Gå til innhold

Mannen vil ikke kastrere hankatten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er enkelt; det er for mange katter i Norge. Hvis man vil være en god og ansvarlig katteeier, så kastrerer man. 

Anonymkode: 3a19c...1e0

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan fortelle han at her har nabo katten (gutt) sendt vår sterilisert jente til veterinær 2 ganger og kostet oss 5000 kroner ( med forsikring) pga denne katten ikke er kastrert 

Og bitt henne 3 ganger vi fikser det her hjemme...og i krangling med henne fjere ganger i uken...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ukastrert hannkatt vil markere inne og ute, sloss med andre katter og være mye borte. Dessuten setter den unger på hunnkatter som ikke er sterilisert.

Mye bedre liv for en hannkatt å være kastrert.

Endret av Hanne67
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og det begynner å utvikle seg til en skikkelig krangel. Jeg vurderer å bare ta med katten til en veterinær for å få det gjort. 
Katten er 1 år og vi skulle egentlig ha gjort det for lenge siden. Mannen mener det er «slemt» og vil ikke ta fra katten «manndommen» sin.

Jeg har sendt han masse linker og lesestoff om hvorfor det er viktig å kastrere, men ingenting virker.

Katten har allerede begynt å markere inne og jeg er drittlei! Mannen mener det bare er en fase og at det vil gå over.

Noen som har noen råd?? 
Skal jeg bare bestille time?

Anonymkode: 34e32...d71

Jeg tenkte som din mann for mange år siden. Men når katten gjentatte ganger kom hjem utsultet, mager og full av sår, forstod jeg at kastrering måtte til. Han fikk et mye bedre liv. Den fortsatte å jakte, og å forsvare territoriet sitt, men det var slutt på å forsvinne i dagesvis, for så å komme hjem som et vrak. Det stopper ikke før katten kastreres, eller blir gammel. Katten er en katt, ikke en mann.

Anonymkode: b4196...ea2

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når dere har alle de ungene dere noensinne ønsket dere og du sliter med hormonell prevensjon så er det vel du som må sterilisere, TS. Selv om inngrepet er mindre, billigere og mindre risikabelt for menn enn kvinner. For han kan ikke skyte blankt. 

Faen for ei nepe. 

Anonymkode: 07644...7e5

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lorieen skrev (11 timer siden):

Selvfølgelig skal du kastrere katten, noe annet er dyreplageri og totalt uansvarlig! 

Bare vær klar over at markeringen mest sannsynlig vil fortsette, nå som vanen er etablert.

Langt i fra sikkert. Jeg er fosterhjem i dyrebeskyttelsen. Har hatt 50+ katter. Absolutt ingen hannkatter markerte etter kastrering. Vi har hatt 3 hunner som har gjort det, men det var pga stress. 

Uansett: bestill timen og reis med katten. Både den fremtidige deg, katten og naboene dine vil takke deg. Ukastrerte hannkatter er noe herk og noe svineri. 

Anonymkode: ca9ae...10e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en huleboer av en mann du har! Dette trenger du ikke hans godkjenning for å gjøre, du bare gjør det. Hvis han fortsetter å krangle på det i etterkant dumper du ham.

Anonymkode: 5a0a8...847

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han psykisk syk? Har han noen diagnoser? Spør fordi jeg har møtt på et menneske med samme syn på katter tidligere, vedkommende hadde en personlighetsforstyrrelse og var mildt sagt ikke særlig stabil.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Og det begynner å utvikle seg til en skikkelig krangel. Jeg vurderer å bare ta med katten til en veterinær for å få det gjort. 
Katten er 1 år og vi skulle egentlig ha gjort det for lenge siden. Mannen mener det er «slemt» og vil ikke ta fra katten «manndommen» sin.

Jeg har sendt han masse linker og lesestoff om hvorfor det er viktig å kastrere, men ingenting virker.

Katten har allerede begynt å markere inne og jeg er drittlei! Mannen mener det bare er en fase og at det vil gå over.

Noen som har noen råd?? 
Skal jeg bare bestille time?

Anonymkode: 34e32...d71

Enkelte krangler er det ikke vits å bruke energi på. I denne krangelen finnes det kun et riktig og galt svar og du sitter med riktige. Så bestill veterinær time og bare gjør det.

Anonymkode: e9834...4cf

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på å få mannen kastrert også, så slipper verden at han viderefører idiotien.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (9 timer siden):

Du kan fortelle han at her har nabo katten (gutt) sendt vår sterilisert jente til veterinær 2 ganger og kostet oss 5000 kroner ( med forsikring) pga denne katten ikke er kastrert 

Og bitt henne 3 ganger vi fikser det her hjemme...og i krangling med henne fjere ganger i uken...

Samme her, ga klar beskjed til naboen at nesten gang slipper jeg hundene ut døra før meg selv. Har forsåvidt ikke sett noe til katten deres etter det🤷‍♀️

Anonymkode: e71a8...3cb

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mannen din litt "enkel" i tankegangen på andre områder også? Vær veldig forsiktig med å få barn sammen før du virkelig kjenner han.

Anonymkode: b1e1b...20b

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som ikke steriliserer katter er rett og slett uintelligente 

Anonymkode: f3a54...965

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (13 timer siden):

Selvfølgelig skal du kastrere katten, noe annet er dyreplageri og totalt uansvarlig! 

Bare vær klar over at markeringen mest sannsynlig vil fortsette, nå som vanen er etablert.

Hvordan er det dyreplageri å ikke kastrere katten sin? 

Anonymkode: 22b11...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan er det dyreplageri å ikke kastrere katten sin? 

Anonymkode: 22b11...b5a

Fordi en ukastrert hannkatt vil sloss, streife og pådra seg skader. I tillegg vil man ved å ikke kastrere bidra til at det fødes enda flere hjemløse kattunger. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lorieen skrev (7 timer siden):

Fordi en ukastrert hannkatt vil sloss, streife og pådra seg skader. I tillegg vil man ved å ikke kastrere bidra til at det fødes enda flere hjemløse kattunger. 

Og gå med et konstant stress i kroppen

Anonymkode: a1c9a...453

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han liker ikke å tukle med naturen?

Har din mann noensinne brukt en kondom?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel noe av essensen ved det å være menneske at man nettopp tukler med naturen. Den delen av hjernen som er spesielt velutviklet hos mennesker kontra andre pattedyr heter neocortex, og den er i bunn og grunn der nettopp for å regulere dyriske instinkter og bruke fornuften istedenfor.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, det er ikke noe å tenke på. Ta katten til dyrlegen og få det fikset.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...