AnonymBruker Skrevet 17. juni #1 Del Skrevet 17. juni Dette skjedde på besøk hos noen forrige helg. Jeg ble fortalt at hunden deres kunne være litt territorial etc.. Både min og de andre sin var tisper. Hunden min er langt mindre, men den tar mye plass i den sosiale sfæren. Sjarmere eierne av den andre hunden, snuse i matbollen til hunden som bor der m. m. Dette likte jo hjemmets hund særdeles dårlig. De andre eierne mente at dette ville gå seg til at deres hund var skeptisk. Jeg var derimot ikke like sikker, og etterhvert, etter noe murring lang tid i forkant så angrep denne hunden brått og uten varsel min hund bakfra mens de oppholdt seg under bordet. Dette sluttet heldigvis like fort som det begynte, for min lille svarte straks på tiltale. Hun har forøvrig aldri vært i slagsmål før. Etter dette satt min hund klar og fulgte nitidig denne hunden med øynene. Deres hund sirkulerte litt under bordet vekslende med å gå vekk. Blikket var hele tiden unnvikende, men jeg fikk likevel følelsen av den var på utkikk etter en mulighet til å angripe igjen. Jeg har vært borti mye slagsmål mellom hunder i den tiden jeg hadde større hund. Men her var det altså en disputt mellom en mellomstor og en liten. Syntes denne formen for angreps-taktikk fra en overlegen hund størrelse var ganske feig og uvanlig. Ligger kanskje litt til rasen eller? Whippet. Har nemlig vært borti én lignende situasjon, men uten at det endte med angrep. Min hund viste klare dempe-signaler. Dette var også en whippet. Anonymkode: 14a61...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #2 Del Skrevet 17. juni Her var det jo masse signaler i forkant at situasjonen mellom hundene var anspent. Angrepet var derfor verken uprovosert eller uventet. Hunden dere var i hjemmet til, gjorde ikke noe uvanlig. Den reagerte på en situasjon den viste sterke signaler på at den ikke var komfortabel med. Det er din og de andre eiernes jobb å passe på at hundene er komfortable. Dere feilet. Det er ingen av hundens feil. Det er din og de andre eierne sin feil. Dere visste alle at hunden var ukomfortabel med andre hunder, og lot likevel de være løse, med din hund løpende med nesen borti matskål og annet. Hundene burde vært i bånd og langt unna hverandre, så de fikk mulighet til å falle til ro og slappe av. At du her prøver å få vridd det over på at den andre hunden er unormal, er idiotisk. Ta din del av ansvaret. Anonymkode: 7afcf...ab0 14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #3 Del Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Her var det jo masse signaler i forkant at situasjonen mellom hundene var anspent. Angrepet var derfor verken uprovosert eller uventet. Hunden dere var i hjemmet til, gjorde ikke noe uvanlig. Den reagerte på en situasjon den viste sterke signaler på at den ikke var komfortabel med. Det er din og de andre eiernes jobb å passe på at hundene er komfortable. Dere feilet. Det er ingen av hundens feil. Det er din og de andre eierne sin feil. Dere visste alle at hunden var ukomfortabel med andre hunder, og lot likevel de være løse, med din hund løpende med nesen borti matskål og annet. Hundene burde vært i bånd og langt unna hverandre, så de fikk mulighet til å falle til ro og slappe av. At du her prøver å få vridd det over på at den andre hunden er unormal, er idiotisk. Ta din del av ansvaret. Anonymkode: 7afcf...ab0 Og i tillegg lot dere begge hundene gå under bordet sammen, altså et innskrenket område? Dere la opp til trøbbel. Dere bør være glade for at den andre hunden helt oppriktig ikke var ute etter trøbbel. Atferden du beskriver, passer til en usikker hund som ikke vet hvordan den skal reagere på at det kommer en annen hund inn i hjemmet. Anonymkode: 7afcf...ab0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 18. juni #4 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Og i tillegg lot dere begge hundene gå under bordet sammen, altså et innskrenket område? Dere la opp til trøbbel. Dere bør være glade for at den andre hunden helt oppriktig ikke var ute etter trøbbel. Atferden du beskriver, passer til en usikker hund som ikke vet hvordan den skal reagere på at det kommer en annen hund inn i hjemmet. Anonymkode: 7afcf...ab0 Helt korrekt alt du skriver. Og det blir heller ingen neste gang når det kommer til at disse hundene skal være sammen. I alle fall ikke i deres hjem. Likevel, dette var ikke det som var spørsmålet i tråden. Det var om hund som angriper bakfra, hvor normalt det er.. Som sagt, jeg har vært vitne til en drøss med konfrontasjoner mellom hunder før, men da har de vært face to face. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 18. juni #5 Del Skrevet 18. juni Det er ikke unormalt da det en utrygg hund vil synes det er tryggere å angripe den enden som ikke er farlig (den uten tenner). Det er ikke "feigt", hunder tenker ikke slik. Det er faktisk ganske smart, fordi det er da mindre sjanse for å bli skadet selv. Men jeg vet ikke om jeg vil kalle det "vanlig", da det er mer vanlig at hunder løser uenigheter uten konflikter der de kan. Disse hundene burde uansett aldri vært inne sammen når den som bor der tydelig var så ubekvem med situasjonen. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #6 Del Skrevet 18. juni Tabris skrev (6 minutter siden): Det er ikke unormalt da det en utrygg hund vil synes det er tryggere å angripe den enden som ikke er farlig (den uten tenner). Det er ikke "feigt", hunder tenker ikke slik. Det er faktisk ganske smart, fordi det er da mindre sjanse for å bli skadet selv. Men jeg vet ikke om jeg vil kalle det "vanlig", da det er mer vanlig at hunder løser uenigheter uten konflikter der de kan. Disse hundene burde uansett aldri vært inne sammen når den som bor der tydelig var så ubekvem med situasjonen. Første utheving: Så utrolig godt sagt! Andre utheving: Og den skulle ihvertfall ikke fått lov til å snuse i matbollen til hunden som bor i huset! Jeg har kjent mange whippeter, men det nærmeste jeg kommer noe som ligner det du, @PITTY, beskriver er et bjeff rett etter passering av (enkelte) andre hunder. Jeg har vært på besøk hos venner med rasen og har hatt med egne hunder på besøk uten at det noen gang har bydd på problemer. Da har mine hunder tatt soveplassen til hunden(e) som bor der og fått oppmerksomhet fra eierne. Den eneste formen for "konflikt" har vært når valpen ikke har tatt signaler om at nok er nok, da har det kommet beskjed, men med lyd, ingen tenner involvert. Når vi drar på besøk til whippetene eller de kommer på besøk til oss, så starter vi alltid med å gå en tur sammen. Da får de snust og tisset (hele gjengen skal alltid tisse på samme sted) og blitt litt vant til hverandre igjen. Jeg har stor tro på å møtes i tursituasjon før man slipper hundene sammen i den enes hjem. Jeg vet jo ikke hva slags gemytt noen av disse to hundenen har, og du unngår beleilig å nevne egen rase. Er det kanskje en grunn til det? Mine hunder ser forresten ikke forskjell på størrelse. Jeg har en liten/mellomstor rase og de er like gode venner med naboens schæfer som de er med den andre naboens chihuahua. Størrelsen er altså helt underordnet. Anonymkode: c7ec7...2c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #7 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette skjedde på besøk hos noen forrige helg. Jeg ble fortalt at hunden deres kunne være litt territorial etc.. Både min og de andre sin var tisper. Hunden min er langt mindre, men den tar mye plass i den sosiale sfæren. Sjarmere eierne av den andre hunden, snuse i matbollen til hunden som bor der m. m. Dette likte jo hjemmets hund særdeles dårlig. De andre eierne mente at dette ville gå seg til at deres hund var skeptisk. Jeg var derimot ikke like sikker, og etterhvert, etter noe murring lang tid i forkant så angrep denne hunden brått og uten varsel min hund bakfra mens de oppholdt seg under bordet. Dette sluttet heldigvis like fort som det begynte, for min lille svarte straks på tiltale. Hun har forøvrig aldri vært i slagsmål før. Etter dette satt min hund klar og fulgte nitidig denne hunden med øynene. Deres hund sirkulerte litt under bordet vekslende med å gå vekk. Blikket var hele tiden unnvikende, men jeg fikk likevel følelsen av den var på utkikk etter en mulighet til å angripe igjen. Jeg har vært borti mye slagsmål mellom hunder i den tiden jeg hadde større hund. Men her var det altså en disputt mellom en mellomstor og en liten. Syntes denne formen for angreps-taktikk fra en overlegen hund størrelse var ganske feig og uvanlig. Ligger kanskje litt til rasen eller? Whippet. Har nemlig vært borti én lignende situasjon, men uten at det endte med angrep. Min hund viste klare dempe-signaler. Dette var også en whippet. Anonymkode: 14a61...448 "etter noe murring lang tid i forkant så angrep denne hunden brått og uten varsel min hund bakfra mens de oppholdt seg under bordet." Ikke akkurat uten forvarsel da. Og et slikt angrep er pga av redsel. Hunder tenker heller ikke størrelse. Her syns jeg dere som eiere gjorde veldig lite for å gjøre det greit for hundene, de fikk gå rundt og føle seg utrygge, de fikk ha ressursforsvar. Dere tok altså 0 ansvar, og 0 veiledning for at de skulle ha en sjanse til å finne ut hvordan de kunne sameksistere. Hundenes adferd i den situasjonen du beskriver er forventet når de blir presset. Anonymkode: dc202...0a1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 18. juni #8 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette skjedde på besøk hos noen forrige helg. Jeg ble fortalt at hunden deres kunne være litt territorial etc.. Både min og de andre sin var tisper. Hunden min er langt mindre, men den tar mye plass i den sosiale sfæren. Sjarmere eierne av den andre hunden, snuse i matbollen til hunden som bor der m. m. Dette likte jo hjemmets hund særdeles dårlig. De andre eierne mente at dette ville gå seg til at deres hund var skeptisk. Jeg var derimot ikke like sikker, og etterhvert, etter noe murring lang tid i forkant så angrep denne hunden brått og uten varsel min hund bakfra mens de oppholdt seg under bordet. Dette sluttet heldigvis like fort som det begynte, for min lille svarte straks på tiltale. Hun har forøvrig aldri vært i slagsmål før. Etter dette satt min hund klar og fulgte nitidig denne hunden med øynene. Deres hund sirkulerte litt under bordet vekslende med å gå vekk. Blikket var hele tiden unnvikende, men jeg fikk likevel følelsen av den var på utkikk etter en mulighet til å angripe igjen. Jeg har vært borti mye slagsmål mellom hunder i den tiden jeg hadde større hund. Men her var det altså en disputt mellom en mellomstor og en liten. Syntes denne formen for angreps-taktikk fra en overlegen hund størrelse var ganske feig og uvanlig. Ligger kanskje litt til rasen eller? Whippet. Har nemlig vært borti én lignende situasjon, men uten at det endte med angrep. Min hund viste klare dempe-signaler. Dette var også en whippet. Anonymkode: 14a61...448 Murringa var forvarselet. Så hunden dere besøkte er territoriell og ingen av dere tenkte på å ta forholdsregler? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #9 Del Skrevet 18. juni Høres ut som et eier problem,hos begge to. Eierne av den andre hunden burde ikke tenkt at det løser seg selv, og du som besøkende, med en hund som er frekk og frempå burde stoppet hunden din i å ta seg så innmari til rette. Og så må du slutte å menneskeliggjøre hundene, det er ingenting feigt eller uvanlig med dette. Angrepet var varslet. slik du selv beskriver det,. og dere gjorde ingenting for å hjelpe hundene, og på et begrenset område som under et bord er det helt vanlig at en hund tar rumpa til en annen, når det er den som kommer i veien. I forhold til rasen er Whippeter ganske omgjengelige, og har det direkte og tydelige språket til mynden, og motet fra både mynden og terriere. De kan dog bli misforstått av mennesker og nedavlede hunderaser, fordi de ikke er vant med de finstilte nyansene i et mer primitivt hundespråk. Anonymkode: 30b79...60a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 18. juni #10 Del Skrevet 18. juni (endret) Tabris skrev (3 timer siden): Det er ikke unormalt da det en utrygg hund vil synes det er tryggere å angripe den enden som ikke er farlig (den uten tenner). Det er ikke "feigt", hunder tenker ikke slik. Det er faktisk ganske smart, fordi det er da mindre sjanse for å bli skadet selv. Men jeg vet ikke om jeg vil kalle det "vanlig", da det er mer vanlig at hunder løser uenigheter uten konflikter der de kan. Disse hundene burde uansett aldri vært inne sammen når den som bor der tydelig var så ubekvem med situasjonen. Nei, det var ingen tenner i bruk fra noen av de sannsynligvis. Ingen skader, godt er det. Hunder tenker ikke at dette er feigt, det er helle smart, Ok. Det er vel heller jeg som tenker at det er feig adferd, Jeg er ikke vant med dette scenario for det har gått bra med andre hunder på deres hjemmebane. De har blitt fortrolig med hverandre ganske fort, til og med lek. Tispe til tispe. Ingen tvil om at whippeten var usikker på alt mulig ved for den helt nye situasjonen. Det har aldri vært en annen hund på besøk hos de. Også passe naivt av meg å høre på disse eierne om at dette ville gå seg til etterhvert. For det ble motsatt istedenfor. Det ble verre gjennom helgen. Som sagt, jeg har aldri erfart dette tidligere, heller ikke vært vitne til et slikt angrep bakfra. Har truffet denne hunden før alene hos noen andre, altså uten min hund. Det var flere mennesker tilstede. Denne hunden viste stor grad av usikkerhet da også. Endret 18. juni av PITTY Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 18. juni #11 Del Skrevet 18. juni Bålkaffe skrev (1 time siden): Murringa var forvarselet. Så hunden dere besøkte er territoriell og ingen av dere tenkte på å ta forholdsregler? Sant, for jeg ante faktisk fare og ikke fred.. De andre bagatelliserte det. Lett å la seg lede når man er gjest liksom.. På hundenes bekostning i dette tilfelle. La forøvrig merke til at whippeten følte seg tryggere utendørs, og da min mer forsiktig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #12 Del Skrevet 18. juni PITTY skrev (3 timer siden): Nei, det var ingen tenner i bruk fra noen av de sannsynligvis. Ingen skader, godt er det. Hunder tenker ikke at dette er feigt, det er helle smart, Ok. Det er vel heller jeg som tenker at det er feig adferd, Jeg er ikke vant med dette scenario for det har gått bra med andre hunder på deres hjemmebane. De har blitt fortrolig med hverandre ganske fort, til og med lek. Tispe til tispe. Ingen tvil om at whippeten var usikker på alt mulig ved for den helt nye situasjonen. Det har aldri vært en annen hund på besøk hos de. Også passe naivt av meg å høre på disse eierne om at dette ville gå seg til etterhvert. For det ble motsatt istedenfor. Det ble verre gjennom helgen. Som sagt, jeg har aldri erfart dette tidligere, heller ikke vært vitne til et slikt angrep bakfra. Har truffet denne hunden før alene hos noen andre, altså uten min hund. Det var flere mennesker tilstede. Denne hunden viste stor grad av usikkerhet da også. Grunnen til at man ikke nødvendigvis ser det ofte, er fordi en situasjon vanligvis eskalerer i starten av en interaksjon når hundene lukter og sjekker ut hverandre, eller når to hunder leker og én eller begge blir for intensive. I deres situasjon fikk den anspente atmosfæren tid til å vokse seg til et monster. Whippeten knakk til slutt under presset, og da er rumpa mye tryggere å ta ut stresset på, enn ansiktet hvor tennene er. Du vil kanskje lure på hvorfor whippeten ikke bare gikk vekk om den var såpass ukomfortabel. Det er ikke sånn det fungerer. Vi har alle tvunget oss selv til å bli værende i situasjoner vi synes er ekstremt ukomfortable på grunn av sosialt press. Kanskje har vi en stressreaksjon under eller etter situasjonen har passert. Gå tur med hundene uten å la de hilse en tid fremover. Drar dere på besøk igjen senere, bør hundene (og spesielt din, så den ikke løper rundt for å sjekke hele huset), være i bånd og holdt på hver side av sofaen/rommet. Anonymkode: 7afcf...ab0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #13 Del Skrevet 18. juni Eller den angrep bakfra fordi begge hundene var under bordet og det var begrenset plass og whippet ga den andre tispe klar beskjed om å ha seg unna. Hvorfor var begge hundene under bordet og fikk lov til å ligge å knurre på hverandre? Utrolig dårlig håndtert av begge eiere, men som gjest som vet man har en påtrengende hund, så bør man faktisk ta forholdsregler når man kommer inn i andre hunders innerste terretorier.. Anonymkode: 76213...7bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 18. juni #14 Del Skrevet 18. juni (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Grunnen til at man ikke nødvendigvis ser det ofte, er fordi en situasjon vanligvis eskalerer i starten av en interaksjon når hundene lukter og sjekker ut hverandre, eller når to hunder leker og én eller begge blir for intensive. I deres situasjon fikk den anspente atmosfæren tid til å vokse seg til et monster. Whippeten knakk til slutt under presset, og da er rumpa mye tryggere å ta ut stresset på, enn ansiktet hvor tennene er. Du vil kanskje lure på hvorfor whippeten ikke bare gikk vekk om den var såpass ukomfortabel. Det er ikke sånn det fungerer. Vi har alle tvunget oss selv til å bli værende i situasjoner vi synes er ekstremt ukomfortable på grunn av sosialt press. Kanskje har vi en stressreaksjon under eller etter situasjonen har passert. Gå tur med hundene uten å la de hilse en tid fremover. Drar dere på besøk igjen senere, bør hundene (og spesielt din, så den ikke løper rundt for å sjekke hele huset), være i bånd og holdt på hver side av sofaen/rommet. Anonymkode: 7afcf...ab0 Det som vi begge eierne var bevisst på var at hundene skulle treffes ute på nøytral grunn. Det så bra ut, ingenting som tydet på stress fra hunden der. Jeg nevnte en matbolle, men når jeg tenker etter så så ikke den andre hunden det. Imidlertid hadde den en seng og et par leker som min hund prøvde å nærme seg. Etter klare signaler så trakk min hund seg klokelig ut av situasjonen. Men også her kom det en utagering fra denne hunden i etterkant, mens min hund trakk seg ut av situasjonen, så spratt ned på gulvet og knurret. Du sier hunder ikke normalt trekker seg ut av en situasjon når den er ukomfortabel. I et åpent miljø synes jeg faktisk det er nettopp det som er normalen av hva jeg har sett av avventende konflikter mellom to hunder. Mange stiller seg opp i posisjon, hodet side om side. Utfallet kommer fra den hunden som føler mest på presset.. "angrep er beste forsvar." Men like mange ganger har jeg sett den pressede hunden trekke seg sakte ut av situasjonen. Men her var nok alt litt annerledes. Hunden følte på sitt territorium, samtidig var den usikker og ukomfortabel. Og i kombinasjon med min sosiale frekkas av en hund som ikke tar signalene godt nok. Dette var ny erfaring for meg også, på flere felt. Rompeangrep, andre eiere som overbevisende mener at sin hund fikser dette. Og jeg som hører/tror på de uten å ta affære selv. Disse eierne er svært sensitive folk hvis man snakker de imot, så jeg tror heller jeg får si at min hund er på spa-behandling når skal møtes igjen.. Endret 18. juni av PITTY Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #15 Del Skrevet 18. juni Er hunden din valp/unghund? Kan det være at whippeten mente hunden din trengte litt oppdragelse? Hatt whippets ( i flertall) over mange år nå, eneste gangene jeg har opplevd at de " angriper" er når valper/unghunder blir 'satt på plass' Ellers er de vanligvis veldig sosiale. Anonymkode: 4ab5e...4ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 18. juni #16 Del Skrevet 18. juni (endret) AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Er hunden din valp/unghund? Kan det være at whippeten mente hunden din trengte litt oppdragelse? Hatt whippets ( i flertall) over mange år nå, eneste gangene jeg har opplevd at de " angriper" er når valper/unghunder blir 'satt på plass' Ellers er de vanligvis veldig sosiale. Anonymkode: 4ab5e...4ca Nei min er over to år så skal nok ikke ligge der. Tror denne hunden er misforstått av eierne, jeg har sett den i andre sammenhenger og da har den også fremstått usikker og sky. De mener og praktiserer f.eks at det er hunden deres som skal læres til å takle unger uavhengig om de er høylytte og masete eller ikke. Det er en storfamilie med barn og en skokk med hypre barnebarn. Heller det enn at ungene skal lære/tilnærme seg hunden på dens premisser, siden det nettopp er en hund. Jeg synes det blir helt feil. Jeg mener derfor at den har blitt overeksponert for usikkerhet.. Og da tror jeg situasjoner kan gå galt i flere sammenhenger. Endret 18. juni av PITTY Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 18. juni #17 Del Skrevet 18. juni 4 hours ago, AnonymBruker said: Grunnen til at man ikke nødvendigvis ser det ofte, er fordi en situasjon vanligvis eskalerer i starten av en interaksjon når hundene lukter og sjekker ut hverandre, eller når to hunder leker og én eller begge blir for intensive. I deres situasjon fikk den anspente atmosfæren tid til å vokse seg til et monster. Whippeten knakk til slutt under presset, og da er rumpa mye tryggere å ta ut stresset på, enn ansiktet hvor tennene er. Du vil kanskje lure på hvorfor whippeten ikke bare gikk vekk om den var såpass ukomfortabel. Det er ikke sånn det fungerer. Vi har alle tvunget oss selv til å bli værende i situasjoner vi synes er ekstremt ukomfortable på grunn av sosialt press. Kanskje har vi en stressreaksjon under eller etter situasjonen har passert. Gå tur med hundene uten å la de hilse en tid fremover. Drar dere på besøk igjen senere, bør hundene (og spesielt din, så den ikke løper rundt for å sjekke hele huset), være i bånd og holdt på hver side av sofaen/rommet. Anonymkode: 7afcf...ab0 Det er ikke sikkert den følte den hadde noe sted å gå, hvis den opplevde at hele hjemmet var blitt overtatt av denne inntrengeren. 42 minutter siden, PITTY said: Nei min er over to år så skal nok ikke ligge der. Tror denne hunden er misforstått av eierne, jeg har sett den i andre sammenhenger og da har den også fremstått usikker og sky. De mener og praktiserer f.eks at det er hunden deres som skal læres til å takle unger uavhengig om de er høylytte og masete eller ikke. Det er en storfamilie med barn og en skokk med hypre barnebarn. Heller det enn at ungene skal lære/tilnærme seg hunden på dens premisser, siden det nettopp er en hund. Jeg synes det blir helt feil. Jeg mener derfor at den har blitt overeksponert for usikkerhet.. Og da tror jeg situasjoner kan gå galt i flere sammenhenger. Huff, det høres jo skikkelig utrivelig ut. Høres ut som denne hunden er vant med at grenser ikke blir respektert og at den blir plaget selv om den prøver å si fra. Blir skikkelig trist når jeg møter slike eiere, ville de selv funnet seg i om noen plagsomme folk drev å pillet de i ørene og var slitsomme mot de liksom? Hvorfor skal en hund måtte tåle det? I det lyset er det jo ikke så rart om den forsøker seg med å bruke tennene for å jage vekk en inntrenger da, den er jo vant med at mer diskrete signaler ikke blir tatt på alvor, og det gjorde de jo heller ikke denne gangen. Og et spiller ingen rolle at inntrengeren er mindre, det kan være like provoserende/skremmende for den andre hunden uansett. Min hund hadde sikkert drept din hun i den situasjonen du beskriver (ville selvsagt aldri ha skjedd, siden vi tar hensyn til hva slags hund vi har). Det er ikke unormalt på noen måte at det går fint ute men at det blir dårlig stemning inne. Jeg passer ofte andre hunder men sjekker alltid først om det går bra med de innendørs, og tar vekk alt av leker og matskåler og sånt for å minimere sjansen for konflikt. Tar man riktig hensyn til hundene går det fint, selv med en hund med stort anlegg for ressursforsvar som min har. Det vil sikkert være mulig med den hunden du var på besøk hos også, med riktige tiltak og kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #18 Del Skrevet 18. juni Som fortjent. En påminnelse om å være litt mere ydmyk. Dere er på besøk og burde holdt en lav profil. Anonymkode: 514e3...d95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 18. juni #19 Del Skrevet 18. juni Gliffy skrev (49 minutter siden): Det vil sikkert være mulig med den hunden du var på besøk hos også, med riktige tiltak og kontroll. Jeg tror det vil bli for mye jobb. Spesielt for de. For de mener fortsatt at dette vil gå over av seg selv, uten spesielle tiltak. Jeg tror ikke det blir bra i det hele tatt. Det blir et for kort tidsrom hver gang de skal møtes for at de liksom skal kunne bli fortrolig med hverandre. Jeg har jo nå sett hvor innbakt usikkerhet denne hunden har. Nevnte jeg det? Denne hunden markerer(tisser) innendørs i deres eget hjem. Og den tisset nå i senga til min hund. Min hund villa da selvsagt ikke sove i senga si etterpå.. Jeg tenker det letteste er å la den hunden få fred og ro. La heller min være et annet sted når jeg er på besøk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #20 Del Skrevet 18. juni Hvorfor lar du hunden din ta så mye plass når du har den med til andre? Du skriver selv i hi at den tar mye plass og er frempå. Det er rett og slett frekt ovenfor den usikre hunden. Hvis du ikke klarer å ha hunden din under kontroll hos andre er det idiotisk å ta den med til noen som sier de har en territoriell tispe. Anonymkode: f17a7...dee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå