Gå til innhold

Mange av de lokale gamlingene sitter på McDonalds

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 11.57):

Nei, men jeg forstår ikke hvorfor de bruker tiden sin på McDonalds fremfor f.eks eldresenteret som har masse tilbud til eldre som ønsker å være sosiale

Anonymkode: 59af2...591

Nå er det en viss forskjell på å være 67 og 93.

Henger du med dem som er 26 år eldre enn deg? 

Anonymkode: 0ffcd...72f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurven skrev (23 timer siden):

Ikke på macdonalds nei😆

Det gjelder nesten alle steder.

Anonymkode: 51365...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 22.51):

Nei. Men at

husene ikke oppgraderes, mugg i hus setter seg i klær og hud og da lukter det… Gamle klær pakkes ned i plastbokser eller tørkes i råtne kjellere, og det stinker. Noe de ikke legger merke til selv. Med økende alder stiger også utskillelsen av usinsyre, som kan kjennes på mils avstand. 

Anonymkode: ccc3a...f5b

Eldre vasker da seg som alle andre, og om de ikke klarer det, så får de hjelp. Likeledes med klesvask og andre ting. Faren min ordnet alt selv til han var over 90. 

Dessuten tror jeg ikke det finnes så mange råtne kjellere, og mine foreldre hadde ihvertfall ikke klær nedi en fuktig kjeller! 

Synes ikke det lukter noe spesielt av folk over 67 år, annet enn parfyme på enkelte. 

Anonymkode: 38c8f...918

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 7.52):

Ta et googlesøk på "vennskap på tvers av generasjoner". 

Anonymkode: 6680a...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men at

husene ikke oppgraderes, mugg i hus setter seg i klær og hud og da lukter det… Gamle klær pakkes ned i plastbokser eller tørkes i råtne kjellere, og det stinker. Noe de ikke legger merke til selv. Med økende alder stiger også utskillelsen av usinsyre, som kan kjennes på mils avstand. 

Eee

Mugg i huset klær i poser? Jeg kjenner ingen eldre som har klær i poser. De vasker klær som alle andre. Reint ja ofte reinere en småbarnsfamilier.

Jeg syns klærne som svigers vasker har bedre lukt en klærne vi vasker hos oss,  enda vi bruker samme vaskemiddel blir det en mer frisk lukt av klærne hos dem, lukter ofte god såpelukt når en kommer inn døra. De har nyere kjøkken en oss, nyere bad en oss . Og nå pusser de opp stue og soverom så da blir dems hus enda bedre. Og de er nå 83 og 81

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 7.52):

Jeg har faktisk venner som er 20 år eldre en meg. Har tilogmed 2 brødre som er 16 og 21 år eldre en meg 

Så jo noen har venner som er eldre en seg selv. Ser på elglaget der er yngste 17 eldste ble 91 nå. Og yngste på 17 kan fint ta turen innom han på 91 å snakke om jakt, ta en kopp kaffe uten om jakta

Anonymkode: 04662...3a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 11.46):

Vet ikke om dette er riktig underforum, men vet ikke hvor jeg ellers skal poste det.

Jeg er ofte innom McDonalds i pausen på jobb for å kjøpe meg lunsj. Og hver ENESTE dag sitter det den samme gjengen med pensjonister og tar opp halvparten av bordene i lokalet. De sitter der fra åpningstid til ca 15-16 og babler. Ingen av de kjøper mat noengang, men bestiller 1-2 kaffekopper som de sitter med dagen lang.

En gang jeg var der litt tidlig hadde jeg opptatt den ene gjengens bord(virker som det er to grupper som sitter der). Da ba de meg flytte meg når de kom...

Altså, hva får noen til å kaste bort pensjonisttilværelsen sin med å sitte på McDonalds? Og i tillegg okkupere bord dagen lang så ordentlige kunder som skal spise faktisk ikke får bord? En ting var hvis dette var et lite sted uten noen andre tilbud, men vi har eldresenter, pensjonistforeninge, Lions og mange andre tilbud for eldre. Likevel velger de å bruke timer på McDonalds hver dag. Jeg forstår det ikke.

Kan noen forklare meg dette fenomenet? For jeg kan jo ikke akkurat spørre de selv

Så fint at de eldre har funnet seg en møteplass de er komfortable med! Kanskje de synes eldresenteret er treigt og trist? Muligens dette er aktive eldre som føler behov for mer liv og røre, om det så er McDonalds. La de kose seg med kaffekoppen! Du vet nå heller ikke om de har kjøpt seg mat eller ikke. Du står vel ikke over dem alle timene de er der?

Er mye mer bekymret for deg, som kjøper lunsj der hver dag...seriøst...

Anonymkode: 9b190...aa5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurven
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det gjelder nesten alle steder.

Anonymkode: 51365...b61

Men ikke på macdonalds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men at

Høres ut som du generaliserer på et eller to tilfeller du kjenner, og overdriver litt i tillegg. Og så må du ta med at det er veldig ulik helse og funksjonsnivå på mennesker over 60. De som bor alene og holder hus uten hjelp, og kommer seg rundt på egen hånd, og tilbringer tid på maccern er jo noe helt annet enn pleietrengende med hjemmehjelp, som må ha følge for å komme seg noe sted. Jeg jobber de friskere gamlingene og de lukter ikke noe mer eller verre som gruppe enn de som er yngre. 

Anonymkode: f7de8...b90

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 11.46):

Vet ikke om dette er riktig underforum, men vet ikke hvor jeg ellers skal poste det.

Jeg er ofte innom McDonalds i pausen på jobb for å kjøpe meg lunsj. Og hver ENESTE dag sitter det den samme gjengen med pensjonister og tar opp halvparten av bordene i lokalet. De sitter der fra åpningstid til ca 15-16 og babler. Ingen av de kjøper mat noengang, men bestiller 1-2 kaffekopper som de sitter med dagen lang.

En gang jeg var der litt tidlig hadde jeg opptatt den ene gjengens bord(virker som det er to grupper som sitter der). Da ba de meg flytte meg når de kom...

Altså, hva får noen til å kaste bort pensjonisttilværelsen sin med å sitte på McDonalds? Og i tillegg okkupere bord dagen lang så ordentlige kunder som skal spise faktisk ikke får bord? En ting var hvis dette var et lite sted uten noen andre tilbud, men vi har eldresenter, pensjonistforeninge, Lions og mange andre tilbud for eldre. Likevel velger de å bruke timer på McDonalds hver dag. Jeg forstår det ikke.

Kan noen forklare meg dette fenomenet? For jeg kan jo ikke akkurat spørre de selv

Hvorfor bryr du deg så mye om gamlinger om du bare skal ha lunsj fpr så å gå på jobb igjen?Lite å gjøre på jobb?

Anonymkode: 684b7...c31

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...