AnonymBruker Skrevet 18. juni #61 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Har ikke. Men når en hel bingobande okkuperer halve McDonald’s, sier det seg selv at restauranten bare kan legge ned. De taper penger på opptatte bord. Opptatte bord betyr mindre kunder, og pensjonistene sitter som regel med samme koppen hele dagen. Skal ikke være så vanskelig å forstå. Anonymkode: ccc3a...f5b Der pensjonister sitter her kjøper nå både vafler,boller, lunsj ,middag der de er Anonymkode: 04662...3a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #62 Del Skrevet 18. juni Mange unge folk går på McDonalds. Kanskje denne gruppen med eldre trives bedre med yngre folk. Anonymkode: 7c4a1...0eb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #63 Del Skrevet 18. juni Jeg nærmer meg 60, men føler meg ikke på langt nær så gammel, - heller rundt 40. Orker ikke tanken på å være på et eldresenter ennå, med mindre det er for å besøk folk som er 20-30 år eldre enn meg. De fleste der er jo i 80-90 årene, og/eller er veldig dårlige. Mange kommer også dit pga. demens. Anonymkode: 38c8f...918 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #64 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (16 timer siden): Sånn er det i byen vår også, ikke på McDonald’s men på to tre cafeer som det går an å sitte på, men nå går det ikke fordi man moster matlysten av urinsyrestank og stank av dårlig ånde, mugg og lav hygiene. Cafeene er overfylte av gamlinger som sitter og snakker dritt og sladder om halve byens befolkning mens de sitter med én kaffekopp hele dagen. Skal jeg og tenåringen på café, må vi inn til nabobyen… Mcdonalds taper penger på oppførselen til de gamlingene. Anonymkode: ccc3a...f5b Du tror at vi mugner når vi blir gamle? 😂 Det finnes hundre grunner til å ikke trives på eldresenter, aktivitene der er gjerne tilpasset de skraleste gamlingene. Jeg jobber på bingo, og vi har et veldig aktivt eldresenter rett i nærheten, men de fleste av kundene går bare på eldresenteret for å kjøpe på middag, de er gjerne litt for selvgående til andre aktiviteter. Ellers overlapper vi med biblioteket, kafeer, pub, kielferga og parken, aktivitetsmessig. Og så er det overraskende mye fjortisdrama også blant pensjonister, plutselig er det noen som har vært bestevenner, som har krangla, og så kan de ikke gå på samme sted samtidig, og så har de ei tredje venninne som føler seg tvunget til å velge, og slike ting får dem også til å oppsøke andre arenaer. Anonymkode: f7de8...b90 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 18. juni #65 Del Skrevet 18. juni Du kommer også til å bli en gamling og sitte på McDonalds, så der vil du møte deg selv i døren 😁 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 18. juni #66 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har ikke. Men når en hel bingobande okkuperer halve McDonald’s, sier det seg selv at restauranten bare kan legge ned. De taper penger på opptatte bord. Opptatte bord betyr mindre kunder, og pensjonistene sitter som regel med samme koppen hele dagen. Skal ikke være så vanskelig å forstå. Anonymkode: ccc3a...f5b Jeg har et tips til deg: Skaff deg en penn og skriveblokk, gå til McDonalds med en gang de åpner. Skriv ned klokkeslettet på når de bestiler seg noe å spise og drikke og hvor lang tid de bruker på maten. Skriv også ned tidspunktet for når de går på toalettet og hvor lang tid de bruker der. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #67 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 17.18): Sånn er det i byen vår også, ikke på McDonald’s men på to tre cafeer som det går an å sitte på, men nå går det ikke fordi man moster matlysten av urinsyrestank og stank av dårlig ånde, mugg og lav hygiene. Cafeene er overfylte av gamlinger som sitter og snakker dritt og sladder om halve byens befolkning mens de sitter med én kaffekopp hele dagen. Skal jeg og tenåringen på café, må vi inn til nabobyen… Mcdonalds taper penger på oppførselen til de gamlingene. Anonymkode: ccc3a...f5b Hva har de i nabobyen gjort med gamlingene sine? 😱 Anonymkode: a1931...e17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 18. juni #68 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 11.46): Vet ikke om dette er riktig underforum, men vet ikke hvor jeg ellers skal poste det. Jeg er ofte innom McDonalds i pausen på jobb for å kjøpe meg lunsj. Og hver ENESTE dag sitter det den samme gjengen med pensjonister og tar opp halvparten av bordene i lokalet. De sitter der fra åpningstid til ca 15-16 og babler. Ingen av de kjøper mat noengang, men bestiller 1-2 kaffekopper som de sitter med dagen lang. En gang jeg var der litt tidlig hadde jeg opptatt den ene gjengens bord(virker som det er to grupper som sitter der). Da ba de meg flytte meg når de kom... Altså, hva får noen til å kaste bort pensjonisttilværelsen sin med å sitte på McDonalds? Og i tillegg okkupere bord dagen lang så ordentlige kunder som skal spise faktisk ikke får bord? En ting var hvis dette var et lite sted uten noen andre tilbud, men vi har eldresenter, pensjonistforeninge, Lions og mange andre tilbud for eldre. Likevel velger de å bruke timer på McDonalds hver dag. Jeg forstår det ikke. Kan noen forklare meg dette fenomenet? For jeg kan jo ikke akkurat spørre de selv Anonymkode: 59af2...591 Hadde aldri flyttet meg. Ikke vanlig å reservere bord på Mac D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #69 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du tror at vi mugner når vi blir gamle? 😂 Det finnes hundre grunner til å ikke trives på eldresenter, aktivitene der er gjerne tilpasset de skraleste gamlingene. Jeg jobber på bingo, og vi har et veldig aktivt eldresenter rett i nærheten, men de fleste av kundene går bare på eldresenteret for å kjøpe på middag, de er gjerne litt for selvgående til andre aktiviteter. Ellers overlapper vi med biblioteket, kafeer, pub, kielferga og parken, aktivitetsmessig. Og så er det overraskende mye fjortisdrama også blant pensjonister, plutselig er det noen som har vært bestevenner, som har krangla, og så kan de ikke gå på samme sted samtidig, og så har de ei tredje venninne som føler seg tvunget til å velge, og slike ting får dem også til å oppsøke andre arenaer. Anonymkode: f7de8...b90 Nei. Men at husene ikke oppgraderes, mugg i hus setter seg i klær og hud og da lukter det… Gamle klær pakkes ned i plastbokser eller tørkes i råtne kjellere, og det stinker. Noe de ikke legger merke til selv. Med økende alder stiger også utskillelsen av usinsyre, som kan kjennes på mils avstand. Anonymkode: ccc3a...f5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #70 Del Skrevet 18. juni Honey Dew skrev (3 timer siden): Du kommer også til å bli en gamling og sitte på McDonalds, så der vil du møte deg selv i døren 😁 Mc Donalds nei. Anonymkode: ccc3a...f5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #71 Del Skrevet 18. juni Men jeg forstår ikke hvorfor du bryr deg, TS? Hvordan går det ut over deg at disse eldre personene sitter på McD? Anonymkode: 66099...5be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #72 Del Skrevet 18. juni Honey Dew skrev (3 timer siden): Jeg har et tips til deg: Skaff deg en penn og skriveblokk, gå til McDonalds med en gang de åpner. Skriv ned klokkeslettet på når de bestiler seg noe å spise og drikke og hvor lang tid de bruker på maten. Skriv også ned tidspunktet for når de går på toalettet og hvor lang tid de bruker der. Du failet der, innlegget ditt var ikke morsomt i det hele tatt Anonymkode: ccc3a...f5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #73 Del Skrevet 18. juni Lurven skrev (2 timer siden): Hadde aldri flyttet meg. Ikke vanlig å reservere bord på Mac D Har ikke du heller blitt opplært til å flytte deg for eldre og handikappede? Anonymkode: 51365...b61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #74 Del Skrevet 18. juni Honey Dew skrev (4 timer siden): Jeg har et tips til deg: Skaff deg en penn og skriveblokk, gå til McDonalds med en gang de åpner. Skriv ned klokkeslettet på når de bestiler seg noe å spise og drikke og hvor lang tid de bruker på maten. Skriv også ned tidspunktet for når de går på toalettet og hvor lang tid de bruker der. 😂 Anonymkode: 51365...b61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 18. juni #75 Del Skrevet 18. juni Heller det enn masse drittunger i diverse aldersgrupper 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #76 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 11.46): Vet ikke om dette er riktig underforum, men vet ikke hvor jeg ellers skal poste det. Jeg er ofte innom McDonalds i pausen på jobb for å kjøpe meg lunsj. Og hver ENESTE dag sitter det den samme gjengen med pensjonister og tar opp halvparten av bordene i lokalet. De sitter der fra åpningstid til ca 15-16 og babler. Ingen av de kjøper mat noengang, men bestiller 1-2 kaffekopper som de sitter med dagen lang. En gang jeg var der litt tidlig hadde jeg opptatt den ene gjengens bord(virker som det er to grupper som sitter der). Da ba de meg flytte meg når de kom... Altså, hva får noen til å kaste bort pensjonisttilværelsen sin med å sitte på McDonalds? Og i tillegg okkupere bord dagen lang så ordentlige kunder som skal spise faktisk ikke får bord? En ting var hvis dette var et lite sted uten noen andre tilbud, men vi har eldresenter, pensjonistforeninge, Lions og mange andre tilbud for eldre. Likevel velger de å bruke timer på McDonalds hver dag. Jeg forstår det ikke. Kan noen forklare meg dette fenomenet? For jeg kan jo ikke akkurat spørre de selv Anonymkode: 59af2...591 Så McDonalds er blitt dem nye kommunikasjonsentralen der du bor ?. Her hos oss er bygdas kafeer okkupert av pensjonister mellom 11-14 . Der står dagens siste hendelser på dagsorden, og der blir "ofte en fjær til 5 høns" Eller er det eit pensjonistforbund i bygda med omlag 150 medlemmer, men der møter bare noe få på medlemsmøter. Eldrebølgen er økende, og iferd med å skylle innover landet ,og om noen år er det flere eldre en barn, og unge i Norge De eldre kommer i langt større grad til å sette sitt preg på kvardagsbilde..... Da de fleste eldre var yrkesaktive var det folktome butikker, og kafeer midt på dag, men idag er dem fylt opp hele dagen både av pensjonister og yngre..... Eit ordtak seier "at vi lever av hverandres arbeid", men hvordan henger det saman når eit økende antall lever utan å vera i lønnet arbeid .? Anonymkode: 26669...e51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #77 Del Skrevet 18. juni Reagerer mest på at folk faktisk går på MCDonalds for å kjøpe lunsj ofte... DET er spesielt. Anonymkode: fcfae...59f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 19. juni #78 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har ikke du heller blitt opplært til å flytte deg for eldre og handikappede? Anonymkode: 51365...b61 Ikke på macdonalds nei😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 19. juni #79 Del Skrevet 19. juni Honey Dew skrev (12 timer siden): Du kommer også til å bli en gamling og sitte på McDonalds, så der vil du møte deg selv i døren 😁 I døren på Mac Spørs om personen er på vei inn eller ut da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #80 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 11.57): Nei, men jeg forstår ikke hvorfor de bruker tiden sin på McDonalds fremfor f.eks eldresenteret som har masse tilbud til eldre som ønsker å være sosiale Anonymkode: 59af2...591 Skjønner du ikke at de er på McDonalds nettopp for å være sosial? De er en gjeng som trives sammen, og de trives åpenbart med aktiviteten de selv har bestemt seg for å gjøre, så hvorfor skal de dra på eldresenteret der de også må være sammen med andre på bestemte aktiviteter? AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 12.06): Hvordan ble dette en diskusjon angående mitt kosthold? Det er irrelevant for saken For all del, hvis man har lyst til å bruke pensjonisttilværelsen sin på mæccern, så vær så god. Det virker bare utrolig trist... Anonymkode: 59af2...591 Det er ikke trist i det hele tatt. Det høres kjempekoselig ut. Du liker ikke at andre kommenterer på ditt kosthold, men du selv føler deg berettiget til å kommentere negativt rundt hva pensjonister ønsker å gjøre i sin hverdag..? Anonymkode: 3cea5...bb0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå