Gjest Azarael Skrevet 18. juni 2024 #1 Del Skrevet 18. juni 2024 Eller er det null håp for meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
remix2020 Skrevet 18. juni 2024 #2 Del Skrevet 18. juni 2024 Azarael skrev (7 minutter siden): Eller er det null håp for meg? Det kan jo være mange ulike årsaker for hvorfor man er ufør, men generelt burde ikke det å være ufør være noe hinder. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 18. juni 2024 #3 Del Skrevet 18. juni 2024 Absolutt ikke håpløst for deg! Mange uføretrygdede er i parforhold 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #4 Del Skrevet 18. juni 2024 Kommer an på fungeringsnivået ditt. Og attributtene dine ellers. Anonymkode: 3fcb7...be8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #5 Del Skrevet 18. juni 2024 Jeg ville ikke hatt noen betenkeligheter. Alle kan få en skade eller bli syke og dermed kunne bli uføretrygdet. Det som kunne gjøre meg betenkt, er om det er psykisk sykdom som er grunnen. Det er fordi det kan være veldig slitsomt å være rundt mennesker som er i psykisk ubalanse. Det må også være en person som er oppegående mentalt, og som ikke har rusproblemer av noe slag. Anonymkode: 28aea...b35 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Azarael Skrevet 18. juni 2024 #6 Del Skrevet 18. juni 2024 (endret) Feil Endret 18. juni 2024 av Azarael Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Azarael Skrevet 18. juni 2024 #7 Del Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg ville ikke hatt noen betenkeligheter. Alle kan få en skade eller bli syke og dermed kunne bli uføretrygdet. Det som kunne gjøre meg betenkt, er om det er psykisk sykdom som er grunnen. Det er fordi det kan være veldig slitsomt å være rundt mennesker som er i psykisk ubalanse. Det må også være en person som er oppegående mentalt, og som ikke har rusproblemer av noe slag. Anonymkode: 28aea...b35 Jeg har blitt mer oppegående mentalt i løpet av årene, å bedre skal det bli! Har ingen rusproblemer, aldri hatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 18. juni 2024 #8 Del Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Kommer an på fungeringsnivået ditt. Og attributtene dine ellers. Anonymkode: 3fcb7...be8 Mener du kroppen/ utseende/ former når du skriver dette? Eller personlig hygiene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #9 Del Skrevet 18. juni 2024 Det kommer jo helt an på hvorfor du er uføretrygdet og hvilke egenskaper du ellers har. Jeg kjenner for eksempel en ufør dame som har svært høy utdanning, har hatt krevende jobber, er vakker og nydelig på alle måter, men altså ufør nå (ikke pleietrengende). Jeg vet også om en dame på omtrent samme alder som knapt har fullført grunnskolen, er ustelt, overvektig, kjederøykende og frekk. Jeg vet hvilke av disse to jeg hadde valgt. Anonymkode: 7df18...968 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 18. juni 2024 #10 Del Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det kommer jo helt an på hvorfor du er uføretrygdet og hvilke egenskaper du ellers har. Jeg kjenner for eksempel en ufør dame som har svært høy utdanning, har hatt krevende jobber, er vakker og nydelig på alle måter, men altså ufør nå (ikke pleietrengende). Jeg vet også om en dame på omtrent samme alder som knapt har fullført grunnskolen, er ustelt, overvektig, kjederøykende og frekk. Jeg vet hvilke av disse to jeg hadde valgt. Anonymkode: 7df18...968 Det verste med hun siste du beskriver må være røyking! Antar at du mener tobakk? Uansett er nesten det å røyke cannabis, crack eller diamorfin verre. Sigaretter har gått fra å være høystatus for 100 år siden, til det motsatte nå. Og frekke mennesker er uattraktivt uavhengig av om inntekten er fra ett arbeid eller fra NAV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #11 Del Skrevet 18. juni 2024 Spiller ingen rolle. Men personen må klare seg selv økonomisk og jeg er i utgangspunktet ikke interessert i å fungere som hjemmehjelp. Hvis personen er ufør pga noe psykisk forventer jeg også at den likevel kan behandle andre ordentlig. Anonymkode: 153fc...84f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missbanana Skrevet 18. juni 2024 #12 Del Skrevet 18. juni 2024 Ja! Jeg giftet meg med en herlig (og tilfeldigvis ufør fyr) og det var aldri noen hindring. Det er klart det er noen utfordringer med helsen men det er så mange positive ting også. Man har mer tid sammen, hverdagen er mindre stresset, jeg kommer hjem fra jobb til ferdig middag! Ikke gi opp! Tenk mer på hva du har å tilby ( fast inntekt, stabilitet, tid og kjærlighet) enn det du ikke har 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #13 Del Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kommer an på fungeringsnivået ditt. Og attributtene dine ellers. Anonymkode: 3fcb7...be8 *funksjonsnivå Anonymkode: 3082f...9c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #14 Del Skrevet 18. juni 2024 Er alenemor i 40 årene og ufør🥳 Må innrømme jeg var spent på å starte å date etter jeg ble separert fra eks. For det første siden FB akkurat var i startfasen sist jeg var singel 😅 Så testet nettdating. Jeg ble positiv overrasket. Møtte masse fine menn og alle visste om min situasjon fra chat før de møtte meg. Datet et par av de litt mer seriøst og så møtte jeg han som ble kjæresten min. Alle de jeg møtte, inkludert kjæresten, er oppegående og fine menn som er godt utdannet og har godt betalte yrker(leger, psykologer, direktører etc) Nå er jeg en veldig positiv person som er veldig trygg på meg selv og mine verdier. Jeg er også økonomisk selvstendig og klarer meg fint selv. Jeg ser ikke etter ny ektemann og ikke etter en forsørger. Jeg blir aldri rik på penger, men så driter jeg i materielle ting også. Men jeg er veldig raus og generøs tross at jeg ikke har mer enn jeg trenger. Jeg har kjøpt masse smågaver til kjæresten og barna hans, fyller kjøleskapet når han og ungene overnatter her(i min lille leilighet der ungene elsker å komme på besøk tross hans nesten 200 kvm kåk🤭) Vi er utrolig forelsket og glad i hverandre og ungene hans forguder meg. Vi planlegger fremtiden sammen, men har ingen planer om å flytte sammen med det første. Han er den som har pratet mest om å flytte sammen på sikt. Og jeg er åpen for det om noen år kanskje. Men jeg trives her jeg bor med ungen min og at vi har vår egen hule å trekke oss tilbake i. Anonymkode: 7e9e4...5fe 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #15 Del Skrevet 18. juni 2024 Tja, om personen hadde livet på stell, hadde det ikke vært noe problem. Om jeg må betale alt av gaver til partners slekt, hvert eneste ute-måltid partner ønsker og livsopphold til hele husholdningen resten av mnd når partner har impulsshoppet hele matbudsjettet på McDonalds og masse dyr mat kun hen spiser, da er det verre. Jeg er ikke spesielt høyt lønnet selv... Tror nok denne erfaringen gjør meg skeptisk til partnere generelt, ikke bare uføre. Anonymkode: 312bb...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #16 Del Skrevet 18. juni 2024 Jeg er uføretrygdet, det er mange som vil være i forhold med meg i hvert fall, og jeg er gift. Hadde utdannelse og grei jobb før jeg ble ufør, så har max beløp siden jeg tjente over 6 G før, er slank og velstelt og ansett som pen, trener og lager god sunn middag fra bunnen de fleste dager (men noen dager ligger jeg rett ut og orker ingenting). Anonymkode: 95b62...cf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #17 Del Skrevet 18. juni 2024 Usikker på om du er mann eller kvinne. Men ufør kvinne har som regel ikke de største problemene. Hun må kanskje litt ned i liga muligens. Kommer litt an på både hva hun er ufør for og hvordan hun ser ut. Ufør mann kan ofte ha det litt vanskeligere. Spesielt om det er snakk om minstesats. Men min eks er ufør og har hatt flust med damer etter meg. Han er ufør, men utrolig pen og sjarmerende, så det hjelper nok litt på. Anonymkode: b456d...d13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #18 Del Skrevet 18. juni 2024 Azarael skrev (4 timer siden): Eller er det null håp for meg? Null håp er det ikke. Min ex var gift med meg og jeg er ufør. Jeg har problemer med nyrene. Han fant seg ny dame nå som er ufør og har ME. Men igjen så spørs det på personligheten og psyken din. Anonymkode: e877e...205 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #19 Del Skrevet 18. juni 2024 Er mann nærmere 45år. Ble brått og brutalt ufør nå, maks sats. Er gjeldfri og ufør, plutselig fått pensjonsalder 20år før tiden.. Ser ikke vitsen med å date. Vært litt på byen, og ingen ser skadene, ser ok ut, så får lett ons. Fungerer ok, men orker ikke dra inn en dårlig kjæreste når jeg har det så «bra» alene. Det er håp✅ Anonymkode: 1297f...156 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #20 Del Skrevet 18. juni 2024 Azarael skrev (6 timer siden): Eller er det null håp for meg? Er du kvinne eller mann? Det er nok lettere for en ufør kvinne enn en ufør mann å finne seg en partner. Men ja det er mulig, men vanskeligere enn hvis du hadde vært frisk. Så er det også forskjell på om du er ufør pga psyken eller pga noe fysisk. Så er det nok også lettere hvis du allerede er i et forhold når du blir ufør. Men uførhet kan tære på forholdet slik at det blir slutt. Jeg er selv i forhold som ufør med en frisk mann. Men da hadde vi allerede over 10 år sammen, 5 barn og jeg er ufør pga noe fysisk, samt har høyere utdannelse. Anonymkode: 14a88...b72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå