Sommerfuul Skrevet 18. juni #1 Del Skrevet 18. juni Da har jeg endelig tatt et stort steg mot bedre helse. Jeg har meldt meg inn på treningssenter, nå er det ikke lenger bare gå/joggetur ute lenger, men også styrke for å bygge opp kroppen igjen etter lang inaktivitet, svangerskap, vektnedgang osv. Kroppen har vært svak lenge, ryggproblemer, dårlig selvtillit, dårlig kosthold. "Slapp i fisken". Og humøret har vært så som så. Så nå, var det godt å endelig ta tak, og ha motivasjonen der. Planen er sterkere kropp, bygge litt muskler, spesielt ryggen som jeg sliter en del med i det daglige etter mye bæring av minstemann. Stramme opp, få mer overskudd, og bedre kosthold (mindre drittmat og godis og mer proteiner). Jeg tenkte at det kanskje er litt ekstra motivasjon i å opprette en dagbok, ha et sted å plotte inn treningene mine, for å se progresjon, et lite ekstra dytt på dårlige dager, og ha noe å se tilbake på. Foreløpig har jeg kun hatt 2 økter på senteret, og prøver meg frem med apparater, og hva jeg liker. Planen er 2-3 styrkeøkter i uka og ellers mølle/cardio når jeg føler for det utenom det. Spørs om det kanskje ikke blir så mye senter nå i juli når minstemann er hjemme, vi skal på ferie osv, men skal prøve å få til flere gåturer da iallefall. Kommer til å plotte inn øktene mine for å holde oversikt. Ellers er jeg 35 år gammel, 173cm høy, og 70.1kg per nå, kunne gjerne gått ned noen få kg, men får se hva som skjer med kroppen etter litt endring av muskler ol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfuul Skrevet 18. juni Forfatter #2 Del Skrevet 18. juni (endret) Trening mandag 17.juni: Oppvarming: 10 min tredemølle 12% inc, 5km/t Seated row 1x8 14kg, 1x8 18kg 1x8 23kg, 1x8 27kg 2x8 32kg Chest press 1x8 15kg, 2x8 20kg Leg extension 1x8 22.7kg 3x8 40.8kg Seated Leg curling 1x8 40,8kg 3x8 49.9kg Nedtrekk 1x8 25kg, 1x8 30kg 1x8 35kg 1x 8 40kg Adduction 1x8 10kg, 2x8 15kg Abduction 1x8 10kg 2x8 15kg Leg press 1x8 40kg 1x8 45kg 2x8 50kg 1x8 55kg 1x8 60kg 3x8 65kg Back extensions 3x8 25kg Rygghev 2x10 Jeg må få inn flere øvelser for rumpe ser jeg. Alt i alt helt ok økt. Endret 18. juni av Sommerfuul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfuul Skrevet 21. juni Forfatter #3 Del Skrevet 21. juni (endret) Har gått i ett de siste 3 dagene, så har ikke fått trent før i dag. Prøver meg fortsatt frem på øvelser, så tar litt tid å finne de riktige for min del, men er fornøyd med dagens. Oppvarming: tredemølle 12%, 5km/t, 10 min. Styrke 57 min: Seated row 1x8 27kg 3x8 32kg Chest press 2x8 20kg 1x8 25kg Total abdominal 2x8 5kg Leg press 1x8 20kg 3x8 50kg 3x8 60kg Seated Leg curl 1x8 31.8kg 1x8 40.8kg 2x8 49.9kg 1x8 59kg Leg extension 1x8 40.8kg 2x8 49.9kg 1x8 59kg Nedtrekk 1x8 35kg 3x8 40kg Calf machine 1x10 5kg 3x10 15kg Rygghev 3x10 Dips press 1x8 10kg 2x8 25kg Dyp utfall 2x5 Endret 21. juni av Sommerfuul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 21. juni #4 Del Skrevet 21. juni Velkommen! Ser ut som gode helkropps økter :-). Jeg skal også prøve å få meg en liten økt i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 25. juni #5 Del Skrevet 25. juni Hei Sommerfuul! Så koselig å se deg her inne, tross alt Vi har jo hatt fine dagbokstunder før! Gratulerer med innmelding av treningssenter. Sånt motiverer! Jeg ble ekstra motivert nå bare ved å lese innlegget ditt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfuul Skrevet 8. desember Forfatter #6 Del Skrevet 8. desember Amatariel skrev (På 25.6.2024 den 9.46): Hei Sommerfuul! Så koselig å se deg her inne, tross alt Vi har jo hatt fine dagbokstunder før! Gratulerer med innmelding av treningssenter. Sånt motiverer! Jeg ble ekstra motivert nå bare ved å lese innlegget ditt Til å ha skrevet et såpass OK toppinnlegg, så glemte jeg av hele tråden min under sommerferien. 🤣 jeg MÅ bli bedre på å følge opp ting jeg driver med altså. Er jo litt flaut 😭 Hei og hvordan går det med din reise @Amatariel? 😁 Men ståa siden innmelding var vel 3 styrkeøkter i juni, før vi hadde sommerferie hele juli, mye borte på campingen, så ble bare lett jogging. Så rakk mini å begynne i bhg igjen i starten av august, var vel 3 hele dager før vi lå nede for telling samtlige familiemedlemmer, og den runda var hard, selve sykdom, med feber, hosting osv varte vel en ukes tid, men 2 av oss brukte flere uker på å komme ovenpå ift utmattelse, deriblant meg. Også utviklet jeg etterhvert angst (igjen, og ble nok noe deppa også), så tanken på å reise på treningssenteret var avskrekkende, lenge! Så tok jeg kikkhullskirurgi for ca en mnd siden, og da vettu, da bestemte mannen min seg for at han hadde veldig lyst å melde seg inn og begynne med trening (jeg har bare ikke mast i 13 år fra før....), så èn uke etter operasjonen ble jeg med bort, viste han enkelt forskjellige maskiner ect (han hadde null peiling på styrke), jeg kunne jo ikke selv løfte noe, så stod pent å så på. Men, så begynte jeg rolig med styrke og kjente etter på kroppen. Gradvis. Funnet et fint 3 splitt program, og trente hver dag, som var utrolig godt. Så forrige fredag våknet jeg med sår hals. Ventet egentlig bare på det, for resten av flokken hadde vært forkjølet en liten stund allerede. Men fikk trent fredag, men fra lørdag og nå dag 8 er jeg fortsatt forkjølet, hoster, sliten, svimler osv. Så har vært en kjip ufrivillig pause, mens mannen har vært borte å trent daglig. Ikke misunnelig 🫣 Har til nå brukt appen Hevy, som er genial for å holde styr på økter, vekter osv. Men jeg vil jo gjerne skryte litt av all treningen jeg gjør også, så fremover vil jeg samtidig oppdatere her, for å ha noe å se tilbake på, og kanskje litt utfyllende tekst. Øvelsene kommer jeg tilbake til. Men ser frem til å kunne trene igjen, og håper formen lar seg gjøre inne få dager. Økt 1 er push: Økt 2 pull: Økt 3 legs: Økt 4 pull: Økt 5 push: Økt 6 legs: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 10. desember #7 Del Skrevet 10. desember Sommerfuul skrev (På 8.12.2024 den 12.45): Til å ha skrevet et såpass OK toppinnlegg, så glemte jeg av hele tråden min under sommerferien. 🤣 jeg MÅ bli bedre på å følge opp ting jeg driver med altså. Er jo litt flaut 😭 Hei og hvordan går det med din reise @Amatariel? 😁 Du er ikke alene om å synes det er vanskelig å komme i gang med gode rutiner. Men det er viktig i en sånn her prosess og se på det positive - og nå stakk du jo innom igjen! Kjempebra! Høsten din høres kjempeslitsom ut 😫 så skjønner godt at trening har blitt nedprioritert. Men nå kan det bare bli bedre fremover! Snart er vi på "rettsiden" av året, og veldig bra at mannen din har blitt motivert da! (jeg jobber enda med min 😅) Med meg går det bare bra. Over nyåret er det 2 år siden jeg startet livsstilsendringen min, og jeg står enda i det. Går litt i bølger, men sammenlagt går det riktig vei og det er såå deilig. Har det så mye bedre nå enn for to år tilbake at det ikke kan sammenlignes en gang. Lært mye om meg selv, tatt tak i det mentale og i løpet av denne tiden også blitt kvitt 17 kg. Men - har en god del igjen, så jeg blir og henge her en god stund til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfuul Skrevet 10 timer siden Forfatter #8 Del Skrevet 10 timer siden Amatariel skrev (På 10.12.2024 den 11.17): Du er ikke alene om å synes det er vanskelig å komme i gang med gode rutiner. Men det er viktig i en sånn her prosess og se på det positive - og nå stakk du jo innom igjen! Kjempebra! Høsten din høres kjempeslitsom ut 😫 så skjønner godt at trening har blitt nedprioritert. Men nå kan det bare bli bedre fremover! Snart er vi på "rettsiden" av året, og veldig bra at mannen din har blitt motivert da! (jeg jobber enda med min 😅) Med meg går det bare bra. Over nyåret er det 2 år siden jeg startet livsstilsendringen min, og jeg står enda i det. Går litt i bølger, men sammenlagt går det riktig vei og det er såå deilig. Har det så mye bedre nå enn for to år tilbake at det ikke kan sammenlignes en gang. Lært mye om meg selv, tatt tak i det mentale og i løpet av denne tiden også blitt kvitt 17 kg. Men - har en god del igjen, så jeg blir og henge her en god stund til -17kg er jo kjempebra! Bra jobbet!! 💪💪 kan tenke meg at ting er bedre nå, både mentalt og kanskje litt lettere fysisk også sniker litt i dagboka di, og skal følge med videre på reisen din, det er spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfuul Skrevet 10 timer siden Forfatter #9 Del Skrevet 10 timer siden Jeg er fortsatt ikke helt frisk, nå er det over 3 uker siden jeg først ble syk, og det har virkelig gått i bølger, på bedringens vei, så dårlig igjen. Men mistenker at det var 2 forskjellige sykdommer som rammet rett etter hverandre. Men jeg prøver iallefall å trene igjen, og det går egentlig greit. Blir litt tom for pust etterpå bare. Tok en helkropps på fredag, og kjørte ben økt i dag, og avsluttet med 15 min i massasjestol. Det er altså så deilig, skjemme bort kroppen litt med massasje etter en hard økt. Denne Økten var på fredag. Jeg liker egentlig ikke helkropps, for føler jeg orker mindre etterhvert på øvelsene siden jeg sliter meg ut. Så trives best med splitt, men nå med juleferie, så får vi se om jeg klarer å komme meg bort å trene 5-6 dager i uken. Dette var dagens økt, leg day. Fornøyd med innsatsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå