Gå til innhold

Hvordan elske seg selv mer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (1 minutt siden):

Ok, det skal jeg tåle å være. Det er uansett bedre enn å være selvgod og nebbete. 😉😂

;);) ;) 

Anonymkode: a8df4...f58

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

De jeg kjenner som "elsker seg selv" er også de mest selvopptatte menneskene jeg vet om. Kun opptatt av seg, sitt og egne likes på instagram. Så forferdelig å måtte ha noe å gjøre med sånne. 

Hvorfor skal man gå rundt å aktivt elske seg selv...??!? Det er faktisk nok om man ikke går rundt med selvhat. 

Det man mener med overskriften er vel mere. Hvordan akseptere seg selv ? 

For det er det egen kjærlighet betyr. 

Ikke at man går å roser seg selv opp i skyene eller at man går rundt å bare elsker seg selv. 

Konseptet self love. Handler mere om det å være raus med seg selv, se at man ikke er perfekt eller så kææævlig bra men alikevel være god nok, og ikke bare god nok, man fortjener å bli elsket, og man fortjener å ta vare på seg selv, både når det kommer til økonomiske, hygiene og orden etc.. 

Man godtar seg selv, men samtidig gir man seg tid til å forbedre seg selv. Du må liksom ha lyst til å gi deg selv en bedre helse, du må liksom klare å respektere kroppen din så andre ikke kan misbruke den etc... 

Det er det vi snakker om når vi snakker om egen kjærlighet/self love. 

Anonymkode: f4d55...1e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du overså kanskje at jeg skrev "de jeg kjenner". Fort gjort, men tegn på selvopptatthet.

Hehe, du er en vrien en du

Anonymkode: 1ace5...062

• Nyttig 1
Skrevet
Bombasi skrev (1 time siden):

Det er et komplekst spørsmål, og svaret blir veldig personavhengig. Noen har godt av å snu fokuset fra det negative til det positive, noen har godt av å endevende livet for å gjøre alt bedre rundt seg for å føle seg bedre, noen jager etter mestring og positive tilbakemeldinger, noen går i terapi, noen reflekterer seg ihjel, noen utnytter andre for bekreftelser osv. 

Men for å starte med noe enkelt så tror jeg det er bedre at du nøytraliserer det negative - de tankene om deg som bryter deg ned - og ikke jager etter å elske deg selv. For det er et ganske så høyt mål.
Her er mitt råd noe så banalt som: drit i det.

Drit i hvordan du har det, hva andre tenker, hva du selv tenker, hva andre gjør, hva du gjør, hva andre har, hva du ikke har osv.
Distansèr deg. Javel, så er ikke livet på topp, andre ser ned på deg, du ser ned på deg selv, andre lever livet, du er stuck, andre har full pakke, du har bare deg selv osv. Hva så? Drit i det. Fjern tankene. Javel, så sliter du med vekta, ser slapp ut i håret, har en kvise på nesen, har litt appelsinhud på rævva, følger ikke motene osv. Hva så? Drit i det. Fjern tankene.

Du er den du er! Og du gjør det du gjør! Og det er fanden meg godt nok. Både for deg og andre. Og hvis andre ikke liker det, drit i dem.

For å parafrasere en klisjè innenfor psykologi: "det handler ikke om hvordan du har det, men hvordan du tar det". Og en god start er å da å drite i det negative med og rundt deg. 

Om dette fører til at du elsker deg selv kan diskuteres, men det nøytraliserer iallfall de negative følelsene, og det er tidenes start. Et godt steg på veien. Fra nøytralisering til elsking er det en god vei å gå, men mestrer du å eliminere det negative så kan døra til å elske seg selv for den man er og det man gjør åpnes lettere.

Du skriver så bra…… liker alltid å lese hva du tenker/mener 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker megselv mer når jeg danser. Eller, elsker mer å være i kroppen når jeg danser blir vel mer rett. Men skal inrømme jeg har noen "felt cute" øyeblikk også, å det er jo bare bra.

Etter å ha overtenkt og gransket meg ned i en veldig dårlig selvtilitt og kropps hat, så tror jeg at det å tenke positivt fungerer. Men personlig orker jeg ikke mye mer overtenk, så tror at aksjon og å la ting gå, fuck it jeg vil verdsette noe mer nyttig enn dette, også kan være en vei. 

Lage ting, være med folk og le, lese en bok, ikke fokusere så alt for mye på seg hele tiden. 

Anonymkode: 03cae...8a8

Gjest Bombasi
Skrevet
Etk skrev (5 minutter siden):

Du skriver så bra…… liker alltid å lese hva du tenker/mener 😊

Så fint å høre at du liker ramblingen min. 🤩 Takk 😊 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...