Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Lille harepus skrev (Akkurat nå):

Hva er det egentlig hun mener har blitt gjort feil her? Og fikk ikke hun lønn ut hele den sesongen? 

Hun ville tilbake på jobb få timer etter fødselen, og mener det var feil av NRK å nekte henne. 
Jeg håpte hun hadde fått litt perspektiv på tingene nå når det snart har gått et år siden den dette skjedde, men dengang ei.

Det er vel som andre skriver; nøye kalkulert siden den sesongen av Bakemesterskapet dette dreier seg om snart blir sendt på TV.

• Liker 17
  • Nyttig 21
Videoannonse
Annonse
Skrevet
FruRosa skrev (17 minutter siden):

Hun ville tilbake på jobb få timer etter fødselen, og mener det var feil av NRK å nekte henne. 
Jeg håpte hun hadde fått litt perspektiv på tingene nå når det snart har gått et år siden den dette skjedde, men dengang ei.

Det er vel som andre skriver; nøye kalkulert siden den sesongen av Bakemesterskapet dette dreier seg om snart blir sendt på TV.

Det er faktisk ganske umulig å kombinere en tv jobb med prematur baby på nyfødt intensiv. Baby skal ha hud mot hud kontakt stort sett alle timene på dagen. Hva slags mor hadde prioritert det bort? Hun hadde blitt stoppet i døra på avdelingen også.

Hun er nok bare bitter for at hun ikke var relevant nok for neste sesong og ble erstattet.

• Liker 23
  • Nyttig 9
Skrevet
Lille harepus skrev (22 minutter siden):

Det er faktisk ganske umulig å kombinere en tv jobb med prematur baby på nyfødt intensiv. Baby skal ha hud mot hud kontakt stort sett alle timene på dagen. Hva slags mor hadde prioritert det bort? Hun hadde blitt stoppet i døra på avdelingen også.

Hun er nok bare bitter for at hun ikke var relevant nok for neste sesong og ble erstattet.

Hun hadde sendt opp far og sin egen mor til å ta seg av den biten. Alt for å være på tv. 

• Liker 9
  • Nyttig 9
Skrevet

Hun klarer ikke akseptere at hun ikke var den beste kandidaten for jobben. Det være diskriminering som er årsaken til at hun ikke fikk kontrakt som programleder for neste sesong 🙃🧐...  huff. Synes synd på hun som er programleder nå, må kjennes veldig ubehagelig.

• Liker 28
  • Nyttig 6
Skrevet

Som en som har hatt premature på nyfødtintensiv selv så fatter jeg ikke hva dama tenker på. Jeg tenker faktisk det at hun er alt for barnslig i hodet til å være mor. Hvem faen forlater en prematur på nyfødtintensiv for å vise seg frem på tv? Det er hårreisende faktisk, stakkars unge! 

• Liker 29
  • Nyttig 18
Skrevet (endret)

Hun får sikkert medhold i saken hos diskrimineringsnemnda. For NRK valgte jo henne bort nettopp fordi hun hadde født og de mente hun skulle være sammen med sitt eget barn. Så skal man være helt svart/hvitt så har hun jo da mistet jobben pga fødsel. Men ser man på saken fra barnets side, og helt realistisk sett - så har jo NRK rett. Et prematurt barn trenger mye nærhet, og her var det mye arbeid med pumping osv. At hun sier at far og bestemor kan være med barnet er ganske kynisk. Her tenker hun bare på seg selv. Hvorfor få barn i det hele tatt når du nærmest forlater det ved fødsel liksom? Hun er så sinnsykt på med gender reveal og navn og å prate om disse ungene i sosiale medier som om de er kongelige. Men når ungen er født så skal noen andre ta seg av den liksom. Det blir for dumt, dette burde hun ha holdt for seg selv. 

Hun og Sophie Elise burde gått sammen om en ny mamma-podcast der de snakker om hvor bra det er med egentid som mamma. 

Endret av otilie
  • Liker 12
  • Nyttig 12
Skrevet
Purple Basil skrev (2 minutter siden):

Som en som har hatt premature på nyfødtintensiv selv så fatter jeg ikke hva dama tenker på. Jeg tenker faktisk det at hun er alt for barnslig i hodet til å være mor. Hvem faen forlater en prematur på nyfødtintensiv for å vise seg frem på tv? Det er hårreisende faktisk, stakkars unge! 

Ikke sant? Hadde prematurbarn selv, det var time etter time i stolen med det bitte lille nurket på brystet. Det er bortimot livsviktig for de små. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
otilie skrev (3 minutter siden):

Hun får sikkert medhold i saken hos diskrimineringsnemnda. For NRK valgte jo henne bort nettopp fordi hun hadde født og de mente hun skulle være sammen med sitt eget barn. Så skal man være helt svart/hvitt så har hun jo da mistet jobben pga fødsel. Men ser man på saken fra barnets side, og helt realistisk sett - så har jo NRK rett. Et prematurt barn trenger mye nærhet, og her var det mye arbeid med pumping osv. At hun sier at far og bestemor kan være med barnet er ganske kynisk. Her tenker hun bare på seg selv. Hvorfor få barn i det hele tatt når du nærmest forlater det ved fødsel liksom? Hun er så sinnsykt på med gender reveal og navn og å prate om disse ungene i sosiale medier som om de er kongelige. Men når ungen er født så skal noen andre ta seg av den liksom. Det blir for dumt, dette burde hun ha holdt for seg selv. 

Hun og Sophie Elise burde gått sammen om en ny mamma-podcast der de snakker om hvor bra det er med egentid som mamma. 

Enig med deg. Jeg tror også at nrk blir felt, fordi det blir så svart på hvitt. Men dette her er komplekst og et helt spesielt tilfelle. Og når man ser på skjønn og hva som er best for barnet (og en normal mor), så er det ro og få lov til å ta seg av sitt eget barn. Så ble det dumt med timing og at man ikke har kontrakt på mer enn en sesong osv. Sånn er bransjen. Jeg er all for at man skal ha rettigheter som gravid og mor, men er sted må man kunne stikke fingeren i jorda.

Hva er viktigst, barnet ditt eller jobben? De hadde null peiling på hvordan det ville gå for lille T. Ting kan skje liksom, så skal du stå i det forbanna teltet og smake på sjokoladekake fremfor å være med sønnen din som akkurat har kommet alt for tidlig til verden? Fordi det er bedre for din psyke å jobbe, fordi du er redd for å miste sesong 4. 

Nei spar meg. Hun fikk betalt for sesongen, og hadde hatt nye muligheter på andre prosjekter om så. Men nå har hun brent alle broer med NRK, som har gitt hun mye jobb. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
otilie skrev (29 minutter siden):

Men nå har det vel seg slik at det var ikke det som var problemet hennes. NRK har jo garantert bevis for at hun sa seg enig i og ikke komme tilbake, at det var det beste.Dette snakka hun også om på snap. Lønn fikk hun også for en jobb hun ikke gjorde. 

For henne ble det jo først ett problem når hun ikke fikk neste sesong. 

Så hun bruker mot NRK at hun ikke var fast ansatt og derfor ikke trang være borte fra jobb slik normalen er for faste ansatte, MEN hun ville behandles som en av de fast ansatte og få sesongen etter.. Dama skulle ha i pose og sekk mao. 

Jeg håper ikke hun vinner gjennom noe på dette.. 

Og jeg håper denne saken forsvinner slik at sønnen aldri må se morens kamp for og være borte fra han. 

Endret av Love2017juni
  • Liker 17
  • Nyttig 20
Skrevet (endret)
otilie skrev (På 31.3.2026 den 12.11):

Men ser man på saken fra barnets side, og helt realistisk sett - så har jo NRK rett. Et prematurt barn trenger mye nærhet, og her var det mye arbeid med pumping osv. 

En slik produksjon er også å LANGE dager på jobb.

Endret av BuffaloDuck
  • Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
Love2017juni skrev (35 minutter siden):

Men nå har det vel seg slik at det var ikke det som var problemet hennes. NRK har jo garantert bevis for at hun sa seg enig i og ikke komme tilbake, at det var det beste.Dette snakka hun også om på snap. Lønn fikk hun også for en jobb hun ikke gjorde. 

For henne ble det jo først ett problem når hun ikke fikk neste sesong. 

Så hun bruker mot NRK at hun ikke var fast ansatt og derfor ikke trang være borte fra jobb slik normalen er for faste ansatte, MEN hun ville behandles som en av de fast ansatte og få sesongen etter.. Dama skulle ha i pose og sekk mao. 

Jeg håper ikke hun vinner gjennom noe på dette.. 

Og jeg håper denne saken forsvinner slik at sønnen aldri må se morens kamp for og være borte fra han. 

Vet ikke helt hva hun mener jeg. I den siste artikkelen nå handler det om at hun ikke fikk komme tilbake på jobb rett etter fødsel. Og at det er dette hun melder inn til diskrimineringsnemdna. Men tidligere har hun sagt at det (også?) handler om at hun ikke fikk jobben i sesongen etter. Det er jo bare surr og drama. 

Hun sier også at hun ikke ønsker jobben tilbake, hun vil bare at nrk skal innrømme at de tok feil. Som om hun driver en slags kvinnekamp. Kan ikke disse  influenserne roe seg ned. 

• Liker 25
  • Nyttig 6
Skrevet
BuffaloDuck skrev (19 minutter siden):

Og også fra arbeidsgivers side - greit at det er mors valg men folk hadde reagert, og jeg tror arbeidsgiveren også hadde følt seg som verdens verste som «tvinger» en mamma med barn på nyfødtintensiv til så LANGE dager på jobb som en produksjon er.

Tja. Hun kunne jo bare overlate ungen til mannen og bestemora. Hun er tydeligvis den eneste som ikke ser noe problem med det. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
SurPotet skrev (1 time siden):

Enig med deg. Jeg tror også at nrk blir felt, fordi det blir så svart på hvitt. Men dette her er komplekst og et helt spesielt tilfelle. Og når man ser på skjønn og hva som er best for barnet (og en normal mor), så er det ro og få lov til å ta seg av sitt eget barn. Så ble det dumt med timing og at man ikke har kontrakt på mer enn en sesong osv. Sånn er bransjen. Jeg er all for at man skal ha rettigheter som gravid og mor, men er sted må man kunne stikke fingeren i jorda.

Hva er viktigst, barnet ditt eller jobben? De hadde null peiling på hvordan det ville gå for lille T. Ting kan skje liksom, så skal du stå i det forbanna teltet og smake på sjokoladekake fremfor å være med sønnen din som akkurat har kommet alt for tidlig til verden? Fordi det er bedre for din psyke å jobbe, fordi du er redd for å miste sesong 4. 

Nei spar meg. Hun fikk betalt for sesongen, og hadde hatt nye muligheter på andre prosjekter om så. Men nå har hun brent alle broer med NRK, som har gitt hun mye jobb. 

Ja, altså ingen kan nekte meg heller å gjøre hva jeg vil rett etter fødsel. Jeg kan gi ungen til pappaen, stikke avgårde med venninnene mine og pumpe gjennom døgnet bare. Stikke hjemom et par timer og gi ungen flaske også dra ut igjen.  Det er ikke ulovlig. Men jeg skjønner ikke hvem som ved sine fulle fem mener at det er bra? 

Og er det dette som er best for psyken hennes, så tviler jeg på at ungen blir ivaretatt noe særlig nå heller? Og hva skal hun med en unge nr 2 hvis det er så fælt å være sammen med den?

Endret av otilie
  • Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Kanskje det er advokatmoren hennes som øyner en sjanse til å bli kjendisadvokat her. Ulrikke fremstår som en bortskjemt drittunge og egentlig ikke smart nok til å være en som kjemper på barrikadene - det lukter av at noen fyrer henne opp og styrer henne.

Saken er bare veldig pinlig for henne og pinligere blir det når hun taper. For det gjør hun.

• Liker 25
  • Nyttig 3
Skrevet

Nå må den dama snart slutte og surve 🙄 all denne klagingen gjør at jeg ikke gidder og følge henne

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg gir INGEN klikk på snapchat, med unntak av Ulrikke fødte. Syns det var skikkelig koselig og fint å følge. Virket som en positiv, jovial og god dame. Men etter alt som har vært de siste seks månedene, klarer jeg ikke å se henne sånn lenger. Hun mistet all respekt hos meg etter det styret med bakemesterskapet. Nå blir jeg nesten irritert av å se henne 😅 tenk at synet på kjente personer kan snu så fort. Ser henne absolutt ikke som positiv og jovial lenger 🤪

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet
Hønemoor skrev (1 minutt siden):

Jeg gir INGEN klikk på snapchat, med unntak av Ulrikke fødte. Syns det var skikkelig koselig og fint å følge. Virket som en positiv, jovial og god dame. Men etter alt som har vært de siste seks månedene, klarer jeg ikke å se henne sånn lenger. Hun mistet all respekt hos meg etter det styret med bakemesterskapet. Nå blir jeg nesten irritert av å se henne 😅 tenk at synet på kjente personer kan snu så fort. Ser henne absolutt ikke som positiv og jovial lenger 🤪

Helt enig! Jeg stoppet etter den sutringen om NRK 😅 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde vært så interessant å lese klagen. Er det sesong 3 (altså den hun fødte "i"), sesong 4 (som skal spilles inn nå) eller begge hun legger til grunn. Det må jo være sesong 3, da hun fødte. Sesong 4 kan hun ikke ha noe sak på. 

Det blir veldig interessant, og jeg skulle gjerne visst noe om hvordan "lovlig forskjellsbehandling" tolkes her. Det må jo være en unik sak. En veldig merkelig prinsippsak å kjøre når konsekvensen er å være 10 t (var det ikke det som var innspillingsdagene) borte fra ditt nyfødte, premature barn. 

Jeg lurer også på om det faktisk foreligger et brev fra lege om at det er best for henne å gå tilbake til jobb. Men uansett så syntes jeg nå NRK skal få lov til å ta den endelige avgjørelsen om hvorvidt hun vil oppfylle sin del av kontrakten. 

Screenshot_20260331_115243_Chrome.jpg

• Liker 3
Skrevet

Sesong fire hadde hun vel ingen kontrakt på uansett,så der kommer hun vel ingen vei. Den jobben mistet hun jo ikke pga fødsel,hun hadde den jo ikke i utgangspunktet. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

For de som er like nysgjerrig som meg så er saksnummeret hos diskrimineringsnemnda 26/484, ser det ut til. Klagebrevet er imidlertid ikke offentlig. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...