DianaV Skrevet 22. oktober #2481 Skrevet 22. oktober Nå må dere ikke glemme at ulrikke pleide å kjøre rundt i en bil som var plastret med bilder av seg selv. Du må være relativt narsissistisk for å gjøre noe sånt, og det virker for meg som det viktigste for ulrikke er oppmerksomhet og bilder av seg selv i media og å se seg selv på tv. Nok et barn født til et selvopptatt menneske som setter seg selv først hele tiden - det er bare trist. 24 5
Christiane_W Skrevet 22. oktober #2482 Skrevet 22. oktober Heffalumpmamma skrev (23 timer siden): Men når de like vel betalte henne kunne de hatt henne med som programleder 2 i noen episoder? Bakemesterskapet i UK har to programledere. Da påvirker det ikke produksjonen like mye, men hun hadde fått jobbet. Om hun virkelig ville liksom. Hvordan tenker du det skulle fungert? Produksjonen var planlagt ut fra at de skal være en programleder og all logistikken var lagt opp rundt det. Å plutselig skulle sette inn en programleder nummer to i enkelte episoder ville med all sannsynlighet skapt forsinkelser og merarbeid for alle andre involverte. Og var formen til UB og/eller baby på det tidspunktet så stabil at man kunne stole på at hun ville dukket opp som planlagt? Hva om de f.eks. ble enige om at hun skulle få delta i finaleepisodene og endret/tilpasset planene for å legge til rette for det. Så på innspillingsdag måtte UB melde forfall pga at noe hadde oppstått. Da måtte planer endres og det ville ført til forsinkelser. Det er også viktig å huske på deltakerene oppe i det hele. Det er tross alt de som skal skinne. 21 4
Stargaze Skrevet 22. oktober #2483 Skrevet 22. oktober Christiane_W skrev (49 minutter siden): Hvordan tenker du det skulle fungert? Produksjonen var planlagt ut fra at de skal være en programleder og all logistikken var lagt opp rundt det. Å plutselig skulle sette inn en programleder nummer to i enkelte episoder ville med all sannsynlighet skapt forsinkelser og merarbeid for alle andre involverte. Og var formen til UB og/eller baby på det tidspunktet så stabil at man kunne stole på at hun ville dukket opp som planlagt? Hva om de f.eks. ble enige om at hun skulle få delta i finaleepisodene og endret/tilpasset planene for å legge til rette for det. Så på innspillingsdag måtte UB melde forfall pga at noe hadde oppstått. Da måtte planer endres og det ville ført til forsinkelser. Det er også viktig å huske på deltakerene oppe i det hele. Det er tross alt de som skal skinne. Og særlig en programleder med et så stort ego som mest sannsynlig bare hadde rullet over den andre. Høres ut som en dårlig løsning 14 5
Vimsa84 Skrevet 22. oktober #2484 Skrevet 22. oktober Christiane_W skrev (58 minutter siden): Hvordan tenker du det skulle fungert? Produksjonen var planlagt ut fra at de skal være en programleder og all logistikken var lagt opp rundt det. Å plutselig skulle sette inn en programleder nummer to i enkelte episoder ville med all sannsynlighet skapt forsinkelser og merarbeid for alle andre involverte. Og var formen til UB og/eller baby på det tidspunktet så stabil at man kunne stole på at hun ville dukket opp som planlagt? Hva om de f.eks. ble enige om at hun skulle få delta i finaleepisodene og endret/tilpasset planene for å legge til rette for det. Så på innspillingsdag måtte UB melde forfall pga at noe hadde oppstått. Da måtte planer endres og det ville ført til forsinkelser. Det er også viktig å huske på deltakerene oppe i det hele. Det er tross alt de som skal skinne. Akkurat et jeg tenkte også. Hva om barnet plutselig skulle bli dårlig /ustabil. Hadde hun da klart å være så mange timer på jobb? regner med dette også var noe NRK hadde i bakhodet at KAN skje når man føder prematurt, og risikoen for dem ble for stor. 9 5
Christiane_W Skrevet 22. oktober #2485 Skrevet 22. oktober Stargaze skrev (22 minutter siden): Og særlig en programleder med et så stort ego som mest sannsynlig bare hadde rullet over den andre. Høres ut som en dårlig løsning Ja, det er også et poeng. Jeg tviler på at UB ville funnet seg i å spille annenfiolin for å si det sånn. Vimsa84 skrev (14 minutter siden): Akkurat et jeg tenkte også. Hva om barnet plutselig skulle bli dårlig /ustabil. Hadde hun da klart å være så mange timer på jobb? regner med dette også var noe NRK hadde i bakhodet at KAN skje når man føder prematurt, og risikoen for dem ble for stor. Det var sannsynligvis usikkerheten rundt situasjonen til UB/barnet som gjorde at NRK tok beslutningen om å benytte en annen programleder for hele sesongen. For å gi forutsigbarhet til produksjonen og sikre gjennomføring som planlagt, av hensyn til alle de andre involverte. Det er jo mulig ting hadde blitt annerledes om UB hadde født noen uker før innspillingsstart og ting hadde hatt tid til å stabilisere seg litt, men hun fødte jo dagen før innspillingen skulle startet. 22
våren14 Skrevet 22. oktober #2486 Skrevet 22. oktober Tradegy skrev (15 timer siden): Hun må ha et ekstremt oppmerksomhetsbehov. Bare siste uka, har hun dukket opp på ulike bilder med mini-versjonen hélt oppi kameraet. ("Våkentid er arbeidstid".... Og kamera= Se meg!, se meg!, se meg!) DU har sett snapinntektene de får når de driver slik? Sara Emilie var jo så grei å dele alt hun tjente på å ha fjestet på snap HELE DAGEN. Fremstår idiotisk, men millionene renner inn. Da er det vel verdt det. En stund.- Og det er de som følger og klikker som gjør det verdt det. Og elles vil jeg vel heller si at å leve av snap må være mye mer drømmejobben for noen som elsker å smøre fjeset sitt utover norges befolkning hver time av døgnet enn en programleder rolle i et dustete bakeprogram som kun vises i ny og ne. Så Ulrikke har jo funnet drømmejobben nå 7 8
cookies Skrevet 22. oktober #2487 Skrevet 22. oktober Et tips: hør på podcasten Min barneoppdragelse med Solveig Kloppen. Ulrikke er gjest denne uka. 1
Populært innlegg Stargaze Skrevet 23. oktober Populært innlegg #2488 Skrevet 23. oktober cookies skrev (9 timer siden): Et tips: hør på podcasten Min barneoppdragelse med Solveig Kloppen. Ulrikke er gjest denne uka. Når man hører den skjønner man at å være med på BM sesong 3 var helt utopisk. Men det verste i den podcasten er at hun massivt forsvarer delingen av babyen på snapchat. Hun forsvarer det med at før delte man bilder i Se og Hør etc..... Hun sier at folk uansett vil skjønne at det er barnet deres hvis han går ved siden av dem og at det blir hans hverdag at mor er kjent. At folk kommer til å vite hva han heter uansett. Det hadde ingen trengt å vite. Det er mange kjendiser som har barn hvor man ikke aner hva barna heter. Det er helt forferdelig å høre på hvordan hun forsvarer delingen. Hun sier også "jeg er redd for å gjøre noe som ikke er bra for barnet mitt" særlig......da hadde vi ikke visst alt om dette 4 mnd gamle barnet. Hun er et meget godt eksempel på at det bør komme en lov som beskytter mot at barna deles massivt fra første dag. Hun eksponerer barnet sitt noe helt sinnsykt for pengenes skyld, ikke noe annet. Tragisk.. 31 32
Kjempeliten Skrevet 23. oktober #2489 Skrevet 23. oktober Stargaze skrev (4 timer siden): Når man hører den skjønner man at å være med på BM sesong 3 var helt utopisk. Men det verste i den podcasten er at hun massivt forsvarer delingen av babyen på snapchat. Hun forsvarer det med at før delte man bilder i Se og Hør etc..... Hun sier at folk uansett vil skjønne at det er barnet deres hvis han går ved siden av dem og at det blir hans hverdag at mor er kjent. At folk kommer til å vite hva han heter uansett. Det hadde ingen trengt å vite. Det er mange kjendiser som har barn hvor man ikke aner hva barna heter. Det er helt forferdelig å høre på hvordan hun forsvarer delingen. Hun sier også "jeg er redd for å gjøre noe som ikke er bra for barnet mitt" særlig......da hadde vi ikke visst alt om dette 4 mnd gamle barnet. Hun er et meget godt eksempel på at det bør komme en lov som beskytter mot at barna deles massivt fra første dag. Hun eksponerer barnet sitt noe helt sinnsykt for pengenes skyld, ikke noe annet. Tragisk.. Wow. For en enkel tankegang. 13 1
Novellemonster Skrevet 23. oktober #2490 Skrevet 23. oktober Stargaze skrev (4 timer siden): Når man hører den skjønner man at å være med på BM sesong 3 var helt utopisk. Men det verste i den podcasten er at hun massivt forsvarer delingen av babyen på snapchat. Hun forsvarer det med at før delte man bilder i Se og Hør etc..... Hun sier at folk uansett vil skjønne at det er barnet deres hvis han går ved siden av dem og at det blir hans hverdag at mor er kjent. At folk kommer til å vite hva han heter uansett. Det hadde ingen trengt å vite. Det er mange kjendiser som har barn hvor man ikke aner hva barna heter. Det er helt forferdelig å høre på hvordan hun forsvarer delingen. Hun sier også "jeg er redd for å gjøre noe som ikke er bra for barnet mitt" særlig......da hadde vi ikke visst alt om dette 4 mnd gamle barnet. Hun er et meget godt eksempel på at det bør komme en lov som beskytter mot at barna deles massivt fra første dag. Hun eksponerer barnet sitt noe helt sinnsykt for pengenes skyld, ikke noe annet. Tragisk.. Hvor kjent tror Ulrikke at hun er egentlig? Hun har jo fått en del tv-tid gjennom MGP og Bakemesterskapet, men jeg har jo ikke fått inntrykk av at hun er en sånn super-kjendis som alle vet hvem er bare man hører navnet "Ulrikke". Selvfølgelig har hun fått veldig mye mer oppmerksomhet nå med alle overskriftene siste par ukene, men jeg er sikker på at veldig mange nordmenn neppe hadde kjent igjen Ulrikke med en gang om hun gikk sammen med sønnen sin på gata. Musikken hennes er jo ikke så populær heller, selv om hun har julekonserter og en opptreden her og der. 15 4
Lizard Skrevet 23. oktober #2491 Skrevet 23. oktober Led meg igjennom episoden nå, så utrolig puteflaut at hun sier imot seg selv. Det er helt åpenbart at hun ikke ville på jobb, når hun innså alvoret. Hun slår virkelig bena under på seg selv. Det går ikke an å forholde seg til mennesker som taler med to tunger på denne måten. Og hvordan hun forklarer den massive delingen? Det er sprøyt og hersketeknikker fra ende til annen. Disse influenserne gjør seg helt uangripelige når de nekter å svare på kritikk og bare avfeier alt som misunnelse og at man må ha respekt for andres valg. 24 11
Christiane_W Skrevet 23. oktober #2492 Skrevet 23. oktober (endret) Novellemonster skrev (18 minutter siden): Hvor kjent tror Ulrikke at hun er egentlig? Hun har jo fått en del tv-tid gjennom MGP og Bakemesterskapet, men jeg har jo ikke fått inntrykk av at hun er en sånn super-kjendis som alle vet hvem er bare man hører navnet "Ulrikke". Selvfølgelig har hun fått veldig mye mer oppmerksomhet nå med alle overskriftene siste par ukene, men jeg er sikker på at veldig mange nordmenn neppe hadde kjent igjen Ulrikke med en gang om hun gikk sammen med sønnen sin på gata. Musikken hennes er jo ikke så populær heller, selv om hun har julekonserter og en opptreden her og der. Jeg tenkte akkurat det samme som deg da jeg leste det. Hvor kjent tror UB at hun faktisk er? Hun er ikke så kjent. Det har blitt mye oppmerksomhet de siste par ukene, men jeg tror fortsatt ikke jeg ville kjent henne igjen på gata. Stargaze skrev (5 timer siden): At folk kommer til å vite hva han heter uansett. Det hadde ingen trengt å vite. Det er mange kjendiser som har barn hvor man ikke aner hva barna heter. Så enig. Det er f.eks. ingen som aner noe om familien til Mads Hansen. Han holder den delen av livet sitt helt unna offentligheten. Jenny Skavlan og Thomas Gullestad har aldri vist frem barna sine i sosiale medier, de har vært veldig bevisste på å skjerme dem. Og så videre... Det finnes flere eksempler på langt mer kjente fjes en UB som helt bevisst skjermer ungene sine fra nettet/sosiale medier. Så nei; det er ikke sånn at folk får vite alt om barna uansett. Det er foreldrene som velger hva de deler. Men så trenger ikke Mads Hansen, Jenny Skavlan, Thomas Gullestad osv. å selge barna og privatlivet sitt på "den gule appen" for å få maks med visninger og penger i kassa, fordi de faktisk har bygget seg karrierer utenfor SoMe og tjener penger på det. Mens mange influencere ikke har noe annet å komme med og ender med å selge familielivet på "den gule appen" for å få mat på bordet og tak over hodet, fremfor å skaffe seg inntekt på annen måte. Tragisk! Endret 23. oktober av Christiane_W 27 16
Miomino Skrevet 23. oktober #2493 Skrevet 23. oktober Novellemonster skrev (1 time siden): Hvor kjent tror Ulrikke at hun er egentlig? Hun har jo fått en del tv-tid gjennom MGP og Bakemesterskapet, men jeg har jo ikke fått inntrykk av at hun er en sånn super-kjendis som alle vet hvem er bare man hører navnet "Ulrikke". Selvfølgelig har hun fått veldig mye mer oppmerksomhet nå med alle overskriftene siste par ukene, men jeg er sikker på at veldig mange nordmenn neppe hadde kjent igjen Ulrikke med en gang om hun gikk sammen med sønnen sin på gata. Musikken hennes er jo ikke så populær heller, selv om hun har julekonserter og en opptreden her og der. Super kjendis vil jeg ikke betegne henne som, men hun har vært med på en del tv produksjoner. MGP X 2, Stjernekamp, Maskorama, Skal vi danse, Allsang programmet på tv2 og Bakemesterskapet er de jeg kommer på. Godt mulig det er flere. Så har hun spilt i Sound of Music og Mamma Mia på Folketeatret. Hun har vel også hatt noen julekonserter. 2
oss-to Skrevet 23. oktober #2494 Skrevet 23. oktober Stargaze skrev (7 timer siden): Når man hører den skjønner man at å være med på BM sesong 3 var helt utopisk. Men det verste i den podcasten er at hun massivt forsvarer delingen av babyen på snapchat. Hun forsvarer det med at før delte man bilder i Se og Hør etc..... Hun sier at folk uansett vil skjønne at det er barnet deres hvis han går ved siden av dem og at det blir hans hverdag at mor er kjent. At folk kommer til å vite hva han heter uansett. Det hadde ingen trengt å vite. Det er mange kjendiser som har barn hvor man ikke aner hva barna heter. Det er helt forferdelig å høre på hvordan hun forsvarer delingen. Hun sier også "jeg er redd for å gjøre noe som ikke er bra for barnet mitt" særlig......da hadde vi ikke visst alt om dette 4 mnd gamle barnet. Hun er et meget godt eksempel på at det bør komme en lov som beskytter mot at barna deles massivt fra første dag. Hun eksponerer barnet sitt noe helt sinnsykt for pengenes skyld, ikke noe annet. Tragisk.. Eg er heilt einig med deg. Ho seier dei tenker gjennom kva eksponeringa kan gjere, men samtidig fortel ho at ho ikkje las noko til fødselen – for meg verkar det som om fokuset heile tida ligg på henne sjølv og hennar eigne tankar. Barnets privatliv verkar ikkje å vere ein reell del av vurderinga, anna enn at ho unngår nakenbilete. Dessverre trur eg dette er ei haldning mange delar – at så lenge intensjonen er "god", så er det greitt å dele. Men forskinga viser tydeleg at omfattande deling av barn kan vere skadeleg, både for tryggleik, identitet og personvern. Det er rart at det skal ta så lang tid før både influensarar og følgjarar innser det. 18 1
Rev. Revenge Skrevet 23. oktober #2495 Skrevet 23. oktober (endret) Miomino skrev (1 time siden): Super kjendis vil jeg ikke betegne henne som, men hun har vært med på en del tv produksjoner. MGP X 2, Stjernekamp, Maskorama, Skal vi danse, Allsang programmet på tv2 og Bakemesterskapet er de jeg kommer på. Godt mulig det er flere. Så har hun spilt i Sound of Music og Mamma Mia på Folketeatret. Hun har vel også hatt noen julekonserter. Det er vel stort sett TV-produksjoner hun har jobbet med, bortsett fra de to musikalene på Folketeateret. Det ser for min del ut til at det er TV-fjes hun ønsker å være, ikke nødvendigvis artist. Jeg kan ikke se at hun har gitt ut et eneste album og (nesten?) alle låtene hennes har stort sett hatt noe med en TV-produksjon å gjøre. Hvis hennes eneste mål er å bli kjendis gjennom TV, har hun nå sabotert sitt eget omdømme til frilanseren ingen vil jobbe med på grunn av måten hun har fremstilt seg selv yrkesmessig helt på eegenhånd.og hun fortsetter og fortsetter og fortsetter. I tillegg, når en "kjendis" ikke selv har mer å by på enn å selge barnas sine på nett, da har de heller ikke verken talent, vett eller noe annet spesielt å skape en karriere av. Endret 23. oktober av Rev. Revenge 20 3
lin Skrevet 23. oktober #2496 Skrevet 23. oktober Hvilket kjendisbarn var det som fortalte nå som voksen, at hun slet med bildene som ble delt av henne som barn i f.eks. se&hør? Så å sammenligne bildedeling med bilder i Se&hør er jo ikke positivt nødvendigvis og gjør det legitimt. 7 11
enkefru Skrevet 23. oktober #2497 Skrevet 23. oktober lin skrev (15 minutter siden): Hvilket kjendisbarn var det som fortalte nå som voksen, at hun slet med bildene som ble delt av henne som barn i f.eks. se&hør? Så å sammenligne bildedeling med bilder i Se&hør er jo ikke positivt nødvendigvis og gjør det legitimt. Datteren til Jan Teigen og Anita Skorgan 8 3
Stargaze Skrevet 23. oktober #2499 Skrevet 23. oktober Xstrella skrev (28 minutter siden): Hun var med i kompani Lauritzen også. Hun var mye der også: https://tv.vg.no/video/257002?utm_source=iosapp&utm_medium=share 2 1
Soro123 Skrevet 24. oktober #2500 Skrevet 24. oktober Det hadde vært interessant å vite om Ulrikke prater om dette med skjerming av baby i sosiale medier med venninnen Pernille Maurstad. Jeg opplever at Pernille eksponerer barnet sitt i en mye mindre grad og det kan virke som at det er et bevisst valg fra Pernille og Scott sin side. Jeg føler i hvertfall at jeg ikke vet så mye om deres barn, med tanke på utfordringer, rutiner og så videre. Vi ser bakhuet hennes av og til og babyen er jo liksom der, men likevel opplever jeg ikke at jeg vet mye om den babyen som jeg tenker at jeg ikke burde vite. Virker som at Ulrikke og Pernille er en del sammen, men at de har tatt ganske ulike valg med tanke på eksponering av barn. Nå skal det være sagt at jeg ikke får med meg alt Pernille deler (så det kan være hun eksponerer mer enn jeg har inntrykk av) og Ulrikke følger jeg ikke lengre, men forstår jo her at det fortsatt eksponeres mye på hennes kant.... 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå