AnonymBruker Skrevet 17. juni #1 Del Skrevet 17. juni Jeg har innsett at det er så og si helt umulig å klare holde seg unna godteri for meg, er der håp for vektnedgang? Jeg har gått opp 15 kg på veldig kort tid (snakk om par måneder) fordi jeg sliter så sykt med å spise normalt/sunt og ikke klarer holde meg unna godteri og alt med sukker i nå for tiden. Det er som om jeg har mistet nesten all kontroll nå. Og jeg har 35 kg å gå ned før jeg er tilbake på min normale vekt (jeg er lav). Jeg tenkte i helgen at det skulle være siste gang jeg tillot meg å spise usunt. Men hva var det første jeg gjorde på vei forbi butikken på vei til bussen i dag tidlig? Joda, det ble to små sjokolader og sukkerfri brus det. Er så sykt oppgitt over meg selv men nå MÅ jeg snart få det til å snu hvis ikke kommer ikke jobb uniformen til å passe lenger og jeg må be sjefen bestille inn størrelse xtra - large bare for meg siden det største vi har nå er large og den passer meg bare så vidt nå. Æsj. Anonymkode: 7a9ec...14f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #2 Del Skrevet 17. juni Selvfølgelig kan du gå ned i vekt mens du spiser godteri og sukker. Du kan spise sjokolade hver eneste dag, og fortsatt gå ned i vekt. DU MÅ FÅ I DEG MINDRE KALORIER ENN DU FORBRENNER! Det er det viktigste. Så fremst du er frisk ellers, altså ikke har noen sykdommer som vil ha påvirkning på vektnedgang. For eksempel stoffskifte. Også må du huske at om du skal spise sjokolade hver dag, så må du ha ett aktivitetsnivå som også gjenspeiler det å forbrenne mer enn du spiser. Anonymkode: 60adb...899 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #3 Del Skrevet 17. juni Når du er på vei til butikken, så har du et par valg. Du kan velge å handle inn godteri, eller ikke gjøre det. Hva er mest flaut, å be sjefen bestille en størrelse ekstra, eller droppe godteri? Det er ikke enkelt å gå ned mange kilo, men skal du klare det, så er du faktisk nødt til å ta et par vanskelige valg. Bestem deg! Høres hardt ut og det er også det. Men valget er ditt. Selv har jeg gått ned 15 kg siden jul, gudene skal vite hvor mye jeg har siklet etter sjokolade om kveldene, men jeg har tatt et valg. Og nå som jeg har gått ned såpass mye, er jeg strålende fornøyd med dette. Tenk deg ett år fram i tid, da kan du ha nådd målet ditt hvis du velger riktig. Ta en dag av gangen, gå deg en tur i stedet for å tenke på alt du ikke kan spise. Fyll tallerken med grønnsaker og proteiner, spis frukt når godtesuget er som verst. Drikk mye vann. En vektnedgang kommer ikke gratis og av seg selv. Jeg veide meg en gang i uka og det var nydelig å se at jeg for hver uke, hadde gått ned litt Lykke til ❤️ Anonymkode: 8555c...46d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #4 Del Skrevet 17. juni Man må være litt streng med seg selv og ikke kjøpe noe godteri. Om man ikke har det tilgjengelig, så får man ikke spist det heller. Kanskje du kan spise frukt isteden. Anonymkode: 5a7ca...8d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #5 Del Skrevet 17. juni Kan du bytte ut godteriet med bedre alternativer istedenfor å kutte ut? Mørk sjokolade istedenfor lys? saftis istedenfor fløteis? et rundstykke istedenfor bolle? Jeg sliter med det samme som deg, og ofte bestemmer jeg meg for å kjøpe en sandwich istedenfor godis FØR jeg går inn i butikken. Da har jeg unnet meg noe, men samtidig unngått sukkeret Anonymkode: a5395...199 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #6 Del Skrevet 17. juni Du må ikke slutte med godteri. Slutt med "bare til helg" tullet. Får du lyst til å spise sjokolade, så ta en forbanna sjokolade. Lær deg alt med måte. Når du tillater deg selv å spise det du vil, når du vil. Så vil du ikke overspise på det. Du må øve deg på selvkontroll. Det er noe som kan trenes opp, og det å ta én rute sjokolade til middag hver dag, vil lære det det. Hvis du absolutt vil spise en hel plate sjokolade på en kveld, så må du ta det fra resten av maten for den dagen. Altså har du 2000 kcal om dagen og en sjokoladeplate er på 1500 kcal, ja da har du 500 kcal igjen på mat og det er din egen feil. Da må du finne løsninger på kalorifattige måltider resten av dagen. Du må ta valg og stå for dem. Du kan spise hva faen du vil, så lenge du holder deg innenfor kaloriunderskudd. Slutt å tenk sunt vs usunt, det gjør det umulig å gå ned i vekt. Du må ikke kutte ut noe som helst for å gå ned i vekt, du må bare ta gode og smarte valg. Husk all drikke bortsett fra vann inneholder også kalorier. Anonymkode: 2d407...f7a 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #7 Del Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Man må være litt streng med seg selv og ikke kjøpe noe godteri. Om man ikke har det tilgjengelig, så får man ikke spist det heller. Kanskje du kan spise frukt isteden. Anonymkode: 5a7ca...8d3 Bullshit. Det er slik tankegang som gjør at man feiler om å om å om igjen Anonymkode: 2d407...f7a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 17. juni #8 Del Skrevet 17. juni Jeg spiser snop lørdag (og innimellom søndag om det er noe igjen), klarer å holde meg til det fordi jeg handler en gang i uka. De andre dagene går jeg ikke inn på butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #9 Del Skrevet 17. juni 4 minutter siden, AnonymBruker said: Bullshit. Det er slik tankegang som gjør at man feiler om å om å om igjen Anonymkode: 2d407...f7a Nja, noen må gå cold turkey, andre kan fint spise godteri og klare å beherske seg. Så dette er veldig individuelt, og du må finne ut av hva du klarer. Anonymkode: 60adb...899 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #10 Del Skrevet 17. juni Hei . Jeg er akkurat som deg.Det jeg har gjort som hjelper i hverdagen er å lage sunt godteri.Det ligger mye oppskrifter på nettet. Anonymkode: 84c67...20b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #11 Del Skrevet 17. juni Jeg har gått ned fra bmi 30 til 19, 30 kg. Spiser fortsatt mye godteri 2 dager i uka, men spiser sunt og i kaloriunderskudd de andre dagene og er mye i aktivitet. Har holdt vekten i 5 år. Jeg elsker også søtsaker. Anonymkode: ef505...d88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #12 Del Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har innsett at det er så og si helt umulig å klare holde seg unna godteri for meg, er der håp for vektnedgang? Jeg har gått opp 15 kg på veldig kort tid (snakk om par måneder) fordi jeg sliter så sykt med å spise normalt/sunt og ikke klarer holde meg unna godteri og alt med sukker i nå for tiden. Det er som om jeg har mistet nesten all kontroll nå. Og jeg har 35 kg å gå ned før jeg er tilbake på min normale vekt (jeg er lav). Jeg tenkte i helgen at det skulle være siste gang jeg tillot meg å spise usunt. Men hva var det første jeg gjorde på vei forbi butikken på vei til bussen i dag tidlig? Joda, det ble to små sjokolader og sukkerfri brus det. Er så sykt oppgitt over meg selv men nå MÅ jeg snart få det til å snu hvis ikke kommer ikke jobb uniformen til å passe lenger og jeg må be sjefen bestille inn størrelse xtra - large bare for meg siden det største vi har nå er large og den passer meg bare så vidt nå. Æsj. Anonymkode: 7a9ec...14f Spis en kvikklunsj saaakte. Den inneholder minst kalorier. Troika og. Men prøv å trapp ned. Sliter med det samme sjøl. Kroppen blir fort avhengi av sukker. Prøv å erstatt kosen med noe som inneholder mindre kalorier enn før. Ikke kjøp store mengder. Anonymkode: c4b67...84b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #13 Del Skrevet 17. juni Virker som du sliter med sukkeravhengighet. Du må kutte det ut helt en periode. Blir ca 1 uke med abstinenser, så føles det bedre. Og vil du ned i vekt kan du unngå mat som trigger insulinproduksjon i kroppen (insulin er et fettlagringshormon). Raske karbohydrater, stivelse, kunstig søtning osv. Anonymkode: 07f5e...405 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #14 Del Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei . Jeg er akkurat som deg.Det jeg har gjort som hjelper i hverdagen er å lage sunt godteri.Det ligger mye oppskrifter på nettet. Anonymkode: 84c67...20b Alt sånt smaker egentlig høgg dessverre Anonymkode: 6c462...598 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #15 Del Skrevet 17. juni Tenker du bør ha ha et kaloriunderskudd som går per uke og ikke per dag. Altså xxxx antall kalorier du kan spise på en uke, men det må fordeles. Feks spise som 5:2 et par dager for å kunne unne deg noe mer kaloririkt lørdag. Du kan også legge til ekstra trening. Også må du lære deg hva en ok porsjon er. Feks en melkerull og en liten boks pringles (du må nesten kjøpe små varianter hvis du ikke klarer å spare). Selv spiser jeg knekkebrød i helgene til frokost i stedet for rundstykker fordi jeg heller vil unne meg litt snacks på kvelden. Popcorn er mindre kalorier i enn feks nøtter og chips. I ukedagene må du rett og slett unngå å kjøpe godteri. Ukeshandle slik du ikke blir fristet. Blir du fysen på kvelden prøv å distrahere deg. Hobby, ta en dusj, gå en tur, hør på podcast, les en bok. Drikk te, knask på grønnsaker, spis sukkerfri yoghurt, bær med litt mager kesam, bær eller en frukt hvis du absolutt må ha noe. For min egen del hjalp det når jeg så at kiloene gikk nedover. Da ville jeg jo ikke opp og måtte holde spisingen i sjakk. Første uken var tøff, men lettere uke 2 og 3. Gikk ned 2,5kg på den tiden ved å spise mindre. Etter det gikk jeg ned 15kg totalt på 6mnd. Anonymkode: 45d25...da8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #16 Del Skrevet 17. juni Hva med å ikke gå inn i butikken og kjøpe sjokolade? Regner med du ikke ble tvunget Anonymkode: 73e5e...bad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #17 Del Skrevet 17. juni Kjære deg, vi er flere som strever veldig med å ligge unna godteri! For meg virker det best å ligge helt unna, spise mye protein (f eks fiskepudding eller kylling), frukt og grønnsaker. Og å bytte brød md knekkebrød og spise lite pasta og ris. Da blir ikke søtsuget så kraftig. Ikke vær så hard med deg selv ❤️ Kanskje er det neste forsøket som lykkes. og at fu kjøpte to små sjokolader - det var ikke mye. I morgen er en ny dag, dette klarer du. Klem Anonymkode: 074c7...d59 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #18 Del Skrevet 17. juni Hva tror du føles best, da? Godteri i kveld, eller å kunne bruke str S/M? Anonymkode: b25f4...d48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 17. juni #19 Del Skrevet 17. juni Har ikke lest svarene over, men vil komme med min. Frukten og bærene er nå på sitt beste (av det vi får tak i i Norge). Når en ananas får stå på kjøkkenbenken i sola til modning noen dager blir den altså så saftig og god at jeg spiser den lett fremfor godteri. Det samme med nektariner- noen dager på kjøkkenbenken og de blir forvandlet fra sure og harde til så saftig og myke. Druer, frys ned , de får sorbetkonsistens. For ikke å glemme våre norske jordbær. De ER godteri! Trenger ikke si mer 🍓🍓🍓 Enjoy 🍉🍍🍊🍒🍓🥭🫐🍑 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Maria Skrevet 18. juni #20 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har innsett at det er så og si helt umulig å klare holde seg unna godteri for meg, er der håp for vektnedgang? Jeg har gått opp 15 kg på veldig kort tid (snakk om par måneder) fordi jeg sliter så sykt med å spise normalt/sunt og ikke klarer holde meg unna godteri og alt med sukker i nå for tiden. Det er som om jeg har mistet nesten all kontroll nå. Og jeg har 35 kg å gå ned før jeg er tilbake på min normale vekt (jeg er lav). Jeg tenkte i helgen at det skulle være siste gang jeg tillot meg å spise usunt. Men hva var det første jeg gjorde på vei forbi butikken på vei til bussen i dag tidlig? Joda, det ble to små sjokolader og sukkerfri brus det. Er så sykt oppgitt over meg selv men nå MÅ jeg snart få det til å snu hvis ikke kommer ikke jobb uniformen til å passe lenger og jeg må be sjefen bestille inn størrelse xtra - large bare for meg siden det største vi har nå er large og den passer meg bare så vidt nå. Æsj. Anonymkode: 7a9ec...14f Du er nok på sukkerkjøret for tiden. Har vært der noen ganger ja. Klarer jeg holde meg borte fra godteri og mye sukker roer systemet seg og jeg craver ikke tilslutt, men begynner jeg å la det skli ut er det rimelig håpløst. Da er det vanskelig å komme på rett kjøl igjen. Men umulig er det ikke. For slike som deg og meg, vil jeg anbefale å prøve å holde seg mest mulig borte fra sukker(hvis og når du får kontroll igjen) for disse ukentlige lørdagskosstundene Kan gjøre mer skade enn bare de kaloriene vi får i oss. Lykke til. Du må bare være tøff med deg selv, så er det tøft noen dager, så blir det bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå