Gå til innhold

Kona innrømte at hun ikke tenner på meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hun er ustabil og styggg med meg og barna noen dager, og en engel andre dager. Har ledt boken Walking on eggshells og vi er mitt der. Vi vet helt hvordan dagen blir, eller når hun blir sint neste gang. Dette var jo bare et eksempel, men det går direkte på noe jeg ikke kan gjøre noe med. De fleste andre ting hun kritiserer kan jeg jo endre på ved oppførsel, klær, ta hensyn osv 

Men jeg elsker henne og jeg klarer ikke å gå fra henne. Jeg vet ikke en gang hvorfor jeg blir. Jeg er redd for å bli ensom. Barna ville jeg klart helt fint men jeg er så redd for å være alene

Anonymkode: 9572f...ea9

Nei men du, hallo. Du er en enda bedre utgave av deg selv enn da dere ble sammen til og med. Det er helt sikkert en dame der ute som kan like den du er. Ikke la henne ødelegge selvtilliten og selvbildet ditt :) Det er slemt å ordlegge seg slik som hun gjorde.

Anonymkode: 3569a...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være hun er slem fordi hun ser at du har blitt en bedre versjon av deg selv, TS. Hun ser at du er slank og fin osv og er redd for at du skal gå fra henne. Og derfor holder hun deg nede for at du skal få dårlig selvtillit og selvfølelse. 

Enig med flere her som sier at du burde seriøst vurdere å skille deg, kona de høres giftig ut. 

Anonymkode: 68efc...e66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan være hun er slem fordi hun ser at du har blitt en bedre versjon av deg selv, TS. Hun ser at du er slank og fin osv og er redd for at du skal gå fra henne. Og derfor holder hun deg nede for at du skal få dårlig selvtillit og selvfølelse. 

Enig med flere her som sier at du burde seriøst vurdere å skille deg, kona de høres giftig ut. 

Anonymkode: 68efc...e66

Ja, har jo tenkt på det mange ganger, men jeg får ikke noe dialog med henne på det. Hun mener alt er som forventet etter noen år sammen, og da blir jeg så usikker. Og, jeg tenke jo også at det er meg det er noe feil med når jeg ikke klarer å stå i mot hennes personlighet. Så jeg prøver hele tiden å bli sterkere og leser om personlighetsforstyrrelser, men det føles så råttent ut å skulle dra fra henne når det ikke virker som at hun forstår hvordan vi rundt henne opplever henne. Det er jo ikke bare meg som reagerer på hennes oppførsel men også venner, slekt osv. Jeg tror helt ærlig jeg synes synd på henne, men jeg har forsøkt å snakke med henne om ulike typer hjelp osv, men da blir hun bare sint fordi hun mener alt er normalt. Alle krangler, alle kjefter på barna, alle har lite/ingen sex, alle sitter bare på mobil uten å snakke sammen. Så alle har det ille og det er det man kan forvente høres det ut som. Jeg har egentlig ingen å snakke med om dette sånn i den virkelige verden fordi jeg har ikke så mange venner, og de er stort sett mannen til hennes venner så da kan jeg jo ikke si noe

Anonymkode: 9572f...ea9

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sexlivet vårt har dabbet av slik jeg har forstått at skjer med de fleste. Jeg har snakket mye med kona om dette, men ikke fått noen gode svar. Jeg har da gått mer og mer grundig til verks i spørsmålene, og etter å ha holdt på lenge nok så kom svaret at hun ikke tenner på meg. Jeg er en utrolig mye bedre utgave av meg selv nå enn for 10 år siden da vi fortsatt hadde sex. Jeg er stolt av meg selv på hvor jeg står i dag i forhold til hvor jeg var både mentalt og kroppslig, men det har nå kommet fram at hun synes jeg er for tjukk, har for liten pikk, ikke er mandig nok, er lite tiltrekkende osv. Hun vil feks ikke lenger se meg naken, så om jeg skal dusje så går hun ut av badet. Slikt gjorde hun aldri før. Hun sier sexen vi har er helt fullstendig verdiløs og at hun helst ikke vil ha sex med meg, men hun kommenterer menn på TV og at de hadde vært digg å ha sex med. Jeg er mer trent nå enn før, jeg er slankere nå enn før. Jeg ser mye bedre ut i ansiktet enn før pga vektnedgang og modenhet. Så når hun da sier blablabla, og pikken din er liten og stygg, blablabla så er det deg eneste som fester seg eller som jeg hører. Jeg tror det er fordi jeg vet med meg selv at jeg er en veldig mye bedre mann nå enn før. Gir det mening? 

Men, å høre at pikken er liten og stygg. Hvordan skal jeg glemme det? Eller komme over det?

Jeg trodde det var slik at vanlige A4 gjennomsnittelige damer var mer opptatt av hele pakka enn pikken, men nå kjennes det som at jeg har tatt feil. Og, det skal jeg få høre etter så mange år. Jeg skjønner jo nå hvorfor hun aldri tar initiativ.

Sorry, må bare få det ut

Hva tenker dere?

Anonymkode: 9572f...ea9

Jeg tror du forstår selv at dette ikke er noe man kommer over. Har hun virkelig sagt at pikken er liten og stygg? Og at menn på tv hadde vært digg å hatt sex med? Nå er jeg kvinne men jeg hadde aldri klart å ha sex med en person igjen som hadde sagt så stygge, nedsettende ting om meg. Det høres ut som at forholdet deres hvertfall er over. Så håper jeg ikke at selvtilliten din er totalt knekt etter dette. 

Anonymkode: dd7af...715

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun har virkelig sagt de tingene, eller så hadde jeg jo ikke sagt det. Bra poeng også som en sa at hvorfor skulle en kvinne skrive et innlegg som trolling ved å late som hun er en mann? 
 

Men, det er også slik at når kona som ofte er stygg med deg er blid og vil ha sex så klarer man ikke å si nei. Sånn er det bare

Anonymkode: 9572f...ea9

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig respektløst av henne. Er det ikke en trolletråd så må du forlate henne. Det er jo ingen kjærlighet å hente her?

Det er det hun føler nå som betyr noe, ikke hva hun følte eller tenkte tilbake i tid. Slik er kvinner, enkelt og greit. Nå har hun ingen respekt og trakasserer deg nærmest. Ved å godta dette her, vil det bare vise at hun kan kjøre over deg og at du ikke har respekt for deg selv. 

 

Jeg vil si det er seigpining å bli i det forholdet, for det kommer ikke til å bli bedre uten at hun forandrer mye. Hun er mest sannsynlig helt åpen for å finne seg ny mann og når den rette dagen kommer vil hun det. Så fra og med nå vil jeg si du kan gjøre hva i pokker du vil. Det som kurerer slikt best er å finne ei ny snarest mulig, om det så bare er for moro. 

 

Ikke noe å vente med her, helt seriøst. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er poenget med å være sammen med noen som behandler deg helt jævlig og kaller deg stygge ting? Det er noe du ikke burde godta på noen som helst måte. At dere har barn sammen holder ikke som grunn fra å gå fra henne. Gjør heller noe bra for deg selv og dra. 

Anonymkode: 312de...22f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ikke ekte ut 😅 men ok, mot formodning at dette er sant, så er forholdet langt forbi å kunne reddes. 

Kun én ting å gjøre, og det er å bli singel.

De tingene du nevner henger ikke på greip, tjukkere før, men tjukk nå, skjønner ikke hva du sier egentlig. 

Og dette opplegget med at pikken er stygg? Har aldri i hele mitt 40 år lange liv hørt om en kvinne som sier noe sånt ut av det blå.

Og hva slags spørsmål er det du har terrorisert henne med? Hvor lenge presset du henne? Hva sa du til henne?

Dere elsker ihvertfall ikke hverandre. Det er tydelig. Best å gjøre det slutt før det eskalerer.

Anonymkode: bea54...1b4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det slutt, dette forholdet er ikke verdt å forsøke å redde. 

Anonymkode: 655b5...1a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men: hvis TS sin historie faktisk er sann, så er det selvsagt bare ett råd å gi: gå fra henne. Ingen kan behandle sin partner slik og forvente å bli værende i et forhold med dem etterpå. Det er mye det ikke er mulig å reparere i et forhold, og slikt som dette hører med i den kategorien.

Anonymkode: ff14f...ae1

Endret av Elaine Marley
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hun er ustabil og styggg med meg og barna noen dager, og en engel andre dager. Har ledt boken Walking on eggshells og vi er mitt der. Vi vet helt hvordan dagen blir, eller når hun blir sint neste gang. Dette var jo bare et eksempel, men det går direkte på noe jeg ikke kan gjøre noe med. De fleste andre ting hun kritiserer kan jeg jo endre på ved oppførsel, klær, ta hensyn osv 

Men jeg elsker henne og jeg klarer ikke å gå fra henne. Jeg vet ikke en gang hvorfor jeg blir. Jeg er redd for å bli ensom. Barna ville jeg klart helt fint men jeg er så redd for å være alene

Anonymkode: 9572f...ea9

Huff dette virker vanskelig. Sorry men dette blir faktisk ikke noe bedre. Det blir heller verre. Dynamikken i denne relasjonen er virkelig ikke bra. Høres nesten litt ut som mitt forrige ekteskap. Jeg var også redd for å være alene, for å ikke klare meg, jeg elsket han osv. Det jeg trodde var 'kjærlighet' fra min side var det, men det hadde utviklet seg til en type usunt avhengighetsforhold og det er så selvdestruktivt som det kan få blitt, for man går virkelig på eggeskall....Jeg visste aldri hva som møtte meg når jeg kom hjem, og jeg husker jeg grudde meg fryktelig bare til å komme hjem. 

Etter tre år alene, terapi, gode venner (ikke så mange, men noen få skikkelig gode), familie, jobb og barna mine, så har jeg funnet ut at jeg klarer meg. Nå trives jeg i mitt eget selskap, har gode kontakter i forhold til jobb, er ikke redd for å være alene. Det er forskjell på å være alene, og ensom har jeg funnet ut. Det er ikke det samme. Jeg var veldig ensom i mitt ekteskap, noe jeg tror du også er. Det er en trist tilværelse. Man blir sitt eget spøkelse på en måte....

Da har vært en tøff prosess å komme dit jeg er idag, men så verdt det, og jeg ville aldri vært det foruten. Jeg vil mye heller være alene, enn i et forhold der jeg har det vondt.

I tillegg er hun skikkelig stygg med deg....Hvis du ikke går fra henne, er jeg redd du mister deg selv fullstendig...

Jeg var så langt nede på slutten av ekteskapet, at jeg ble totalt likegyldig overfor meg selv....Det er farlig! Barna var det eneste som holdt meg i live rett og slett. Håper ikke du kommer dit. 

Nå har jeg innsett at livet mitt er fantastisk på mange måter, akseptert at jeg kan ikke endre andre mennesker, jeg kan bare endre meg selv. Jeg ser ofte lys, der andre ser mørket. Gleder meg over små verdifulle opplevelser i hverdagen. Lager dagen min god ❤️

Håper du gjør det slik at du kan få det bedre, for det fortjener du ❤️

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (5 timer siden):

Huff dette virker vanskelig. Sorry men dette blir faktisk ikke noe bedre. Det blir heller verre. Dynamikken i denne relasjonen er virkelig ikke bra. Høres nesten litt ut som mitt forrige ekteskap. Jeg var også redd for å være alene, for å ikke klare meg, jeg elsket han osv. Det jeg trodde var 'kjærlighet' fra min side var det, men det hadde utviklet seg til en type usunt avhengighetsforhold og det er så selvdestruktivt som det kan få blitt, for man går virkelig på eggeskall....Jeg visste aldri hva som møtte meg når jeg kom hjem, og jeg husker jeg grudde meg fryktelig bare til å komme hjem. 

Etter tre år alene, terapi, gode venner (ikke så mange, men noen få skikkelig gode), familie, jobb og barna mine, så har jeg funnet ut at jeg klarer meg. Nå trives jeg i mitt eget selskap, har gode kontakter i forhold til jobb, er ikke redd for å være alene. Det er forskjell på å være alene, og ensom har jeg funnet ut. Det er ikke det samme. Jeg var veldig ensom i mitt ekteskap, noe jeg tror du også er. Det er en trist tilværelse. Man blir sitt eget spøkelse på en måte....

Da har vært en tøff prosess å komme dit jeg er idag, men så verdt det, og jeg ville aldri vært det foruten. Jeg vil mye heller være alene, enn i et forhold der jeg har det vondt.

I tillegg er hun skikkelig stygg med deg....Hvis du ikke går fra henne, er jeg redd du mister deg selv fullstendig...

Jeg var så langt nede på slutten av ekteskapet, at jeg ble totalt likegyldig overfor meg selv....Det er farlig! Barna var det eneste som holdt meg i live rett og slett. Håper ikke du kommer dit. 

Nå har jeg innsett at livet mitt er fantastisk på mange måter, akseptert at jeg kan ikke endre andre mennesker, jeg kan bare endre meg selv. Jeg ser ofte lys, der andre ser mørket. Gleder meg over små verdifulle opplevelser i hverdagen. Lager dagen min god ❤️

Håper du gjør det slik at du kan få det bedre, for det fortjener du ❤️

Dette var et så fint og sunt innlegg å lese. ♥️

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hun er ustabil og styggg med meg og barna noen dager, og en engel andre dager. Har ledt boken Walking on eggshells og vi er mitt der. Vi vet helt hvordan dagen blir, eller når hun blir sint neste gang. Dette var jo bare et eksempel, men det går direkte på noe jeg ikke kan gjøre noe med. De fleste andre ting hun kritiserer kan jeg jo endre på ved oppførsel, klær, ta hensyn osv 

Men jeg elsker henne og jeg klarer ikke å gå fra henne. Jeg vet ikke en gang hvorfor jeg blir. Jeg er redd for å bli ensom. Barna ville jeg klart helt fint men jeg er så redd for å være alene

Anonymkode: 9572f...ea9

Den boken er jo skrevet for folk med Borderline personlighetsforstyrrelse. Hvis kona har det, forklarer det hvordan hun kunne si noe så stygt. Hvis du klarer å sile litt, ligger det veldig mye bra på YouTube fra forskjellige coacher og terapeuter om denne mental sykdommen. Det har vært en øyeåpner og til stor hjelp for meg. 

Anonymkode: d31c7...d49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er i et voldelig forhold. Det er ikke synd på henne, hun er ansvarlig for egne handlinger uansett årsak. Kom deg ut, også av hensyn til barna! 

Hilsen kvinne.

Anonymkode: 4aa2d...bda

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det var utrolig slemt sagt! Jeg hadde ikke klart å glemme noe sånt, jeg hadde rett ig slett blitt helt knust. Hadde heller ikke orket å leve med en person som snakker sånn til en man i prinsippet skal elske og være glad i. Du fortjener noen som elsker deg som du er og syns du er verdens deiligste mann.

 

hilsen kvinne

Anonymkode: fb93e...a9f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig vanlig. Man kan vel ikke forvente at man skal tenne vilt på hverandre etter noen år som ektefeller. 

Anonymkode: ce774...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Svært få kvinner tenner objektivt seksuelt på mannen sin, men de aller fleste tror de gjør det. Man rasjonaliserer eget liv. Men biologisk sett tenner kvinner seksuelt kun på et ekstremt fåtall av menn. Og det går jo ikke opp. Derfor har mennesket utviklet kjærlighetsfølelsen slik at kvinner skulle ha interesse for å parre seg med mindre attraktive menn i bytte mot at de blir værende for å ta vare på avkom. Derfor avtar ofte kjærlighetsfølelsen etter man har fått barn. 
 

Det er ikke værre enn det. 

Anonymkode: 96eae...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Sexlivet vårt har dabbet av slik jeg har forstått at skjer med de fleste. Jeg har snakket mye med kona om dette, men ikke fått noen gode svar. Jeg har da gått mer og mer grundig til verks i spørsmålene, og etter å ha holdt på lenge nok så kom svaret at hun ikke tenner på meg. Jeg er en utrolig mye bedre utgave av meg selv nå enn for 10 år siden da vi fortsatt hadde sex. Jeg er stolt av meg selv på hvor jeg står i dag i forhold til hvor jeg var både mentalt og kroppslig, men det har nå kommet fram at hun synes jeg er for tjukk, har for liten pikk, ikke er mandig nok, er lite tiltrekkende osv. Hun vil feks ikke lenger se meg naken, så om jeg skal dusje så går hun ut av badet. Slikt gjorde hun aldri før. Hun sier sexen vi har er helt fullstendig verdiløs og at hun helst ikke vil ha sex med meg, men hun kommenterer menn på TV og at de hadde vært digg å ha sex med. Jeg er mer trent nå enn før, jeg er slankere nå enn før. Jeg ser mye bedre ut i ansiktet enn før pga vektnedgang og modenhet. Så når hun da sier blablabla, og pikken din er liten og stygg, blablabla så er det deg eneste som fester seg eller som jeg hører. Jeg tror det er fordi jeg vet med meg selv at jeg er en veldig mye bedre mann nå enn før. Gir det mening? 

Men, å høre at pikken er liten og stygg. Hvordan skal jeg glemme det? Eller komme over det?

Jeg trodde det var slik at vanlige A4 gjennomsnittelige damer var mer opptatt av hele pakka enn pikken, men nå kjennes det som at jeg har tatt feil. Og, det skal jeg få høre etter så mange år. Jeg skjønner jo nå hvorfor hun aldri tar initiativ.

Sorry, må bare få det ut

Hva tenker dere?

Anonymkode: 9572f...ea9

At sexlivet har forsvunnet er èn ting, men at hun rakker ned på deg, utseende ditt, pikken din osv, samt lar seg tiltrekke av andre menn, er ikke greit. 

En mann kan leve i et forhold med en kvinne uten å ha sexliv, men en mann burde ikke leve i et forhold der han blir utsatt for psykisk nedbryting over tid. 

Spørsmålet er hva svarer du til dette? Svarer du ikke eller jatter du med? For du svarer ikke krast tilbake. Be henne slutte! Be henne skjerpe seg! Si at du finner deg ikke i det! Og vis at du ikke finner deg i det. 

Du kan ikke fortsette å leve i dette forholdet om dette ikke blir bedre. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke forbli med henne. 

Å ikke ha sex med henne igjen, hun er jo ikke helt rett. Høres veldig ut som psykisk vold, å hun prøver kanskje å psyke ned ned for å beholde deg eller noe. 

Uansett, livet kan være mye bedre enn dette, så legg en plan og flytt. Helst bo hos noen i mellomtiden, for du kan ikke bo med en voldsutøver. Gå idag eller imorgen. Å anmeld henne til politiet, har du bevis?

Anonymkode: b0d70...dd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 13.45):

Sexlivet vårt har dabbet av slik jeg har forstått at skjer med de fleste. Jeg har snakket mye med kona om dette, men ikke fått noen gode svar. Jeg har da gått mer og mer grundig til verks i spørsmålene, og etter å ha holdt på lenge nok så kom svaret at hun ikke tenner på meg. Jeg er en utrolig mye bedre utgave av meg selv nå enn for 10 år siden da vi fortsatt hadde sex. Jeg er stolt av meg selv på hvor jeg står i dag i forhold til hvor jeg var både mentalt og kroppslig, men det har nå kommet fram at hun synes jeg er for tjukk, har for liten pikk, ikke er mandig nok, er lite tiltrekkende osv. Hun vil feks ikke lenger se meg naken, så om jeg skal dusje så går hun ut av badet. Slikt gjorde hun aldri før. Hun sier sexen vi har er helt fullstendig verdiløs og at hun helst ikke vil ha sex med meg, men hun kommenterer menn på TV og at de hadde vært digg å ha sex med. Jeg er mer trent nå enn før, jeg er slankere nå enn før. Jeg ser mye bedre ut i ansiktet enn før pga vektnedgang og modenhet. Så når hun da sier blablabla, og pikken din er liten og stygg, blablabla så er det deg eneste som fester seg eller som jeg hører. Jeg tror det er fordi jeg vet med meg selv at jeg er en veldig mye bedre mann nå enn før. Gir det mening? 

Men, å høre at pikken er liten og stygg. Hvordan skal jeg glemme det? Eller komme over det?

Jeg trodde det var slik at vanlige A4 gjennomsnittelige damer var mer opptatt av hele pakka enn pikken, men nå kjennes det som at jeg har tatt feil. Og, det skal jeg få høre etter så mange år. Jeg skjønner jo nå hvorfor hun aldri tar initiativ.

Sorry, må bare få det ut

Hva tenker dere?

Anonymkode: 9572f...ea9

Herregud, stakkars deg. Hun er jo ond som sier sånt til deg. Du har vært flink og jobbet hard med deg selv. Finn deg en snill og god dame. Vi finnes!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...