Sofie Maria Skrevet 5. mars #2741 Skrevet 5. mars Fotballfluen skrev (1 time siden): Hun skjønte kanskje at hun ikke var dyktig nok og at vikaren kunne gjøre en bedre jobb som ville medføre at hun selv ikke fikk fortsette? Om hun hadde vært dyktig nok, hadde de tilbudt henne neste sesong selv om hun hadde vikar i den forrige. Eller at de bare ikke orket å deale med ekstra tilrettelegging med tanke på at Ulrikke var en relativt nybakt mamma? (Nå tenker jeg på neste sesong, ikke den første sesongen hvor alt gikk galt og baby på sykehuset)
Sofie Maria Skrevet 5. mars #2742 Skrevet 5. mars Hedy Lamarr skrev (2 timer siden): NRK har jo tatt tak i det, de har sagt at vedkommende lovet noe hen ikke var i posisjon til å love. Hva som ellers skjedde mellom vedkommende og NRK-ledelsen har vi heldigvis ikke innsyn i. Hva slags kontroll mener du egentlig ledelsen av Bakemesterskapet/NRK skal ha? Skal noen sitte og lytte til enhver uttalelse/melding/epost underordnede sier/sender og vurdere gyldigheten av dem? Er det en arbeidsgiver du ville ønsket deg? Eller er det ok at ansatte går milevis utenom stillingsinstruksen sin, og ved å gjøre det binder de arbeidsgiveren sin til å oppfylle denne ansattes feilaktige lovnad? Da går vi jo virkelig mot anarki i arbeidslivet. Gitt den spesielle situasjonen som var syns jeg det løfte burde blitt overholdt ja. Dette var snakk om en sårbar mamma som tekstet «desperat» med jobben rett etter fødsel fordi hun var redd for å miste jobben sin. I en sånn situasjonen kommer man ikke med halve sannheter eller høflighetsfraser uansett hvor god intensjonen måtte være. 1 1
SurPotet Skrevet 5. mars #2743 Skrevet 5. mars Sofie Maria skrev (3 minutter siden): Gitt den spesielle situasjonen som var syns jeg det løfte burde blitt overholdt ja. Dette var snakk om en sårbar mamma som tekstet «desperat» med jobben rett etter fødsel fordi hun var redd for å miste jobben sin. I en sånn situasjonen kommer man ikke med halve sannheter eller høflighetsfraser uansett hvor god intensjonen måtte være. Likevel var det det som skjedde av et menneske uten myndighet til å skrive det hen gjorde 7
Bibbi_ Skrevet 6. mars #2744 Skrevet 6. mars Sofie Maria skrev (14 timer siden): «Under den traumatiske fødselen var fokuset mitt på å tekste NRK for å si at jeg var redd for å miste jobben min. Jeg beklade for at jeg fødte. En halvtime etter at sønnen min var født, tekstet jeg dem at jeg var redd for at det ødelegger mine muligheter, sier Ulrikke på God morgen Norge. Ulrikke forklarer at hun fikk SMS fra NRK hvor det sto at hun skulle være rolig, nyte tilværelsen, og at hun kunne komme tilbake når hun var klar. Seks dager senere kom to NRK-ansatte til sykehuset, og hun fikk beskjed om at de hadde bestemt at hun ikke skulle tilbake til teltet. – Jeg synes det er rart, når jeg uttrykker at det beste for meg er å ikke være usikker. Det beste for meg er å komme tilbake på jobb.» https://www.kk.no/underholdning/jeg-er-ganske-sikker-pa-at-det-ikke-hadde-skjedd-om-jeg-var-en-mann-1/83704438 . Finnes også et god morgen intervju hvor Vår staude leser opp noen sms-er fra Ulrikke sin mobil (bekreftelse at hun er ønsket tilbake). Jeg fant ikke det klippet nå i farta, men jeg har postet det tidligere her i tråden hvis jeg ikke husker feil🙂 Takk. Tenk å si at "det beste for meg er å komme tilbake på jobb" - så har du en nyfødt prematur baby på nfi. Det er faen meg galskap! 17 13
Fotballfluen Skrevet 6. mars #2745 Skrevet 6. mars Sofie Maria skrev (18 timer siden): Eller at de bare ikke orket å deale med ekstra tilrettelegging med tanke på at Ulrikke var en relativt nybakt mamma? (Nå tenker jeg på neste sesong, ikke den første sesongen hvor alt gikk galt og baby på sykehuset) Nrk leier inn en programleder pr sesong. Det er ikke automatisk fornyelse av kontrakten. Ulrikke er en middelmådig programleder som er mest opptatt av seg selv. Det vitner om lite selvinnsikt å skylde på at hun blir mor, spesielt når vikaren som fikk jobben neste sesong også er mor. Det faller på sin egen urimelighet. 25 6
oss-to Skrevet 6. mars #2746 Skrevet 6. mars HMK skrev (På 4.3.2026 den 10.40): Ulrikke fremstår som veldig barnlig naiv og enkel. Tror kanskje ikke hun reflekterer så mye over konsekvenser og bare lever her og nå. Hun forstår ikke kompleksiteten og rekkevidden av å leve slik hun gjør. Eg er ikkje sikker på om eg er einig i at dette berre handlar om naivitet. For meg framstår det meir som trekk som kan minne om narsissisme – mykje fokus på "sjå meg", konstant eksponering og eit sterkt behov for merksemd. Det som og gjer meg ukomfortabel er når barn blir ein del av innhaldet og merkevara. Når privatliv, graviditet og familieliv blir brukt som innhald for klikk og inntekt, blir grensene fort uklare. 21 6
Swifty Skrevet 7. mars #2747 Skrevet 7. mars Sofie Maria skrev (På 5.3.2026 den 17.23): Du argumenterer Ulrikke sin sak nå pga det er nøyaktig det hun var redd for og derfor hun hadde hastverk å komme seg vekk fra sykehuset. Hun sa at hun skjønte at hvis hun ikke møter i telte ville hun aldri få komme tilbake og det ble jo fasiten. Det argumenterer ikke Ulrikke sin sak. Ulrikke har selv valgt dette yrket med ganske mye usikkerhet. Det er ingen automatikk at en får neste sesong, og om en må bli borte fra innspilling er nettopp risikoen at en kan bli byttet ut. Selv om hun hadde kunne stille til den sesongen er det heller ikke sikkert at hun hadde fått neste sesong. Det er forsåvidt heller ikke sikkert det blir en neste sesong, så en kan ikke beregne seg på mer jobb en det en faktisk har kontrakt på. Sånn teoretisk sett vil jeg egentlig tro at NRK kunne brutt kontrakten når hun ble gravid, sånn med tanke på at filmingen av prosjektet startet 2 måneder før hennes termin var det ikke akkurat utenkelig at noen andre måtte ta over (derfor de allerede hadde en vikar). Ulrikke er dessverre ikke viktig nok til at de ville utsatt produksjonen av programmet. 6 7
Xstrella Skrevet 10. mars #2748 Skrevet 10. mars Får opp reklame av henne om en podkast. Får hun ikke nok eksponering via snap 3
elskersommer Skrevet 10. mars #2749 Skrevet 10. mars Bibbi_ skrev (På 6.3.2026 den 7.50): Takk. Tenk å si at "det beste for meg er å komme tilbake på jobb" - så har du en nyfødt prematur baby på nfi. Det er faen meg galskap! Om ikke Ulrikke selv så at dette var galskap så burde mannen og mamma sagt stopp. De burde ikke sagt at hun fint kunne reise fra sitt prematur fødte barn i flere timer over mange dager. 8
elskersommer Skrevet 10. mars #2750 Skrevet 10. mars Xstrella skrev (12 minutter siden): Får opp reklame av henne om en podkast. Får hun ikke nok eksponering via snap Ulrikke er nok en influencer som en starter og følge fordi en synes de er fine mennesker. Å det er frem til penger betyr mer enn barn og familie. 5
SurPotet Skrevet 10. mars #2751 Skrevet 10. mars elskersommer skrev (10 minutter siden): Om ikke Ulrikke selv så at dette var galskap så burde mannen og mamma sagt stopp. De burde ikke sagt at hun fint kunne reise fra sitt prematur fødte barn i flere timer over mange dager. Virker som foreldra står på hodet for alle prosjekter ho har. Moren kjørte jo umiddelbart opp for å ta hennes rolle når hun skulle jobbe med bakemesterskapet, da hun fødte. Ellers tar de T ofte på natten, pusser opp huset hennes, juleturné, osv… Typisk sånn attpåklatt som får alt hun peker på 🫣 6
oss-to Skrevet 11. mars #2752 Skrevet 11. mars SurPotet skrev (På 10.3.2026 den 13.49): Virker som foreldra står på hodet for alle prosjekter ho har. Moren kjørte jo umiddelbart opp for å ta hennes rolle når hun skulle jobbe med bakemesterskapet, da hun fødte. Ellers tar de T ofte på natten, pusser opp huset hennes, juleturné, osv… Typisk sånn attpåklatt som får alt hun peker på 🫣 Her er det snakk om ein bagasje som diverre går i arv. Ulrikke er vaksen opp med mantraet "våkentid er arbeidstid", noko som er direkte skadeleg for ein entertainer som berre treng å bli sett for den ein er. Når eige eksponeringsbehov veg tyngre enn alt anna, endar ho opp med å gjere det same mot barna sine som ho sjølv vart utsett for. Frå det augeblikket ho legg ut bilete av ein positiv graviditetstest, tek ho frå barnet retten til å byggje sin eigen identitet og styre sitt eige digitale avtrykk. Det er ein trist sirkel der behovet for merksemd trumfar barnet sine grunnleggjande rettar. 12
Sol Rampelyset Skrevet 11. mars #2753 Skrevet 11. mars Tråden er ryddet for persondebatt. Minner om at diskusjoner rundt barns navn ikke er tillat. Sol, admin. 1
Irja Skrevet 11. mars #2754 Skrevet 11. mars SurPotet skrev (På 10.3.2026 den 13.49): Virker som foreldra står på hodet for alle prosjekter ho har. Moren kjørte jo umiddelbart opp for å ta hennes rolle når hun skulle jobbe med bakemesterskapet, da hun fødte. Ellers tar de T ofte på natten, pusser opp huset hennes, juleturné, osv… Typisk sånn attpåklatt som får alt hun peker på 🫣 De vasker leiligheten hennes også. Klart det er vanskelig å være to voksne hjemme med én baby 🙄 3 4
Margit777 Skrevet 11. mars #2755 Skrevet 11. mars elskersommer skrev (På 5.3.2026 den 15.56): Jeg synes det er helt forkastelig at en nybakt mor tenker tanken på å forlate sin sønn som er født mange uke før tiden for å jobbe🙄 Dette burde ikke vært ett tema. Beklager å si det men jeg kaller det å være en dårlig mamma Ja, det er helt sykt. Verre enn NRK som tok en voksen avgjørelse. 4
Stargaze Skrevet 12. mars #2756 Skrevet 12. mars Sofie Maria skrev (På 5.3.2026 den 17.23): Hun sa at hun skjønte at hvis hun ikke møter i telte ville hun aldri få komme tilbake og det ble jo fasiten. Det må jo være noe mer som ligger bak da? Hadde hun vært superpopulær, lett å samarbeide med og den de virkelig ønsket i stillingen så hadde hun nok vært tilbake i teltet. Det kan være at hun ikke leverte eller samarbeidet som de ønsket, og at det da var helt greit at hun ikke fikk fornyet kontrakt. Hun virket jo helt desperat. Så noe må det være.... 21
Minimeg1234 Skrevet 12. mars #2757 Skrevet 12. mars Stargaze skrev (1 time siden): Det må jo være noe mer som ligger bak da? Hadde hun vært superpopulær, lett å samarbeide med og den de virkelig ønsket i stillingen så hadde hun nok vært tilbake i teltet. Det kan være at hun ikke leverte eller samarbeidet som de ønsket, og at det da var helt greit at hun ikke fikk fornyet kontrakt. Hun virket jo helt desperat. Så noe må det være.... Det er vel en ren spekulasjon. Jeg har verken hørt eller lest noe om at det skal være en annen grunn enn at hun hadde født.
SurPotet Skrevet 12. mars #2758 Skrevet 12. mars Minimeg1234 skrev (3 minutter siden): Det er vel en ren spekulasjon. Jeg har verken hørt eller lest noe om at det skal være en annen grunn enn at hun hadde født. Det er vel og spekulasjon? NrK har aldri sagt hun mistet sesong 3 fordi hun fødte. Hun kunne ikke fullføre sesong 2 pga fødsel, men det skjønner vel de fleste 12
Minimeg1234 Skrevet 12. mars #2759 Skrevet 12. mars SurPotet skrev (Akkurat nå): Det er vel og spekulasjon? NrK har aldri sagt hun mistet sesong 3 fordi hun fødte. Hun kunne ikke fullføre sesong 2 pga fødsel, men det skjønner vel de fleste Kan godt hende det er ren spekulasjon det jeg skrev også.
otilie Skrevet 12. mars #2760 Skrevet 12. mars Jeg har også opplevd å ikke få fornyet kontrakt, riktignok som vikar da. De valgte noen andre. Er ikke det ganske vanlig når man er i yrker hvor man går på kontrakt etter kontrakt? Nå har jeg fast jobb og slipper å holde på sånn. 5 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå