Gå til innhold

Er det mer sosialt akseptert for kvinner å være med unge menn enn det er for menn å være med unge kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det gir mening.

Anonymkode: 39a59...c33

Haha, for noen stusselige kommentarer. Jeg er 48 og har en kjæreste på 35, han viser meg gjerne frem til både kamerater og familie, og vi går gjerne på byen sammen. Vi har vært sammen i to år og har det fantastisk, seksuelt ikke minst, men også fantastiske samtaler, humor og nærhet. Verden er heldigvis verken så firkantet eller ukjærlig som dere vil ha den til 😊

Anonymkode: c0afc...414

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Problemet er kvinner. Kvinner, som du sier dømmer eget kjønn for slike ”preferanser” — menn gir en high 5 🤗

Kvinner…

Anonymkode: bd4ca...a1a

"Kvinner er kvinner verst"

Anonymkode: 9e753...163

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var 40 hadde jeg en kollega på 27, som var forelsket i meg, og gjerne gikk på byen med meg, og vi hadde selvsagt sex.

Nå som jeg er 55, har jeg et forhold til en på 38, men hadde ikke gått lengre ned enn 35 nå, tiltrekkes ikke lengre av menn i 20 årene.... 😉 

Bryr meg katta om hva andre mener om dette, jeg er fortsatt "digg", som enkelte uttaler her..... 😄 

Og kan skrive under på at menn elsker eldre damer..... :D 

Anonymkode: d0201...8ff

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40-20 er ugreit uansett hvilken vei. Min mening. Er kvinne over 40 og kunne ikke i min villeste fantasi holde på med en på 20.

Anonymkode: 5e86c...367

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis begge er 40+ å liker å være med unge på si 20 år. er det mer sosialt akseptert for kvinnen enn det er for mannen?

I samfunnet har jo "MILF" blitt en greie. Unge menn vil gjerne ligge med en eldre kvinne. Mens hvis menn vil ligge med en ung kvinne på 20, så blir han sett på som en gris av enkelte.

Er det derfor mer sosialt akseptert for en kvinne som velger å ha sex med en på 20 enn en mann som har sex med ei på 20?

Anonymkode: cc666...946

Tror nok at svaret er ja. Eldre kvinner som er med yngre menn får pes bare fra andre kvinner. Eldre menn som er med yngre kvinner får pes fra absolutt alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Både ja og nei. Menn kalles nok oftere for griser enn kvinner gjør. 

Det er er helt annet maktforhold mellom en eldre mann og en ung kvinne enn motsatt. Derfor reageres det ofte mer negativt om menn ligger med unge kvinner en omvendt. 

Men par hvor hun er mye eldre får nok mer reaksjoner vil jeg tro en omvendt.

Anonymkode: a8d0f...81c

Uttrykket "gammel gris" er jo ikke akkurat noe nytt - bestemoren min advarte meg mot "gamle griser" så snart jeg begynte å utvikle pupper, og hun fortalte at både hennes mor og bestemor advarte henne igjen da hun var ung tenåring. Det har vært flere tråder her på KG tidligere der det framgår at svært mange kvinner har blitt utsatt for uønsket seksuell oppmerksomhet fra de var 12-13 år gamle. Det har vært innlegg der det menes at det er helt innafor for en voksen/gammel mann å ha sex med en 16-åring, fordi det ikke er straffbart. Dette sier noe om holdninger og kvinnesyn hos en del menn, som absolutt ikke er greit. 

 

Anonymkode: ba9e5...f57

  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Uttrykket "gammel gris" er jo ikke akkurat noe nytt - bestemoren min advarte meg mot "gamle griser" så snart jeg begynte å utvikle pupper, og hun fortalte at både hennes mor og bestemor advarte henne igjen da hun var ung tenåring. Det har vært flere tråder her på KG tidligere der det framgår at svært mange kvinner har blitt utsatt for uønsket seksuell oppmerksomhet fra de var 12-13 år gamle. Det har vært innlegg der det menes at det er helt innafor for en voksen/gammel mann å ha sex med en 16-åring, fordi det ikke er straffbart. Dette sier noe om holdninger og kvinnesyn hos en del menn, som absolutt ikke er greit. 

 

Anonymkode: ba9e5...f57

Jeg tror disse mannfolka gir totalt faen i unge kvinners ubehag. De tenker bare: fin dame, jeg prøver. Her er alt som faller ut av hodet hans: jeg er mye eldre, hun er myre yngre, kanskje hun synes det er ubehagelig at en som er mye større gir den formen for oppmerksonhet til henne. Nei, de gir totalt faen. Hyler rundt om biologi i stedet. Hadde de skreket like høyt om empati, som mennesker er fullt kapable fra NATURENS side til å ha, hadde det vært noe.

Anonymkode: 05946...cb2

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis begge er 40+ å liker å være med unge på si 20 år. er det mer sosialt akseptert for kvinnen enn det er for mannen?

I samfunnet har jo "MILF" blitt en greie. Unge menn vil gjerne ligge med en eldre kvinne. Mens hvis menn vil ligge med en ung kvinne på 20, så blir han sett på som en gris av enkelte.

Er det derfor mer sosialt akseptert for en kvinne som velger å ha sex med en på 20 enn en mann som har sex med ei på 20?

Anonymkode: cc666...946

Jeg vet ikke helt. Det er veldig stor forskjell på når en mann på 40 år hisser seg opp og en kvinne på 40 år som hisser seg opp. Jeg husker selv hvordan det var å være ung kvinne, om hvordan menn trakasserte meg, mente at de hadde krav på meg og kroppen min, hvor sinte og skremmende de ble når jeg sa nei. Menn som prøvde å klå på meg på bussen i grupper, menn som prøvde å dra meg med i skogen, menn som kom med slibrige kommentarer, menn som tvang seg på meg og forsøkte å kysse meg, menn som har holdt meg fast og prøvd å tvinge meg til sex selv om jeg har grått og bedt dem om å slutte. Det er noe med å være en ung kvinne på 45 kg og en mann på 100 kg som kan gjøre veldig mye skade på deg. Nå har jeg blitt 35 år og er velsignet med at menn har sluttet å se i min retning! :) 

Anonymkode: 5a8d6...184

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis begge er 40+ å liker å være med unge på si 20 år. er det mer sosialt akseptert for kvinnen enn det er for mannen?

I samfunnet har jo "MILF" blitt en greie. Unge menn vil gjerne ligge med en eldre kvinne. Mens hvis menn vil ligge med en ung kvinne på 20, så blir han sett på som en gris av enkelte.

Er det derfor mer sosialt akseptert for en kvinne som velger å ha sex med en på 20 enn en mann som har sex med ei på 20?

Anonymkode: cc666...946

Det er vel like akseptert uansett kjønn.. Rådet mitt er: "Ikke la det bli forført inn i et kjedelig A4 liv, smil heller av at du er motstansdyktig"🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mann i 40-årene som ligger med kvinne 18-20 = gammel gris, pervo, overgriper, forferdelig menneske

Dame i 40-årene som ligger med mann 18-20 = you go girl, girlpower 

Anonymkode: b5dbd...51d

Ikke pokker! 

Her ble kvinne i vennekretsen som gikk etter tenåringer kuttet brutalt ut av kretsen. Vi har barn på den alderen, og det ble unaturlig og ekkelt. 

Anonymkode: 63d1b...172

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er helt klart mer sosialt akseptert og vanlig med eldre menn/yngre kvinner. Se på filmer osv, der er gjerne mannen minst 10-15 år eldre enn hun som spiller partner/kone. Love Actually er nok et av de grelleste eksemplene. 

Kvinner som var sammen med yngre menn har tidligere blitt latterliggjort i stor stil, men det har endret seg MYE de siste 5-10 årene. Heldigvis, siden både menn og kvinner bør få date/elske hvem de vil, så lenge det er samtykkende voksne.

Lol.

Når det er eldre mann/yngre kvinner, så er det et grelt eksempel.

Når eldre kvinne/yngre mann, så er det heldigvis endret seg, siden det er samtykkende voksne.

Si meg: er det du som vant gull i VM i dobbeltmoral?

Anonymkode: b5dbd...51d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Problemet er kvinner. Kvinner, som du sier dømmer eget kjønn for slike ”preferanser” — menn gir en high 5 🤗

Kvinner…

Anonymkode: bd4ca...a1a

Og noen sier at kvinne er kvinne verst.

Anonymkode: 4cdf9...f29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er ekkelt. 

Anonymkode: 74ac9...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lol.

Når det er eldre mann/yngre kvinner, så er det et grelt eksempel.

Når eldre kvinne/yngre mann, så er det heldigvis endret seg, siden det er samtykkende voksne.

Si meg: er det du som vant gull i VM i dobbeltmoral?

Anonymkode: b5dbd...51d

Er ikke helt sikker på hva du mener, faktisk? Jeg har ingenting imot eldre menn/yngre kvinner, men jo, Love Actually er et ekstremt eksempel. De eneste som liksom skal være jevnaldrende er Emma Thompson og Alan Rickman, og han er 13 år eldre enn henne... 

Men hvis du trodde at jeg misbilliget eldre menn/yngre kvinner og jublet for det motsatte, så skjønner jeg at du synes det var dobbeltmoral! Det jeg mente var at den første kombinasjonen alltid har vært vanlig og akseptert, og nå begynner heldigvis den andre kombinasjonen å bli det også. 

Anonymkode: c0afc...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 8.53):

Hvis begge er 40+ å liker å være med unge på si 20 år. er det mer sosialt akseptert for kvinnen enn det er for mannen?

I samfunnet har jo "MILF" blitt en greie. Unge menn vil gjerne ligge med en eldre kvinne. Mens hvis menn vil ligge med en ung kvinne på 20, så blir han sett på som en gris av enkelte.

Er det derfor mer sosialt akseptert for en kvinne som velger å ha sex med en på 20 enn en mann som har sex med ei på 20?

Anonymkode: cc666...946

De bør være likt begge veier. Det som er viktig er at det er lit kjemi mellom og ikke alltid alder som er det viktigste. Men er  det snakk et langt forhold så bør en tenke seg godt om med.  stor forskjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 9.30):

Problemet er kvinner. Kvinner, som du sier dømmer eget kjønn for slike ”preferanser” — menn gir en high 5 🤗

Kvinner…

Anonymkode: bd4ca...a1a

Ja virker som det i hovedsak er kvinner som reagerer/dømmer på dette område uavhengig om det er dama eller mannen som er eldst. Lurer på hvorfor det er slik? 🤔.

Anonymkode: 8f464...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis vi skal bruke tiden på å diskutere dette opp og ned får ingen pult mer.

Anonymkode: a7ea3...3ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...