Gå til innhold

Mange av de lokale gamlingene sitter på McDonalds

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er det noe verre at de sitter der enn på en kafé? 

Anonymkode: 7b137...bf1

Nei, så er ofte cafeene nedlagt rundtom på mindre steder.  Stort sett bare burgersjapper og pizzeriaer igjen. Dette er et problem for eierne/driverne av Mæcern og pensjonistene,ikke noe du skal bry deg med.

Anonymkode: fdfdf...47c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er vel der av samme grunn som at du ofte er der i lunsjen? Folk elsker junkfood.

Anonymkode: 45334...bc0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er tristere med i arbeids folk som går på McDonalds til lunsj flere ganger i uken, istedet for å lage seg en sunn og næringsrik lunsj hjemme, enn det er trist at noen pensjonister er sosiale og har ett sted å skravle med andre pensjonister!

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoho, synes jeg ser oppsynet på min 81 år gamle mor og hennes venninner om jeg bad dem gå på eldresenter.... Det er helt vanlig å møtes på cafe, og du har kanskje ikke reist noe særlig? Overalt i verden så samles pensjonister og diskuterer livets små og store spørsmål over en kaffe eller et slag sjakk. Du er fordomsfull. Jeg foreslår at du prøver å observere dem litt når du sitter der og irriterer deg, de koser seg nok. Sosialt samspill og aktivitet gir livskvalitet. At de har hevd på bordene kan jeg forstå at du reagerer på, men utover det...? 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kri.star skrev (8 minutter siden):

Synes det er tristere med i arbeids folk som går på McDonalds til lunsj flere ganger i uken, istedet for å lage seg en sunn og næringsrik lunsj hjemme, enn det er trist at noen pensjonister er sosiale og har ett sted å skravle med andre pensjonister!

🙌👏❤️

Anonymkode: ff012...121

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei, men jeg forstår ikke hvorfor de bruker tiden sin på McDonalds fremfor f.eks eldresenteret som har masse tilbud til eldre som ønsker å være sosiale

Anonymkode: 59af2...591

Virker som alderismen din skinner igjennom. Du har tydeligvis en stereotypisk holdning om at alle eldre skal gå på eldresenter.

Kanskje er de som går på eldresenter enda eldre enn de som sitter på McD? Det er stor forskjell på en 63åring og en 82åring. Er ikke noe hyggelig for noen å være rundt folk som er syke, ikke hører eller ser ordentlig osv når man fremdeles kan være sosial....

Problemet ligger hos deg. Gamle folk må for guds skyld ikke være ute i det normale samfunnet, hvor vi må minnes på at vi skal bli gamle alle sammen.....

Anonymkode: fe483...3a8

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er jo ikke i jobb og savner sikkert et fellesskap, - mange pensjonister som liker å komme sammen og prate over en kaffekopp. 

Ser ikke helt problemet med på være på McDonalds, like gjerne der som på et hvilket som helst annet spisested. Man trenger jo ikke å spise hele tiden mens man er på et slikt sted.

På et eldresenter er det ofte veldig gamle folk, og kanskje de har lyst til å være et sted for folk flest og se litt andre mennesker. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på hvert eneste aldrende menneske som beholder et godt nettverk og kommer seg ut- uavhengig av hvor de sitter! 

• Liker 11
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Vet ikke om dette er riktig underforum, men vet ikke hvor jeg ellers skal poste det.

Jeg er ofte innom McDonalds i pausen på jobb for å kjøpe meg lunsj. Og hver ENESTE dag sitter det den samme gjengen med pensjonister og tar opp halvparten av bordene i lokalet. De sitter der fra åpningstid til ca 15-16 og babler. Ingen av de kjøper mat noengang, men bestiller 1-2 kaffekopper som de sitter med dagen lang.

En gang jeg var der litt tidlig hadde jeg opptatt den ene gjengens bord(virker som det er to grupper som sitter der). Da ba de meg flytte meg når de kom...

Altså, hva får noen til å kaste bort pensjonisttilværelsen sin med å sitte på McDonalds? Og i tillegg okkupere bord dagen lang så ordentlige kunder som skal spise faktisk ikke får bord? En ting var hvis dette var et lite sted uten noen andre tilbud, men vi har eldresenter, pensjonistforeninge, Lions og mange andre tilbud for eldre. Likevel velger de å bruke timer på McDonalds hver dag. Jeg forstår det ikke.

Kan noen forklare meg dette fenomenet? For jeg kan jo ikke akkurat spørre de selv

Nobrainer, de har faste bord og fast møteplass nesten gratis. Og McDonalds er samtidig kjent for å ha lett tilgjengelig beliggenhet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vet ikke om dette er riktig underforum, men vet ikke hvor jeg ellers skal poste det.

Jeg er ofte innom McDonalds i pausen på jobb for å kjøpe meg lunsj. Og hver ENESTE dag sitter det den samme gjengen med pensjonister og tar opp halvparten av bordene i lokalet. De sitter der fra åpningstid til ca 15-16 og babler. Ingen av de kjøper mat noengang, men bestiller 1-2 kaffekopper som de sitter med dagen lang.

En gang jeg var der litt tidlig hadde jeg opptatt den ene gjengens bord(virker som det er to grupper som sitter der). Da ba de meg flytte meg når de kom...

Altså, hva får noen til å kaste bort pensjonisttilværelsen sin med å sitte på McDonalds? Og i tillegg okkupere bord dagen lang så ordentlige kunder som skal spise faktisk ikke får bord? En ting var hvis dette var et lite sted uten noen andre tilbud, men vi har eldresenter, pensjonistforeninge, Lions og mange andre tilbud for eldre. Likevel velger de å bruke timer på McDonalds hver dag. Jeg forstår det ikke.

Kan noen forklare meg dette fenomenet? For jeg kan jo ikke akkurat spørre de selv

Sånn er det i byen vår også, ikke på McDonald’s men på to tre cafeer som det går an å sitte på, men nå går det ikke fordi man moster matlysten av urinsyrestank og stank av dårlig ånde, mugg og lav hygiene. 

Cafeene er overfylte av gamlinger som sitter og snakker dritt og sladder om halve byens befolkning mens de sitter med én kaffekopp hele dagen. Skal jeg og tenåringen på café, må vi inn til nabobyen… 

Mcdonalds taper penger på oppførselen til de gamlingene. 

Anonymkode: ccc3a...f5b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kanskje eldresentret ikke har et bra miljø? Kanksje de ikke ønsker å være på et slikt senter. De liker vel kanskje atmosfæren på macdonalds da, rett og slett. Det er kanskje lettere for dem å komme seg dit også.

Og hva så om de tar opp halvparten av bordene. De tar ikke ALLE bordene, så hva er da problemet? Om du er der kun for å hente lunsj (hvem i helvete kjøper lunsj på macdonalds hver dag?!?!?), så vet du ikke noe om hva de kjøper og ikke kjøper. Har du sett kontoutskriften deres??

Anonymkode: e2083...1af

De sitter der fordi det utelukkende er billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne67 skrev (4 timer siden):

De er jo ikke i jobb og savner sikkert et fellesskap, - mange pensjonister som liker å komme sammen og prate over en kaffekopp. 

Ser ikke helt problemet med på være på McDonalds, like gjerne der som på et hvilket som helst annet spisested. Man trenger jo ikke å spise hele tiden mens man er på et slikt sted.

På et eldresenter er det ofte veldig gamle folk, og kanskje de har lyst til å være et sted for folk flest og se litt andre mennesker. 

Problemet er jo at de skremmer vekk relle kunder som faktisk kjøper noe.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skremmer eldre mennesker andre? 
Jobbet på en cafe og det er ofte slike stamgjester. Veldig koselig! Og nå er det 20 år siden jeg sluttet og flere av de kjenner meg fortsatt igjen å slår av en prat. 
Skulle ønske min pappa også fant seg en gjeng han kunne vært sosial med

Anonymkode: 65375...a52

• Liker 11
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje de føler seg yngre ved å sitte på McDonald's og se på alle unge mennesker som kommer og går?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldresenter er mest et tilbud for veldig gamle og/eller syke og skrøpelige eldre. De som ikke kan sosialisere eller komme seg ut på egenhånd.

Veldig mange litt yngre eldre som bare vil henge med kompisgjengen sin de også - ikke tvangsosialiseres med folk de har null og niks til felles med.

Litt sånn som alle andre gjenger som henger på maccer’n. ;) 

Anonymkode: 55606...42e

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du ikke flyttet deg for dem.

Anonymkode: 2d8cd...2dd

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er vel flere sitteplasser, både ute og inne? Og hvordan vet du at de ikke kjøper noe? Jeg blir ikke skremt av eldre folk. Riktignok burde de bare sette seg der det er ledig, men kanskje vedkommende ville holde av et bord så alle i gjengen fikk plass? Flere som gjør det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så må da være bra de møttes.

Her så sitter de på cirkel-k  er ingen kafe i nærheten, så de drikker kaffe der, kjøper vafler og rundstykker .

Og så ser jeg biltema cafen som er populær og der er det og billig med både kaffe og mat

Her er det kun opplegg for eldre på eldre senteret hvis det er søkt om å få lov til å være. Altså er vanlig aktiv pensjonist kan ikke møtte opp å være med på systue eller koret osv. Da må det være søkt på via legen eller hjemme sykepleien

Anonymkode: 04662...3a6

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvordan ble dette en diskusjon angående mitt kosthold? Det er irrelevant for saken

For all del, hvis man har lyst til å bruke pensjonisttilværelsen sin på mæccern, så vær så god. Det virker bare utrolig trist...

Synes det høres utrolig koselig ut, jeg!🥰

Godt for dem å være ute blant folk.

Anonymkode: 1c75b...164

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er macdonald sitt problem å løse.

Anonymkode: e2083...1af

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...