minutter siden): Med mindre noe har endret seg siden i fjor så er i hvertfall ikke J.S. fast ansatt i NRK. Bare sånn for å ha det på det rene 😊 "VG har snakket med Strømsvåg som ikke ønsker å kommentere saken. Hun er ikke fast ansatt i NRK, men har vært tilknyttet kanalen siden 2022." https://www.vg.no/rampelys/i/3MWqqv/nrk-har-faatt-klager-etter-at-de-vraket-ulrikke-brandstorp-i-bakemesterskapet Takk, det har stått andre steder at hun er fast ansatt 🙈 Men dette styrker jo ikke saken til UB overhodet. 2
Zenhouse Skrevet 2. april #2914 Skrevet 2. april NedOpp skrev (2 timer siden): den nye programlederen er ikke frilanser, hun er ansatt i nrk. 😊 Det er vel strengt tatt også billigere for nrk med frilansere, sånn på generell basis. Gleder meg til ny sesong nå, spennende å se Julie. Og det er påfallende at UB først starta korstoget mot NRK da hun ikke fikk sesong 4. Før det var det kun det hun hadde sagt til sykepleier den natt/dagen hun fødte om «er jeg en dårlig mor om jeg drar på jobb om x antall timer» som hadde vært ute innen temaet, som hun selv lo av etterpå. For øvrig en kommentar/spørsmål man kan forstå i konteksten av at hun i praksis var i sjokk og slet med å få med seg hodet i den akutte situasjonen. Men etter det var det bare «selvfølgelig skulle jeg være med ham», og masse snapper fra sykehuset som også viste at hun ikke hadde noe i et baketelt å gjøre 10 timer om dagen. Før hun da fikk beskjeden om sesong 4 Dette! Og storparten de som støtter Ulrikkes «kvinnekamp» forå gå på jobb 4 timer etter fødsel, har nok ikke sett de snapene som helt klart viste ei som du sier, ikke hadde noe å gjøre på jobb 10 timer daglig. 10 7
Sofie Maria Skrevet 2. april #2915 Skrevet 2. april Era Vulgaris skrev (3 timer siden): Personlig er jeg «Team barn». Okay så jeg er ikke team barn fordi jeg mener at leger, pappa og bestemor klarer å gi omsorg? 🤔
Sofie Maria Skrevet 2. april #2916 Skrevet 2. april refill skrev (11 timer siden): Vet ikke om man ikke ønsker at far skal ta ansvar nødvendigvis, men det er et lite menneske som har vært en del av deg i 9 mnd, og det slutter (for de fleste) ikke i det barnet er forløst. Som nevnt over viser forskning at barnet opplever at det er en del av mor relativt lenge, og det er heller ikke unormalt at mor sliter med å være borte fra barnet. I starten vil nok de fleste bare tilbake til det om man er adskilt. Når det er sagt så er jo ikke dette så interessant i debatten (i mine øyne). Jeg tenker vel spørsmålet er mer om NRK har lov til å ta avgjørelser på vegne av sin egen produksjon som skal settes i gang noen timer senere bare. Jeg tenker ja. Hva tenker du? Jeg er ikke ute etter å "ta deg", bare nysgjerrig 😊 Må passe litt på ordene mine. Har fått så mye pepper før i tråden her, men for å svare kort så er svaret nei. Nrk er ikke fritatt (i mine øyne) fra å tenke på Ulrikke sine behov bare fordi de har en hel produksjon å hensynta. Lyvingen om at hun var ønsket tilbake var heller ikke innafor, men uavhengig av alt som hendte (la oss alternativt tenke at dette med sms-ene ikke hendte og Nrk var krystallklare at vikar måtte ta over) så syns jeg uansett Ulrikke hadde «krav» på neste sesong. Alt annet blir feil i mine øyne. Jada jeg vet dette med at hun er freelance og ingen kontrakt osv, men la oss være ærlig- Nrk kan gi kontrakt til hvem enn de ønsker og det er eneste måten Nrk kunne tilfredsstilt alle sine behov og sluppet bli anklaget for diskriminering. 1 1
Fotballfluen Skrevet 2. april #2917 Skrevet 2. april Det er noen få, gode grunner til at en mor ikke skal tilbringe tid med sitt nyfødte, premature barn. Å gå på jobb i 10 timer hver dag er ikke en av dem. At hun ikke ser hvordan dette framstår og at dette gjør henne mindre attraktiv på arbeidsmarkedet videre, er ufattelig. Og sier kanskje noe om hvor selvsentrert man blir av å leve av å selge seg selv som produkt. 11 8
Fotballfluen Skrevet 2. april #2918 Skrevet 2. april Sofie Maria skrev (2 minutter siden): Må passe litt på ordene mine. Har fått så mye pepper før i tråden her, men for å svare kort så er svaret nei. Nrk er ikke fritatt (i mine øyne) fra å tenke på Ulrikke sine behov bare fordi de har en hel produksjon å hensynta. Lyvingen om at hun var ønsket tilbake var heller ikke innafor, men uavhengig av alt som hendte (la oss alternativt tenke at dette med sms-ene ikke hendte og Nrk var krystallklare at vikar måtte ta over) så syns jeg uansett Ulrikke hadde «krav» på neste sesong. Alt annet blir feil i mine øyne. Jada jeg vet dette med at hun er freelance og ingen kontrakt osv, men la oss være ærlig- Nrk kan gi kontrakt til hvem enn de ønsker og det er eneste måten Nrk kunne tilfredsstilt alle sine behov og sluppet bli anklaget for diskriminering. Hvorfor hadde hun "krav" på sesong 4? Det er jo nettopp dette freelance er; kortvarig engasjement med mulighet for forlengelse. Med vekt på mulig. 20 8
Cookie123 Skrevet 2. april #2919 Skrevet 2. april Vinnanna15 skrev (3 timer siden): Jeg skal ihvertfall begynne å se bakermesterskapet igjen 🥳 Jeg skal også se! Har ikke sett på det før, pga UB. Har aldri likt henne. Men med ny programleder skal jeg se! 🙂 9 1
Hedy Lamarr Skrevet 2. april #2920 Skrevet 2. april Sofie Maria skrev (19 minutter siden): Må passe litt på ordene mine. Har fått så mye pepper før i tråden her, men for å svare kort så er svaret nei. Nrk er ikke fritatt (i mine øyne) fra å tenke på Ulrikke sine behov bare fordi de har en hel produksjon å hensynta. Lyvingen om at hun var ønsket tilbake var heller ikke innafor, men uavhengig av alt som hendte (la oss alternativt tenke at dette med sms-ene ikke hendte og Nrk var krystallklare at vikar måtte ta over) så syns jeg uansett Ulrikke hadde «krav» på neste sesong. Alt annet blir feil i mine øyne. Jada jeg vet dette med at hun er freelance og ingen kontrakt osv, men la oss være ærlig- Nrk kan gi kontrakt til hvem enn de ønsker og det er eneste måten Nrk kunne tilfredsstilt alle sine behov og sluppet bli anklaget for diskriminering. Så hvis vikaren gjorde en bedre jobb enn Ulrikke - noe man må anta hun gjorde siden hun får fortsette - skulle NRK likevel velge en mindre dyktig programleder? Det er ikke så farlig med vikarens «krav» (ditt ord) til å få fortsette i en jobb hun gjorde bedre enn forgjengeren, ikke så farlig med at NRK vil lage et best mulig program, ikke så farlig om den store seer-gruppen ikke får se den beste utgaven av programmet? Det er bare Ulrikke sitt behov for å være på tv som skal tilfredsstilles? 12 18
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå