Gå til innhold

Hvor mange besøksvenner har du ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Med besøksvenner tenker ein  venner, og bekjente som ein  får regelmessig  besøk av. Ein tenker også idenne samanheng på venner  og bekjente  som tar regelmessig kontakt,  og det er oftast igjennsidighet i besøksavtaler.  Venner tar kontakt, og de  kan  ta initiativet til ulike sosiale fritidsaktiviteter, som fjellturer, sykketurer, arangemanger, reiser etc.

Anonymkode: 224ef...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 personer som er utenom familie. Anser mange familiemedlemmer som venner også, som søskenbarn, voksne søsken osv. Disse tre personene har jo noen ganger partner som blir med på lasset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror nok ikke det er definisjonen, eller vanlig oppfattelse av hva en besøksvenn er.

Men jeg selv har vel 3-4. Det er imidlertid alltid jeg som tar initiativ til kontakt, ikke gjensidighet i så måte.

Anonymkode: a6971...5d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel 3 stykker, der 2 er familie.  Det er de som besøker meg mest, eller som jeg i det minste setter mest pris på å få besøk av. Er noen flere i familien som besøker meg av og til. Treffer en del flere som jeg vil betegne som venner, men som jeg treffer flere ganger i uka på fritidsaktivitet, så det blir ikke naturlig å treffes utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tvist skrev (1 time siden):

Har vel 3 stykker, der 2 er familie.  Det er de som besøker meg mest, eller som jeg i det minste setter mest pris på å få besøk av. Er noen flere i familien som besøker meg av og til. Treffer en del flere som jeg vil betegne som venner, men som jeg treffer flere ganger i uka på fritidsaktivitet, så det blir ikke naturlig å treffes utenom.

Opplevde  tidligere  mange besøksvenner av både arbeidskolegaer, familie, og bekjente.  Ein stor del av nermeste omgangskrets i familien er desv. blitt borte og de som er igjenn er ikkje så besøksavhengi. 

De aller fleste som  giftet seg i omlag samtidig med oss på slutten av 70 tallet som  var del av vår omgangskrets, og  de var   en samlende familie,  og  besøksvenner, de fleste er  skilt,  og familier er oppløst / flyttet. 

Venner kjenner sin besøkelsestid, og de "bryr seg om sine venner" og  de ringer, og tar kontakt, og ein snakker saman om dagligdagse til i kvardagen, og de finner på  ofte noe saman. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er bare søstera mi faktisk, 2-3 ganger i mnd.

Anonymkode: 50d1e...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har 2 stk som kommer innom flere ganger i uka

Så har jeg vennine som kommer 1 gang i mnd pga reise veg. Er 4 timers kjøre. Da blir ho fra onsdag til søndag 

Anonymkode: 88dab...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

10-12, samt mannen har vel tilsvarende. Der er barndomsvenner og studievenner som bor i byen. Noen kommer på middag, kaffe eller et glass vin. Noen går jeg på kino, teater eller konserter med. Andre blir det søndagsturer og hytteturer med. Flere fyller flere funksjoner. Noen omgås jeg alene, noen i grupper, og noen med familie/barn. Igjen, for de fleste ingen klare grenser.

Jeg snakker med de fleste av mine venner i løpet av en toukersperiode. Her er det ingen snaps, men jeg sender meldinger for konkrete spørsmål/beskjeder.

Anonymkode: 4c310...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Besøksvenn er jo noe annet, men jeg har ett par venner jeg kan besøke, og som kan komme på besøk til meg.

Anonymkode: 1d575...8e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Med besøksvenner tenker ein  venner, og bekjente som ein  får regelmessig  besøk av. Ein tenker også idenne samanheng på venner  og bekjente  som tar regelmessig kontakt,  og det er oftast igjennsidighet i besøksavtaler.  Venner tar kontakt, og de  kan  ta initiativet til ulike sosiale fritidsaktiviteter, som fjellturer, sykketurer, arangemanger, reiser etc.

Jeg har venner av forskjellige slag. 

Jeg har venninner som sjeldent har barnefri og hennes barn går ikke overens med mine, så vi sees sjeldent. Så har jeg venner med telefonangst, vi snapper mye. Har venner som lever gjennom telefonen, vi tar oss tid til en telefonsamtale hver dag. Kan godt gå å skravle mens jeg jobber, kjører bil, vasker hus. Har et par venner med barn som er på besøk med jevne mellomrom. 

Har familie jeg ser månedlig og snakker med ukentlig. Samboer har familie vi ser flere ganger i uka. Han har kamerater han treffer flere ganger i uka. 

Har også en sosial jobb, hender jeg snakker med kollegaer på kveldstid og. Så her er det mye sosialt. 

Anonymkode: 49076...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Besøksvenn er noe helt annet, men samma det. Har 6-7 utenom familie som jeg har jevnlig kontakt med

Anonymkode: a419e...557

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tror du skal Google ‘besøkssvenn røde kors’ 

Anonymkode: 157c5...f9f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen akkurat nå faktisk. Men jeg har noen jeg drar på besøk til av og til. Ikke mye å skryte av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Før jeg ble syk hadde jeg rundt tolv–femten venner som jeg traff fast.
Etter at jeg ble fysisk syk og ikke lenger kommer meg ut av huset har jeg hatt besøk kun en gang på 14 år, og det var fordi hun trengte hjelp fra meg. 

Anonymkode: c613c...9b6

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Er vel 10-11 jeg er en del med jevnt da er det venner å ikke familie jeg teller. Så noen som bor lengre vekke som jeg møter sjeldnere .  Ville forresten brukt et annet ord enn besøksvenn da det er noe annet

Anonymkode: 973f6...44c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster

Liker at du forklare voksene mennesker hva en bestevenn er 😅. Har kona som bestevenn, broren min er jeg del med , 1 kollega jeg møter av og til.. er ikke den sosial typen, men har har det bra i eget selskap ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...