Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
elskersommer skrev (35 minutter siden):

Jeg synes det er helt forkastelig at en nybakt mor tenker tanken på å forlate sin sønn som er født mange uke før tiden for å jobbe🙄 Dette burde ikke vært ett tema.

Beklager å si det men jeg kaller det å være en dårlig mamma

Jeg er helt enig med deg. Jeg ville også kalt det det. Jeg har hatt barn på NFI, aldri i mitt liv om jeg hadde ønske om å dra i fra det. Bare det å måtte gå om kvelden for å legge meg var knusende vondt. Å Ulrikke er altså så opptatt av å være kjendis at det er vondt å høre på henne. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det er sånn det er å være frilanser. Hun kan ikke ha fordelene av å være fast ansatt samtidig som hun har fordelene av å være frilans og velge og vrake i attraktive prosjekter som det passer henne. Her var det et prosjekt som skjedde på et tidspunkt da hun ikke var tilgjengelig, og da gikk oppdraget til en annen. Som sagt, sånn er frilanslivet. 

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
Sofie Maria skrev (38 minutter siden):

Hun ble jo det siden hadde hun aldri vært gravid eller født så ville den opprinnelige sesongen hundre prosent vært hennes (var tross alt skrevet kontrakt) og kanskje neste sesong ville vært hennes.  

Hun hadde en kontrakt på den sesongen hun ikke kunne stille opp til. Hun hadde ingen kontrakt for videre sesonger. Det kan godt hende NRK var mer fornøyd med vikaren, og da er det dessverre  gjerne slik at de velger fortsetter med den. Så vidt jeg har skjønt har vikaren fått neste sesong iallefall. 

• Liker 5
Skrevet

Hun har vel brent så mange broer hun kan i tv bransjen med den oppførselen sin at nå er det Baby T og hans kommende lillebror som må sørge for finansieringen av hjemmet sitt. Man sier at det blir stadig vanskeligere for unge å komme inn på boligmarkedet men de stakkars influenser barna må på jobb og tjene til hus allerede før de er født. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
Bibbi_ skrev (37 minutter siden):

Kan du bekrefte disse løftene du påstår ? 

«Under den traumatiske fødselen var fokuset mitt på å tekste NRK for å si at jeg var redd for å miste jobben min. Jeg beklade for at jeg fødte. En halvtime etter at sønnen min var født, tekstet jeg dem at jeg var redd for at det ødelegger mine muligheter, sier Ulrikke på God morgen Norge. Ulrikke forklarer at hun fikk SMS fra NRK hvor det sto at hun skulle være rolig, nyte tilværelsen, og at hun kunne komme tilbake når hun var klar. Seks dager senere kom to NRK-ansatte til sykehuset, og hun fikk beskjed om at de hadde bestemt at hun ikke skulle tilbake til teltet.

– Jeg synes det er rart, når jeg uttrykker at det beste for meg er å ikke være usikker. Det beste for meg er å komme tilbake på jobb.» 

https://www.kk.no/underholdning/jeg-er-ganske-sikker-pa-at-det-ikke-hadde-skjedd-om-jeg-var-en-mann-1/83704438 . 

Finnes også et god morgen intervju hvor Vår staude leser opp noen sms-er fra Ulrikke sin mobil (bekreftelse at hun er ønsket tilbake). Jeg fant ikke det klippet nå i farta, men jeg har postet det tidligere her i tråden hvis jeg ikke husker feil🙂

• Liker 1
Skrevet
Sofie Maria skrev (2 timer siden):

Forstår hva du mener, men når denne fornyelsen skjer nesten rett etterpå hun er blitt mor så får Nrk forvente reaksjoner. De kan ikke få «i pose og sekk» 🙂 

Ifølge NRK var UB informert om at Julie Strømsvåg var klar for å ta over som programleder om noe skulle skje i forhold til graviditeten. Denne informasjonen satt hun med før de dro til Bergen for å starte innspillingen. Så det kan virkelig ikke ha vært en overraskelse for henne at Strømsvåg ble hentet inn på kort varsel.

En annen ting, Julie Strømsvåg er småbarnsmor. Hvordan får du det til å henge sammen med påstanden om  at NRK diskriminerer UB fordi hun er mor?

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Swifty skrev (37 minutter siden):

Hun hadde en kontrakt på den sesongen hun ikke kunne stille opp til. Hun hadde ingen kontrakt for videre sesonger. Det kan godt hende NRK var mer fornøyd med vikaren, og da er det dessverre  gjerne slik at de velger fortsetter med den. Så vidt jeg har skjønt har vikaren fått neste sesong iallefall. 

Du argumenterer Ulrikke sin sak nå pga det er nøyaktig det hun var redd for og derfor hun hadde hastverk å komme seg vekk fra sykehuset.

Hun sa at hun skjønte at hvis hun ikke møter i telte ville hun aldri få komme tilbake og det ble jo fasiten. 

Skrevet

Bare det å tekste NRK under den premature fødselen OG en halvtime etterpå sier mye om henne! Samt at hun spurte barnepleierne da sønnen var helt nyfødt «er jeg en dårlig mor om jeg drar på jobb om noen timer?»

Ingen jobb i verden er så viktig at dette er det viktigste fokuset i minuttene og timene under og etter en fødsel! 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis man virkelig ønsker å reise fra den noen timer gamle babyen sin for å dra på jobb. Da er man syk i hodet. Snakk om feil prioritering. Men klart, dama selger jo ungene sine fra de svømmer ut fra faren sin så jeg er ikke overrasket. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Miominoen skrev (5 minutter siden):

Ifølge NRK var UB informert om at Julie Strømsvåg var klar for å ta over som programleder om noe skulle skje i forhold til graviditeten. Denne informasjonen satt hun med før de dro til Bergen for å starte innspillingen. Så det kan virkelig ikke ha vært en overraskelse for henne at Strømsvåg ble hentet inn på kort varsel.

En annen ting, Julie Strømsvåg er småbarnsmor. Hvordan får du det til å henge sammen med påstanden om  at NRK diskriminerer UB fordi hun er mor?

Jeg har vel ikke sagt at Nrk kansellerer alle mennesker pga morskap, men Ulrikke ble det. Hvorfor de ville ha Julie istedenfor får du nesten ringe å spørre dem om 🤷. Jeg vet ikke. 

Skrevet

Jeg tenker denne artikkelen sier det meste. Her er det tydeligvis om å gjøre å redde stumpene,

Hun har i flere intervjuer anklaget NRK for å nekte henne å møte opp på jobb dagen etter fødsel, til tross for at hun selv skal ha ønsket dette.

Det er en annen versjon enn den hun fortalte TV 2 under Viaplays høstlansering i juni.

Da det gikk opp for meg at han var prematur, og når man lander litt, så måtte man ta en dag av gangen. NRK utsatte innspillingen med en dag, og det ble litt mye for alle. 

Også overfor VG er hun sitert på noe liknende. Til avisen sa hun også at avgjørelsen om å ikke returnere til sesong tre var tatt sammen med NRK.

https://www.tv2.no/underholdning/endret-forklaring-i-frykt-for-nrk/18192827/

• Liker 6
Skrevet (endret)
Sofie Maria skrev (3 timer siden):

Nrk har jo innrømmet at personen(e)? som sa det ikke hadde myndighet til slike avgjørelser, men det endrer ikke på saken at Ulrikke ble forbigått pga morskap.

For å ikke glemme at det er ganske uproft fra Nrk sin side å ikke ha kontroll på hva de ansatte sier av løfter/håpefulle ord til en allerede redd og traumatisert mor. 

Jeg skjønner ikke hvorfor du tar opp dette igjen - men hun fikk betalt for hele jobben hun hadde kontrakt på. Når tiden kom for å planlegge ny sesong og skrive nye kontrakter, gikk kontrakten til en annen. Det er helt fullstendig usannsynlig at hun hadde klart - eller ønsket å jobbe 8 - 10 timer om dagen borte fra en prematur baby. Det slapp hun heldigvis å gjøre.  (og det stemmer også helt med det hun sa etterpå også - det var først da hun fikk vite at hun ikke fikk sesong fire at hun diktet historien om at hun 2ble nektet av NRK å jobbe")

Sånn er det er være frilanser, man har frihet til å inngå nye kontrakter og ta på seg nye oppdrag. Man ofrer sikkerheten som ligger i fast ansettelse.

Det samme gjelder oppdragsgiver, når de skriver tidsbegrensede kontrakter, kan de inngå nye kontrakter for neste sesong.

Endret av pøbelsara
  • Nyttig 6
Skrevet
Sofie Maria skrev (1 time siden):

«Under den traumatiske fødselen var fokuset mitt på å tekste NRK for å si at jeg var redd for å miste jobben min. Jeg beklade for at jeg fødte. En halvtime etter at sønnen min var født, tekstet jeg dem at jeg var redd for at det ødelegger mine muligheter, sier Ulrikke på God morgen Norge. Ulrikke forklarer at hun fikk SMS fra NRK hvor det sto at hun skulle være rolig, nyte tilværelsen, og at hun kunne komme tilbake når hun var klar. Seks dager senere kom to NRK-ansatte til sykehuset, og hun fikk beskjed om at de hadde bestemt at hun ikke skulle tilbake til teltet.

– Jeg synes det er rart, når jeg uttrykker at det beste for meg er å ikke være usikker. Det beste for meg er å komme tilbake på jobb.» 

https://www.kk.no/underholdning/jeg-er-ganske-sikker-pa-at-det-ikke-hadde-skjedd-om-jeg-var-en-mann-1/83704438 . 

Finnes også et god morgen intervju hvor Vår staude leser opp noen sms-er fra Ulrikke sin mobil (bekreftelse at hun er ønsket tilbake). Jeg fant ikke det klippet nå i farta, men jeg har postet det tidligere her i tråden hvis jeg ikke husker feil🙂

Men så har det jo i ettertid vist seg at personen som sa at hun kunne komme tilbake, ikke hadde myndighet til å si det - noe du for øvrig er blitt gjort oppmerksom på nylig. Så hvorfor fortsetter du å file på det?
Hva en sekretær eller produksjonsassistent eller lignende har sagt til Ulrikke om arbeidsforholdet, er selvsagt ikke noe ledelsen skal legge vekt på, like lite i NRK som i en hvilken som helst annen bedrift. 

• Nyttig 4
Skrevet

Tenk så mye tyn NRK hadde fått om de hadde latt hun komme på jobb, rett etter en prematurfødsel med en baby innlagt på sykehuset. Pluss at folk er gale, så noen kunne faktisk meldt de til barnevernet.. Mens andre hadde boikottet programmet og nrk. Tipper det hadde skapt en større debatt om de faktisk hadde "tvingt" henne på jobb dagen etter fødsel. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Sofie Maria skrev (4 timer siden):

Hvem som er flink programleder er vel høyst subjektivt? 🙂 Jeg så på Mgp finalen live forrige helg i Lillehammer og jeg syns Markus Nebu sine påfunn er så teite som de kan få blitt, men jeg er helt sikker på at det finnes mange mennesker der ute som digger han! En venn av meg har gått lei av Moholt, mens jeg syns hun er både flink og søt. Sånn kunne jeg fortsatt inn i evigheten med subjektive eksempler.. 

Men nå er det jo ikke du som ansetter hos Nrk?

• Liker 3
Skrevet
pep skrev (12 minutter siden):

Men nå er det jo ikke du som ansetter hos Nrk?

Nei, heldigvis ikke. Et sånt ansvar hadde ikke vært for meg. Jeg poengterer bare at hva som er en god programleder finnes det ingen fasit på. 

Skrevet
Hedy Lamarr skrev (1 time siden):

Men så har det jo i ettertid vist seg at personen som sa at hun kunne komme tilbake, ikke hadde myndighet til å si det - noe du for øvrig er blitt gjort oppmerksom på nylig. Så hvorfor fortsetter du å file på det?
Hva en sekretær eller produksjonsassistent eller lignende har sagt til Ulrikke om arbeidsforholdet, er selvsagt ikke noe ledelsen skal legge vekt på, like lite i NRK som i en hvilken som helst annen bedrift. 

Det er uansett noe ledelsen burde ta tak i da det er uansvarlig opplegg. De fleste yrker har en stige som går oppover.

Nrk burde ha kontroll at sine ansatte som er lavere på stigen ikke sier ting/lover ting som det ikke er hold i. Særlig når de vet hvor dramatisk situasjonen var og hvor sårbar hun var.  

Skrevet (endret)
Sofie Maria skrev (12 minutter siden):

Det er uansett noe ledelsen burde ta tak i da det er uansvarlig opplegg. De fleste yrker har en stige som går oppover.

Nrk burde ha kontroll at sine ansatte som er lavere på stigen ikke sier ting/lover ting som det ikke er hold i. Særlig når de vet hvor dramatisk situasjonen var og hvor sårbar hun var.  

Jeg tipper det menneske som sendte denne meldingen fikk en real gjennomgang på hva hun/han har lov til og ikke over å kommunisere til andre på jobb. Det var nok ment godt, men gjorde ting langt verre i ettertid

Endret av SurPotet
  • Liker 2
Skrevet
Sofie Maria skrev (1 time siden):

NRK har jo tatt tak i det, de har sagt at vedkommende lovet noe hen ikke var i posisjon til å love. Hva som ellers skjedde mellom vedkommende og NRK-ledelsen har vi heldigvis ikke innsyn i.

Hva slags kontroll mener du egentlig ledelsen av Bakemesterskapet/NRK skal ha? Skal noen sitte og lytte til enhver uttalelse/melding/epost underordnede sier/sender og vurdere gyldigheten av dem? Er det en arbeidsgiver du ville ønsket deg?

Eller er det ok at ansatte går milevis utenom stillingsinstruksen sin, og ved å gjøre det binder de arbeidsgiveren sin til å oppfylle denne ansattes feilaktige lovnad? Da går vi jo virkelig mot anarki i arbeidslivet.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Sofie Maria skrev (5 timer siden):

Du argumenterer Ulrikke sin sak nå pga det er nøyaktig det hun var redd for og derfor hun hadde hastverk å komme seg vekk fra sykehuset.

Hun sa at hun skjønte at hvis hun ikke møter i telte ville hun aldri få komme tilbake og det ble jo fasiten. 

Hun skjønte kanskje at hun ikke var dyktig nok og at vikaren kunne gjøre en bedre jobb som ville medføre at hun selv ikke fikk fortsette? Om hun hadde vært dyktig nok, hadde de tilbudt henne neste sesong selv om hun hadde vikar i den forrige.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...