Gå til innhold

Mange av de lokale gamlingene sitter på McDonalds

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er riktig underforum, men vet ikke hvor jeg ellers skal poste det.

Jeg er ofte innom McDonalds i pausen på jobb for å kjøpe meg lunsj. Og hver ENESTE dag sitter det den samme gjengen med pensjonister og tar opp halvparten av bordene i lokalet. De sitter der fra åpningstid til ca 15-16 og babler. Ingen av de kjøper mat noengang, men bestiller 1-2 kaffekopper som de sitter med dagen lang.

En gang jeg var der litt tidlig hadde jeg opptatt den ene gjengens bord(virker som det er to grupper som sitter der). Da ba de meg flytte meg når de kom...

Altså, hva får noen til å kaste bort pensjonisttilværelsen sin med å sitte på McDonalds? Og i tillegg okkupere bord dagen lang så ordentlige kunder som skal spise faktisk ikke får bord? En ting var hvis dette var et lite sted uten noen andre tilbud, men vi har eldresenter, pensjonistforeninge, Lions og mange andre tilbud for eldre. Likevel velger de å bruke timer på McDonalds hver dag. Jeg forstår det ikke.

Kan noen forklare meg dette fenomenet? For jeg kan jo ikke akkurat spørre de selv

Anonymkode: 59af2...591

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er kjempe fint at de har funnet en møteplass så de slipper å sitte hjemme og være ensome! Jeg synes nesten det er litt kult at de har valgt MC Donalds av alle ting! 

Å be deg om å flytte deg derimot, ikke ok. 

• Liker 40
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granskudd skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er kjempe fint at de har funnet en møteplass så de slipper å sitte hjemme og være ensome! Jeg synes nesten det er litt kult at de har valgt MC Donalds av alle ting! 

Å be deg om å flytte deg derimot, ikke ok. 

Men hvorfor ikke bruke eldresenteret vi har her, eller noen av de andre tilbudene vi har her for målgruppen, fremfor å sitte på mæccern?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor ikke bruke eldresenteret vi har her, eller noen av de andre tilbudene vi har her for målgruppen, fremfor å sitte på mæccern?

Å hold nå kje.... munn

Anonymkode: 16912...bef

• Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe verre at de sitter der enn på en kafé? 

Anonymkode: 7b137...bf1

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje eldresentret ikke har et bra miljø? Kanksje de ikke ønsker å være på et slikt senter. De liker vel kanskje atmosfæren på macdonalds da, rett og slett. Det er kanskje lettere for dem å komme seg dit også.

Og hva så om de tar opp halvparten av bordene. De tar ikke ALLE bordene, så hva er da problemet? Om du er der kun for å hente lunsj (hvem i helvete kjøper lunsj på macdonalds hver dag?!?!?), så vet du ikke noe om hva de kjøper og ikke kjøper. Har du sett kontoutskriften deres??

Anonymkode: e2083...1af

• Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JA til at eldre kan bruke Mæccern akkurat like mye som deg, dessuten har de god kaffe og is! 

• Liker 19
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe verre at de sitter der enn på en kafé? 

Nei, men jeg forstår ikke hvorfor de bruker tiden sin på McDonalds fremfor f.eks eldresenteret som har masse tilbud til eldre som ønsker å være sosiale

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som ikke er innafor er at de ber andre flytte seg. De får ta ledige bord som alle andre. Om de kjøper nok til å okkupere bordene i timevis er det kun restauranten som har fasiten på. 

Anonymkode: 6f82d...86d

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vet ikke om dette er riktig underforum, men vet ikke hvor jeg ellers skal poste det.

Jeg er ofte innom McDonalds i pausen på jobb for å kjøpe meg lunsj. Og hver ENESTE dag sitter det den samme gjengen med pensjonister og tar opp halvparten av bordene i lokalet. De sitter der fra åpningstid til ca 15-16 og babler. Ingen av de kjøper mat noengang, men bestiller 1-2 kaffekopper som de sitter med dagen lang.

Mye bedre at de tar seg en kaffe.

Tenk på all dritten du kjøper deg til Lunsj! Stopp det, få orden på ditt kosthold. Ta med deg næringsrik matpakke, du sparer penger også.

Anonymkode: ff012...121

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thats A You Problem GIFs - Find & Share on GIPHY

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at de ikke kjøper mat? Er du der hele dagen selv, kanskje? Ville forresten kjøpt lunsjen min et annet sted enn på mæccern. Med burger til lunsj flere ganger i uka blir man fort til ei dundre. Særlig fra mæccern, der burgerne bader i fett. 

Anonymkode: ef318...f50

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en kjent sak at eldre gjerne møtes på kafé? Og hvis den eneste "kafeen" i bygda er McDonalds, ja, da møtes de der.

Eldresenter og pensjonistforeningen har ikke nødvendigvis noe opplegg på dagtid, og mange eldre som fremdeles bor hjemme, ønsker å komme seg ut og møte mennesker over en kaffekopp. 

Anonymkode: 3a7f9...420

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men jeg forstår ikke hvorfor de bruker tiden sin på McDonalds fremfor f.eks eldresenteret som har masse tilbud til eldre som ønsker å være sosiale

Kanskje x-kona som de var utro mot er der?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje eldresentret ikke har et bra miljø? Kanksje de ikke ønsker å være på et slikt senter. De liker vel kanskje atmosfæren på macdonalds da, rett og slett. Det er kanskje lettere for dem å komme seg dit også.

Og hva så om de tar opp halvparten av bordene. De tar ikke ALLE bordene, så hva er da problemet? Om du er der kun for å hente lunsj (hvem i helvete kjøper lunsj på macdonalds hver dag?!?!?), så vet du ikke noe om hva de kjøper og ikke kjøper. Har du sett kontoutskriften deres??

Jeg går ikke på McDonalds hver dag, men hver gang jeg er der sitter de samme gamlingene der. Og jeg har ALDRI sett noen av de spise noe mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De liker seg vel der da! De er vel voksne nok til å velge sitt eget stamsted? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan vet du at de ikke kjøper mat? Er du der hele dagen selv, kanskje? Ville forresten kjøpt lunsjen min et annet sted enn på mæccern. Med burger til lunsj flere ganger i uka blir man fort til ei dundre. Særlig fra mæccern, der burgerne bader i fett. 

Anonymkode: ef318...f50

Hvordan ble dette en diskusjon angående mitt kosthold? Det er irrelevant for saken

For all del, hvis man har lyst til å bruke pensjonisttilværelsen sin på mæccern, så vær så god. Det virker bare utrolig trist...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så ?

Er dette noe å bry seg om ?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan ble dette en diskusjon angående mitt kosthold? Det er irrelevant for saken

For all del, hvis man har lyst til å bruke pensjonisttilværelsen sin på mæccern, så vær så god. Det virker bare utrolig trist...

Du får passe deg når du møter deg selv i døra når du blir en gammel mann.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende de synes eldresenteret er mye tristere.

Mange føler seg ikke hjemme i de "tilbudene for eldre" som arrangeres av noen som ikke vet hva målgruppa ønsker seg. Kanskje synes de det er hyggeligere å se deg og andre vanlige kunder, ikke bare folk som er definert som for gamle for det vanlige livet. Kanskje er det en annen gruppe som dominerer på eldresenteret, som ikke denne gjengen føler seg på bølgelengde med. 

De får nok beskjed av McD-ansatte dersom de tar opp for mye plass for lenge, uten å legge igjen penger. 

Anonymkode: 3bc1d...b52

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...