AnonymBruker Skrevet 21. juni #41 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Beklager, TS her. Barna er 14 og 15 år, jenter begge to. De har med hver sin iPad, litt snop og sånt fra før. Vi har reist noen ganger til Gran Canaria og det er jo 6 timer. Men ekstra tips tar jeg imot med åpne armer, så bare gi flere. Mange gode allerede. Og nei, det er ikke egoistisk å ta med unger på lengre reiser. Min unger snakker stadig om feriene vi har hatt og det å sitte på fly er jo en del av reisen. De oppfører seg fint og vi har reist siden de var babyer (ja jeg skiftet bleie en gang i setet, men hun hadde på kjole,stod oppreist, og det var bare tissebleie som var up&go så ingen så noe eller det lukta). Anonymkode: d4f96...e3d Hvis ikke ungdommene dine klarer holde seg rolig og underholde seg selv på flyreisen.. Har det sviktet litt i oppdragelsen... Anonymkode: f34b9...948 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #42 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Beklager, TS her. Barna er 14 og 15 år, jenter begge to. De har med hver sin iPad, litt snop og sånt fra før. Vi har reist noen ganger til Gran Canaria og det er jo 6 timer. Men ekstra tips tar jeg imot med åpne armer, så bare gi flere. Mange gode allerede. Og nei, det er ikke egoistisk å ta med unger på lengre reiser. Min unger snakker stadig om feriene vi har hatt og det å sitte på fly er jo en del av reisen. De oppfører seg fint og vi har reist siden de var babyer (ja jeg skiftet bleie en gang i setet, men hun hadde på kjole,stod oppreist, og det var bare tissebleie som var up&go så ingen så noe eller det lukta). Anonymkode: d4f96...e3d Når de er så store er det virkelig null stress! Bare husk klesskift, våtservietter, deo og tannbørste/tannkrem. Klær og undertøy i bomull er lurt. Og headset, AirPods eller lignende. Anonymkode: a58db...0f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #43 Del Skrevet 21. juni Dette er jo helt latterlig. Anonymkode: 7d04d...f6d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #44 Del Skrevet 22. juni Kan ikke huske at mine foreldre tilrettela eller problematiserte lange flyreiser da jeg var i den alderen. Vi klarte oss med den underholdningen som fantes på flyet. Det viktigste tenker jeg er å huske å få de til å bevege seg og ikke sitte pal i setet i 16 timer i strekk samt drikke nok vann. Om de er jålete - kan de ta med lite sminkespeil, sminke, sminkefjerneservietter, ansiktsmasker osv sånn at de kan dille med på flyturen og stelle seg før landing. Anonymkode: 67c32...d68 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #45 Del Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (20 timer siden): Kan ikke huske at mine foreldre tilrettela eller problematiserte lange flyreiser da jeg var i den alderen. Vi klarte oss med den underholdningen som fantes på flyet. Det viktigste tenker jeg er å huske å få de til å bevege seg og ikke sitte pal i setet i 16 timer i strekk samt drikke nok vann. Om de er jålete - kan de ta med lite sminkespeil, sminke, sminkefjerneservietter, ansiktsmasker osv sånn at de kan dille med på flyturen og stelle seg før landing. Anonymkode: 67c32...d68 Hehe, enig. Da jeg var barn og tenåring klarte jeg meg bra med fellesskjermen foran i kabinen og noen blader/magasiner på de lange interkontinentale flyvningene. Anonymkode: 4f23a...dec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlackSunshine Skrevet 23. juni #46 Del Skrevet 23. juni On 6/21/2024 at 4:26 PM, AnonymBruker said: Beklager, TS her. Barna er 14 og 15 år, jenter begge to. De har med hver sin iPad, litt snop og sånt fra før. Vi har reist noen ganger til Gran Canaria og det er jo 6 timer. Men ekstra tips tar jeg imot med åpne armer, så bare gi flere. Mange gode allerede. Og nei, det er ikke egoistisk å ta med unger på lengre reiser. Min unger snakker stadig om feriene vi har hatt og det å sitte på fly er jo en del av reisen. De oppfører seg fint og vi har reist siden de var babyer (ja jeg skiftet bleie en gang i setet, men hun hadde på kjole,stod oppreist, og det var bare tissebleie som var up&go så ingen så noe eller det lukta). Anonymkode: d4f96...e3d Hei. Vi dro til Thailand i påsken. Ca samme alder. Det er filmer på disse flyene stort sett, og det slår ihjel noen timer. Vi spilte også kort en times tid (bordet i midten ble brukt). Vi hadde også lastet ned podcasts og lydbøker. Men turen er drøy. Mitt beste råd er å forberede seg på litt ekstra stress som forelder. Vi blir jo slitne også, men må containe barnas stress best mulig. Litt bøy og tøy hjelper også. God tur! Dette blir bra 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #47 Del Skrevet 23. juni Det er snakk om ungdommer altså!? De klarer seg like godt som voksne på en lang flytur. Virket som du mente småbarn i alderen 1-5 år… Anonymkode: fd80e...93a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #48 Del Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 7.21): Hvor gamle er barna? Litt forskjell på 17 mnd og 17 år gamle barn liksom. Ikke vær redd for at barna gråter eller lager lyd. De aller fleste medpassasjerer blir ikke plaget av at et spedbarn gråter eller et lite barn lager lyd. Det som irriterer er større barn som bråker. De rundt 10-12 år som har frie tøyler. Verste som finnes på flyet. Anonymkode: 6e94c...8a6 Jo, det blir de aller fleste medpassasjerer!!! Bråkete barn er helt jævlig på fly, uansett alder. Og til dere som anbefaler iPad - husk for guds skyld øretelefoner. Anonymkode: 685a8...cc0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #49 Del Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (På 21.6.2024 den 16.26): Beklager, TS her. Barna er 14 og 15 år, jenter begge to. De har med hver sin iPad, litt snop og sånt fra før. Vi har reist noen ganger til Gran Canaria og det er jo 6 timer. Men ekstra tips tar jeg imot med åpne armer, så bare gi flere. Mange gode allerede. Og nei, det er ikke egoistisk å ta med unger på lengre reiser. Min unger snakker stadig om feriene vi har hatt og det å sitte på fly er jo en del av reisen. De oppfører seg fint og vi har reist siden de var babyer (ja jeg skiftet bleie en gang i setet, men hun hadde på kjole,stod oppreist, og det var bare tissebleie som var up&go så ingen så noe eller det lukta). Anonymkode: d4f96...e3d Du gruer deg til å reise på langtur med ungdommen din?? Kanskje du burde lagt turen til Europa da om de er så ille i oppdragelsen at du gruer deg til flyturen med de.. Hvordan overleve?? Er du alltid så dramatisk? Bruk Støttestrømper og drikk nok vann! 🙄 Anonymkode: 53fe2...728 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #50 Del Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 7.21): Hvor gamle er barna? Litt forskjell på 17 mnd og 17 år gamle barn liksom. Ikke vær redd for at barna gråter eller lager lyd. De aller fleste medpassasjerer blir ikke plaget av at et spedbarn gråter eller et lite barn lager lyd. Det som irriterer er større barn som bråker. De rundt 10-12 år som har frie tøyler. Verste som finnes på flyet. Anonymkode: 6e94c...8a6 Jo det gjør de fleste. Og disse eksemplene er tre av veldig mange andre artikler ute på nett med lingnende uttalelser https://www.vg.no/forbruker/i/WLAe2K/de-beste-raadene-til-smaabarnsforeldre-slik-takler-du-flyturen-med-barn «Barn som Selv om 1 av 4 irriterer seg over barnegråt, hyler og sparker i setet foran seg er det nordmenn irriterer seg mest over i luften» https://www.gjengangeren.no/dette-irriterer-vestfoldingene-mest-pa-flyreisen-noen-ting-er-det-vanskelig-a-gjore-noe-med/s/5-60-948684 16. aug. 2023 — (Tønsbergs Blad): En fersk undersøkelse gjennomført av Ipsos for Gjensidige, viser at kroppslukt, barneskrik og fulle folk https://ranaposten.no/dette-irriterer-flypassasjerer-mest-i-nordland/ 1 av 4 irriterer seg over barnegråt Anonymkode: d6e92...7cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #51 Del Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jo det gjør de fleste. Og disse eksemplene er tre av veldig mange andre artikler ute på nett med lingnende uttalelser https://www.vg.no/forbruker/i/WLAe2K/de-beste-raadene-til-smaabarnsforeldre-slik-takler-du-flyturen-med-barn «Barn som Selv om 1 av 4 irriterer seg over barnegråt, hyler og sparker i setet foran seg er det nordmenn irriterer seg mest over i luften» https://www.gjengangeren.no/dette-irriterer-vestfoldingene-mest-pa-flyreisen-noen-ting-er-det-vanskelig-a-gjore-noe-med/s/5-60-948684 16. aug. 2023 — (Tønsbergs Blad): En fersk undersøkelse gjennomført av Ipsos for Gjensidige, viser at kroppslukt, barneskrik og fulle folk https://ranaposten.no/dette-irriterer-flypassasjerer-mest-i-nordland/ 1 av 4 irriterer seg over barnegråt Anonymkode: d6e92...7cc Personlig synes jeg det verste er: 1) Fulle folk som oppfører seg uforskammet 2) Barn som sparker i setet (og foreldre som ikke sier i fra!) 3) Passasjerer som stinker Mulig jeg kan bytte om to og tre, på punkt to kan man i alle fall si fra til ungen selv, selv om foreldrene ikke reagerer. Men stank er verre. Har fremdeles fæle minner fra 14 timer ved siden av en to meter lang nederlender som stinket svette, det var en lang tur! Så kommer vel gråtende barn et stykke ned på lista. Støykansellering fungerer utmerket. Jeg er bare glad det ikke er mine unger. Anonymkode: a58db...0f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshade83 Skrevet 24. juni #52 Del Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (På 21.6.2024 den 17.24): Trur ikke hun kommer til å lete så mye etter smokkene til 14- og 15-åringene... Har du så tafatte unger at du må lage denne tråden TS, så burde du kanskje velge Danmark eller noe. Anonymkode: c5a2b...3a5 Til mitt forsvar hadde jeg skrevet inn dette før ts skrev siste oppdatering. Bokstavlig talt latterlig at 14-15 åringer er en bekymring på fly om de har fløyet før og ikke har totalt flyskrekk. De kan helt fint underholde seg selv, sove og slappe av. De aller fleste i den alderen bare drømmer om å sove lenge eller bare daffe en hel dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni #53 Del Skrevet 24. juni Hadde aldri i verden bekymret meg for lang flytur med ungdommer - og jeg har to med adhd og en med autisme. Kjøp dem et reisespill med magneter, en kortstokk og en bok hver. De plukker nok noe av det opp fra sekken når de har kjedet seg lenge nok. Anonymkode: e8752...5e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #54 Del Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 11.26): Gjøre noe gøy igjen? Du må ut å fly?😳 Du kan finne på utrolig mye i livet ditt som foreldre.. Ser du antar at jeg er en sur flyvertinne, hersketeknikken din fungerer ikke på meg På jobb er jeg profesjonell, må også være barnevakt for mødre som ikke klarer å oppdra/passe på barna sine dessverre. Men på tur skal de jo.... Egoismen og umodenheten din lyser lang vei. Anonymkode: fc077...157 Du har åpenbart ikke barn selv. Anonymkode: 0ed3f...fba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #55 Del Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 12.11): Jo, det blir de aller fleste medpassasjerer!!! Bråkete barn er helt jævlig på fly, uansett alder. Og til dere som anbefaler iPad - husk for guds skyld øretelefoner. Anonymkode: 685a8...cc0 Det er mye verre med egoistiske voksne som legger setet ned i fanget ditt. Anonymkode: 0ed3f...fba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå