AnonymBruker Skrevet 18. juni #1 Del Skrevet 18. juni Hei, Jeg jobber som sykepleier på sykehus, og bor alene med hunden min. Jeg kom på tanken om det er lov å pålegge noen med hund en dobbelvakt? Dette overstiger 6-8 timer som Mattilsynet anbefaler, og det sier seg selv at hunden ikke kan være alene i 16 timer. Det skal sies at jeg hadde nok fått til å ordne hundepass, men hva er egentlig lov å gjøre i en slik situasjon? Anonymkode: b58a4...0ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #2 Del Skrevet 18. juni Jeg tror ikke de tar hensyn til hunder og dyr generelt nei.. Anonymkode: b05d6...dbf 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #3 Del Skrevet 18. juni Du får i tilfelle be om å kunne reise hjem og lufte hunden mellom vaktene. De tar ikke hensyn til hund… Anonymkode: 86ff6...561 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #4 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Du får i tilfelle be om å kunne reise hjem og lufte hunden mellom vaktene. De tar ikke hensyn til hund… Anonymkode: 86ff6...561 Hos oss har det ordnet seg ved at en dagvakt har blitt et par timer lenger, mens personen som er alene med hund har dratt hjemom mellom vaktene i en dobbelvakt. Det var ikke en beordring, men kunne blitt det hvis en løsning ikke var blitt funnet. Anonymkode: da19c...cf4 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #5 Del Skrevet 18. juni I min jobb pleier de å spørre, så må jeg sjekke om noen kan hjelpe meg. Det har pleid å ordne seg. Anonymkode: f89e5...3d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #6 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det var ikke en beordring, men kunne blitt det hvis en løsning ikke var blitt funnet. Anonymkode: da19c...cf4 Beordring på at hundeeier ikke kan forlate jobben da eller? Anonymkode: c81f3...e9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #7 Del Skrevet 18. juni Får da jammen være måte på hva arbeidsgivere skal ta hensyn til! Barn, hund osv.. Her skal det være likt for alle!! Anonymkode: 7333f...640 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #8 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Får da jammen være måte på hva arbeidsgivere skal ta hensyn til! Barn, hund osv.. Her skal det være likt for alle!! Anonymkode: 7333f...640 Barn og hund er da virkelig to vidt forskjellige ting. Anonymkode: a1f23...d37 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #9 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Får da jammen være måte på hva arbeidsgivere skal ta hensyn til! Barn, hund osv.. Her skal det være likt for alle!! Anonymkode: 7333f...640 Selvfølgelig må arbeidsgiver ta hensyn til at folk har et liv utenom jobb når de inndrar fritid. Anonymkode: 1c5d4...183 14 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #10 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Får da jammen være måte på hva arbeidsgivere skal ta hensyn til! Barn, hund osv.. Her skal det være likt for alle!! Anonymkode: 7333f...640 Mener du at man bare skal drite i å ivareta barna sine da eller? En 2 åring klarer seg vel fint alene… Anonymkode: e852d...072 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #11 Del Skrevet 18. juni Det er vanlig å legge til rette for en time fri mellom vaktene. Anonymkode: ca27a...3f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 18. juni #12 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Får da jammen være måte på hva arbeidsgivere skal ta hensyn til! Barn, hund osv.. Her skal det være likt for alle!! Anonymkode: 7333f...640 Hva mener du her, at arbeidsgiver kan pålegge folk overtid? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #13 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selvfølgelig må arbeidsgiver ta hensyn til at folk har et liv utenom jobb når de inndrar fritid. Anonymkode: 1c5d4...183 Jeg har planter som må vannes, da skal jeg be arbeidsgiver ta hensyn til det! Å ha hund er frivillig og man kan ikke forvente særbehandling. Anonymkode: 7333f...640 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #14 Del Skrevet 18. juni Du er selv ansvarlig for at du ikke bryter dyrevelferdsloven. Det bryr ikke arbeidsgiver seg om. Anonymkode: 75d10...3d3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #15 Del Skrevet 18. juni got2go skrev (4 minutter siden): Hva mener du her, at arbeidsgiver kan pålegge folk overtid? At man ikke kan forvente spesialbehandling når man frivillig har fått seg hund. Anonymkode: 7333f...640 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #16 Del Skrevet 18. juni Du kan vel ikke pålegges å jobbe dobbeltvakter uansett. Maks er vel 4 timer mer enn en vanlig arbeidsdag. Anonymkode: f7514...42a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #17 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mener du at man bare skal drite i å ivareta barna sine da eller? En 2 åring klarer seg vel fint alene… Anonymkode: e852d...072 Ikke arbeidsgiver som har ansvar for dine barn. Du må skaffe pass til de. Anonymkode: 7333f...640 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #18 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har planter som må vannes, da skal jeg be arbeidsgiver ta hensyn til det! Å ha hund er frivillig og man kan ikke forvente særbehandling. Anonymkode: 7333f...640 Det er også frivillig å ha barn, men man tar selvsagt hensyn til både de som har dyr og barn. Noe annet er i grunn et lovbrudd. Anonymkode: f7514...42a 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #19 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke arbeidsgiver som har ansvar for dine barn. Du må skaffe pass til de. Anonymkode: 7333f...640 Stått opp på feil fot i dag eller? Anonymkode: f7514...42a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #20 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er også frivillig å ha barn, men man tar selvsagt hensyn til både de som har dyr og barn. Noe annet er i grunn et lovbrudd. Anonymkode: f7514...42a Jeg må tydeligvis skaffe meg en hund da, så får jeg også spesialbehandling. Hvordan er det lovbrudd? Hvilken lov tenker du på ? Anonymkode: 7333f...640 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå