Gå til innhold

Nytt forhold, hva med alle bilder av eks på Facebook?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var gift i 20 år og det er mange bilder av oss sammen på fb. Jeg bruker ikke fb på samme måte lenger, legger aldri ut noe. Men trenger å ha det for å holde meg oppdatert om ting, samt messenger. Har ny samboer og syns det er litt kleint hvis hans familie og venner snoker gjennom profilen min og ser bilder av eksen og lykkelig familieliv. Skal jeg slette alt av innhold? Finnes det en rask måte å gjøre det på? Hva har dere andre gjort?

Anonymkode: 9b264...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke fjernet noe, det er en del av livet mitt, og ser ingen grunn til at min nye partner som jeg har vært sammen med i 2 år skal gjøre det heller. Som du sier så bruker man fb på en helt annen måte nå, legger lite ut, men et og annet bilde fra en reise, fint turmotiv elns, kommer det. Man har jo hatt et liv, og fb er ikke viktig. 

Anonymkode: e7c06...750

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke ønsker å slette dem, kan du endre på alle bilder hvem som skal kunne se dem, sett dem bare til "kun meg" så er det bare du som får se dem. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort dette. Tidligere kjærester er en del av livet som var og det livet vi hadde sammen er en del av min historie. Så den blir. Og hadde ny samboer/kjæreste blandet seg inn i det så hadde forholdet stoppet der.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker alle har en fortid. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjernet bilder av eksen på FB. En bitte liten ting å gjøre. Men, nå hender det jeg sletter bilder på FB uansett. Trenger ikke alt det gamle rælet der uansett om det er partybilder eller eks bilder. 

Anonymkode: da27a...036

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere enda bilder på face? Fjern alt samma før de blir tatt i AI trening denne sommeren

Anonymkode: 2c868...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke fjerner bilder av ekser på sosiale media er sosialt tilbakestående. Hvorfor i alle dager er man nødt til å tvinge nye kjærester til å se på hele fortiden sin?? De fleste har ingen problemer med å forholde seg til at man har en fortid, men det er ikke nødvendig å flashe det i trynet til vedkommende på sosiale media. 

Og hvorfor i alle dager har man behov for å sitte og se på bilder av ekskjæresten selv? Man har da minner i hodet også, om man føler for å tenke på sin egen fortid, holder ikke det? 

Jeg har faktisk valgt bort menn som ikke skjønner dette selv, og som ikke har fjernet bilder av ekser på eget initiativ når man blir singel. 

Anonymkode: 27c80...6b8

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det øyeblikket bruddet var et faktum så var dette noe av det aller første jeg gjorde. Fjernet alle bilder samt tagger av meg. Slettet absolutt alt av bilder på tlf. Jeg har album hvis barna vil se bilder fra de var små, eller bilder fra den gangen vi giftet oss. 

Jeg har ikke behov for å se det, eller bli minnet på fortiden. Fortid er fortid. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Folk som ikke fjerner bilder av ekser på sosiale media er sosialt tilbakestående. Hvorfor i alle dager er man nødt til å tvinge nye kjærester til å se på hele fortiden sin?? De fleste har ingen problemer med å forholde seg til at man har en fortid, men det er ikke nødvendig å flashe det i trynet til vedkommende på sosiale media. 

Og hvorfor i alle dager har man behov for å sitte og se på bilder av ekskjæresten selv? Man har da minner i hodet også, om man føler for å tenke på sin egen fortid, holder ikke det? 

Jeg har faktisk valgt bort menn som ikke skjønner dette selv, og som ikke har fjernet bilder av ekser på eget initiativ når man blir singel. 

Mange av de bildene er med barn og andre situasjoner der eksen ikke er det sentrale motivet.

Hvorfor skal man fjerne sitt tidligere liv?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg synes det ville være rart om man fjerner alle spor om det ikke er fordi det var et opprivende og svært vanskelig brudd eller lignende. Det fremstår litt bittert på et vis. Det ligger liksom mye mellom linjene når alt er vekk. Det kan hvert fall fremstå sånn for de uinnvidde. Og så synes jeg det viser det motsatte når det faktisk er der.

Det viser storsinn, respekt for hverandre og det man har hatt sammen. At det ligger der fremdeles betyr ikke at man lengter eller ikke er kommet videre. Kanskje stater tvert i mot. Men det er klart, om det er totalt oversharing og bombing av veggen, så kanskje noen kan skjules/fjernes for å moderere det litt.

Når det er sagt, så synes jeg det er et rødt flagg dersom profilen viser ørtogførti tidligere forhold. Men det er jo mer fordi det viser at vedkommende personen kanskje ikke klarer å finne roen med noen og er en person som blir veldig mye veldig fort og går all in med alle altfor tidlig.

Men mer seriøse og langvarige forhold synes jeg det er greit og fint at blir værende 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor tvinger man nye kjæresten til å se på hele fortiden sin bare fordi man lar bildene ligge på facebook?

Det er måte på å overdrive og.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gjort bilder private, mange innlegg også. Men slette vil jeg ikke. Har vært på FB siden starten og den har jo blitt en fin minnebok

Anonymkode: ed694...d0a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slett ja. Lagre de du vil ta vare på til ungene om dere har barn om du ikke har de i sky/harddisk. 

Slette livet sitt? Er livet ditt på sosiale medier? 

Anonymkode: 92cc4...a38

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan endre innstillingene på album etc til å begrense hvem som kan se dem, eller at kun du kan se dem etc.. 

Anonymkode: cdb91...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville vært mer skeptisk til noen som har ett sterkt behov for å skjule alle minner om ett 20 år langt forhold...

Jeg hadde ett liv før jeg møtte kjæresten min. Både han og svigerfamilien er fullt klar over at jeg har hatt tidligere forhold. Hvis de mener at jeg bør skjule fortiden min, og gjemme den unna, så ber de meg da skamme meg over min historie, og hvem jeg er... Hvis de ikke aksepterer at jeg har hatt ett liv frem til de ble min familie, så vil jeg faktisk ikke ha de som familie... Jeg kommer ikke til å slette bilder på sosiale medier, og jeg kommer ikke til å kaste gamle familiealbum.

Anonymkode: 6e713...4d1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort bildene private. Ikke alle, men de aller fleste. Litt historikk må være greit, men en eventuell ny kjæreste trenger jo ikke å drukne i gamle bilder av eksen og meg.

Anonymkode: b8e2a...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke slettet.

Familie til ny kjæreste får vel ikke sjokk av at du har levd et liv før dere møttes.

For min del handler det også om barna, og ikke slette alt som minner om tiden som var før bruddet. 

Anonymkode: 43431...6b6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort alle bilder privat eller slettet de fra sosiale medier for mange år siden, og det er helt uavhengig av ekteskap/forhold. Det viser seg jo at det ikke er så smart å ha hele livet brettet ut på internett.

Anonymkode: 4d38b...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...