Gå til innhold

Hvor mange besøksvenner har du ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Null. Mannen har heller ingen. Vi har bodd i huset her i 15 år, og til dags dato har ingen voksne kommet på besøk her utenom henting og levering av barn/ bursdag/vennegrupper på barneskolen osv. , samt familie som har kommet langveisfra (vi bor langt unna familien, så når de først kommer blir de gjerne en uke). Ingen av naboene har vært innom, ingen kollegaer. 

Skjønner ikke hvorfor jeg stresser sånn med å holde det ryddig og rent, det er jo ingen som kommer hit uanmeldt likevel.

Anonymkode: c475f...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har ingen. Skulle gjerne hatt noen, og har forsøkt flere ganger, men jeg har ingen. Det er vanskelig å finne gode venner i voksen alder.

Anonymkode: 30961...fe0

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden vi kjøpte vår leilighet for snart 4 år siden har vi hatt besøk av et tosifret antall gjester. Vi har tatt alle (-1) initiativ for besøk og det er kun 2 som har vært her mer enn én gang. 

Men vi drar ofte på besøk til andre og både inviterer oss selv bort (eller hvertfall spør om det passer "til helgen" enten middag, vin eller kaffe) eller blir invitert. Men det er kun to husstander da.

Anonymkode: 1ed2c...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen. Men vi har en hund, og vi lurer på om han kan bli det etterhvert. Han må bare bli litt eldre enn 1.5 år.

Anonymkode: f9678...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Etter vi flyttet fra leilighet til småbruk har vi en god gjeng som regelmessig kommer på besøk. Nå som vi har plass inviterer vi til 17.mai frokost, halloween, bursdagsfeiringer, nyttårsfest, sledetur rundt juletider (har hester). Er vel 5-6 stk som pleier å komme, også familiemedlemmer utenom. 

Anonymkode: e5fbb...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Tror du skal Google ‘besøkssvenn røde kors’ 

Anonymkode: 157c5...f9f

Med besøksvenner tenker ein  venner, og bekjente som ein  får regelmessig  besøk av. Ein tenker også idenne samanheng på venner  og bekjente  som tar regelmessig kontakt,  og det er oftast igjennsidighet i besøksavtaler

Anonymkode: 224ef...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 14.10):

Med besøksvenner tenker ein  venner, og bekjente som ein  får regelmessig  besøk av. Ein tenker også idenne samanheng på venner  og bekjente  som tar regelmessig kontakt,  og det er oftast igjennsidighet i besøksavtaler.  Venner tar kontakt, og de  kan  ta initiativet til ulike sosiale fritidsaktiviteter, som fjellturer, sykketurer, arangemanger, reiser etc.

Nei, «ein» tenker ikke på det sånn. Mulig DU tror besøksvenn betyr dette. 

Men besøksvenn er en ordning Røde Kors har, hvor frivillige påtar seg å besøke ensomme mennesker.

Anonymkode: 56d68...cf4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Med besøksvenner tenker ein  venner, og bekjente som ein  får regelmessig  besøk av. Ein tenker også idenne samanheng på venner  og bekjente  som tar regelmessig kontakt,  og det er oftast igjennsidighet i besøksavtaler

Dette tror jeg det bare er du som tenker. En venn er en venn, noen ganger besøker man hverandre, men man blir ikke en «besøksvenn» av den grunn. Kanskje du og kona kan bli besøksvenner for andre eldre?

Anonymkode: 56d68...cf4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Blåmonster skrev (På 17.6.2024 den 19.53):

Liker at du forklare voksene mennesker hva en bestevenn er 😅. Har kona som bestevenn, broren min er jeg del med , 1 kollega jeg møter av og til.. er ikke den sosial typen, men har har det bra i eget selskap ❤️

Hø? Det står ikkr bestevenn i det innlegget der

Anonymkode: bc0cd...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hø? Det står ikkr bestevenn i det innlegget der

Anonymkode: bc0cd...fce

Ah, men svaret er det samme. Kona - boren min og en kollega 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kun familie. Min og mannens :) men anser mange av de som venner 

Anonymkode: 77f67...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ingen :) Deilig å slippe mas om besøk.

Men kan besøke andre da, helst familie.

Anonymkode: 1cc96...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter jeg har blitt mamma er det 6 stykker. Blir lenger og lenger mellom hver gang. To av de møter jeg nå kun ett par, tre ganger i løpet av året.. 

Anonymkode: fa9ad...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...