Gå til innhold

Min afrikanske venninne ønsker å flette håret mitt, men andre mener det blir feil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Lurven

Drit i hva vennene dine sier om det. Vi er i 2024 , be de ta med fordommene tilbake der de kommer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 15.50):

Tror nok at de som sier at venne er tåpelige, rasistiske osv osv har ikke fått med seg diskusjonen venne henviser til. Det er ikke se som mener dette, emn afroamerikanske kvinner i bl.a. USA mener at hvite ikke kan gå med slike fletter da det er forbeholdt dems kultur. Det er ganske opphetet innimellom. Det er det de henviser til, så hvis det er rasisme bak dette er det den andre veien, at det er de hvite som blir sett ned på og ikke bra nok for å bære disse flettene. 

Anonymkode: 13dca...7c3

Jamen nå mener ts venninne ikke dette da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (På 18.6.2024 den 16.42):

Tull og tøys og vissvass. Vi har hatt fletter siden vikingtiden og også lenge før den tid. Det blir aldri feil med fletter.

Noen av de eldste eksemplene vi har på representativ kunst fra steinalderen tyder på at fletter var en ting for 30 tusen år siden. Tipper mye lenger tilbake enn det, Hår etterlater seg lite spor i fossiler o.l. men jeg skal vedde på at Homo erectus var i stand til å lage fletter i hår, og kanskje habilis også. Da snakker vi millioner av år tilbake. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Cultural appropriation, som er en stor diskusjon i USA, handler om å stjele (for å enten latterliggjøre eller tjene penger på) andres kultur. 

Veldig mye av det er tvert imot "cultural appreciation", man deler, lærer om, og setter pris på andre kulturer. Og det er positivt. 

Anonymkode: f5288...9a7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er da bare å flette i vei. Kan jo bare tas ut igjen også, er jo bare fletter… 

Anonymkode: 4a4c3...77b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.6.2024 den 12.56):

Cultural appropriation, som er en stor diskusjon i USA, handler om å stjele (for å enten latterliggjøre eller tjene penger på) andres kultur. 

Veldig mye av det er tvert imot "cultural appreciation", man deler, lærer om, og setter pris på andre kulturer. Og det er positivt. 

Anonymkode: f5288...9a7

Bare så synd at alt for mange ikke forstår forskjellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri hørt om at nordmenn ikke bør gå med fletter, hva i alle dager…? Men hvis det er en holdning så er det jo bare fordi disse «vennene» dine holder liv i det da. Da bør du være den som bryter med en sånn dum tankegang, hvis jeg hadde hatt en venninne fra Afrika som hadde tilbudt meg å flette håret mitt så hadde jeg takket ja tvert😊 og hvis noen ikke liker det får det være deres problem, da bør de åpenbart jobbe litt med seg selv

Anonymkode: 58662...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...