Gå til innhold

Ikke planlagt graviditet, problemer med familie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Luksusbia skrev (1 time siden):

Flytt alene

Hvorfor skal jeg flytte alene , om jeg har lyst til å flytte inn sammen med barnefar?

Anonymkode: b191e...6fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skal jeg flytte alene , om jeg har lyst til å flytte inn sammen med barnefar?

Anonymkode: b191e...6fc

Fordi det er eksen din. Du virker også som ei veldig usikker dame. Har ikke foreldrene dine motivert deg til å klare deg på egen hånd? Hvis du skal bli mor tror jeg du gjør lurt i å kunne ivareta deg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusbia skrev (1 time siden):

Men hvorfor tror du moten din blir så sint. Du bor jo hos henne. Har du i det hele tatt erfaring med å bo alene?

Hun har alltid vært ekstremt sint hele oppveksten min, det er jo derfor jeg ikke takler at hun blir sint. Det er nok en form for traumer av noe slag.  Jeg vet ikke om hun blir sint nå eller ikke(mest sannsynlig), men jeg tør ikke ta den sjansen før jeg har tatt et valg. 

Nå så bor jeg, eller er hos barnefar til vi finner ut av ting. Jeg har bodd alene før ja

Anonymkode: b191e...6fc

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 1.14):

Hei. Jeg står i en veldig kinkig situasjon akkurat nå og søker febrilsk etter hjelp. Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid med min ekskjæreste, jeg er 27 år.  Vi har fått veldig god kontakt igjen, så ikke det som er problemet. Problemet er at jeg bor nå med min mor, men ser etter leilighet, men ekskjæresten min eier hus, og han vil at jeg skal flytte inn igjen. Men jeg er liveredd for at min mor skal bli kjempe sint med tanke på at jeg er med han igjen, i tillegg til at jeg har blitt gravid. Jeg er ikke i den beste posisjonen i livet akkurat nå, da jeg går på AAP, men dette er min minste bekymring. 
 

jeg har ikke lyst til å flytte inn i en leilighet alene nå, som jeg skal gå igjennom en graviditet om jeg ikke velger å ta abort. Jeg vil flytte inn igjen til han, men ekstremt redd for reaksjonene rundt dette + graviditeten. 
 

er det noen som har vært i samme situasjon, eller har noen tips og råd til meg om hva jeg burde gjøre å tenke på nå som jeg står midt oppi dette, hva ville dere gjort?

 

Anonymkode: b191e...6fc

Tatt abort. Du er syk (går på aap), har gjort der slutt, og krangler med moren din. Ikke ta på deg mere. 

Anonymkode: 271bc...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 10.56):

Jeg vil bare si at noen mødre er så syke i hodet og så ekstremt kontrollerende, at det kan være særdeles vanskelig å ha egne meninger og ikke gjøre som vedkommende sier, spesielt hvis man ikke er så sterk psykisk. Jeg har selv vokst opp med en slik mor, og heldigvis lot jeg henne ikke kontrollere meg lengre etter jeg ble 18, men en del mennesker kan ha behov for å please en slik forelder og det kan godt tenkes at TS ikke er sammen med barnefar grunnet mors kontrollerende oppførsel. 

Det handler ikke nødvendigvis om modenhet. 

 

Anonymkode: 12270...31a

Så TS er moden men flytter likevel fra en kjernekar til en mor som er ekstremt kontrollerende? Selv om hun ikke har problemer med å bo alene i følge henne selv i oppfølgingssvar. Og nå skal hun flytte tilbake til eksen fordi han vil. 

Jeg er ikke så sikker på at det er denne typen modenhet man trenger som forelder. Det virker som om TS lar seg dominere av både den ene og den andre. Det er et dårlig utgangspunkt når hun skal ivareta et barn.

Anonymkode: da4f1...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Så TS er moden men flytter likevel fra en kjernekar til en mor som er ekstremt kontrollerende? Selv om hun ikke har problemer med å bo alene i følge henne selv i oppfølgingssvar. Og nå skal hun flytte tilbake til eksen fordi han vil. 

Jeg er ikke så sikker på at det er denne typen modenhet man trenger som forelder. Det virker som om TS lar seg dominere av både den ene og den andre. Det er et dårlig utgangspunkt når hun skal ivareta et barn.

Anonymkode: da4f1...4a4

Jeg flyttet ikke fra barnefar og inn til mor, nei. Det er 1,5 år siden vi var i et parforhold sist, så mye har skjedd på disse årene. Om jeg flytter tilbake til «eksen» så er det fordi BEGGE vil, vi har et godt forhold og vi prater om alt.

For første gang så har jeg noen andre å tenke på som er viktigere enn meg selv, som har ført til at jeg endelig klarer å stå opp for meg selv, og leve det livet JEG har lyst til. Så får andre mennesker mene akkurat hva dem vil. Jeg bryr meg ikke lenger om hva mor mener, Ho får enten «bli» med, eller la vær. 

jeg ser mange rundt meg som får barn i hytt og gevær, og det går som regel alltid bra! Det er ikke slik at om jeg føler meg litt usikker, (som ikke er veldig rart når jeg nesten akkurat har funnet ut av at jeg må ta det viktigste valget i livet mitt), så kommer jeg ikke til å ta vare på barnet mitt. 

Jeg føler den jenta som i førsteomgang spurte her om tips og råd, noe jeg aldri skal gjøre igjen. Endelig har funnet ut hvem hun vil være og hva som er verdt å bry seg om og ikke. 

Så takk for meg! Det ser ut til at hun også skal bli mor i mars. 

Anonymkode: b191e...6fc

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 1.14):

Hei. Jeg står i en veldig kinkig situasjon akkurat nå og søker febrilsk etter hjelp. Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid med min ekskjæreste, jeg er 27 år.  Vi har fått veldig god kontakt igjen, så ikke det som er problemet. Problemet er at jeg bor nå med min mor, men ser etter leilighet, men ekskjæresten min eier hus, og han vil at jeg skal flytte inn igjen. Men jeg er liveredd for at min mor skal bli kjempe sint med tanke på at jeg er med han igjen, i tillegg til at jeg har blitt gravid. Jeg er ikke i den beste posisjonen i livet akkurat nå, da jeg går på AAP, men dette er min minste bekymring. 
 

jeg har ikke lyst til å flytte inn i en leilighet alene nå, som jeg skal gå igjennom en graviditet om jeg ikke velger å ta abort. Jeg vil flytte inn igjen til han, men ekstremt redd for reaksjonene rundt dette + graviditeten. 
 

er det noen som har vært i samme situasjon, eller har noen tips og råd til meg om hva jeg burde gjøre å tenke på nå som jeg står midt oppi dette, hva ville dere gjort?

 

Anonymkode: b191e...6fc

Jwg vil bare si at du ikke skal bestemme noe pga andre. Også må du håpe å tro at ting går bra.

Nå vet jeg jo ikke hvorfor din mor er så imot kjæresten.  Er han voldelig ol, så bør du absolutt flytte for deg selv. Og tenker litt info om han er jo litt viktig iht å vite iht å flytte alene eller sammen med han. Du kan bli ganske styrket av å flytte for deg selv. Og det går helt fint om du er 27.

Jeg satt midt i eksmen og måtte flytte først inn til svigermor og så inn i leilighet når jeg skulle føde. Så på 5 mnd hadde jeg to flyttelass og 8 dager med eksamen.  Det gikk helt fint

Anonymkode: 41655...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til mange av de andre her, så vil jeg sterkt anbefale deg å flytte for deg selv i første omgang. Det høres ut som om du er lite selvstendig og vant til å bli overkjørt av moren din. Jeg tror du vil vokse mye på å bo for deg selv en stund. Du kan jo fortsatt finne sammen med eksen igjen, og jeg tror faktisk det er større sjanse for at dere finner tilbake til hverandre om dere bor hver for dere litt og tar det rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...