Lorieen Skrevet 31. desember 2025 #2581 Skrevet 31. desember 2025 Lillemor_Meg skrev (11 timer siden): Hmmm, kan du fortelle det til sønnen min? Han diet uten problemer til han var 6 mnd gammel, men plutselig en dag nektet han å ta brystet, og ingenting jeg gjorde nyttet. Han avvente seg selv, uansett hvor mye du påstår at INGEN babyer gjør det. Forbigående brystvegring, kalles det. 5 2
Lillemor_Meg Skrevet 1. januar #2582 Skrevet 1. januar Lorieen skrev (7 timer siden): Forbigående brystvegring, kalles det. Hvis det var brystvegring var det ikke forbigående i vårt tilfelle. Jeg forsøkte i mange uker, jeg tilbød bryst, flaske, kopp, men han sluttet helt å drikke (mors)melk den dagen, og har ikke kunnet drikke en dråpe melk siden uten å brekke seg/kaste opp. Hverken ammehjelpen, lege, eller helsesøster kunne hjelpe. 1 3
Kålrota Skrevet 3. januar #2583 Skrevet 3. januar Ulrikke har blitt Nordby-senterets ansikt utad. Ingenting utstråler klasse mer enn å tipse om billig bacon og Pepsi Max (på bekostning av norske arbeidsplasser). Jeg lurer på om hun forstår signaleffekten her? 17
SurPotet Skrevet 3. januar #2584 Skrevet 3. januar Hun er fra Østfold da. Konsert på kjøpesenter og frontfigur for harryhandel kan jo passe da. Personlig hadde jeg prøvd å vært litt mer classy, men for noen er penger viktigere 5
Xstrella Skrevet 3. januar #2585 Skrevet 3. januar Kålrota skrev (10 timer siden): Ulrikke har blitt Nordby-senterets ansikt utad. Ingenting utstråler klasse mer enn å tipse om billig bacon og Pepsi Max (på bekostning av norske arbeidsplasser). Jeg lurer på om hun forstår signaleffekten her? Det må stå dårlig til både økonomi og spons. 1
SurPotet Skrevet 3. januar #2586 Skrevet 3. januar Hun har hatt: - Nordby shoppingsenter - newbie - Kid interiør 1
Dupers Skrevet 15. januar #2587 Skrevet 15. januar Jeg har drevet å foravart Nrk litt i den bakemeaterskapet saken hvor de droppa UB, men akkurat i dag angrer jeg meg litt. De mister litt troverdigheten når dette liksom skal være helt greit for den å "utsette" en nybakt mor for. Det er vel mer trøkk mot den nybakte moren å reise og stå på direktesendt TV, enn det er å bo i en kjent situasjon med forhåndsinnspilte episoder https://www.tv2.no/sport/bekrefter-er-med/18467223/?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwdGRjcAPWAWBjbGNrA9YBXGV4dG4DYWVtAjExAHNydGMGYXBwX2lkDDM1MDY4NTUzMTcyOAABHnl1MXdzpC13gyddMCjBA2TUvpMzv6PMvBc8xO9D1HLge_-gpnc-fxWZUzq__aem_CYB_Vj9KL5S_aSUumN54uw
-Turtle Skrevet 15. januar #2588 Skrevet 15. januar Therese Johaug sitt barn ble ikke født prematurt og er ikke innlagt på sykehus. Det utgjør en veldig stor forskjell synes jeg. 23 20
Gjest Ninaen Skrevet 15. januar #2589 Skrevet 15. januar -Turtle skrev (Akkurat nå): Therese Johaug sitt barn ble ikke født prematurt og er ikke innlagt på sykehus. Det utgjør en veldig stor forskjell synes jeg. I tillegg er det en helt annen fleksibilitet i produksjonen. Denne konkrete saken har vært diskutert i tråden før, @Dupers hvis du søker på «Johaug» i tråden. Sakene er overhodet ikke sammenlignbare.
Dupers Skrevet 15. januar #2590 Skrevet 15. januar Ninaen skrev (24 minutter siden): I tillegg er det en helt annen fleksibilitet i produksjonen. Denne konkrete saken har vært diskutert i tråden før, @Dupers hvis du søker på «Johaug» i tråden. Sakene er overhodet ikke sammenlignbare. Jeg set ikke noe om denne saken fra tidligere denne uka? Siden det var først denne uka det ble bekreftet at johaug blir med så ville jeg trodd det var denne uka det burde blitt diskutert?
SurPotet Skrevet 15. januar #2591 Skrevet 15. januar Husk at situasjonen til UB endret seg bokstavelig talt over natten. NrK fulgte også en planlagt løsning. Og prematur og en mye tøffere produksjon gjør det vanskelig å sammenligne, mener jeg 14
Jobbermedbarn Skrevet 15. januar #2592 Skrevet 15. januar Dupers skrev (5 minutter siden): Jeg set ikke noe om denne saken fra tidligere denne uka? Siden det var først denne uka det ble bekreftet at johaug blir med så ville jeg trodd det var denne uka det burde blitt diskutert? Det var vel Ulrikke som trakk frem Johaug når diskusjonen var på det varmeste? Dette kan jo ikke sammenlignes; Første, premature barn innlagt på sykehus og en plutselig overraskende fødsel der innspilling skulle starte dagen etter, med en som har født før, født til termin og det er jo fortsatt tre uker til OL begynner. To helt ulike situasjoner. 12 14
Gjest Ninaen Skrevet 15. januar #2593 Skrevet 15. januar Dupers skrev (20 minutter siden): Jeg set ikke noe om denne saken fra tidligere denne uka? Siden det var først denne uka det ble bekreftet at johaug blir med så ville jeg trodd det var denne uka det burde blitt diskutert? Var i fjor. Johaug sin avtale med nrk kom ut i kjølevannet av UB-saken. Søk på «Johaug» her i tråden.
Gjest Ninaen Skrevet 15. januar #2594 Skrevet 15. januar Jobbermedbarn skrev (11 minutter siden): Det var vel Ulrikke som trakk frem Johaug når diskusjonen var på det varmeste? Dette kan jo ikke sammenlignes; Første, premature barn innlagt på sykehus og en plutselig overraskende fødsel der innspilling skulle starte dagen etter, med en som har født før, født til termin og det er jo fortsatt tre uker til OL begynner. To helt ulike situasjoner. Fullstendig ulike mtp produksjonen også.
Miominoen Skrevet 15. januar #2595 Skrevet 15. januar Dupers skrev (44 minutter siden): Jeg har drevet å foravart Nrk litt i den bakemeaterskapet saken hvor de droppa UB, men akkurat i dag angrer jeg meg litt. De mister litt troverdigheten når dette liksom skal være helt greit for den å "utsette" en nybakt mor for. Det er vel mer trøkk mot den nybakte moren å reise og stå på direktesendt TV, enn det er å bo i en kjent situasjon med forhåndsinnspilte episoder https://www.tv2.no/sport/bekrefter-er-med/18467223/?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwdGRjcAPWAWBjbGNrA9YBXGV4dG4DYWVtAjExAHNydGMGYXBwX2lkDDM1MDY4NTUzMTcyOAABHnl1MXdzpC13gyddMCjBA2TUvpMzv6PMvBc8xO9D1HLge_-gpnc-fxWZUzq__aem_CYB_Vj9KL5S_aSUumN54uw Som en del brukere her har skrevet, disse to tilfellene er ikke sammenlignbare. Det kan jo ellers være greit å få med uttalelsene fra Kristine Norvik Skeide i artikkelen du linket til. Den sier vel det meste. [Sitat] Vi gleder oss veldig til å få Therese Johaug med på OL-laget vårt. Nøyaktig hvor mye hun skal jobbe og hvordan dette blir, er naturligvis litt for tidlig å si noe om, sier OL-sjef Kristine Norvik Skeide i NRK til VG. 14
FruRosa Skrevet 16. januar #2596 Skrevet 16. januar Den største forskjellen er at Therese skal ha med seg babyen når hun reiser. Ikke forlate en prematur nyfødt på sykehuset 9 timer om dagen. Dessuten skal Therese bare være med å kommentere, hun trengs ikke hele tiden. En annen kommentator kan fint si «det er bare meg her akkurat nå, Therese måtte mate babyen sin og er snart tilbake». Ulrikke skulle være programleder, og ergo «bundet fast» på innspillingen hele dagene mens sønnen var på NFI. 27 5
Littelulla Skrevet 26. januar #2598 Skrevet 26. januar Neimen, så koselig! Babylykke atter en gang. Måtte lillesøster/lillebror holde seg inne litt lenger enn storebror. 4
Viki6 Skrevet 26. januar #2599 Skrevet 26. januar Koselig med ny graviditet 🙂. Men liker ikke at det blir en baby til som skal eksponeres for fullt, det må jeg innrømme. Også lurer jeg på når de to skal få tid til å tjene inn penger til å gjøre ferdig huset 🙃. Jeg følger henne bare for å følge med på det. Skjønner ikke helt hvor de får penger fra. 6 7
Wanda_2025 Skrevet 26. januar #2600 Skrevet 26. januar Gratulerer til UB, men er det lov å håpe på at hun slutter med eksponering av barn snart? 7 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå