Zenhouse Skrevet 18. oktober #2121 Skrevet 18. oktober pluggen skrev (35 minutter siden): https://www.dagbladet.no/kjendis/har-ikke-hort-fra-nrk/83720795 Nok nå.🙄 Jeg blir helt matt - av både henne og moren. og av Dagbladet også- hvor mange bilder ble publisert av lille? Jeg kom ut av tellinga. 21 10
Novellemonster Skrevet 18. oktober #2122 Skrevet 18. oktober pluggen skrev (42 minutter siden): https://www.dagbladet.no/kjendis/har-ikke-hort-fra-nrk/83720795 Nok nå.🙄 Herregud, når Ulrikke blir spurt om hun har tjent mer penger på Snap, og svaret hun gir er at nei, hadde hun vært opptatt av det så hadde hun melket det. Men det er jo akkurat det hun har gjort da! 😵 Hun sier selv at denne stormen er så vanskelig å stå i og at hun har tjent mindre siste dagene, men nå har vi i mange dager sett nye oppdateringer på Snap hvor hun snakker om exiten fra Bakemesterskapet, avisartikkel etter avisartikkel, hun syns nok heller det bare er gøy med oppmerksomheten, og at hun unnskylder det ved at hun tar en kamp for kvinners rettigheter. Dette kunne vært en intern sak mellom henne og NRK, men Ulrikke har jo selv valgt å lage så mye ståhei av dette. 28 6
Stargaze Skrevet 18. oktober #2123 Skrevet 18. oktober Hun skjønner virkelig ikke sitt eget beste. Burde gitt seg for lenge siden, men kverner på. Påstår at hun ikke har fått alle pengene fra NRK. Hun fakturerer, de betaler ut. Hun har bare fakturert for halvparten. Har hun gjort det for å kunne si at NRK ikke har betalt ut.? NRK kan selvfølgelig ikke betale uten faktura. Folk begynner å bli lei nå. Godt vi slipper å se henne i BM. 34 5
Pippi Lotta Skrevet 18. oktober #2124 Skrevet 18. oktober NoaideBiehtar skrev (16 timer siden): Kaveh påstår ikke at fastlegen vet best hva den nyfødte babyen trenger, han påstår at mor vet best. Men nei, fastlegen vet heller ikke veldig godt hva en nyfødt, prematur baby trenger. Det er mye fastleger kan, men det er også mye de ikke kan. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du drar opp den problemstillingen i det hele tatt, for verken jeg eller Kaveh har uttalt oss om hva fastlegene kan. Men jeg kan godt si det - det er svært begrenset hva en fastlege kan om hva nyfødte babyer trenger. Har du for eksempelvis prøvd å be en allmennlege om ammeveiledning? Eller råd om hvordan best pumpe når babyen er diesvak? Vurdere et tungebånd? Fastlegen jobber med å rådgi nye mødre, men du tror ikke en fastlege vet noen ting om hva som er viktig for nye mødre og barna deres? Nei han sier ikke at han vet best, men det er almenkunskal at dette er arbeidsopgaver for fastleger. Så handler jo ikke dette om ameveiledning eller detaljstyring av mødre, men en forståelse av hvordan man vektleger forskjelig behov og veileder. Sykehuset ga også klarsignal til at Ulrike kunne jobbe om hun ønsket det, så det er ikke bare en fastlege sin fagelige kunskaper du er uenig med her. Jeg synes bare det virker veldig enkelt å skrive at helsevesnet ikke aner noen ting om hva som er best for pasientene sine. Om du ikke stoler på helsepersonels vurderinger (som hans vurdering om at mor vet best) så er jo det det samme som å si at de ikke har peiling.
Ninaen Skrevet 18. oktober #2125 Skrevet 18. oktober Ang artikkelen i Dagbladet: herregud… og igjen «mistet jobben», nei hun gjorde jo ikke det! Hun var ikke ansatt. Ordbruk betyr noe. Og det at hun prøver seg på «bare fått halve beløpet», også er det hun selv som ikke har fakturert! Det er så forbanna uredelig. Jeg håper virkelig NrK nå fortsetter å stå for beslutningen sin, og ikke trekker seg halvveis med en unnskyldning slik hun krever. I denne saken er en av ytterst få ganger jeg tenker at den ellers så tamme ikke-beklagelsen «vi beklager at hun har opplevd det sånn» er den eneste beklagelsen som eventuelt er på sin plass… 36 6
Stargaze Skrevet 18. oktober #2126 Skrevet 18. oktober Zenhouse skrev (42 minutter siden): Jeg blir helt matt - av både henne og moren. og av Dagbladet også- hvor mange bilder ble publisert av lille? Jeg kom ut av tellinga. Tragisk å dra babyen med på alle bildene ja. Hun viser virkelig hvem hun tenker mest på - seg selv. 25 5
oss-to Skrevet 18. oktober #2127 Skrevet 18. oktober Stargaze skrev (13 minutter siden): Tragisk å dra babyen med på alle bildene ja. Hun viser virkelig hvem hun tenker mest på - seg selv. Ja, ein kan lure kva ho tenkjer med og på. Ho brukte jo babyen når ho fronta saken. Ho skreiv at det var ikkje ho eller (barnet) som hadde bestemt at ho ikkje skulle jobbe. 11
Kønn Skrevet 18. oktober #2128 Skrevet 18. oktober Ninaen skrev (44 minutter siden): Ang artikkelen i Dagbladet: herregud… og igjen «mistet jobben», nei hun gjorde jo ikke det! Hun var ikke ansatt. Ordbruk betyr noe. Og det at hun prøver seg på «bare fått halve beløpet», også er det hun selv som ikke har fakturert! Det er så forbanna uredelig. Jeg håper virkelig NrK nå fortsetter å stå for beslutningen sin, og ikke trekker seg halvveis med en unnskyldning slik hun krever. I denne saken er en av ytterst få ganger jeg tenker at den ellers så tamme ikke-beklagelsen «vi beklager at hun har opplevd det sånn» er den eneste beklagelsen som eventuelt er på sin plass… Hun er så frekk, bortskjemt og selvopptatt at det er vondt å se på. Nå holder hun på å fiske seg til deltagelse i Sofa. Stygt å si det, men hun driver det for langt nå og det ender med at ingen vil engasjere henne til oppdrag. Som programleder synes jeg hun er for mye, men folk har jo ulik smak. 28 6
Ninaen Skrevet 18. oktober #2129 Skrevet 18. oktober Kønn skrev (12 minutter siden): Hun er så frekk, bortskjemt og selvopptatt at det er vondt å se på. Nå holder hun på å fiske seg til deltagelse i Sofa. Stygt å si det, men hun driver det for langt nå og det ender med at ingen vil engasjere henne til oppdrag. Som programleder synes jeg hun er for mye, men folk har jo ulik smak. Og mamma backer… 12 2
Lyslys Skrevet 18. oktober #2130 Skrevet 18. oktober Pippi Lotta skrev (1 time siden): Fastlegen jobber med å rådgi nye mødre, men du tror ikke en fastlege vet noen ting om hva som er viktig for nye mødre og barna deres? Nei han sier ikke at han vet best, men det er almenkunskal at dette er arbeidsopgaver for fastleger. Så handler jo ikke dette om ameveiledning eller detaljstyring av mødre, men en forståelse av hvordan man vektleger forskjelig behov og veileder. Sykehuset ga også klarsignal til at Ulrike kunne jobbe om hun ønsket det, så det er ikke bare en fastlege sin fagelige kunskaper du er uenig med her. Jeg synes bare det virker veldig enkelt å skrive at helsevesnet ikke aner noen ting om hva som er best for pasientene sine. Om du ikke stoler på helsepersonels vurderinger (som hans vurdering om at mor vet best) så er jo det det samme som å si at de ikke har peiling. Min fastlege ba meg søke råd på helsestasjonen fordi han ikke var best på dette med barn, amming osv. Han nærmet seg pensjonsalder og så nok sine begrensninger. Helsestasjonen oppdaterer seg hele tiden, og rådene kan endre seg på få år. Så nei, fastlegen sine faglige kunnskaper er ikke alltid tilstrekkelig her. Jeg tviler sterkt på at Haukeland har gitt henne «klarsignal» på å jobbe. Det er ikke sånn de jobber. De blander seg ikke inn i enkelttilfeller og gir klarsignal på denne måten. De fører journal når hun er på barsel og man blir skrevet ut etter noen dager. Man er ikke klar til å jobbe selv om man er skrevet ut fra sykehuset. I min journal står det blant annet at jeg var en oppegående og frisk barselkvinne. Men jeg ble skrevet ut etter 4 dager og var stort sett sengeliggende hjemme i en uke etterpå. Men var likevel frisk og utskrevet. 10 9
Pippi Lotta Skrevet 18. oktober #2131 Skrevet 18. oktober Lyslys skrev (5 minutter siden): Min fastlege ba meg søke råd på helsestasjonen fordi han ikke var best på dette med barn, amming osv. Han nærmet seg pensjonsalder og så nok sine begrensninger. Helsestasjonen oppdaterer seg hele tiden, og rådene kan endre seg på få år. Så nei, fastlegen sine faglige kunnskaper er ikke alltid tilstrekkelig her. Jeg tviler sterkt på at Haukeland har gitt henne «klarsignal» på å jobbe. Det er ikke sånn de jobber. De blander seg ikke inn i enkelttilfeller og gir klarsignal på denne måten. De fører journal når hun er på barsel og man blir skrevet ut etter noen dager. Man er ikke klar til å jobbe selv om man er skrevet ut fra sykehuset. I min journal står det blant annet at jeg var en oppegående og frisk barselkvinne. Men jeg ble skrevet ut etter 4 dager og var stort sett sengeliggende hjemme i en uke etterpå. Men var likevel frisk og utskrevet. Men spurte du om å få klarsignal om å jobbe? Jeg fikk ikke p-piller sist jeg var hos fastlegen, men så spurte jeg jo ikke om det heller. Så det at jeg ikke fik p-piller er jo ikke noe argument for at fastlegen min "ikke jobber slik". Igjen tror jeg ikke en fastlege hadde trod at Ulrike fikk klarsignal, om det er helt usansynmig at hun hadde fått det. Dumt din fastlege ikke kan så mye om babyer, men han er jo åpenbart ansvarlig nok til å vite når han ikke bør utale seg. Som heller ikke "beviser" at fastleger pleier å utale seg om ting de ikke kan akurat. Så forstår jeg at råd kan endre seg, men denne saken handler ikke om detaljstyring men om helhets vurdering. Om rådene for amme teknik blir endret, påvirker ikke det hvorvidt Ulrike kunne jobbe eller ikke. Så tipper jeg fødeavdelingen uanset er opptatert på de siste rådene. 2
Pippi Lotta Skrevet 18. oktober #2132 Skrevet 18. oktober Stargaze skrev (1 time siden): Hun skjønner virkelig ikke sitt eget beste. Burde gitt seg for lenge siden, men kverner på. Påstår at hun ikke har fått alle pengene fra NRK. Hun fakturerer, de betaler ut. Hun har bare fakturert for halvparten. Har hun gjort det for å kunne si at NRK ikke har betalt ut.? NRK kan selvfølgelig ikke betale uten faktura. Folk begynner å bli lei nå. Godt vi slipper å se henne i BM. Min vennine sin tidligere arbeidsplas ble en gang "leid" av nrk for å spille in en sene til en serie og de betalte faktisk aldri for seg. Så det er ikke første gang jeg hører de roter med utbetalinger. Skulle tro de passer bedre på store profiler en små bedrifter de ikke planleger å sammarbeide mer med. Men det var kritisk for bedriften som stengte ned i et par dager og så fikk de ikke noen økonmisk kompensasjon en gang.
Lyslys Skrevet 18. oktober #2133 Skrevet 18. oktober Pippi Lotta skrev (21 minutter siden): Men spurte du om å få klarsignal om å jobbe? Jeg fikk ikke p-piller sist jeg var hos fastlegen, men så spurte jeg jo ikke om det heller. Så det at jeg ikke fik p-piller er jo ikke noe argument for at fastlegen min "ikke jobber slik". Igjen tror jeg ikke en fastlege hadde trod at Ulrike fikk klarsignal, om det er helt usansynmig at hun hadde fått det. Dumt din fastlege ikke kan så mye om babyer, men han er jo åpenbart ansvarlig nok til å vite når han ikke bør utale seg. Som heller ikke "beviser" at fastleger pleier å utale seg om ting de ikke kan akurat. Så forstår jeg at råd kan endre seg, men denne saken handler ikke om detaljstyring men om helhets vurdering. Om rådene for amme teknik blir endret, påvirker ikke det hvorvidt Ulrike kunne jobbe eller ikke. Så tipper jeg fødeavdelingen uanset er opptatert på de siste rådene. Men poenget er at fødeavdelingene ikke gir slike råd. Ulrikke sa selv dette i sommer: – Jeg spurte sykepleierne om jeg var en dårlig mor hvis jeg dro på innspilling om seks timer. Ingen ville svare. Hun endrer forklaring fordi hun prøver å ro det hele i land. https://www.tv2.no/underholdning/var-i-fornektelse-under-fodselen/17804195/ jeg gjetter på at «Mødre» er utsatt fordi de må klippe scener på nytt, for å redde merkevaren hennes og dermed serien. 11 17
oss-to Skrevet 18. oktober #2134 Skrevet 18. oktober Lyslys skrev (5 minutter siden): Men poenget er at fødeavdelingene ikke gir slike råd. Ulrikke sa selv dette i sommer: – Jeg spurte sykepleierne om jeg var en dårlig mor hvis jeg dro på innspilling om seks timer. Ingen ville svare. Hun endrer forklaring fordi hun prøver å ro det hele i land. https://www.tv2.no/underholdning/var-i-fornektelse-under-fodselen/17804195/ jeg gjetter på at «Mødre» er utsatt fordi de må klippe scener på nytt, for å redde merkevaren hennes og dermed serien. Dette☝️🎯 14
Stargaze Skrevet 18. oktober #2135 Skrevet 18. oktober Pippi Lotta skrev (11 minutter siden): Min vennine sin tidligere arbeidsplas ble en gang "leid" av nrk for å spille in en sene til en serie og de betalte faktisk aldri for seg. Så det er ikke første gang jeg hører de roter med utbetalinger. Skulle tro de passer bedre på store profiler en små bedrifter de ikke planleger å sammarbeide mer med. Men det var kritisk for bedriften som stengte ned i et par dager og så fikk de ikke noen økonmisk kompensasjon en gang. De HAR jo utbetalt halvparten som hun fakturerte dem, men Ulrikke hadde ikke fakutrert resten. Hvorfor ikke? Et firma kan ikke betale en sum uten en faktura. 18 9
Pippi Lotta Skrevet 18. oktober #2136 Skrevet 18. oktober (endret) Lyslys skrev (15 minutter siden): Men poenget er at fødeavdelingene ikke gir slike råd. Ulrikke sa selv dette i sommer: – Jeg spurte sykepleierne om jeg var en dårlig mor hvis jeg dro på innspilling om seks timer. Ingen ville svare. Hun endrer forklaring fordi hun prøver å ro det hele i land. https://www.tv2.no/underholdning/var-i-fornektelse-under-fodselen/17804195/ jeg gjetter på at «Mødre» er utsatt fordi de må klippe scener på nytt, for å redde merkevaren hennes og dermed serien. Jeg vet jo ikke hva som har skjed der, men om de ikke har myndighet eller mulighet til å gi slike råd så tror jeg en fastlege hadde vist det? Så er det vel heller ikke sykepleierne som skriver under på at hun skal jobbe? Hun kan helt fint ha fått klarsignal fra den ansvarlige legen, for så å ha snaket med sykepleierne på avdelingen etterpå. Så det er jo ikke noe motsetning der.... Endret 18. oktober av Pippi Lotta
Pippi Lotta Skrevet 18. oktober #2137 Skrevet 18. oktober Stargaze skrev (6 minutter siden): De HAR jo utbetalt halvparten som hun fakturerte dem, men Ulrikke hadde ikke fakutrert resten. Hvorfor ikke? Et firma kan ikke betale en sum uten en faktura. Jeg sier bare at de ikke altid betalet, vet ikke hva som har skjed i denne situasjonen.
Babbszanzan Skrevet 18. oktober #2138 Skrevet 18. oktober 20 minutter siden, Pippi Lotta said: Min vennine sin tidligere arbeidsplas ble en gang "leid" av nrk for å spille in en sene til en serie og de betalte faktisk aldri for seg. Så det er ikke første gang jeg hører de roter med utbetalinger. Skulle tro de passer bedre på store profiler en små bedrifter de ikke planleger å sammarbeide mer med. Men det var kritisk for bedriften som stengte ned i et par dager og så fikk de ikke noen økonmisk kompensasjon en gang. Ikke første gang de roter med utbetalingene sier du, da sier du jo indirekte at de rotet med utbetalingene i Ulrikke Brandstorp saken noe du vil se at de faktisk IKKE har gjort om du leser artikkelen. Er bare UB som på uredelig vis prøver å insinuere det sånn som hun har gjort med flere andre ting i denne saken. Synd at folk faktisk går på dette 21 6
Pippi Lotta Skrevet 18. oktober #2139 Skrevet 18. oktober Babbszanzan skrev (1 minutt siden): Ikke første gang de roter med utbetalingene sier du, da sier du jo indirekte at de rotet med utbetalingene i Ulrikke Brandstorp saken noe du vil se at de faktisk IKKE har gjort om du leser artikkelen. Er bare UB som på uredelig vis prøver å insinuere det sånn som hun har gjort med flere andre ting i denne saken. Synd at folk faktisk går på dette Oki de ville ikke være første gangen....
Minthia Skrevet 18. oktober #2140 Skrevet 18. oktober pluggen skrev (3 timer siden): https://www.dagbladet.no/kjendis/har-ikke-hort-fra-nrk/83720795 Nok nå.🙄 «De diskuterte lenge før den tårevåte instagramvideoen ble lagt ut, forklarer Ulrikkes mamma.» Så det var et nøye planlagt innlegg diskutert lenge med advokatmoren? Ikke et spontant innlegg om hvor lei seg hun ble da hun fikk nyheten om at hun ikke fikk sesong fire? Man må jo lese det som moren anbefaler å prosedere i media i stedet for å ta saken til retten 😳 Det minner også om da Caroline Berg Eriksen forklarte magebildet etter fødselen med at det var moren som hadde sagt hun burde legge det ut. 18 17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå