Gå til innhold

Er det vanlig/normalt at en hund ser etter anledning til å angripe annen hund bakfra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, PITTY said:

Jeg tror det vil bli for mye jobb. Spesielt for de. For de mener fortsatt at dette vil gå over av seg selv, uten spesielle tiltak.

Jeg tror ikke det blir bra i det hele tatt. Det blir et for kort tidsrom hver gang de skal møtes for at de liksom skal kunne bli fortrolig med hverandre. Jeg har jo nå sett hvor innbakt usikkerhet denne hunden har. Nevnte jeg det? Denne hunden markerer(tisser) innendørs i deres eget hjem. Og den tisset nå i senga til min hund. Min hund villa da selvsagt ikke sove i senga si etterpå.. 

Jeg tenker det letteste er å la den hunden få fred og ro. La heller min være et annet sted når jeg er på besøk..

Jeg er enig med deg at det er nok det letteste, ikke minst for den stakkars andre hunden. Høres ikke ut som det er rasen eller hunden det er noe galt led i dette tilfellet, her sitter nok problemet hos eierne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 hours ago, PITTY said:

Nei, det var ingen tenner i bruk fra noen av de sannsynligvis. Ingen skader, godt er det.  Hunder tenker  ikke at dette er feigt, det er helle smart Ok. Det er vel heller jeg som tenker at det er feig adferd, Jeg er ikke vant med dette scenario for det har gått bra med andre hunder på deres hjemmebane. De har blitt fortrolig med hverandre ganske fort, til og med lek. Tispe til tispe.

Ingen tvil om at whippeten var usikker på alt mulig ved for den helt nye situasjonen. Det har aldri vært en annen hund på besøk hos de. Også passe naivt av meg å høre på disse eierne om at dette ville gå seg til etterhvert. For det ble motsatt istedenfor. Det ble verre gjennom helgen.

Som sagt, jeg har aldri erfart dette tidligere, heller ikke vært vitne til et slikt angrep bakfra. Har truffet denne hunden før alene hos noen andre, altså uten min hund. Det var flere mennesker tilstede. Denne hunden viste stor grad av usikkerhet da også.

Jeg synes ikke det er riktig at denne hunden gjentatte ganger blir satt i slike situasjoner. Eier bør ta hensyn til hundens usikkerhet og tilrettelegge deretter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...