Gå til innhold

Kona innrømte at hun ikke tenner på meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er trådstarter

 

Så fint å de hvor mange som skriver. Jeg haf laget meg en ny profil på facebook, så jeg kan melde meg inn inde gruppene som finnes. Livredd for spor, så må være forsiktig

Jeg er i en bra prosess nå. Takk for all hjelp

Anonymkode: 9572f...ea9

Tror du ikke hun får opp venneforslag på den?

Anonymkode: 43074...b67

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ikke bra ut dette. Enig med svarene over. Dette forholdet er ikke lenger bra for noen av dere. Du fortjener en som respekterer deg og kroppen din og ikke snakker nedsettende om den og deg. Det er ødeleggende. Jeg kjenner dere jo ikke, og det er alltid vanskelig med barn involvert, men tror ikke dette er noe blivende forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Tror du ikke hun får opp venneforslag på den?

Anonymkode: 43074...b67

Hvorfor skulle hun få det?

Anonymkode: 9572f...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette ikke er trolling: forholdet er jo over der og da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (På 21.6.2024 den 0.23):

Du har en tråd rettet mot blant annet kvinner som utsettes for vold, men kan altså ikke tro at en mann kan bli utsatt for det samme? Skuffende lesning fra deg, må jeg si.

Selvfølgelig kan dette være helt reelt. Eksen til min samboeren min sa slikt. Hun kommenterte gjerne utstyret hans, eller på andre måter kroppen hans. Det er i etterkant han har skjønt han levde i et psykisk voldelig forhold.

TS: Henne må du komme deg bort fra. Hun er virkelig ikke et godt menneske, hun trykker deg ned. Kom deg bort! Nå.

Ja skremmende å se hva slags holdninger enkelte har mot menn. Desverre veldig vanlig at menn ikke blir trodd 

Anonymkode: 4aeaa...f95

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 13.45):

Sexlivet vårt har dabbet av slik jeg har forstått at skjer med de fleste. Jeg har snakket mye med kona om dette, men ikke fått noen gode svar. Jeg har da gått mer og mer grundig til verks i spørsmålene, og etter å ha holdt på lenge nok så kom svaret at hun ikke tenner på meg. Jeg er en utrolig mye bedre utgave av meg selv nå enn for 10 år siden da vi fortsatt hadde sex. Jeg er stolt av meg selv på hvor jeg står i dag i forhold til hvor jeg var både mentalt og kroppslig, men det har nå kommet fram at hun synes jeg er for tjukk, har for liten pikk, ikke er mandig nok, er lite tiltrekkende osv. Hun vil feks ikke lenger se meg naken, så om jeg skal dusje så går hun ut av badet. Slikt gjorde hun aldri før. Hun sier sexen vi har er helt fullstendig verdiløs og at hun helst ikke vil ha sex med meg, men hun kommenterer menn på TV og at de hadde vært digg å ha sex med. Jeg er mer trent nå enn før, jeg er slankere nå enn før. Jeg ser mye bedre ut i ansiktet enn før pga vektnedgang og modenhet. Så når hun da sier blablabla, og pikken din er liten og stygg, blablabla så er det deg eneste som fester seg eller som jeg hører. Jeg tror det er fordi jeg vet med meg selv at jeg er en veldig mye bedre mann nå enn før. Gir det mening? 

Men, å høre at pikken er liten og stygg. Hvordan skal jeg glemme det? Eller komme over det?

Jeg trodde det var slik at vanlige A4 gjennomsnittelige damer var mer opptatt av hele pakka enn pikken, men nå kjennes det som at jeg har tatt feil. Og, det skal jeg få høre etter så mange år. Jeg skjønner jo nå hvorfor hun aldri tar initiativ.

Sorry, må bare få det ut

Hva tenker dere?

Anonymkode: 9572f...ea9

Kjære TS! Dette menneske må du vurdere å rømme fra. Vet det er lettere sagt enn gjort, men hun verdtsetter deg ikke i det hele tatt når hun snakker sånn.  Hun kunne kommet med forslag om ting hun mener kan forbedres mellom dere hvis hun ikke er fornøyd, men man snakker ikke sånn til folk. Det er psykisk vold på høyt nivå det der. Du er mann nok! 
Åh! Verden er bare så utettferdig. TS, jeg er en kvinne på 28 år nå. Jeg gikk gjennom omskjæring av alvorligst form som barn. Det var utenfor mitt kontroll område, men hva har jeg hørt fra menn? Dette «Du er ikke en hel kvinne, men en halv kvinne». 
«Du er som en mann fordi mangler jo viktige kvinnelige deler». 
«Du har ikke behov for mann». 
«Du kan ikke gi like mye omsorg, eller bli en god mor». 

«Du er ikke hel, men stykkevis og delt». 
 

TS. Det er helt sant! noen er grusomme og man bør komme seg bort fra de. 
For å legge til, jeg liker nærhet, kos og sex (ja! Jeg kan ha sex nå, på samme måte som alle kvinner). Jeg gir enormt mye omsorg til alle rundt meg, men å høre det der har ødelagt meg og tilliten min. Den prøver jeg å finne tilbake nå, men jeg føler meg som en halv kvinne likevel😭😭😭

jeg skulle bare ønske at jeg hadde en snill, lojal og god mann jeg kunne dele resten av livet med. Om han så skulle hatt det «de problemene» din kone mener at du har, hadde jeg aldri i livet sagt det, men heller kommet med forslag om hvordan vi kan få det best mulig. 
 

HUN ER IKKE GOD. Anbefaler deg å oppsøke psykolog og bygge opp den delen hun har «såret» kanskje du da innser at hun ikke er noe for deg.

 

❤️

Anonymkode: 52104...445

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kjære TS! Dette menneske må du vurdere å rømme fra. Vet det er lettere sagt enn gjort, men hun verdtsetter deg ikke i det hele tatt når hun snakker sånn.  Hun kunne kommet med forslag om ting hun mener kan forbedres mellom dere hvis hun ikke er fornøyd, men man snakker ikke sånn til folk. Det er psykisk vold på høyt nivå det der. Du er mann nok! 
Åh! Verden er bare så utettferdig. TS, jeg er en kvinne på 28 år nå. Jeg gikk gjennom omskjæring av alvorligst form som barn. Det var utenfor mitt kontroll område, men hva har jeg hørt fra menn? Dette «Du er ikke en hel kvinne, men en halv kvinne». 
«Du er som en mann fordi mangler jo viktige kvinnelige deler». 
«Du har ikke behov for mann». 
«Du kan ikke gi like mye omsorg, eller bli en god mor». 

«Du er ikke hel, men stykkevis og delt». 
 

TS. Det er helt sant! noen er grusomme og man bør komme seg bort fra de. 
For å legge til, jeg liker nærhet, kos og sex (ja! Jeg kan ha sex nå, på samme måte som alle kvinner). Jeg gir enormt mye omsorg til alle rundt meg, men å høre det der har ødelagt meg og tilliten min. Den prøver jeg å finne tilbake nå, men jeg føler meg som en halv kvinne likevel😭😭😭

jeg skulle bare ønske at jeg hadde en snill, lojal og god mann jeg kunne dele resten av livet med. Om han så skulle hatt det «de problemene» din kone mener at du har, hadde jeg aldri i livet sagt det, men heller kommet med forslag om hvordan vi kan få det best mulig. 
 

HUN ER IKKE GOD. Anbefaler deg å oppsøke psykolog og bygge opp den delen hun har «såret» kanskje du da innser at hun ikke er noe for deg.

 

❤️

Anonymkode: 52104...445

Fint om du sender meg en melding her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ingen hverken tror eller aksepterer at menn kan lide i et forhold med en kvinne. Men vi er flere menn som har vært igjennom tilsvarende TS, vi tror deg og vi vet hvordan du har det. Dette er en relativt «vanlig» årsak til menns hjerteinfarkt. Få avstand mellom dere snarest er mitt råd, og belag deg på en veldig vanskelig og tung kamp om barna. Ta kontakt med familievernkontoret og rådfør deg, få oversikt og forbered deg. Ta vare på deg selv, det trenger barna

Anonymkode: ae294...828

Jeg synes ikke tråden underbygger at ingen tror på det, selv om det er en del skeptiske. Skeptiske svar får alle som lever i usunne forhold her inne - med mer eller mindre skjulte hentydninger om at noe ikke er sant eller at de selv nok ikke er uskyldige. Dessverre er menn ekstra utsatt for det, fordi alt for mange mangler kunnskap og forståelse om dette og det virker som om det er viktigere å finne noe som gjør at de kan så tvil i stedet for å støtte et menneske i en vanskelig situasjon. Alle disse "flyvende apene" kan være ganske ødeleggende for mennesker som blir utsatt for emosjonell/psykisk vold eller andre typer vold.

Jeg er kvinne og kjenner meg godt igjen i mye av det ts beskriver utover i tråden. Det er ekstra vondt å lese at det også er barn som går på eggeskall her. 

Håper ts og du får en god utveksling enten det blir via facebook eller over en øl.

Anonymkode: 14628...e06

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må komme deg vekk og det nå - helst i dag TS! Kan du kontakte krisesenteret? Vi sitter mange mennesker her og heier på deg og støtter deg om du trenger det ❤️

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.6.2024 den 8.22):

Hei! Jeg er trådstarter

Først vil jeg takke for all støtten. Jeg kan si litt om veien her. Vi har vært sammen og gift i mange år, og jeg haf tidligere vært på krisesenter pga henne. Jeg har også snakket med VO linjen, og også gått tii samtalepartner uten at hun vet det. Som jeg skrev tidligere så kjenner jeg at det er personangrep som er værst og når hun angriper barna. Jeg har mange eksempler som jeg mene er langt over streken. Jeg har skrevet logg over hendelsene i tilfellet jeg trenger de. Det som er vanskelig er at hun er så overbevisende om at de tingene hun gjør er «normalt». Det kan jo være hun synes det er ok, men ikke jeg. Jeg må lære meg å lytte til mine egne grenser. Eller egentlig finne de grensene i det hele tatt. Jeg har jobbet mdd dette lenge og værg i en slags oppvåkningsfase. Min påstand er at hun er NPD eller BPD. Med tanke på manglende empati så har jeg egentlig landet på NPD

Hun er selvsentrert, berettiget, reagerer kraftig på det hun oppfatter som kritikk, liker ingen andre mennesker, jobber hardt for at jeg ikke skal ha venner osv. Jeg får hele tiden høre kritikk og hva jeg gjør feil, men jeg får aldri skryt. Om jeg ber om skryt eller bekreftelser så er jeg sutrete og egoistisk. Hun sier aldri unnskyld for noe, selv ikke når hun angriper barna. Hun styrer hele familien med sitt temperement og vi andre i huset går på eggeskall med nervene i helspenn, i hvertfall jeg som voksen. Selv alene hjemme kjenner jeg at kroppen rykker til og er urolig pga «fight/flight» ikke klarer å slå seg av

Det som skjer videre nå er at jeg jobber med å finne meg selv og mine grenser. Jeg jobber med å kjenne på hvordan det kan være å være single. Jeg tror det å være med henne har blitt min identiet. Hele livet litt dreier seg om henne på den måten at det er mange ting jeg kunne tenke meg å oppleve og gjøre hun ikke er med på. I tillegg blir jo livet veldig preget av å bo med en kvinne helt uten romantiske følelser eller tilmærminger. 
Jeg skrev også dette innlegget: 

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1777350-ekteskap-helt-uten-fysisk-kontakt-jeg-sliter-mens-hun-ikke-bryr-seg/

Jeg har også skrevet andre innlegg her inne. Jeg vet min kone er her inne, så jeg passer hele tiden på å bytte på alder, bosted, antall barn også. En gang fortalte hun meg om et innlegg jeg hadde skrevet og jeg skvatt til, men skjønte fort at selv om historien var vår så koblet hun den ikke til oss. 
 

Jeg vurderer nå å kontakte krisesenteret igjen. Jeg trenger hjelp til å komme meg igjennom følelser og tanker. 
 

Jeg jobber også med å spare opp penger slil at jeg har en reserve, men som dete forstår så er det vanskelig med en transparent økonomi

I kjent NPD stil så har jeg heller ingen gode venner som hun ikke kjenner godt og har «akseptert» , eller som er mannen til hennes venner. Det er tross alt noen forkastelig med stort sett alle mennesker bortsett fra hennes egne nærmeste slekt.

Det har vært mange røde flagg underveis, men jeg har også selv slitt med sykdom, dårlig selvbilde/selvtillit osv og hun har på den måten vært min støtte i livet samtidig. Hun har alltid fått meg opp å gå igjen når jeg har vært langt nede. Jeg har bare ikke tenkt på at det er nødvendig for henne for at hun skal klare å beholde meg.Hun har på en måte ikke støttet meg, men seg selv. Jeg tror aldri jeg har fått empati som: Jeg synes synd på deg, stakkars deg, hva kan jeg gjøre for deg osv, det har vært: Dette må du fikse, du kan ikke bare ligge der, fiks kroppen din og hodet ditt så du fungerer som vanlige mennesker. Jeg har da trosset psykisk og fysisk sykdom og kommet meg opp igjen, og trodd at hun hjalp meg. Jeg forstår nå at jeg har gjort alt selv. Jeg har vært så ufattelig langt nede. Så langt nede som man kan komme. Dvs tenke på enden av livet om dere forstår. Jeg har vært og er tildels helt ødelagt og tom. Jeg føler meg rett og slett mett av livet og tenker ofte at jeg bare venter om dere skjønner, til enden. Livet er bare en evig runddans av vanskelige egne følelser og hennes sinne. Jeg klarer ikke å se at jeg har noen gleder i livet bortsett fra mine helt utrolig sterke, flotte og snille barn. 
 

Dette ble visst depresivt, men jeg er nok ganske deprimert. Jeg har vært slik siden 15 års alderen og en som er selvutslettende, empatisk og villig til å ofte slt for andre. Et perfekt offer for en narsissist. Jeg gir alt til henne, hele meg og mitt liv, og får ikke en klem tilbake. Jeg får ikke støtte, kjærlighet eller komplimenter. Jeg får heller hjelp til å forstå alle feilene jeg gjør, til å se hvor håpløs jeg er og hvor tafatt jeg er. 
 

Det verste med dette kommer nå. Om jeg ser meg selv utenfra så tror jeg faktisk at jeg er en mann godt over gjennomsnittet. Jeg er slank-ish, trener, bra jobb, høy inntekt, hjelper til med husarbeid, ivaretar barna. Jeg gamer ikkke eller har andre usunne interesser som rus osv.  Jeg vet at jeg ser bra ut, får høre det ved jevne mellomrom feks på fest, eller når jeg opplever kvinner som ser, smiler, blunker og sier hei på butikken osv. Mitt utseende og min sjarm er noe at det jeg er sikker på. Jeg er svært sosial og «tar rommet» dit jeg kommer. Jeg har et vinnende vesen utad og får høre at jeg er helt unik å snakke med. Jeg kommer ofte tett inn på folk.
Jeg kan fint stå på en svene å snakke forran en folkemengde. Jeg er morsom, vittig og blid. Jeg er helt utrolig snill og hjelpsom, jeg er bevist smart (tester) og jeg er godt utdannet. Jeg tar meg godt ut mtp klær, hår osv. Jeg har bil, båt, penger på konto, lite gjeld. 

Og det eneste jeg tenker om meg selv er at ingen andre vil ha meg, så jeg skal være glad jeg har kona, ellers ville jeg vært alene og ensom. Innlegget startet med at kona ikke tenner på meg, og hvor hun kritiserte min kropp. Det er hva som står igjen. Når jeg står naken forran speilet så kan jeg bruker 10 minutter på å se på alle feilene og kjenne på hvor mislykket jeg er. Jeg har faktisk stått forran speilet og vært enig, og forstått henne. Jeg har tenkt at hun har rett og at det er feil av meg å reagert på det. At jeg heller burde takke henne som beholder meg til tross for

Nå forstår jeg hvor sykt dette er. Jeg tor på henne, ikke meg selv. Det er problemet. Jeg tror på at hun er den som skal bestemme min verdi og jeg tror på at jeg er så håpløs at jeg ikke er noe bidrag på noe. 

Dette var et tungt innlegg å skrive, og jeg kjenner bare på ensomhet og skuffelse

Takk til dere som har støttet meg!

Anonymkode: 9572f...ea9

Dette høres ut som codependency, jeg bruker det engelske ordet, fordi det er masse på YouTube om det. 

Her er en bra:

https://youtu.be/yesXC_ibRKE?si=lyAw_NDY5NkBVms7

Det er utrolig skadelig for barna dine, og kan forplante seg videre til deres forhold og barn. 

Kom deg bort NÅ! 

KallePils skrev (På 22.6.2024 den 9.32):

Slik du beskriver deg selv kommer du til å vasse i damer i 2024.

Og jada, jeg er jo en pådriver for det syn at kvinner generelt er ødelagte i vår tid. Men du har nå altså virkelig klart å finne deg et monster av de sjeldne.

Kom deg vekk fra det udyret der, og kom deg i terapi.

Ja! Jeg har lyst på deg TS haha.

Lykke til! ❤️

Anonymkode: d31c7...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette høres ut som codependency, jeg bruker det engelske ordet, fordi det er masse på YouTube om det. 

Her er en bra:

https://youtu.be/yesXC_ibRKE?si=lyAw_NDY5NkBVms7

Det er utrolig skadelig for barna dine, og kan forplante seg videre til deres forhold og barn. 

Kom deg bort NÅ! 

Ja! Jeg har lyst på deg TS haha.

Lykke til! ❤️

Anonymkode: d31c7...d49

Du har lyst på meg? Haha…Er du mann eller dame? Morsom vri…Men det hadde vært interessant å oppleve andre. Kanskje jeg kunne fått et komplement for den jeg er, det jeg har å tilby og få litt kjærlighet tilbake
 

Anonymkode: 9572f...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er psykologisk mishandling. Forlat før hun bryter deg ned og du begynner å tro på det hun sier selv.

Anonymkode: ef897...b40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo på ingen måter bra ut. Faktisk så forferdelig at mange ikke evner å ta det innover seg at det kan være sant. Om ikke annet bør det i seg selv være en indikator på at dette forholdet er svært skadelig. 

Ikke bare for det TS, men for barna sin del, så bør du søke hjelp og komme deg ut av dette forholdet. Barna bør heller ikke bo sammen med noen som psykisk mishandler de. Du må i det minste stå opp for de❤️ 

Masse lykke til TS🤗

Anonymkode: aa56e...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du har lyst på meg? Haha…Er du mann eller dame? Morsom vri…Men det hadde vært interessant å oppleve andre. Kanskje jeg kunne fått et komplement for den jeg er, det jeg har å tilby og få litt kjærlighet tilbake
 

Anonymkode: 9572f...ea9

Ja, utfra beskrivelsen. 😍😂

Dame hehe. 

Men ja, høres ut som du bør ut å få litt kjærleik. 

Anonymkode: d31c7...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Du har lyst på meg? Haha…Er du mann eller dame? Morsom vri…Men det hadde vært interessant å oppleve andre. Kanskje jeg kunne fått et komplement for den jeg er, det jeg har å tilby og få litt kjærlighet tilbake
 

Anonymkode: 9572f...ea9

Ikke ta for lett på akkurat dette. Mange menn som har vært med en skikkelig ond bitch over lang tid har mistet perspektivet på hvor bra et forhold faktisk kan være.

Og dette er igjen faktisk litt farlig. For når du har kommet deg vekk fra denne vampyren kan hvem som helst du så møter virke som "drømmekvinnen" i sammenligning, selv om hun strengt tatt kanskje ikke er det.

End verre: Det er i tillegg mulig at det finnes trekk i adferden din som både tiltrekker seg en bestemt type kvinner og over tid henter fram det verste i dem.

Derfor er det ekstremt viktig at du kommer deg i terapi.

Anonymkode: fb0ad...aee

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ikke ta for lett på akkurat dette. Mange menn som har vært med en skikkelig ond bitch over lang tid har mistet perspektivet på hvor bra et forhold faktisk kan være.

Og dette er igjen faktisk litt farlig. For når du har kommet deg vekk fra denne vampyren kan hvem som helst du så møter virke som "drømmekvinnen" i sammenligning, selv om hun strengt tatt kanskje ikke er det.

End verre: Det er i tillegg mulig at det finnes trekk i adferden din som både tiltrekker seg en bestemt type kvinner og over tid henter fram det verste i dem.

Derfor er det ekstremt viktig at du kommer deg i terapi.

Anonymkode: fb0ad...aee

Siterer, for det var så bra sagt. Håper TS ser det.

Anonymkode: d31c7...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 13.45):

Sexlivet vårt har dabbet av slik jeg har forstått at skjer med de fleste. Jeg har snakket mye med kona om dette, men ikke fått noen gode svar. Jeg har da gått mer og mer grundig til verks i spørsmålene, og etter å ha holdt på lenge nok så kom svaret at hun ikke tenner på meg. Jeg er en utrolig mye bedre utgave av meg selv nå enn for 10 år siden da vi fortsatt hadde sex. Jeg er stolt av meg selv på hvor jeg står i dag i forhold til hvor jeg var både mentalt og kroppslig, men det har nå kommet fram at hun synes jeg er for tjukk, har for liten pikk, ikke er mandig nok, er lite tiltrekkende osv. Hun vil feks ikke lenger se meg naken, så om jeg skal dusje så går hun ut av badet. Slikt gjorde hun aldri før. Hun sier sexen vi har er helt fullstendig verdiløs og at hun helst ikke vil ha sex med meg, men hun kommenterer menn på TV og at de hadde vært digg å ha sex med. Jeg er mer trent nå enn før, jeg er slankere nå enn før. Jeg ser mye bedre ut i ansiktet enn før pga vektnedgang og modenhet. Så når hun da sier blablabla, og pikken din er liten og stygg, blablabla så er det deg eneste som fester seg eller som jeg hører. Jeg tror det er fordi jeg vet med meg selv at jeg er en veldig mye bedre mann nå enn før. Gir det mening? 

Men, å høre at pikken er liten og stygg. Hvordan skal jeg glemme det? Eller komme over det?

Jeg trodde det var slik at vanlige A4 gjennomsnittelige damer var mer opptatt av hele pakka enn pikken, men nå kjennes det som at jeg har tatt feil. Og, det skal jeg få høre etter så mange år. Jeg skjønner jo nå hvorfor hun aldri tar initiativ.

Sorry, må bare få det ut

Hva tenker dere?

Anonymkode: 9572f...ea9

Høres ut som en tåpelig dame, du fortjener bedre 

Anonymkode: b44e7...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solanum skrev (På 18.6.2024 den 14.21):

En kvinne vil aldri si at hun ikke vil ligge med mannen sin fordi pikken hans er liten og stygg. Men fordi han ikke gjør husarbeid, ikke hjelper til med ungene og stort sett overser henne. 

Hi er bare tull. 

Alle kuker er små og stygge. Sånn egentlig. 

Signeres 👍

Anonymkode: 244cb...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...